juu-zon w202 c220 cdi (ex w201)
Re: W201 projektia
Taakse saa vaihdettua, eteen ei...
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: W201 projektia
Päätin siis tilata itselleni myös kunnon jousipuristimen saksasta. Vaihdellaan alustan osia kun saadaan puristin käsiin. Etuiskarien yläpään kumitkin vaativat samalla vaihtoa, ovat jo alkaneet halkeilemaan päältä.
Lupaan myös lainata puristinta pk-seudulla tarvitseville jonkinlaista panttia vastaan.
Lupaan myös lainata puristinta pk-seudulla tarvitseville jonkinlaista panttia vastaan.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia
Lämpö ongelmaa voisit helposti mitata vaikka biltemasta haetulla infrapistoolilla. Ei tarvi arpoa tai sitten suoraan uutta anturia. Riippuu madalluksesta voiko ottaa jouset pois ilman puristinta. Itse en ole ottanut kertaakaan puristimella ja kyllä noi ainakin 20 kertaa on pois käynyt. Madallusta tosin on aika paljon.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 projektia
Ootko edestä irroittanut alatukivarren aina sisemmistä pulteista vai onko jousen saanut muuten pois? Itse tilasin jo tuon puristimen mutta saapumisessa kestää varmasti vielä. Noh ennen helmikuuta täytyisi autoa saada katsastuskuntoon. Käsijarru taitaa olla liian heikko mutta kyädään sillä aluksi koittamassa. Tuo putkikin täytyisi siihen mennessä fiksata. Vuotaa katin takaa liitoksesta ja ilmeisesti siitä kohdata myös jokin kiinnikekumi puuttuu. Putki roikkuu pikkasen. Kaikenlaista pientä. Kunhan nyt tuon alustan saisi kuntoon. Tällä hetkellä ajettavuus ei ole mielestäni kummoinen kun joustoja on aivan liian vähän ja iskarit pohjaa helposti.jezze rs kirjoitti:Lämpö ongelmaa voisit helposti mitata vaikka biltemasta haetulla infrapistoolilla. Ei tarvi arpoa tai sitten suoraan uutta anturia. Riippuu madalluksesta voiko ottaa jouset pois ilman puristinta. Itse en ole ottanut kertaakaan puristimella ja kyllä noi ainakin 20 kertaa on pois käynyt. Madallusta tosin on aika paljon.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia
Mulla ollut vakaaja irti ja sitten ihan päästänyt alapallon alta tunkilla. Jos ei riitä iskarin pituus niin se irti ylhäältä. Mulla sen verran lyhyet jouset eikä kumeja, että ei mitään varaa ole tuossa touhussa ollut.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 projektia
Tuli iltapuhteena vaihdeltua taakse iskarit. Melko simppeli homma 30min per puoli. Jousi ei tuntunut lähtevän vaikka iskari oli irti ja alatukivarsi laskettu niin alas kuin se omalla painolla tuli olisi pitänyt vielä tuo lähinna napaa oleva pultti napata irti että alatukivarsi olisi irronnut päästään kokonaan. Iskarinvaihto meni siis niin että auto pukeille, renkaat irti, tukivarren muovikaukalot pois, iskarin alapään pultti löysälle. Vakaajan kiinnityspultit irti niin sai vielä vähän alemmas alatukivartta jotta vanhat iskarit sai irti. Iskarin yläpäät auki ja sitten alhaalta pultti pois ja iskari kasaan painamallla pois.
Takajouset oli alapäästään poikki ja siksi perä roikkuu. En alkanut sen kummemmin kikkailemaan sitten jousia pois kun on puristin kuitenkin tulossa. Sitten luulisi olevan helpompikin homma napata nuo jousen irti. Katsotaan huomenna miten etuiskarin asennus onnistuu. Jousia en rupea sieltäkään kikkailemaan pois ennen puristimen saapumista.
Takajouset oli alapäästään poikki ja siksi perä roikkuu. En alkanut sen kummemmin kikkailemaan sitten jousia pois kun on puristin kuitenkin tulossa. Sitten luulisi olevan helpompikin homma napata nuo jousen irti. Katsotaan huomenna miten etuiskarin asennus onnistuu. Jousia en rupea sieltäkään kikkailemaan pois ennen puristimen saapumista.
Viimeksi muokannut juu-zo, Su 29.12.2013 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia
Tuli nyt noita madallusjousia vielä tutkittua ja niistä löytyi leima 20-075. Pienen guuglettelun jälkeen selviää että nuo on jonkun p-i brittifirman jouset ja tarkoitettu 2.3, 2.5 ja 2.5D koneella oleviin mersuihin ja madaltavat 40mm. Mahtaako siis sopivuudessa olla ongelmia tuohon 1.8 koneiseen vai onko nuo vain 1.8 koneisen jousia jäykemmät? Hirveästi tietoa ei muuten noista jousista löydy.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia
Etutolpat vaihdettu tänään. Yhtä simppeli homma kuin taaksekin. Nyt vain odotellaan jousipuristinta saapuvaksi.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia
Uusivuosi vietetty kotikulmilla ja vanhasta purkuautosta sain uudet peilit ja ilmasuulakkeet vanhojen tilalle.
Samalla tutkailin vanteita mitä löytyy ja tällaiset 15" melberit pyöräytän varmaan alle talveksi noiden nykyisten tilalle. Osaako joku sanoa näiden tarkempaa mallia?

