w201 sähkövikaa (ABS)
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Se ei kyllä saisi kipinöidä mistään mutta normisti kuuluu napse ja käynti ontuu..eli jos ajossa ei ole pätkintää ja tehon putouksia tilanne on jees mutta luulen että pahenemaan päin se on silti.
omissani on täysi pimennos pimeässä kun ennen johtojen vaihtoa kuului napsetta ja kunnon kipinöintiä joka tuntui ihan ajossa...välillä veti hyvin ja välillä tehoton..katti voi sulaa.
omissani on täysi pimennos pimeässä kun ennen johtojen vaihtoa kuului napsetta ja kunnon kipinöintiä joka tuntui ihan ajossa...välillä veti hyvin ja välillä tehoton..katti voi sulaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Epäilen kans et pahemaan päin. Konekin tärisyttää tyhjiksellä vaikka kierrokset jotain 700 luokkaa ja kuulostaa kuin kone iläänkuin yskisi pätkisi mutta hyvin vähän. Tehottomuuttahan nyt aina on autossa mutta tuntuu kyllä että välillä ei oo kaikki voimat tallella. Voisikoha sytytysjohtosarja olla kylmällä säällä eli pakkasella nii huonossa hapessa eytä meinaa sen takia sammua eli tekee hetken sitä humputusta 400-1300 kierroksen välissä? Paukkupakkasilla sammuu jos ei ole kova kaasun käyttäjäatlas kirjoitti:Se ei kyllä saisi kipinöidä mistään mutta normisti kuuluu napse ja käynti ontuu..eli jos ajossa ei ole pätkintää ja tehon putouksia tilanne on jees mutta luulen että pahenemaan päin se on silti.
omissani on täysi pimennos pimeässä kun ennen johtojen vaihtoa kuului napsetta ja kunnon kipinöintiä joka tuntui ihan ajossa...välillä veti hyvin ja välillä tehoton..katti voi sulaa.

Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Nyt om mesessä uudet johdot ja virranjakajan kansi . Ei merkittävää parannusta. Edelleen humppaa kylmänä ja ei oikein jaksa pysyä käynnissä ja lämpimänä käynti aikaajoittain "pätkäsee" iha kuin röpöttäis. Ajattelin mitata ton lambda anturin mutta en oikein ole varma miten se tapahtuu. Apparin jalkatilassa on yksi punainen naaraspistokantarele johon tuli kaksi johtoa= vihreä ja olisiko ollut ruskeamusta. Näiden välillä oli yhteys mutta en saanut mitään volttilukemia. Mittausta suoritin koneen ollessa 80 astetta.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Apparin jalkatilassa lähemmäs keskikonsolin on se lambda pistoke, se minkä löysit on varmaan bensapumpussa piuhat.Tuli muuten mieleen kun tyhjistä humppaa niin onko yj-rele ja bensa rele tinailtu uudelleen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Yj on uusi ja bensapumpunrelettä eivole tinailtu. Sen voisi kyllä varmuudeksi tinata jos siellä on joku kylmäjuotos ja pakkaskeleillä ei jaksa pumpata ainetta tarpeeksi vaan meinaa sammua, kunnes taas saa ainetta. Mutta ihme homma kun lämpimänä tyhjis on kyllä ihan ok. Viiisari vain välillä putoaa ihan kuin autoo tulisi joku katkos hetkeksi, mutta kyllä siinä vieläkin on jokin vika kun sään kylmettyä kylmällä koneella humppaa melko rajusti. Täytynee vielä tutkia alipainevuodot kun auto tekee useasti sitä että kunnon liikkeessä käy kovempaa (lähemmäs tonnia) ja kun auton pysäyttää esim käsijarrulla kierrokset tasaantuu tohon 750 rpm... Sen verta tutkisin et motorstarteria ku ruiski kaikkialle niin ei mitään vaikutusta, että taitaa olla jo aika "ilmatiivis". Voisiko kulunut ilmamäärämittarin potentiometri tehdä tällästä? Entäs joku imuilman lämpötila-anturi?atlas kirjoitti:Apparin jalkatilassa lähemmäs keskikonsolin on se lambda pistoke, se minkä löysit on varmaan bensapumpussa piuhat.Tuli muuten mieleen kun tyhjistä humppaa niin onko yj-rele ja bensa rele tinailtu uudelleen?
