AM kirjoitti:Tuo ilmanputsarin torven poisto tuo dieseliin ainakin minunmielestä aika karmeat äänet...kuuluu sisällekin aikalailla.
varsinkin kakssatasessa... kolmesatasessa on vissiin tasaisempi imuilman virtaus useampien sylintereiden takia koska mulla imuäänet ei muutu lainkaan kun ottaa imutorven pois... ex kakssatasessa teki saman niin ääni oli sanalla sanoen kauhea! oooOOoooOOOooo... heh. mites olen jostain kuullut että farmarissa olisi aika ahdistava takapönttö???
Mulla on OM603:n illmanputsarista otettu kaikki ylimääräinen menoa haittaava pois Eli se kuristin heti siitä kotelon/imuputken liitoksesta ja kotelon sisällä oleva "väliseinä". Se mikä on siinä imukanavien lähtöjen edessä.
Eipä tuo nyt hirveästi tuntunut auttavan Mutta eipä siitä haittaakaan ole, imuäänet eivät muuttuneet miksikään...
kuin myös olen ottanu kaikki putsarin sisällä olevan kuristukset/väliseinät pois... minusta savutus hieman väheni kun repi hilut pois... syöttöä ruuvattu kolme kiekkaa... vakio syötöllä savua ei tullu vaikka putsarin hilut oli paikoillaan...
Ari89 kirjoitti:Minkähänlaiset äänet tuohon 260E:hen tulisi jos vaihtaisi vain takapöntön sellaseen läpivirtaavaan vaimentimeen? Esim. motonetistä saatavat..
Ainakin 300CE:ssä tuli ihan kivat (sopivat) äänet kun takapönttö korvattiin Simonsin läpivirtaavalla ja katalysaattori korvattiin suorilla putkilla.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
5-pyttyisen käyntiäänihän on hyvin kaunis marmatus, ihan viihdyttävää kuunneltavaa, muistan kun joskus kaverin 250TD:llä Vaasassa käytiin (urheiluasioissa) reissu. Ittellä oli kauan sitten Audi jonka vitosen saundia edelleen hiukan kaipailen.
Tosiaan, 260e:ssä näytti olevan kolme vaimentajaa, jotka nyt on kaikki irti enkä usko että semmoisia rakennelmia rupeen takaisin laittamaan. Saas nährä ny, kunhan kerkeis siihen vaiheeseen astikka. (aika hyväkuntoisia ovat, vinkvink jos joku sattuu tarvitsemaan...)
Mulla on Capriisissa semmoinen yhden vaimentajan systeemi (matalat puristukset ja kierrosnopeudet sallii hyvin sen) jossa putki jatkuu samalla läpimitalla alusta loppuun, mutta noin 70cm:n matkalla putkessa on rälläkällä tehtyjä poikittaisia viiltoja ja samassa kohden ulkovaippana puoli tuumaa isompi putki, päissä supistukset ja äänet vaimenevat sillä viisiin suht hyvin. Semmoista aattelin kokeilla tuohon kun aika tulee, on kevyt ja näpsäkkä. Juu, itse putken ja vaipan väliin on asenneltu lasikuitu vaimennusmatskuksi... Tietty se vaivan kanssa ei ole halvempi kuin bilteman tai motonetin vaimennin, mutta onpa itte tehty...
Ari89 kirjoitti:Minkähänlaiset äänet tuohon 260E:hen tulisi jos vaihtaisi vain takapöntön sellaseen läpivirtaavaan vaimentimeen? Esim. motonetistä saatavat..
Ainakin 300CE:ssä tuli ihan kivat (sopivat) äänet kun takapönttö korvattiin Simonsin läpivirtaavalla ja katalysaattori korvattiin suorilla putkilla.
Mullakin on pitkä ovaali 3" simonssi takavaimentimena ja hyvin toimii, mut katti on viel paikallaa.
Äänet ei todellakaan ole kovat vaan mukavan matalat murinat mitkä ei varmasti häirihe ketään.
Oon jo sen teini-iän päässy yli millon piti olle aika karmeet möykät.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Sergey kirjoitti:no millos paat orkkisputken sinne sit manu? toiha o kaamee pörinäpönttö mul o coupes nyt 100% orginaali putkisto ja on se mukavan hissukka.
En millonkaan. Ei oikeesti tosta lähe kovakaan meteli vaikka on hivenen matala soundi.
Paha orkkis laittaa kun lapinpolttaja oli jo takakelkan jälkeen jo vaihtanu 3"tuumasen lähön taakse.
Mennään nyt tolla ja hyvä se on kun ei kuulu koppiin edes äänet.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Näistä nyt sais sellasen käsityksen että ihan hyvät äänet saisi sillä motonetin putkella. Tuskin kuitenkaan mitään älytöntä eroa voi olla 260E:ssä.. Mikähän mahtaisi olla paras malli noista pöntöistä? Mahdollisimman pitkä varmasti, mutta onkohan mitään suurta eroa että onko yhdellä vai kahdella ulostulolla?
