Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

vette79 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:nyt minulla ollut 220cdi koneessa vuoden verran ohjelma joka on vakion 143hv nostanut n 170-180hv luokkaan. kuluneen 15tkm matkalla olen huomannut seuraavia ilmiöitä:

Polttoaineen kulutus on laskenut 0,45l/100km
Auton kiihdytyksen kumimaisuus on poissa ja nyt se tosiaan liikkuu kuten kuuluu
80-90kmh vauhdista kiihdytys lähtee huomattavasti rivakammin
Yleinen käytös on bensamaisempi, joka on tooodella iso plussa, ei oo traktoritunnetta
Kiitos hyvästä kokemuskommentista, tämä lisää uskoa juuri siihen mitä alun perin olinkin ajatellut :thumbup: meikä kiittä Sergey

Ei kannattaisi uskoa kaikkea sinisilmäisesti.
Voin kokemuksen ja Starin tietokannan perusteella kertoa, että ohjelmamuutoksiset ovat ylivoimaisesti suurin ryhmä , kun tekniikka polvistuu ja auto menee vikatilaan. Rahaa palaa yllättävän sukkelaan ja lopuksi menee auton omistajalta hermot.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mulla ei mennyt kertaakaan hermo digituunatun 200cdi:n kanssa. Tehot nostettiin 102 hevosvoimasta sinne 150 paikkeille ja sen todella tunsi. Viimeisen silauksen hommalle antoi rautakanki jolla paukutin katalysaattorit tyhjiksi, valehtelematta 10 heppaa vielä lisää. Puoli miljoonaa oli tehnyt tehtävänsä niillekkin. Erittäin suositeltava toimenpide varsinkin tuolle moottorille. Kyllä se rumilus vaan ihan kunnossa oleva moottori ja turbo falskaa öljyä läpi kun niillä on vähänkin enemmän ajettu. Naurettavia noi sun juttus, monissa työkoneissa on moottoreita jotka alkaa väkisinkin huohottamaan jossain välissä vaikka niillä olis vielä helposti 10 000 käyttötuntia edessä. Ja huohottaahan se aina, ja samalla pieni määrä öljyhöyryä tulee sen ilman mukana. Käytäntö vois suakin opettaa enemmän mitä ne alfamerin korjausoppaat tai tekniikan maailma.
S124 300TE
W124 300D
Runtula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 20.08.2010 21:10

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kätesi ei tottele. Kytken johtoni niskaasi.
Kuuntele! Kielesi puhuu vieresta kieltä, ei se mahdu enää suuhusi.
Et kuule etkä kuuntele!
Keskushermostosi järjestelmä optimoidaan kestämään.

Jopa Turmion Kätilöt on ohjelmoinnin kannalla joten kyllä se kannattaa tehdä. C200 cdi on paljon mukavampi ajella ohjelmoituna mitä vakiona eikä egr ole tukkimassa moottoria.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

S202 kirjoitti: Käytäntö vois suakin opettaa enemmän mitä ne alfamerin korjausoppaat tai tekniikan maailma.
Mitäs se pojannassikka kirjoittelee....ettei tarvitse opettaa "isän" kädestä.
Kyllä tässä tiedetään polttomoottoreista senverran, että sinunkin kannattaisi tarkkaan lukea mitä kirjoittelen.
Ja sovitaanko pojanvesselit, että pysyttisiiin edes vähän aiheessa, eikä viedä asiaa toisaalle.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Arvon herra parempi kertoo mitä öljyä kannattaa käyttää ettei ne imusarjat tukkeudu? Vai ootko ikinä edes vaihtanu öljyjä muuten kuin starilla?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Sergey »

lisäisin vielä että EGR systeemi on toiminnassa ja ehjä. Karstaakaan ei juuri ole.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tässä on artikkeli pakokaasun takaisinkierrätyksestä (EGR) dieselmoottoreissa.
Haittapuoleksi kerrotaan polttoaineen kulutuksen kasvu. Lisäksi tarvitaan muita teknisiä
muutoksia estämään muita päästöjä ja moottorin ennenaikaista kulumista.