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Tutkipa tehostimelle menevä putkisto oisiko alipaine vuotoa siellä ja tulppaa se vaikka mutta jos meinaat ajaa niin varovasti kun menee aika tehottamaksi jarrut.
itse ainakin kun ostin ton ce:n niin kävin läpi heti kaikki releet tinaten,potikan putsausken ja tutkin alipaine ja huohotus letkuston.
itse ainakin kun ostin ton ce:n niin kävin läpi heti kaikki releet tinaten,potikan putsausken ja tutkin alipaine ja huohotus letkuston.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Huohotosletkustosta löytyi ryyppysuuttimen alta vielä pieni alipainevuoto mikä ilmeni kierroste lievänä nousuna kun suihkutti starttiboosteria.. Korjasin vuodon ja nyt olen jo hyvin varma että ilmavuodot ovat poissa pelistä. Tällä korjauksella ei ollut oikeastaan mitään erikoista vaikutusta. Käy nyt kuin kello jos auto saa olla paikoillaan ja kaasuun ei kosketa. Mutta kun kaasua painaa auton seistessä mittaus paljastaa eytä potentiometrin volttilukems ei palaudu kuin vasta 5 sekunnin viiveellä tuohon säädettyyn 0,72-0,76 arvoonsa. Jää tuohon 0,83 volttiin ja ikäänkuin hakisi oikein sitä oikeaa kohtaa.. Jarrutehostimelle menee yksi muovinen alipaineletku ja se on tiivis. Siitä lähtee metalliputket abs härdelliinbja niitä en sen koommin tutkinut. Alipaineletkut olen kaikki löytänyt (ainakin luulen niin) ja niitten liitokset ovat tiiviit.atlas kirjoitti:Tutkipa tehostimelle menevä putkisto oisiko alipaine vuotoa siellä ja tulppaa se vaikka mutta jos meinaat ajaa niin varovasti kun menee aika tehottamaksi jarrut.
itse ainakin kun ostin ton ce:n niin kävin läpi heti kaikki releet tinaten,potikan putsausken ja tutkin alipaine ja huohotus letkuston.
Autossa siis vikana vielä: kylmäkäynnistyksen jälkeinen tyhjäkäynti jumppaa ja humppaa kunnes tasoittuu koneen lämmetessä. Ja ajaessa kun tällää kytkimen koerrokset jää usein 800-900 rpm ja tasaantuu vasta kun auto on PYSÄHTYNYT tai sitten ne tipahtavat liian alas tuonne 500 rpm kohdille kunnes auto taas hiffaa että nyt ollaa väärillä lukemilla. Palaan vielä tuohon kuuluissan potentimetrin putsaukseen. Eli mistä tätä pitäis putsata muualta kun siittä piirikortista? Kun mää putsasin ainoostaa sitä piirikorttia ja ei siinä edes oikeastaan ollut likaa, vaikka hiilisilta oli hyvin kulunut.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Piirikortin pinta ja ne langat jotka siihen vastaa puhtaaksi.