Tallista löytyisi myös yksi setti 14" barokkeja ja yksi satsi 8x17" dezent cupit. Nuo menevät varmaankin jossain vaiheessa myyntiin.
Samalla tutkailin vanteita mitä löytyy ja tällaiset 15" melberit pyöräytän varmaan alle talveksi noiden nykyisten tilalle. Osaako joku sanoa näiden tarkempaa mallia?
Tallista löytyisi myös yksi setti 14" barokkeja ja yksi satsi 8x17" dezent cupit. Nuo menevät varmaankin jossain vaiheessa myyntiin.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia
Nyt tarvitsisi hieman jeesiä tuon käsijarruvalon vian etsinnässä. Elikkä kokeilin mittailla mittariston liittimeltä tuleeko sinne jännitettä. No eipä tietenkään tule. Käsijarrun kytkin on mitattu ehjäksi myös. Pitäisikö käsijarrun anturille tulla jännitettä? Mistä voisi vikaa etsiä vielä? Sulakkeet myös kaikki tarkastetu ehjiksi. Jarrunestemäärän anturilla olevat johdot on myös mitattu kun nekin ilmeisesti sytyttää tuon jäsijarruvalon. Siellä oli liittimien välillä irroitettuna auton 13v jännite. Kun nastat yhdistää ei silti käsijarruvalo syty. Pitäisikö tuon kytkimen siis vetää tuo linja maihin vai pitäisikö tuonne kytkimelle tulla 12V jännite joka yhdistää sen suoraan tuonne mittaristolle. Mystinen ongelma tosiaan.
Viimeksi muokannut juu-zo, La 04.01.2014 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
Kuuluuko lämmönsäätimien ympärillä olla myös valot? Entä itse valojen kytkimessä? Tällä hetkellä kummassakaan ei valoja.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia
Muistaakseni virta kulkee ton kytkimen kautta. Eli sillon kun kytkin menee kiinni (käsijarru päällä) virta kulkee läpi ja valo syttyy. Eli tarkistas se.juu-zo kirjoitti:Nyt tarvitsisi hieman jeesiä tuon käsijarruvalon vian etsinnässä. Elikkä kokeilin mittailla mittariston liittimeltä tuleeko sinne jännitettä. No eipä tietenkään tule. Käsijarrun kytkin on mitattu ehjäksi myös. Pitäisikö käsijarrun anturille tulla jännitettä? Mistä voisi vikaa etsiä vielä? Sulakkeet myös kaikki tarkastetu ehjiksi. Jarrunestemäärän anturilla olevat johdot on myös mitattu kun nekin ilmeisesti sytyttää tuon jäsijarruvalon. Siellä oli liittimien välillä irroitettuna auton 13v jännite. Kun nastat yhdistää ei silti käsijarruvalo syty. Pitäisikö tuon kytkimen siis vetää tuo linja maihin vai pitäisikö tuonne kytkimelle tulla 12V jännite joka yhdistää sen suoraan tuonne mittaristolle. Mystinen ongelma tosiaan.
Lämmön säätimien ympärillä ja myös sillä keskimmäisellä säädöllä kuuluu olla valot. Saa muistaakseni vaihdettua kun repii eka sen nupin irti ja avaa sen alla olevan mutterin. sen jälkeen ottaa sen "kupin" irti ja polttimon pitäisi olla siinä. niitä on mielestäni 2 vai 3 ja sama valo valasee myös sen puhalluksen säädön.
Valokytkimessä kuuluu palaa sitten valo kun oot vetäny sitä 2 kertaa itteespäin että takasumari menee päälle. Senkin saa vaihdettua vetämällä sen nupin irti, polttimo on suoraan sen alla.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W201 projektia
Kiitoksia, lämmönsäätimistä siis lamppuja uusiksi myös. Tutkin koko illan tuota käsijarruvalo ongelmaa ja löysin netistä w201 sähkökaaviotkin jota tutkailin. Ilmeisesti tuon 15-napaisen liittimen nastaan 6 tulee sulakkeelta jännite ja kun käsijarrun vetäisee niin pitäisi kytkimen vetää lampun toinen puoli maihin. Nyt ei maa ainakaan yhdisty. Toisaalta pitäisihän tuon lampun syttyä heti tuossa virrat päälle laitettuna vaikka koko kytkintä ei välissä olisikaan. Nyt ei syty edes tuossa alun polttimoiden testausvaiheessa. Mihin tämä vika viittaisi? Mittailin myös jännitteet tuota 6 nastaa vastaan jokaiselta lampulta. Kaikille muille päällä oleville merkkivaloille tulee rapia 7v jännite ja tuolle käsijarruvalolle noin 