Exhaust Gas Recirculation
Magdi K. Khair, Hannu Jääskeläinen

http://www.dieselnet.com/tech/engine_egr.php" onclick="window.open(this.href);return false;

"Abstract: Exhaust gas recirculation (EGR) is an effective strategy to control NOx emissions from diesel engines. .... Drawbacks of EGR include increased PM emissions and fuel consumption."

"The NOx emission benefit of EGR comes at a cost: other measures are usually required to avoid unacceptable increases in fuel consumption, emissions of PM, HC, and CO, engine wear and reductions in engine durability. "
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

JarkkoN kirjoitti:Tässä on artikkeli pakokaasun takaisinkierrätyksestä (EGR) dieselmoottoreissa.
Haittapuoleksi kerrotaan polttoaineen kulutuksen kasvu. Lisäksi tarvitaan muita teknisiä
muutoksia estämään muita päästöjä ja moottorin ennenaikaista kulumista.

Exhaust Gas Recirculation
Magdi K. Khair, Hannu Jääskeläinen

http://www.dieselnet.com/tech/engine_egr.php" onclick="window.open(this.href);return false;

"Abstract: Exhaust gas recirculation (EGR) is an effective strategy to control NOx emissions from diesel engines. .... Drawbacks of EGR include increased PM emissions and fuel consumption."

"The NOx emission benefit of EGR comes at a cost: other measures are usually required to avoid unacceptable increases in fuel consumption, emissions of PM, HC, and CO, engine wear and reductions in engine durability. "

Lueskelin tuon linkittämäsi artikkelin, jossa kyllä yksisilmäisesti kerrotaan asian todellisesta tilasta. Älykäs moottoorin ohjainlaite sekä polttomoottorin erilaiset palotilarakenteet ovat ratkaisevassa asemassa, miten puhdasta poltto on ja miten se vaikuttaa hyötysuhteeseen. En allekirjoita tuon artikkelin väittämiä keskinopeissa ja nopeissa dieselmottoreissa.
Typen oksidien ja hiilimonoksidin haitta on aina palamisessa.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Ke 18.09.2013 06:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja dealer »

vette79 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Mesemies89 kirjoittamista virittämiseen liittyvistä teksteistä ei tarvitse välittää, muistutan vaan jos sattuu lukemaan joku joka ei "rumilusta" tunne :roll:

Asiaan: auton luonne muuttuu olennaisesti parempaan suuntaan ohjelmoinnilla - ja kulutus pienenee.
Omalla -98 200cdi:llä ajettu noin 540000 josta yli puolet ohjelmoituna, ei mitään ongelmia. Olen ollut tosi tyytyväinen siltä osin, itse ajanut tuosta matkasta noin 40tkm.
Moro, aivan saman verran meikän koneella rullattu ja kyllä tuo motti oli viimetalvena semmosessa mönjässä että tuosta pakokaasujen kierätyksestä ei voi kerta kaikkiaan olla mitään hyötyä. Eli ts. oletkos lastuttanut omaa cdi:tä vai onko siitä poistettu vain tämä pakokaasujen kierrätys ? Kiitos tiedoista ja avuista :)
Autoon on laitettu ohjelma jolla lupaillaan jotain +60 hv / +130Nm ja kyllähän se aivan eri tavalla liikahtaa kuin vakiot.
EGR on käsittääkseni myös pois käytöstä, imusarja kun pysyy puhtaana. Poistin siitä läpät auton ollessa edellisellä omistajalla ja ihan siistit oli paikat.
Kulutus on pysytellyt noin 5,5-5,8 ajon ollessa pääosin rivakkaa matka-ajoa, vaihteisto 5v manuaali. Talvella webasto vie vähän lisää.
wiimax.fi
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Kyllähän tuollaiset poikalapsen puheet tehon noususta ja vääntömomentin kasvusta ovat täysin paskapuhetta vertailukohtana polttoaineen kulutus vakiomoottoriin nähden.
Kun polttomoottorin täytöstä lisätään, niin aina kasvaa polttoaineen kulutus, jos välityssuhteet ja muut tekijät ovat entiset. Samoin käy kun moottorin kuutiotilavuutta muutetaan.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1240
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Jaa, että tasavauhtia ajettaessako on sitten isompi täytös kuin vakiossa?
Sitähän sinä yrität kai sanoa, jos kulutuksen on pakko lisääntyä?
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Risto113 kirjoitti:Jaa, että tasavauhtia ajettaessako on sitten isompi täytös kuin vakiossa?
Sitähän sinä yrität kai sanoa, jos kulutuksen on pakko lisääntyä?
Nyt olisi viisainta olla kommentoimatta asiaa miltään osin.
Nyt kuulostaa tosi pahalta.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kuva
E350CDI&A180CDI
Runtula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 20.08.2010 21:10