Toi jos se potikka on kulunut kulutus pinnaltaan puhki on huono juttu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Toi jos se potikka on kulunut kulutus pinnaltaan puhki on huono juttu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Voihan kettu. Avasin potskin ja suihkuttelin jotain sähkö crc:tä siihen piirikortin pintaan ja niihin lankoihin ja putsasin ainakin mielestäni varovasti vanupuikolla niitä lankoja. Nyt kun sitten laitto potskin kines niin auto ensinnäkin käy 1300 rpm ja kun mikrokytkin avautuu niin nostaa kierroksia vielä enemmän. Ja kun lautasta siis painaa millinkin alaspäin niin että auto ei kuitenkaan sammu niin mikrokytkin ei ole enää pelissä niinkuin ei kuulukkaan.. Ja sitten hetken kaasun pumppailun jälkeen auton tyhjäkäynti sekosi totaalisesti... Nyt se humppaa kuin aikamies 1300-1500 väliä ja on kyllä totaalisen paskana... Kierrokset eivät siis leijaa vaan se on on/off ja tasaisin välein sykähtelee... Ei kettu.atlas kirjoitti:Piirikortin pinta ja ne langat jotka siihen vastaa puhtaaksi.
Toi jos se potikka on kulunut kulutus pinnaltaan puhki on huono juttu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Säädä se kuumana ja keskimmäisen ja ylimmän nastan välistä kun vadät pistoketta vähän ulospäin niin oltava noin 0.70volttia..tyhjäkäynnillä.
se tosiaan jos on nyt pielessä seilaa ja huutaa miten sattuu.
mielestäni olet puhdistanut sen ihan hyvin eli pitäis toimia.
Mielenkiintoista vaan että mulla ei mikrokytkimeen koskeminen tyhjiksellä tee mitään tollasta kierrosten nousua tai olenko nyt unohtanut..pitää kokeilla tässä joku päivä.
se tosiaan jos on nyt pielessä seilaa ja huutaa miten sattuu.
mielestäni olet puhdistanut sen ihan hyvin eli pitäis toimia.
Mielenkiintoista vaan että mulla ei mikrokytkimeen koskeminen tyhjiksellä tee mitään tollasta kierrosten nousua tai olenko nyt unohtanut..pitää kokeilla tässä joku päivä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Ongelma on nyt vakava ... Arvot on nyt jotain 0,5 volttia ja ensimmäisellä putsaus ja säätö kerralla kyllä pelasi ihan hiton paljon normaalimmin noilla arvoilla .. Vahva epäilys että potikka paskana tekee tuota, että mikrokytkin toimii tyhjisasennossa, koska kun liittimen irroittaa potentiometristä ei enään tapahdu mitään. Ja ruisku ei tipu mekaaniselle vielä tässä kohtaa. Olisiko se saakeli vetänyt ittensä jojoon tässä lankojen putsauksessa kun ne selvästi taipuivat taaksepäin niitä siivotessa? En ole koittanut säätää vielä mutta pakko sille onn vielä tänää jotain tehdä että pääsee duuniin.atlas kirjoitti:Säädä se kuumana ja keskimmäisen ja ylimmän nastan välistä kun vadät pistoketta vähän ulospäin niin oltava noin 0.70volttia..tyhjäkäynnillä.
se tosiaan jos on nyt pielessä seilaa ja huutaa miten sattuu.
mielestäni olet puhdistanut sen ihan hyvin eli pitäis toimia.
Mielenkiintoista vaan että mulla ei mikrokytkimeen koskeminen tyhjiksellä tee mitään tollasta kierrosten nousua tai olenko nyt unohtanut..pitää kokeilla tässä joku päivä.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Mittaapas potikan liittimista ,keskimmäisestä ja ylimmästä että liitin irti ja ohmi alueella ja samalla hitaasti lautasta painaen onko lukema katkonainen vai juokseva..koska se kertoo pätkiikö se ja saako yleensä tyhjäkäynnillä kontaktia.
tuliko o-rengas paikalleen kun muuten kiskoo ilmaa?
