Ainakin 124 on joissain ollu että huono vesipumppu päästää vähän vettä läpi ja haihduttaa kaiken pois tuossa naapurilla oli kyseinen tapaus käyny.
Nestettä ei näkyny minnekkään vuotavan vaan hävis kun tuhka tuuleen
No siihen en kyllä usko omalla kohdalla, koska aine valuu ihan konehuoneen keskeltä. Konetta pitkin luulisin. No jos tänään sais kaverilta telineet niin pääsis alle katselemaan.
No voi hannes. Toivoin että olisi ollut vaan joku haurastunut letku, mutta kyseessä taitaakin olla vesipumppu. Hohhoijaa. Paljonkohan vaihto maksaa? Tutuntuttu vaihtaa niin tietäis vähän että paljonko tommonen nyt yleensä kustantaa? Huomasin siinä samalla että valuu öljyäkin. Perkele mikä seula. Öljyä, Jäähdytinnestettä, pesunestettä ja polttoainetta kuluu samaan tasaseen tahtiin.
Älä oo huolissas. Vesipumppu on kulutusosa. Tarvikkeena pumppu maksaa n. 70 - 80 euroa (veholla 3 krt enemmän). Työtä menee tunnin verran. Jos osaa itte (särkemättä) ottaa sen jäähdyttimen propellin siitä edestä irti, niin pystyy vaihtamaan ittekin. Luulisi...
Ebabaa kirjoitti:No voi hannes. Toivoin että olisi ollut vaan joku haurastunut letku, mutta kyseessä taitaakin olla vesipumppu. Hohhoijaa. Paljonkohan vaihto maksaa? Tutuntuttu vaihtaa niin tietäis vähän että paljonko tommonen nyt yleensä kustantaa? Huomasin siinä samalla että valuu öljyäkin. Perkele mikä seula. Öljyä, Jäähdytinnestettä, pesunestettä ja polttoainetta kuluu samaan tasaseen tahtiin.
mikä kone kyseessä?
w201-w124 alkup. vesipumput n.100-230€ /vanha vaihdossa
Minulla myös jäähdytysnestettä roilotti pitkin konehuonetta ja aamuisin weba ei pystynyt lämmittämään koska liian vähän nestettä.
Vika:
Vesipumpun pesään oli syöpynyt reikä josta nestettä katosi ja aika reippaasti (kavitaation aiheuttamin koloja niin pirusti).
Syy: Vesipumpun imupuolelle "vuotanut" ilmaa ja nämä kaasukuplat sitten räjähtelevät aiheuttaen koloset.
Tuntuisi vuotavan meikäläisen autossakin ilmeisesti juuri vesipumpulta.
Käyköhän tuo irrottaminen tällaiselta "mekaanikolta" joka ei ole muuta kuin öljynvaihdon kaltaisia pikkuhommia tehnyt?
Moottori kuumeni alkuvuonna pahasti ylävesiletkun irtoamisen seurauksena,ja olen ajatellut että ehkä se tuhosi pumpun tiivisteen?Myydäänköhän (pelkkää)tiivistettä KL:ssä..luulisi? Vai liekö parempi vaihtaa koko pumppu?
Toisaalta,jos tiivisteen vaihtaa eikä se auta,niin "vanhalla" kokemuksellahan homman tekee uudestaan ja vaihtaa lopuksi pumpun.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Itse sain korjautettua tutulla mekaanikolla: Kampuran etustefa vaihtoon, jakopään hihna, uudet bensaletkut, takapään narinapuslat, uusi takajousi ja uusi vesipumppu. Töineen ja osineen 320e. Eli ei tullut paha hinta
Nyt tosin jäähdytysnestevalo taas syttyi, MUTTA toivon että on vaan ilmaamisen tarpeessa. Toivottavasti.
Mikko K. kirjoitti:Jos veden seassa on nestettä niin aina jälki jää Ja vuoto kohta löytyy sata varmasti
Mulla on itellä tässä vähän aikaan hävinny tota jäähdytinnestettä ja viime aikoina on saanu ostaa enemmän nestettä ku maitoa kattelin joskus että mistähän vuotaa vesipumpun siivapyörä näytti vahän märältä mutta ei kunnolla.
Tänään tuli kaverin kanssa juttua siitä ku taas valo palo ku mentiin kahville, auto seiso noin tunnin. Konepelti auki, näytti muuten kuivalta paitsi kallistuksenvakaajan tanko näytti vähän märältä hämärässä katsottuna ja konepellissä oli selvästi jälkiä jäähdytinnesteestä(valkoinen raita) mihin remmi oli heittäny sen, mutta muuten kuiva. No ajoin sen sitten kotiin ja kattosin heti, remmi aivan märkä ja tuulettimen siiven reunat koneen puolelta kanssa, konepelti myös ja vakaajantanko, sekä kampiakselin siivapyörä. Vesipumpun siivapyörän koneenpuoleinen puoli myös märkä. eli ei muuta ku pumppua hakemaan KL:stä.
Mutta haihtuupa nopeasti toi neste ellei heti kato.
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
Itsellänikin sama vika jäähdytysnestettä katoaa mystisesti jonnekkin n.1L/1000km , vuotoa ei näy missään, lämmöt ok, ei öljyä paisuntasäiliössä, pissapoika säiliössä vain sinne kuuluvaa tavaraa. No nyt laitoin paisuntasäiliön huohotin letkun päähän ½L limupullon, niin kattoo tuleeko sitä kautta, myös korkin vaihto uuteen jos auttais, ja tunniks puhtaan lumen päälle käyntiin, niin vois nähdä vuotaako mistään
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
No nyt kun vielä tarkemmin tutkein, niin koneen pohja muovin päälle on kertyny kaiken näköstä öljy mömmö p#ska# mutta sitä kun vähän sormen päästä maistoi niin siitä maistoi jäähdytys nesteen makeuden. Eli jostakin se sitä työntää, mutta en ole vielä löytänyt mistä.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Tossa aikasemmin hehkutin että tulipa huolto halvaksi kun korjattiin öljyn ja jäähdytysnesteen vuodot. Nyt vuotaa taas Pääsiäisen jälkeen takaisin pajalle. Hohhoijaa...