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Mesemies89 kirjoitti: Nyt olisi viisainta olla kommentoimatta asiaa miltään osin.
Nyt kuulostaa tosi pahalta.
Hyvä että pystyt myöntämään tappiosi ja ehdotat itsellesi parasta ratkaisua jotta muut voivat jatkaa keskustelua normaalisti. Hienoa nähdä tälläinen kehitys tässä vuosien saatossa.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Runtula kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti: Nyt olisi viisainta olla kommentoimatta asiaa miltään osin.
Nyt kuulostaa tosi pahalta.
Hyvä että pystyt myöntämään tappiosi ja ehdotat itsellesi parasta ratkaisua jotta muut voivat jatkaa keskustelua normaalisti. Hienoa nähdä tälläinen kehitys tässä vuosien saatossa.

Mitä tekemistä on " Runtula" nimimerkillä tällä foorumilla.
Kannattaisi pysyä poissä hämmentämättä sitä vähäistäkin asiantynkää, kun sinulla ei ole muuta asiaa kuin sättiä/vittuilla meikäläisen kirjoituksille.
Kyllä tiedän kokemuksesta foorumin joidenkin jäsenten henkisen ja älyllisen tason, johon on vaan sopeuduttava ja pyrittävä antamaan tikkaria imeskeltäväksi.
Kun asiasta ei tiedä mitään, olisi viisainta olla hiljaa ja nykertää omissa oloissaan.

Ei ole mielekästä vastailla minkäänlaisiin kysymyksiin, kun joku saatanan ääliö alkaa solvaamaan henkilökohtaisuuksia.
Olisi hyvä, kun pysyttäisiin asialinjalla.
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja vette79 »

S202 kirjoitti:Mulla ei mennyt kertaakaan hermo digituunatun 200cdi:n kanssa. Tehot nostettiin 102 hevosvoimasta sinne 150 paikkeille ja sen todella tunsi. Viimeisen silauksen hommalle antoi rautakanki jolla paukutin katalysaattorit tyhjiksi, valehtelematta 10 heppaa vielä lisää. Puoli miljoonaa oli tehnyt tehtävänsä niillekkin. Erittäin suositeltava toimenpide varsinkin tuolle moottorille. Kyllä se rumilus vaan ihan kunnossa oleva moottori ja turbo falskaa öljyä läpi kun niillä on vähänkin enemmän ajettu. Naurettavia noi sun juttus, monissa työkoneissa on moottoreita jotka alkaa väkisinkin huohottamaan jossain välissä vaikka niillä olis vielä helposti 10 000 käyttötuntia edessä. Ja huohottaahan se aina, ja samalla pieni määrä öljyhöyryä tulee sen ilman mukana. Käytäntö vois suakin opettaa enemmän mitä ne alfamerin korjausoppaat tai tekniikan maailma.
Moro, eli ei muuta ku katti pihalle ja kanki käteen ni sekin auttaa sitten kivasti sen pakokaasujen kierrätyksen pois ottamisen jälkeen :)
Aivan loistavaa... kiitos tuhannesti näistä loistavista neuvoista, eiköhän kohta cdi polta vain puhdasta ilmaa ja nostamma tehon tuonne 150hp siinä samalla :) Näyttää olevan aika mielenkiintoinen aihe... älkäähän nyt kuitenkaan ihan tapelko :) kamraattejahan tässä ollaan :P :thumbup:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Minulla on myös katalysaattori vielä normaali. mutta kunhan saisi aikaan tyhjennyksen niin rock & roll
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Sergey kirjoitti:Minulla on myös katalysaattori vielä normaali. mutta kunhan saisi aikaan tyhjennyksen niin rock & roll
Itse en enää menisi tyhjentämään katteja. Ei mitään tehonlisää ollut ja semmonen vanhan kuorma-auton haju tuli kylkiäisiksi. Auto oli -99 c220cdi.