tuliko o-rengas paikalleen kun muuten kiskoo ilmaa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Tulipas auto eilen vielä kuntoon. Huomasin kun ei rämpänny kaasua nii kierrokset rauhottu tonnii mutta mikrokytkin nosti edeleen kierroksia. Keskimmäisestä ja ylimmäisestä pinnistä tuli 0,5 volttia mutta kun sääti seuraavaks 0,8 volttiin ja siitä sitte tonne 0,7 hujakoille niin käynti rauhottu normi lukemiin ja mikrokytkin ei enää vaikuttanut. Kävin sitten koeajolla ja en osa sanoa oliko plaseboa vai onko ke jetti saanut minut sekoamisen partaalle mutta auto tuntui vetävän ja kiihtyvän paremmin. Edelleen käynti ei ollut tasaista kun tälläs kytkimen. Ja tänään aamulla 40 asteisella koneella kaasutuksen jälkeen käynti laski jo liiaksi tuonne 500 hujakoille kunnes sitten taas tokeni siitä nopeasti. Eli kylmällä koneella tuo vielä todennäkösesti saattaa sammua ajossa kun heti kiihdytyksen jälkeen lyö kytkimen. Potentiometrin hiilisilta oli kyllä kulunut tyhjisalueelta melko pahasti. Eikö tuo potentiometri toimi eri tavalla vauhdissa kun siihen kohdistuu ilmavirtausta engmmän kuin paikoillaa jolloin käynti on tasaista ? Mutta sitten tiä mikä kettu siinä kylmässä ilmassa sen sekottais? Kylmä faktahan on se että se on kulunut ja olis mielestäni varsin kummallista jos auto toimisi kuin uusi joka käyntialueella. Sitte tuli mieleen tuo imuilman lämpöanturi.. Se voisi loogisesti ajateltuna olla vian aiheuttaja jos se kertoo eculle että nyt en tiiä onko kylmä vai kuuma ja aiheuttais humppaksen kylmällä? Tämä on vain meitsin arvailua. Olis kiva kuulla mersumiesten arviot tänne .atlas kirjoitti:Mittaapas potikan liittimista ,keskimmäisestä ja ylimmästä että liitin irti ja ohmi alueella ja samalla hitaasti lautasta painaen onko lukema katkonainen vai juokseva..koska se kertoo pätkiikö se ja saako yleensä tyhjäkäynnillä kontaktia.
tuliko o-rengas paikalleen kun muuten kiskoo ilmaa?

Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Siitä imuilman anturistakin saa lukemana mutta ei se ole kallis ostos muutenkaan.
Toisaalta toi potikka jos se on kulunut niin se kyllä menisi vaihtoon...boschina yli 200e ja kiinan potikoita saa ebay.de noin 70e.
Toisaalta toi potikka jos se on kulunut niin se kyllä menisi vaihtoon...boschina yli 200e ja kiinan potikoita saa ebay.de noin 70e.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Selvä homma. Tarttee mittailla tänään tuo anturi. Oletkos atlas ennen törmännyt tapaukseen jossa toi potentiometri saa kylmänä tyhjiksen humppaamaan? Olis kiva saada varmuus, että vika kanssa olisi tuossa potentiometrissä kun en sitä rupea uusimaan jos se ei poista tätä varsinaista kylmäkäynti humppausta kun kerta helvetin pihi äijä olenatlas kirjoitti:Siitä imuilman anturistakin saa lukemana mutta ei se ole kallis ostos muutenkaan.
Toisaalta toi potikka jos se on kulunut niin se kyllä menisi vaihtoon...boschina yli 200e ja kiinan potikoita saa ebay.de noin 70e.

Re: w201 sähkövikaa (ABS)
En osaa sanoa miten se reagoi kylmänä vs. kuumana jos olisi vikaa mutta mielestäni ei ole mitään väliä.
Kävi mielessä jos eha ei ole säätö alueellaan niin humppaus loppuu vasta sitten kun lambda alkaa pelaamaan...Se piti säätää kosketus kulma mittarilla mitaten ja aukoa ruuveja ja bensaa lentää ja kädet haisee..pitkä veteinen homma.
voit koettaa taivuttaa hieman vinoon niitä kieliä että se ottaisivat uudelle ehjälle pinnalle kontaktia mutta tällöin ei ole lukema enää lineaarinen lautaseen nähden mutta jotkun on tehneet näin.