3v. Jatketaan ongelman tutkimista huomenna. Vaikka vika ei sinäänsä suuri ole, mutta haluaisi kaiken toimivan viimeisen päälle.Isto95 kirjoitti:Muistaakseni virta kulkee ton kytkimen kautta. Eli sillon kun kytkin menee kiinni (käsijarru päällä) virta kulkee läpi ja valo syttyy. Eli tarkistas se.juu-zo kirjoitti:Nyt tarvitsisi hieman jeesiä tuon käsijarruvalon vian etsinnässä. Elikkä kokeilin mittailla mittariston liittimeltä tuleeko sinne jännitettä. No eipä tietenkään tule. Käsijarrun kytkin on mitattu ehjäksi myös. Pitäisikö käsijarrun anturille tulla jännitettä? Mistä voisi vikaa etsiä vielä? Sulakkeet myös kaikki tarkastetu ehjiksi. Jarrunestemäärän anturilla olevat johdot on myös mitattu kun nekin ilmeisesti sytyttää tuon jäsijarruvalon. Siellä oli liittimien välillä irroitettuna auton 13v jännite. Kun nastat yhdistää ei silti käsijarruvalo syty. Pitäisikö tuon kytkimen siis vetää tuo linja maihin vai pitäisikö tuonne kytkimelle tulla 12V jännite joka yhdistää sen suoraan tuonne mittaristolle. Mystinen ongelma tosiaan.
Lämmön säätimien ympärillä ja myös sillä keskimmäisellä säädöllä kuuluu olla valot. Saa muistaakseni vaihdettua kun repii eka sen nupin irti ja avaa sen alla olevan mutterin. sen jälkeen ottaa sen "kupin" irti ja polttimon pitäisi olla siinä. niitä on mielestäni 2 vai 3 ja sama valo valasee myös sen puhalluksen säädön.
Valokytkimessä kuuluu palaa sitten valo kun oot vetäny sitä 2 kertaa itteespäin että takasumari menee päälle. Senkin saa vaihdettua vetämällä sen nupin irti, polttimo on suoraan sen alla.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia
se ei mersussa kuulukkaan nousta paljonkaan yli 80 astetta kun moottori on lämmin. itellä se pysyy 80:in kohdalla ja hyvin tulee lämpöä sisällekkin jos laittaa lämmöt täysille. Eli ihan normaali lämpötila on tuo 80 astetta mittarin mukaan.juu-zo kirjoitti:Vaihtelin työpaikan pihalla termostaatin pikaiseen ja koitin käyttää autoa lämpöiseksi. Silti lämpömittarin mukaan ei lämmöt tuntunut nousevan 80 yläpuolelle. Onko tuon mittarin lämpötila-anturi sitten viallinen? Ja vaikuttaako tämä moottorin toimintaan muuten?
Samalla tutkiskelin tuota lohkolämppärin paikkaa ja melko hankalassa paikassahan se on asentaa. Paikka näkyy mutta mitkään työkalut ei oikein tunnu sopivan väliin. Alapuolelta mahdoton asentaa ja yläpuolella imusarja tiellä. Katsotaan jaksanko sitä itse asentaa viikonlopun aikana vai loppuuko usko ja auto jää mökin pihaan puolikuntoisena.
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
Osaako joku sanoa miten nuo mittariston lamput syttyy kun laittaa autoon virrat päälle? Onko tuo lamppujen testi jokin mittariston sisäinen juttuu vai miten nuo lamput vedetään maihin tuossa testissä? Tuostahan vikaa täytyy ensin etsiä kun ei tuossa alussakaan toimi tuo valo. Toisella mittaristollahan tuo olisi helppo testata mutta kun sellaista ei nyt käsillä ole. Jos jollakin pk-seudulla sattuu olemaan mittaria hetkeksi lainaksi niin voin tulla kotipihaan testaamaan sitä.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
juu-zo kirjoitti:Osaako joku sanoa miten nuo mittariston lamput syttyy kun laittaa autoon virrat päälle? Onko tuo lamppujen testi jokin mittariston sisäinen juttuu vai miten nuo lamput vedetään maihin tuossa testissä? Tuostahan vikaa täytyy ensin etsiä kun ei tuossa alussakaan toimi tuo valo. Toisella mittaristollahan tuo olisi helppo testata mutta kun sellaista ei nyt käsillä ole. Jos jollakin pk-seudulla sattuu olemaan mittaria hetkeksi lainaksi niin voin tulla kotipihaan testaamaan sitä.
Itsellä on sama vika... Mutta mulla syttyy se valo kun käsijarru on päällä ja kopauttaa mittarinpäälle eli itsellä on kosketus vikaa vaan



Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
Kaikkia kopautteluja ja muita on jo koitettu. Tänään käytin mittariston taas irti ja kolvailin kaikki juotokset tuolta uudelleen. Ei vaikutusta ongelmaan. Alan kallistua mittaristovikaan kun en muualtakaan oikein vikaa löydä. Täytyisi toisella mittaristolla päästä tuo testaamaan.
Koitin myös katsoa josko olisi vaihtanut nuo lämmönsäätimien valot. Nupeissa siis palaa ihan hyvin valot mutta itse säätimien ympärillä ei. Aukaisin nuo rinkulat ja koko keskipaneelin mutta eipä tuolla ollut johtoja, kantoja eikä polttimoita. Onko tämä siis jokin "karvalakkimalli" ettei tuossakaan valoja ole? Tuohonhan voisi ryöstää noilta nupeilta sähköt jos löytäisi vain tuollaisia neliön mallisia polttimon kantoja mitkä tuohon sopisi.
Koitin myös katsoa josko olisi vaihtanut nuo lämmönsäätimien valot. Nupeissa siis palaa ihan hyvin valot mutta itse säätimien ympärillä ei. Aukaisin nuo rinkulat ja koko keskipaneelin mutta eipä tuolla ollut johtoja, kantoja eikä polttimoita. Onko tämä siis jokin "karvalakkimalli" ettei tuossakaan valoja ole? Tuohonhan voisi ryöstää noilta nupeilta sähköt jos löytäisi vain tuollaisia neliön mallisia polttimon kantoja mitkä tuohon sopisi.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
Ne löytyy ne polttimot kun otat nupit pois, niitten alla olevat mutterit pois, ruuvit suulakkeiden alareunoista(siis keskisuulakkeen) ja molemmilta puolilta alhaalta kyljistä ruuvit pois ja nyppäät sen mustan(oletetusti)keskikonsolin palikan poies niin näkyviin jää valkoinen paneeli sen mustan alta jonka takaosassa ovat kaksi ympärysten polttimoa. Kokeileppa, kyllä pitäisi löytyä, täytyy vaan purkaa enemmänjuu-zo kirjoitti:Kaikkia kopautteluja ja muita on jo koitettu. Tänään käytin mittariston taas irti ja kolvailin kaikki juotokset tuolta uudelleen. Ei vaikutusta ongelmaan. Alan kallistua mittaristovikaan kun en muualtakaan oikein vikaa löydä. Täytyisi toisella mittaristolla päästä tuo testaamaan.
Koitin myös katsoa josko olisi vaihtanut nuo lämmönsäätimien valot. Nupeissa siis palaa ihan hyvin valot mutta itse säätimien ympärillä ei. Aukaisin nuo rinkulat ja koko keskipaneelin mutta eipä tuolla ollut johtoja, kantoja eikä polttimoita. Onko tämä siis jokin "karvalakkimalli" ettei tuossakaan valoja ole? Tuohonhan voisi ryöstää noilta nupeilta sähköt jos löytäisi vain tuollaisia neliön mallisia polttimon kantoja mitkä tuohon sopisi.