Ohjelmoiduilla autoilla takana vuodesta -99 n. 300tkm, ilman mitään ongelmia. EGR pitää ohjelmoida helvettiin, huohotuskaasussa on aina öljysumua huolimatta öljylaadusta. Varsinkin hiukkassuodatin autoissa egr-lisää päästöjä ja kulutusta käytännössä, kun pakokaasun seassa menee pienhiukkasta hiukkassuodattimeen ja tyhjennyspoltto tapahtuu useammin.
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja vette79 »

Kertokaahan mistä meikä saa edullisesti ohjelman? siis erg:n pois ja ns lastutuksen :?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja dealer »

Missäpäin asustelet ? Foorumeilla on muutama osaaja jotka tekevät noita kohtuuhintaan...
wiimax.fi
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja vette79 »

dealer kirjoitti:Missäpäin asustelet ? Foorumeilla on muutama osaaja jotka tekevät noita kohtuuhintaan...
Keskipohjanmaallahan me :) lähellä pohjoispohjanmaan rajaaa
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

"Kannattaisi pysyä poissä hämmentämättä sitä vähäistäkin asiantynkää, kun sinulla ei ole muuta asiaa kuin sättiä/vittuilla meikäläisen kirjoituksille"
Niinhän se meni,tämä "Mesemiehen" juttu.Hyvä Mesemies, on kai muissa vain vika etteivät ole samaa mieltä asioista.Onhan se hyvä että vain "sinä"ja ainoastaan sinä olet oikeassa. Mutta jos toiset haluavat tehdä "omilleen" jotain muutoksia, ei kannata ottaa vakavasti. Kukin tekee omilleen mitä haluavat.PS. Eikä kannata pojitella,kiitos.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

risto e420 kirjoitti:"Kannattaisi pysyä poissä hämmentämättä sitä vähäistäkin asiantynkää, kun sinulla ei ole muuta asiaa kuin sättiä/vittuilla meikäläisen kirjoituksille"
Niinhän se meni,tämä "Mesemiehen" juttu.Hyvä Mesemies, on kai muissa vain vika etteivät ole samaa mieltä asioista.Onhan se hyvä että vain "sinä"ja ainoastaan sinä olet oikeassa. Mutta jos toiset haluavat tehdä "omilleen" jotain muutoksia, ei kannata ottaa vakavasti. Kukin tekee omilleen mitä haluavat.PS. Eikä kannata pojitella,kiitos.
Niinhän se menee pikkupojat, että pikkupojilla on jäänyt elämässä elettyä se vaihe, jossa pikkupojat kasvaa miehiksi.

Olen antanut hyviä isällisiä neuvoja ajoneuvojen moottoreiden ohjelmamuutoksista. Näitä ohjeita kannattaisi kuunnella ja noteerata tulevaisuuden varalta.
Hyvin pikkupoikamaista keskenkasvaneita ovat ne, jotka tieliikennekäyttöön tarkoitetuille ajopeleille hamuavat lisää voimaa ja vääntöä.
Aivan turhaa....turhamaisuutta.
Toisena tekijänä mainitut ajopelit haavoittuvat ja syntyy ongelmia vikatilaan menemisen seurauksena.
Foorumeilla on sadoittain tapauksia, jossa lastutettu ajopeli on omistajalleen riippa. Ei ole mielekästä olla korjauttamassa alvariinsa autoa.
Moottorin ja koko auton tekniikka kokee ennenaikaisen loppuunkulumisen lastutuksen seurauksena.