Toi yj-rele nimittäin monesti teettää sitä humppausta mutta oletko varma ettei ilmavuotoa ole missään enää...suuttimien tyvet,kumikaukalo,huohotus letkusto?
Kävi mielessä jos eha ei ole säätö alueellaan niin humppaus loppuu vasta sitten kun lambda alkaa pelaamaan...Se piti säätää kosketus kulma mittarilla mitaten ja aukoa ruuveja ja bensaa lentää ja kädet haisee..pitkä veteinen homma.
voit koettaa taivuttaa hieman vinoon niitä kieliä että se ottaisivat uudelle ehjälle pinnalle kontaktia mutta tällöin ei ole lukema enää lineaarinen lautaseen nähden mutta jotkun on tehneet näin.
Toi yj-rele nimittäin monesti teettää sitä humppausta mutta oletko varma ettei ilmavuotoa ole missään enää...suuttimien tyvet,kumikaukalo,huohotus letkusto?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Luulen kyllä, että toi kylmäkäynnin humppaus johtuu imusarjan lämmittimestä. Ainakaan sen rele ei naksu kylmänä ollenkaan. Tämä rele sijaitsee sulakeboxin edessä ja siinä on jotain tekstiä 40A ja 12 volttia. En tiedä olenko ollenkaan oikeilla jäljillä, mutta tämä on oma epäilyni ja sen saa tuomita.atlas kirjoitti:En osaa sanoa miten se reagoi kylmänä vs. kuumana jos olisi vikaa mutta mielestäni ei ole mitään väliä.
Kävi mielessä jos eha ei ole säätö alueellaan niin humppaus loppuu vasta sitten kun lambda alkaa pelaamaan...Se piti säätää kosketus kulma mittarilla mitaten ja aukoa ruuveja ja bensaa lentää ja kädet haisee..pitkä veteinen homma.
voit koettaa taivuttaa hieman vinoon niitä kieliä että se ottaisivat uudelle ehjälle pinnalle kontaktia mutta tällöin ei ole lukema enää lineaarinen lautaseen nähden mutta jotkun on tehneet näin.
Toi yj-rele nimittäin monesti teettää sitä humppausta mutta oletko varma ettei ilmavuotoa ole missään enää...suuttimien tyvet,kumikaukalo,huohotus letkusto?


Ne perk*leen ilmavuodot oon kyllä yrittäny kattoa niinkin tarkasti, että kaks crc purkkia jo mennyt. Onko nää huohotinletkusto venakopan kannessa? Siellä oli yhessä liitoskohdassa ainakin vuoto jonka korjasin klemmarilla. Ja kumikaukalo on liimattu, kun siinä oli pienehkö halkeama. Ja tyhjismoottorille menevä letku on tiivistetty ja tsekattu. Alipaineletkuihin ja liitoksiin ruiskittu perusteellisesti crc:tä eikä vaikutusta käyntiin. Kaasuläpälle menevässä paksumman letkun liitoskumissa oli paha murtuma tuolla kaasuläpän päässä ja sekin on vaihdettu. Eräs seikka kyllä ihmetyttää tuossa, kun 3 tai 4 imuputken päällä on selvä liitoshaara joka nousee suoraa ylöspäin ja on erittäin näkyvällä paikalla niin siinä ei ole letkun letkua, ja tämä ulokehaara imee siis sieltä tietty ilmaa. Mutta kun ei siihen ole mitään letkua.. Tämän näkee heti kun ottaa putsarin pois. Tukkiminen ei oikeastaan vaikuta mihinkään. Käsittääkseni tähän kuuluis tulla economy mittarin alipaineletku?? Auto on siis saksantuontia, joten mahdollista on, että mittari vaihdettu...

Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Venttiilikpasta tuleva putki menee yksi haara tohon ylöspäin tököttävään lähtöön siinä imusarjan päällä eli onko se putki jota tarkoitat iso joku 18mm vai pikkanen alipaineletkun putki?
Toi voi olla tosi mitä sanoit imusarjan pellistä ja sehän katkaisee virran kun on 60astetta muistaakseni.Sille on vielä relekin jossakin.
