Mesen ajettavuus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Joppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.08.2004 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Itselläni oli eilen ensimmäiset kokemukset W202:n sedanilla talvimyräkästä Helsingissä, ja täytyy sanoa, että kulki kuin kiskoilla. Keli oli todella huono ja tiet sohjoisia, mutta suoraan mentiin, ESP-valon vilkkuessa välillä.

Ajoin kuukauden päivän syksyllä Avensis 1.6 farkulla, kun kaveri ajoi kolmion takaa kylkeen, ja auto oli pajalla. Täytyy sanoa, että Avensiksessa sai puristella rattia tiukemmin kesäkelillä kuin Mersulla eilen, elikkä enimmäkseen toinen käsi rennosti keskikyynärnojalla ja vasemmalla kädellä kevyesti ohjaten. :lol:

Eli omasta kokemuksesta, ainakin sedan on kaikkea muuta kuin epävakaa ajettava. :?:
Mercedes jo vuodesta 2004
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

..niinpää, sedan mese oli kyllä kuin eri planeetalta.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Mulla oli ensimmäinen sedan ja toinen farkku. Enkä voi yhtään sanoa kumpi on parempi ajaa. Ei eroa.
eeteeku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.04.2003 13:35
Paikkakunta: Nurmoo

Viesti Kirjoittaja eeteeku »

PeteP kirjoitti:juu renkaita on tosiaan ollu monenkin merkkisiä, ja Nokiat erittäin huonot kyllä.

Joskus kokeilin kaverin ex-sedanilla ajaa,se oli kyllä eri planeetalta, tosi hyvä ja vakaa ajettava.

Tossa on toi Esprit alusta, eli aika matala. ja tohonkin on vaihettu kaikki nivelet, (ala+yläp. jo 180 tkm. kohalla) loput myöh. nyt aj n 275tkm.
No &%¤%%# sentään vaihda nyt hyvä mies siihen läävään iskarit ja jouset..
Vaikka kuinka on mersu, niin iskarit ja jouset menee ainakin mulla vaihtoon
120tkm:n välein.
Syyskuussa tehtiin kyseinen operaatio ja kummasti ajettavuus parani.
Turha väittää että ne on "ihan hyvät vielä"

PUUHH...
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03


exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
mr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 21.04.2004 21:23

Viesti Kirjoittaja mr »

Vasta käytin omani kulmien säädössä (Veholla), ja hetken aikaa tuntuikin, että tuon parempaa ajettavaa ei olekaan - kunnes ajoin eilen yöllä Helsingistä työreissulta takaisin Tampereelle. Matkalle sattui melkoisen myräkkäistä tuulta, ja pahimmillaan auto haki laitoja siihen malliin, ettei meinannut tiellä pysyä... Ja Helsinkiin meno oli siis ollut silkkaa ajamisen autuutta. Taas ahdisti, helvetti soikoon.

Ei kai nyt moinen muutos voi johtua pelkästä puhurista? Tuntuu niin jumalattoman typerältä, että moneen muuhun verrattuna perin tuhti auto niiaisi TUULTA. Voisiko esim. se, että auto oli koko päivän lämpimässä hallissa, josta paukautin sitten suoraan moottoritielle vaikuttaa renkaiden ja sitä kautta koko auton käyttäytymiseen noin paljon?

Renkaat nyt eivät ole mitkään maan mahtavimmat, Aurorat jotka tuli auton mukana kun ostin viime keväänä, mutta uudet nyt kumminkin.
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Pistäppä alle stomilit, niin ei riitä koko moottoritien leveys. :twisted: Meseen ei toinna laittaa mitään kinderi renkaita, jos haluaa säilyttää ajo-ominaisuudet. Painava auto vaatii kunnon renkaat. Halvoillakin selviää, mutta maantie nopeuksilla rupeaa tulemaan ongelmia. Autoilussa, jos säästää, niin renkaat on vika paikka säästää. :wink:
e-peli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 04.12.2004 15:34
Paikkakunta: Maantieteellisen keskipisteen pohjoispuolella

ajo-ominaisuuksista

Viesti Kirjoittaja e-peli »

Ootko takalaakereita kiriny, saattais vaikuttaa asiaan !
OOn kuullu lentävän sanonnan että jos mersu puoltaa, nii vika on etupäässä ja jos se tuppaa vaeltelelmaan pituusakseliiin nähen niin takana on väljää!! (Ja jos ei muuten vaan tykkää, nii vika on yläpäässä!!?). Ite oon huomannu käytännössä että pitää aikalailla paikkaansa...

Velipojalla on muuten samanlainen -99 sedan madalletulla alustalla ja se oli
jo uutena (nyt 50 000km) minusta kohtalaisen teräväpiirteinen ajo-ominaisuuksiltaan, ite tosin päästelen siviilissä tosin 123:lla mikä antaa aika paljo kontrastia vertailuun :wink:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

eipä kiristy taka laakerit :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
e-peli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 04.12.2004 15:34
Paikkakunta: Maantieteellisen keskipisteen pohjoispuolella

Viesti Kirjoittaja e-peli »

Kaurmi kirjoitti:eipä kiristy taka laakerit :!:
No voi pr*%¤, :oops: ... mikään ei oo niin ku ennen .. :(

Eihän näille nykyisille pysty enää mitään ite tekemään ja ruostuvatki
jo 4:ssä vuodessa :shock: !!

12v. ollu 240d -82, (tosin vaimo ajellu viimeset 6 vuotta) ja alkaa pikkuhiljaa kypsyttää, auto(mersu)kuumetta on pukannu viime aikoina!
Tosin jutut ruosteväyrysistä saa vähän mietteliääksi :?
Bimmer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 11.07.2003 19:25

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

Takapään pyöräntuenta kannattaa katsoa erityisen tarkkaan. Löysät kumipuslat -> varmasti luikertelee.
Vastaa Viestiin