Ja valokatkaisijassakin on mielestäni valo tai ainakin joissain on noissa palanut sen korkeuden säädön kohdilla valo mutta ite katkaisijassa ei niinkään, löytyy jostain sen takaa varmaankin

Ainiin ja samalla kun purat niin vaihda tuhkakupin valo samalla(samanmoinen kuin kaikki muutkin niin tulee valoa tuhiksen alla olevalle tasolle siinä samalla jossei nyt jo tule

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
Löytyihän ne palaneet polttimot sieltä keskikonsolilta. Oli vain tungettu kantoineen johtoineen päivineen hyvään piiloon sen valkoisen lämmönsäätöpaneelin taakse. Ilmeisesti jollekin on ylitsepääsemätöntä vaihdella uudet polttimot samalla kun keskikonsoli on selkeästi ollut jossain vaiheessa irti. Samalla sen tuhkiksen lampun laitoin. Nyt taitaa vihdoin olla kaikki palaneet polttimot vaihdettu uusiin ja ohjaamon ulkonäkö piristyi tuolla kummasti. On mukavempi täällä pimeydessä reissata. Täytyy vilkaista vielä jossain vaiheessa onko siellä valojen korkeudensäädön paikkeilla jotain lamppuja.pake1 kirjoitti:Ne löytyy ne polttimot kun otat nupit pois, niitten alla olevat mutterit pois, ruuvit suulakkeiden alareunoista(siis keskisuulakkeen) ja molemmilta puolilta alhaalta kyljistä ruuvit pois ja nyppäät sen mustan(oletetusti)keskikonsolin palikan poies niin näkyviin jää valkoinen paneeli sen mustan alta jonka takaosassa ovat kaksi ympärysten polttimoa. Kokeileppa, kyllä pitäisi löytyä, täytyy vaan purkaa enemmänjuu-zo kirjoitti:Kaikkia kopautteluja ja muita on jo koitettu. Tänään käytin mittariston taas irti ja kolvailin kaikki juotokset tuolta uudelleen. Ei vaikutusta ongelmaan. Alan kallistua mittaristovikaan kun en muualtakaan oikein vikaa löydä. Täytyisi toisella mittaristolla päästä tuo testaamaan.
Koitin myös katsoa josko olisi vaihtanut nuo lämmönsäätimien valot. Nupeissa siis palaa ihan hyvin valot mutta itse säätimien ympärillä ei. Aukaisin nuo rinkulat ja koko keskipaneelin mutta eipä tuolla ollut johtoja, kantoja eikä polttimoita. Onko tämä siis jokin "karvalakkimalli" ettei tuossakaan valoja ole? Tuohonhan voisi ryöstää noilta nupeilta sähköt jos löytäisi vain tuollaisia neliön mallisia polttimon kantoja mitkä tuohon sopisi.
Ja valokatkaisijassakin on mielestäni valo tai ainakin joissain on noissa palanut sen korkeuden säädön kohdilla valo mutta ite katkaisijassa ei niinkään, löytyy jostain sen takaa varmaankin![]()
Ainiin ja samalla kun purat niin vaihda tuhkakupin valo samalla(samanmoinen kuin kaikki muutkin niin tulee valoa tuhiksen alla olevalle tasolle siinä samalla jossei nyt jo tule
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
Valojen korkeus säädölle tulee valo valokuitua pitkin mittaristolta eli siellä ei ole mitään polttimoa.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
Eikö tuo kuitu meen vain tuolle takapenkkien valokytkimelle?Isto95 kirjoitti:Valojen korkeus säädölle tulee valo valokuitua pitkin mittaristolta eli siellä ei ole mitään polttimoa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
No on kyl kummaa
Mulla oli taaseen niin että korkeus säädolle tuli valokuitu ja valokytkimelle ei mitään johtoja. 


w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
W201:seen on joku viisas insinööri aatellut että valokytkimen toimintoja ei tartte valaista, ei siellä valokytkimen tuntumassa kuulu palaa valo kuin vain siinä korkeudensäätö rullassa mikä on omasta mielesta todella merkillinen juttu sinäänsäIsto95 kirjoitti:No on kyl kummaaMulla oli taaseen niin että korkeus säädolle tuli valokuitu ja valokytkimelle ei mitään johtoja.