Toi voi olla tosi mitä sanoit imusarjan pellistä ja sehän katkaisee virran kun on 60astetta muistaakseni.Sille on vielä relekin jossakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Ei kun putki on ilmamäärälautasen lähettyvillä imusarjassa ja siihen pitäisi tulla n. Pillin kokoinen alipaineletku. Tarkoiitko sitä letkua joka tulee tyhjismoottorille?atlas kirjoitti:Venttiilikpasta tuleva putki menee yksi haara tohon ylöspäin tököttävään lähtöön siinä imusarjan päällä eli onko se putki jota tarkoitat iso joku 18mm vai pikkanen alipaineletkun putki?
Toi voi olla tosi mitä sanoit imusarjan pellistä ja sehän katkaisee virran kun on 60astetta muistaakseni.Sille on vielä relekin jossakin.
Meinaatkos että tolle lämmittimelle ois kaks relettä? Vai meinasitko kenties anturia?
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Joko lataus on tarkistettu
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Siis siihen on vain yksi rele..joka monesti jää päälle ja purkaa aukun yössä...tyypillistä .
Pikkupilli...se menee tosiaan ...menikö sinne economi mittarille ja valonsäädöille...toimiikos se valon säätö?
Jos siinä ei ole mitään niin tuki se.
Pikkupilli...se menee tosiaan ...menikö sinne economi mittarille ja valonsäädöille...toimiikos se valon säätö?
Jos siinä ei ole mitään niin tuki se.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Jooh releen sain nyt napsumaan kun puhdisti kontaktipinnat. Ja se jopa sammuukin vielä tuolla 60-70C hujakoilla ja menee heti päälle kun auton starttaa kylmänä. Nyt ei ole ainakaan kylmänä humpannut, lukuunottamatta aamulla kerran kierrokset tippuivat vähän ja nousi takaisin, mutta se ei ole humppaamista vaan varmaan vähän aamukankeutta.atlas kirjoitti:Siis siihen on vain yksi rele..joka monesti jää päälle ja purkaa aukun yössä...tyypillistä .
Pikkupilli...se menee tosiaan ...menikö sinne economi mittarille ja valonsäädöille...toimiikos se valon säätö?
Jos siinä ei ole mitään niin tuki se.



Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Lisä-ilmaluisti kannattaa putsata ,jos se takertelee niin varmaan ei reagoi nopeasti tyhjiksellä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Putsasin lisäilmaluistin ja laitoin lukkoöljyä sinne, tyhjis palautuu mielestäni nyt hieman rauhallisemmin mutta edelleenkin se voi jäädä aluksi tonne 800 tai vaihtoehtoisesti tipahtaa liian alas. Käynti heijaa muutenkin vapaalla rullatessa hitaasti tuossa 600-800 rpm.. Tätäkään ei tapahdu aina, mutta joskus. Ainakin on varmaa, että kun väläyttää esim. parkittaessa pitkiä niin käynnissä kuuluu heijaus ja se näkyy myös viisarissa.. Myös subbarin soitto saa käynnin mielestäni hieman heilahtelemaan eli humppaamaan.. Akku on kyllä täysin hapettunut ja melko finaalissa... Onko liian kaukaa haettua että abs yksikkö veisi, yhdessä soittimen ja esim. ohjaustehostimen kanssa niin paljon virtaa, että ei jaksa käydä ja tekee tuota pientä humppausta juuri vapaalla rullatessa ja kun auto pysähtyy tyhjis tasoittuu kun se saa tarpeeksi virtaa? Ilmavuotoja yritin etsiä tuloksetta. Potentiometrissä ei ole katkoksia ja se on säädetty 0.70-0.72 volttiin.atlas kirjoitti:Lisä-ilmaluisti kannattaa putsata ,jos se takertelee niin varmaan ei reagoi nopeasti tyhjiksellä