Toki kukin saa tehdä ajopeleilleen mitä haluaa, mutta pysyköön poissa häiriköimästä muun liikenteen joukosta.

Softamuutoksen on helppo tehdä, siihen ei kaksista taitoa tarvita. Sensijaan softamuutoksen moottoria ei olla testattu, joka paljastaisi monta vaaratekijää, ja sitä näkymätöntä vaaraa ei osaa ennakoida. Edellämainitun perusteella kaikki softamuutoksien tekijät ei tunne polttomoottoritekniikasta juuri mitään.
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

elä itke ruma lapsi ota rusina.
Voisitko nyt oikeesti, siis ihan oikeesti lopettaa toisen asiallisen topiikin trollaamisen tai vaikka häipyä kokonaan foorumilta? vette79 halusi kai alunperin vaan tietää lisää asiasta ja kuulla kokemuksia. Mitä se sinua liikuttaa että hajoaako se moottori, eihän se sinun ole. Ei luulis että sinua toisten autot noin paljon itkettää. On tämä aina päivän huumoripaukku lukea näitä "mesemies89":n juttuja mutta pitemmän päälle käy vähän rasittamaan tyhjän päivänen jankkaaminen asiasta josta ei itse kuitenkaan tiedä mitään.
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Annan anteeksi "hänelle", mutta monimuu ei tee sitä.Olisi kyllä mukava tietää "Pojittelian" ikä?PS en ole uskovainen, mutta että Turusta.
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja vette79 »

mesekisti kirjoitti:elä itke ruma lapsi ota rusina.
Voisitko nyt oikeesti, siis ihan oikeesti lopettaa toisen asiallisen topiikin trollaamisen tai vaikka häipyä kokonaan foorumilta? vette79 halusi kai alunperin vaan tietää lisää asiasta ja kuulla kokemuksia. Mitä se sinua liikuttaa että hajoaako se moottori, eihän se sinun ole. Ei luulis että sinua toisten autot noin paljon itkettää. On tämä aina päivän huumoripaukku lukea näitä "mesemies89":n juttuja mutta pitemmän päälle käy vähän rasittamaan tyhjän päivänen jankkaaminen asiasta josta ei itse kuitenkaan tiedä mitään.
Nimenomaan ei ollu tarkotus aiheuttaa mitää riitaa tälle palstalle vain mielipiteitä ja kokemuksia :) alkuperäisestä asiasta, lastutuksesta ja pakokaasujen kierrätyksen ohittamisesta :)
:thumbup:
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Osa meistä ottaa asioista itseensä,mutta "oikeasti" tietävät seuraavat sivusta tapahtumia.Ei olisi pitänyt kirjoittaa mitään,kun näkyy menevän "överiksi" jollain. Seuraan sivusta, kiitos.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuo rumilus eli tällähetkellä mesemies89 on tuttu trollaaja monelta foorumilta. Vääntää kaiken ihan päälaelleen, kirjoittaa siis ihan mitä sattuu eli trollaa huolella. Ikuinen banni tuolle pitäis antaa, tämä on varmaan kahdeskymmenes aihe jossa alkaa tuo sama jankutus.
S124 300TE
W124 300D
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja xr »

S202 kirjoitti:Tuo rumilus eli tällähetkellä mesemies89 on tuttu trollaaja monelta foorumilta. Vääntää kaiken ihan päälaelleen, kirjoittaa siis ihan mitä sattuu eli trollaa huolella. Ikuinen banni tuolle pitäis antaa, tämä on varmaan kahdeskymmenes aihe jossa alkaa tuo sama jankutus.
ei se ole mitään trollausta ihan jotain muuta
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Vielä vähän lisää

Kuva
E350CDI&A180CDI
Vastaa Viestiin