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
oletko katsonut sulakkeen?
itsellä meni käsijarruvalo ja pisspojannesteen valo pimeäksi, ja samalla lämmönsäätimen toinen puoli paloi silloin tällöin, sulake oli ''päältäpäin'' kunnossa, mutta vaihdoin uuden niin kaikki alkoi toimimaan niinkuin piti, auto vaan oli w202 


autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
Samalta sulakkeelta tulee muille mittariston merkkivaloille virrat ja se on ehjä. Siinä ei siis vikaa.jesuu kirjoitti:oletko katsonut sulakkeen?itsellä meni käsijarruvalo ja pisspojannesteen valo pimeäksi, ja samalla lämmönsäätimen toinen puoli paloi silloin tällöin, sulake oli ''päältäpäin'' kunnossa, mutta vaihdoin uuden niin kaikki alkoi toimimaan niinkuin piti, auto vaan oli w202
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia, *apuja käsijarruvalon kanssa*
Tällainen jousipuristin saapui tänään. Hyvinkin samanlainen kun bilteman malli. Reilusti halvempi vain. Joutaa lainaankin jos joku tarvitsee.
Täytyy lähipäivinä kokeilla vaihdella nuo jouset sitten.

Täytyy lähipäivinä kokeilla vaihdella nuo jouset sitten.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia, *neuvoja jousien vaihtoon*
Käväisin kokeilemassa takajousien vaihtoa. Työkalut valmiina ja ajattelin että nopea homma uudella jousipuristimella. Rengas pois ja jousipuristinta asettelemaan. Puristin paikoilleen ja kiristelemään. Hetken aikaa kiristeltyä alkaa vastus tuntua ja jousi alkaa painumaan, mutta mitä ihmettä. Puristimen alalautanen edelleen löysä. Hetken tutkailtua huomaan että puristimen kierre joka tulee yläpäästä yli ottaa jousikupin pohjaan ja näinollen painaa sieltä jousta kasaan eikä puristimen väliin. Mitä *****ttiä!! Onko nyt käyttäjässä jotain vikaa? Onko mahdollista että tuo puristin olisi liian pitkä taakse? Koitin vielä ottaa iskarin alapään ja vaakaajan alapään irti jotta tukivarsi tulisi hieman alemmas ja näin tulisi lisää tilaa, mutta ei vaikutusta. Puristimen levyjäkään en saanut yhtään ylemmäs/alemmas. Katsastus olisi helmikuun alussa ja siihen mennessä on jouset vaihdettava.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia, *neuvoja jousien vaihtoon*
Takajouset saa kyllä turvallisesti pois kun ottaa vaan iskarin alapään ja alatukivarren sisemmän pultin irti ja laskee varovasti tunkilla.
Tuo mersun jousipuristin on tarpeellinen lähinnä etujousien kanssa
tosin itse pelannut vain madallusjousien kesken.
Tuo mersun jousipuristin on tarpeellinen lähinnä etujousien kanssa

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: W201 projektia, *neuvoja jousien vaihtoon*
Ongelmana on tuo tukivarren sisemmän pultin aukaisu. On sen verran ruosteessa että ei kovin helposti siitä aukea. Käsityökaluilla kun koittaa vääntää niin ei mitään jakoa. Paineilmatyökaluja eikä tallia ole. Luulin että tuolla puristimella saisi takajousetkin irti helposti mutta eipä näköjään. Suuri pettymys. Jos jollain pk-seudulla on pulttipyssyä ja aikaa avittaa takajousien vaihdossa niin otan apua mielelläni vastaan.-230k- kirjoitti:Takajouset saa kyllä turvallisesti pois kun ottaa vaan iskarin alapään ja alatukivarren sisemmän pultin irti ja laskee varovasti tunkilla.
Tuo mersun jousipuristin on tarpeellinen lähinnä etujousien kanssatosin itse pelannut vain madallusjousien kesken.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 projektia, *neuvoja jousien vaihtoon*
Honkkarista 20e semmonen melkeen metrinen jatkovarsi 1/2hylsy kiinnityksellä ,ite ainakin saanut auki pultit jotka ei pulttipyssyllä auenneet 

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87