Niin ja täällä varmasti on tietoa tuon putken paksuudesta. Mittailin sitä ja sain tulokseksi vaihtelevia tuloksia, mutta keskiarvoksi tuli n.60mm.. Liekkö tämä oikein vai onko kuitenkin 2,5 tuumaa, eli jotain 64mm?
Ja vielä pisti mieleen että minkälaisia kokemuksia teillä on siitä taipuvasta putkesta jota myös motonetissä on kaupan?
taipuva putki taipuu... ja vuotaa. Joo se on 2,5" eli standardi osat sopii suoraan.
Motonetin jne putkilla saa mukavat kuminat just 80-110 väliselle vauhdille. Eli pitää ajaa alle 70 tai yli 110 ni ei häiritte. JOS sitä kuminaa tuolla alueel ei ois ollu, olisin pitäny putkiston tarvikkeena, mut se alko ottaa päähän nii helvetisti ni hommasin KL:n viimisen orkkisputken tuplaulostuloilla.
Toisaalta mähän en aja juuri mitää normaalisti ja sillo ku ajan, menee aina 1300km tms kerta laakista, sen 5-10x vuodes. 14 tuntia sitä kuminaa saa aikaan kivoja efektejä pääkopassa.
Jooo mul oli se pari tuumaa lyhempi ja kans 2,5. Kannattaa ottaa se pisin mitä saa.
Juu kun toikin linkin änäri on ehkä se pienempi.
Kun omassa on melko iso se vaimennin.(kuvassa tietty vaikee verrata)
Kun eikös 3" oli 7,5cm. ja toi on 60mm niin taitas olla alle 2,5"?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Joo siis 3"=76,8mm, 2,5"=64mm.. Mitenkäs kun tuolla motonetissä myydään tuota 60mm putkeakin, sillä aloin miettiin että olisiko se 60mm vai 2,5". Se neljä milliäkin kun hankaloittaa vähän sitä asennusta..
Ari89 kirjoitti:Joo siis 3"=76,8mm, 2,5"=64mm.. Mitenkäs kun tuolla motonetissä myydään tuota 60mm putkeakin, sillä aloin miettiin että olisiko se 60mm vai 2,5". Se neljä milliäkin kun hankaloittaa vähän sitä asennusta..
Nii riippuu siitä miten se luokitellaan sisä vai ulkohalkasian mukaan?
En tiiä?
Ota pätkä sitä 60mm matkaan ja käy kattoo.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Pitää käydä huomenna vähän sovittelemassa siellä niitä toisiinsa.. Tosiaankin voi olla että tuo menee sen pään mukaan, kun joissain on se "levitys" ja joissain ei..
bilteman standardiputket valmistaa simons (Ray), mutta toleranssi on milleissä. eli ne on 64mm. Ahdas on sovittaa mutta menee rasvan ja vasaran kans 63,5mm yhteen kyl.
Muhvia ei ainakaa lasketa mukaan mitoitukseen. Perusputken ulkomitta se pitäs olla... muistaakseni.
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 15.09.2009 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sergey kirjoitti:bilteman standardiputket valmistaa simons (Ray), mutta toleranssi on milleissä. eli ne on 64mm. Ahdas on sovittaa mutta menee rasvan ja vasaran kans 63,5mm yhteen kyl.
Ja myös lämpökin on keksitty
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Miten tuon katalysaattorin kanssa, voisiko sen napata pois kokonaan kun kyseessä on -87 ja papereissa ei lue mitään katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä.. Ilmeisesti sais repiä pois ja asennella vaikka pari turboakin ilman hirveitä ongelmia katsastuksessa?
Ite vaihoin rosteripöntön taakse ja ekan pöntön tilalle laitoin simonsin vaimentimen ja putki on alusta loppuun 2,5". Äänet on vielä iha rajoissa et ei mee yli
Itellä on 2.0 190E mese
palaten tuohon aikasempaan kirjotukseeni,.. sanooko katastus mies mitään jos vaihtaa vaimentimen toiseen, möreiden äänien takia taikka ottaa kokonaan pois ja tekee suoran putken loppuun..?
aikahilijasta kirjoitti:palaten tuohon aikasempaan kirjotukseeni,.. sanooko katastus mies mitään jos vaihtaa vaimentimen toiseen, möreiden äänien takia taikka ottaa kokonaan pois ja tekee suoran putken loppuun..?
Ei tuo ainakaa mun kohalla mitään sanonu, vaikka moni varotteliki et saattas sanoo noista äänistä ja tosta et pöntöt on vaihettu.
En ole toistaseksi kuullut kellekkään valittavan takapöntön vaihdosta..
Ari89 kirjoitti:Miten tuon katalysaattorin kanssa, voisiko sen napata pois kokonaan kun kyseessä on -87 ja papereissa ei lue mitään katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä.. Ilmeisesti sais repiä pois ja asennella vaikka pari turboakin ilman hirveitä ongelmia katsastuksessa?