Taxana kirjoitti:Vastukset lämmittävät jäähdytysnestettä. Sijaintipaikka lienee jossakin lohkossa. Toimintaa voi testata kylmällä koneella esim. välikytkimen avulla: tuhkakupissa on grillivastusten välikytkin, jota painamalla punainen merkkivalo syttyy ja vastukset on tällöin kytketty pois toiminnasta (säästää polttoainetta ja laturia). Eron tyhjäkäynnissä pitäisi olla huomattava kylmällä koneella käynnistyksen jälkeen vastukset päällä/pois. Kun vastukset ovat päällä kone käy todella raskaasti ja tyhjäkäynti saattaa huojua, sillä huipputehokas laturi rasittaa konetta täydellä teholla. Usein kuulee valitettavan cdi-koneisten tyhjäkäynnin seilailua, kun syy saattaa olla laturin aiheuttamasta vastuksesta, mikä on koneen tyyppiominaisuus.
Kokeilin tuota vastusten poiskytkemistä eilen, enkä huomannut tyhjäkäynnissä mitään eroa. Josko 6-pyttyinen jaksaa paremmin pitää tyhjäkäynnin tasaisena. Tiedä häntä.
Mitään selkeästi havaittavaa vaikutusta ei muutenkaan huomannut lämmöntulon tai muunkaan osalta. Taitaa ottaa tovin, ennenkuin vaikutus on havaittavissa.
Ja perskeles kun tässä vuosimallissa ei enään ole sitä webastoa. Olis talvikeleissä asiallinen lisävaruste.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Ei siellä kyllä ole enää katkaisijoita, enkä nyt muista manuskastakaan mainintaa poiskytkennästä, taitavat olla automaattiset jonkun anturin takana
Oma veikkaus, että ilmastointi komentaa noita, koska vakionakin on tuo yksinkertaistettu aut.ilmastointi ja antureita ympäri kabiinia, mutta mistäs sitä tietää mitä tietoa se hyväksikäyttää...
P.M.N. kirjoitti:
Kokeilin tuota vastusten poiskytkemistä eilen, enkä huomannut tyhjäkäynnissä mitään eroa. Josko 6-pyttyinen jaksaa paremmin pitää tyhjäkäynnin tasaisena. Tiedä häntä.
Lienee siis lähinnä vajaapyttyisten ominaisuus. En käytä koko vehjettä ollenkaan, sillä autoa pidetään tallissa ja siinä on lisäksi MB-'webasto'.
Ei kait niistä juuri mitään etua ole kuin jollain Lapin reissulla 30 asteen pakkasella kahdeksaakymppiä körötellessä. Siinä vaiheessa niiden toimimattomuuden luulisi huomaavan, kun kulmakarvat alkavat vetää huurteeseen koneen lämpöjen notkahdettua.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Todennäköisesti <-99 "Webasto" ja 00-> vastukset. Ainakin näin on pikkulohkoissa. Muutos suomiautoihin tapahtui kesäkuun 2000 toimituserissä olevista autoista lukien. Vastukset tunnistaa tuhkakupissa majailevasta on/off kytkimestä ja pesukoneen moottorin kokoisesta vesilaturista. Vastuksilla varustetuissa autoissa ei ole tehdasasennettua "Webastoa" ellei sitä ole tilattu lisävarusteena.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
[quote="Taxana"]00-> vastukset. Ainakin näin on pikkulohkoissa. Muutos suomiautoihin tapahtui kesäkuun 2000 toimituserissä olevista autoista lukien. Vastukset tunnistaa tuhkakupissa majailevasta on/off kytkimestä ja pesukoneen moottorin kokoisesta vesilaturista.quote]
Ei ole kytkintä tuhkakupissa eikä webastoa. Kytkimen paikalla tyhjäpaikka sytyttimen oikealla puolella,auto -01 320CDI. Tyhjäkäynti huojuu ainakin talvella. Toivottavasti tuo pesukoneen moottorin kokoinen värkki ei ole menossa rikki, 1000€....