M102 EHA:n toiminta.
Re: M102 EHA:n toiminta. / pulssisuhteen mittaus ei toimi
dodii , mittaristani oli se mA puolen sulake mennyt. Ko autossa mA näyttää seuraava : sytkävirta 20mA , tyhjäkäynnillä 9.96mA ja kierroksilla 2500 9mA.
Elikkä tuon puolesta pitäis säädöt ehan puolesta just riittää ?
Ja vikaa on vieläkin siinä ettei diagnoosi pistookkeen 2 ja 3 navoista anna mitään ulos , mikä tämän tekee ?
edit, ja tosiaan kun yj releen ottaa irti niin käy tyhjäkäyntiäkin tosi hyvin, joku syy yhteys noilla on. Kunnei näytä 2 ja 3 navoista pulssisuhdetta.
Elikkä tuon puolesta pitäis säädöt ehan puolesta just riittää ?
Ja vikaa on vieläkin siinä ettei diagnoosi pistookkeen 2 ja 3 navoista anna mitään ulos , mikä tämän tekee ?
edit, ja tosiaan kun yj releen ottaa irti niin käy tyhjäkäyntiäkin tosi hyvin, joku syy yhteys noilla on. Kunnei näytä 2 ja 3 navoista pulssisuhdetta.
Re: M102 EHA:n toiminta.
Muistelen että syyttyvirralla piti olla suurempi 70ma.?????..ja 5ma sisään käynnissä molemmilla.
Täällä oli topiikki joki aika sitten jossa hyvät ohjeet ja oikeat arvot.
Vähän kyllä liikkuu sulla noi lukemat.
Entäs laitat sen mittarin ehajohdon väliin ja sitten ajamaan tai käyttelet kierrättäen niin saisit reaali lukemaan ?
Täällä oli topiikki joki aika sitten jossa hyvät ohjeet ja oikeat arvot.
Vähän kyllä liikkuu sulla noi lukemat.
Entäs laitat sen mittarin ehajohdon väliin ja sitten ajamaan tai käyttelet kierrättäen niin saisit reaali lukemaan ?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102 EHA:n toiminta.
kierroksilla sitä tuossa jo käyteltiin jne, auto paikallaan, eikös se tuon perusteella eha jo toimi ainakin ? jossain luki että +- 10mA riittää, jossain taas +-15mA , myös +- 3 ja +- 5 on kerrottu, mikäs siinä nyt olisi se oikea skaala.
Edelleen kiinnosta mikä tekee sen ettei x11 pistokkeen 2 ja 3 navoista anna mitään :/
Edelleen kiinnosta mikä tekee sen ettei x11 pistokkeen 2 ja 3 navoista anna mitään :/
Re: M102 EHA:n toiminta.
Voi olla että toinen kun on noista maa niin se ei saisi sitä eli maa ja jompaan kumpaan se toinen piuha mittarista ja toinen maahan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102 EHA:n toiminta.
hyvä vinkki, koitetaan taas kun auto pihassa.
Re: M102 EHA:n toiminta.
se on pyöreän restipistokkeen 3-pinni ja maa. Parhaan tuloksen saa kosketuskulmamittarilla. Pulssisuhde pitää olla 40-50% 4-sylinterisen mittauksella.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: M102 EHA:n toiminta.
maata koitettu muualta, kyllä se niin on että kun sytytysvirrat lyö päälle niin mittari kyllä huomioi tämän ja lukema nousee siihe 90.8 % joka tarkoittaa että "EHA current implausible" . Eli onko eha kaput ? koitettiin muillakin ehoilla mutta sama tulos, mutta ei kyllä laitettu niitä ehoja muutakuin johdon päähän, tarviitseeko eha olla kiinni määräjakajassa että saa maata ? voiko olla sen takia että noi muut koitetut ehat eivät "toimi" . ?
Re: M102 EHA:n toiminta.
Voithan sen mitata tartteeko se olla paikallaan se EHA...mutta voi olla että miinis ja +vain vaihtavat johdossa paikkaa säädön mukaan.
Mikäs tämä kulkine ja millä koneella jonka kanssa taistelet?
Mikäs tämä kulkine ja millä koneella jonka kanssa taistelet?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102 EHA:n toiminta.
w201 M102.963
Re: M102 EHA:n toiminta.
HMM...kaiketi 200e
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102 EHA:n toiminta.
dodii, nyt on autossa päästöt kohillaan. Pelkkä seosten säätö auttoi.
Mutta edelleen ei x11 pistokkeesta saa mitään ELLEI kaasuvivostoa nosta pikkaisen ettei makaa siinä kaasuvivuston mikrokytkimessä ?! mikäs tämän tekee ?
Mutta edelleen ei x11 pistokkeesta saa mitään ELLEI kaasuvivostoa nosta pikkaisen ettei makaa siinä kaasuvivuston mikrokytkimessä ?! mikäs tämän tekee ?
Re: M102 EHA:n toiminta.
Olisiko kaasuläppäkytkin tai sen johdot rikki. ECU ei saa tyhjäkäyntisignaalia ja menee mikrokytkimen takia moottorijarrutukseen...ihan vain ideana????
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: M102 EHA:n toiminta.
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: M102 EHA:n toiminta.
Mistä tollanen dokumentti on ja voiko sen saada jotenkin ..esim. kopioimalla?
Toisekseen onko siinä opuksessa muutakin tietoa?
Poistetaan katkos..aika alfamerin tapainen tokaisu kylläkin....
Tuli vain mieleen kun tullut neuvottua ja itsekin aika paljon säädeltyä noita niin ei aina tule toivottua tulosta vaikka täälläkin on hyviä perus tietoja..jossakin on aina jokin vialla ja paikkoja riittää niin että välillä ketuttaa mutta kuitenkin toi omansa ecu pelaisi parhaiten ja megasqruitin säätöihin pääsemisellä orkkis on kyllä erittäin hyvä.
Toinen mersuni kun pelaa kuin unelma mutta toisessa on toivomisen varaa.
Toisekseen onko siinä opuksessa muutakin tietoa?
Poistetaan katkos..aika alfamerin tapainen tokaisu kylläkin....
Tuli vain mieleen kun tullut neuvottua ja itsekin aika paljon säädeltyä noita niin ei aina tule toivottua tulosta vaikka täälläkin on hyviä perus tietoja..jossakin on aina jokin vialla ja paikkoja riittää niin että välillä ketuttaa mutta kuitenkin toi omansa ecu pelaisi parhaiten ja megasqruitin säätöihin pääsemisellä orkkis on kyllä erittäin hyvä.
Toinen mersuni kun pelaa kuin unelma mutta toisessa on toivomisen varaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: M102 EHA:n toiminta.
touhottaja kirjoitti:se on tällänen vihko, 392 sivua
[ [url=http://i9.aijaa.com/t/00540/13004322.t.jpg] ][/url]
Löytyisikö kuvaan uutta linkkiä? On tässä topicissa muutenkin asioita mitä pitää lukea useamman kerran..
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04