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Jos akku on finaalissa niin laturi kyllä voi ottaa virtaa ja voimaa rajusti ja muutenkin akku heti vaihtoon kun talvi tulee ja jännite vaihtelua ja se vaikuttaa kyllä kaikkeen
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Akun vaihdon jälkeen auto toimii käyttäytyy huomattavasti paremmin eikä käynti tipu enää tonne + 500 rpm kohdalle kun lyö kytkintä pohjaan. Nyt se lähinnä jää tuonne 800 rpm hujakoille, joskus tosin tippuu tuonne 650 rpm ja lähtee nousee siitä sitten tuonne normi 700-750 rpm. Kierrokset hieman seilaa tuonne "ohjearvoon" , mutta olisikohan enemmänkin auton ominaisuus kuin vika? Lisäilmaluistinkin puhdistin ja voitelin jo toistamiseen. Paikallaan käydessä aavistuksen röpöttää, nytkyttää, pätkäsee miten sen nyt ilmaisee. Tietysti jos naisen näkökulmasta kysyttäis niin väittäis että käy kuin kello ja että olen hajamielinenatlas kirjoitti:Jos akku on finaalissa niin laturi kyllä voi ottaa virtaa ja voimaa rajusti ja muutenkin akku heti vaihtoon kun talvi tulee ja jännite vaihtelua ja se vaikuttaa kyllä kaikkeen


Re: w201 sähkövikaa (ABS)
En yleensä kylmällä koneella vedä tonne punarajalle saakka mutta kun oli kiire nii oli välttämätöntä raiskata kylmää vanhaa konetta ja samalla kun vaihtoi vaihteen niin sihahti jostain koneen luota?? Ihan samal taval kun olis paineet päästäny.. Mihin tää mahtais viitata? 

Re: w201 sähkövikaa (ABS)
NYT vetää vian hauan kannalta aika hyväksi! Potentiometri Ohmi mittaus paljasti tolla paremmalla mittarilla, että kun hieman painaa lautasta tulee lukema overload ! Eli just aikalailla tossa tyhjisasetuksella
. Ja lisäksi bräkleeni paljasti vielä vuodon ryyppysuuttimen takana olevassa houhotusletkujen liitoksessa, siis se mikä menaa venakopan kanteen. Mutta mutta... Mistä helvetistä saisi tota potentiometriä?
Kun tuon imuvuodon paikkaa niin luulis käynnin palaavan kytkin pohjassa normaalilukemiin vähän paremmin, tottakai potentiometri sitä vielä häiritsee, mutta luulisi noinkin rajun ilmavuodon tekevän omat tepposensa! Kiitokset foorumilaisille hyvistä vinkeistä, näitten vikojen korjausten jälkeen auton käynti pitäisi olla jo huippuluokkaa
E: SAA kaupitella potentiometriä, linkkiä potentiometriin! 


Kun tuon imuvuodon paikkaa niin luulis käynnin palaavan kytkin pohjassa normaalilukemiin vähän paremmin, tottakai potentiometri sitä vielä häiritsee, mutta luulisi noinkin rajun ilmavuodon tekevän omat tepposensa! Kiitokset foorumilaisille hyvistä vinkeistä, näitten vikojen korjausten jälkeen auton käynti pitäisi olla jo huippuluokkaa


Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Varmaan kaikki käytetyt potikoita on kuluneita.
Kl-varaosien kautta saa orkkista. eBay.de löytyy myös tarviketta kohtuu hintaan mutta ne jotain kiinalaisia.
Kl-varaosien kautta saa orkkista. eBay.de löytyy myös tarviketta kohtuu hintaan mutta ne jotain kiinalaisia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Uus kiinanpotikka autossa ja käynti heikkeni huomattavasti katkoksien takia.atlas kirjoitti:Varmaan kaikki käytetyt potikoita on kuluneita.
Kl-varaosien kautta saa orkkista. eBay.de löytyy myös tarviketta kohtuu hintaan mutta ne jotain kiinalaisia.

