600 s V12 konehäiriö
Re: 600 s V12 konehäiriö
No seuraavaksi kokeile vaihtaa kampiakselin asentotunnistimet puolelta toiselle. Siinä onkin oma hommansa kun ovat aika hankalassa paikassa.
Saman voisi tehdä puolille. Ovat siellä ajovalojen takana.
Näillä toimenpiteillä saadaan eliminoitua varsin paljon vikapaikkoja pois.
EDIT: Ei mutta kipinähän tuli molemmin puolin?
Mittaa tuleeko pimeänpuolen polttoainesuuttimille +12V. Niitä ohjataan maadoituksella joten jokaiselle suuttimelle on yhteinen +12V virtajohto.
Saman voisi tehdä puolille. Ovat siellä ajovalojen takana.
Näillä toimenpiteillä saadaan eliminoitua varsin paljon vikapaikkoja pois.
EDIT: Ei mutta kipinähän tuli molemmin puolin?
Mittaa tuleeko pimeänpuolen polttoainesuuttimille +12V. Niitä ohjataan maadoituksella joten jokaiselle suuttimelle on yhteinen +12V virtajohto.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke 25.12.2013 11:23
Re: 600 s V12 konehäiriö
IT*S THE LIFE...vai miten se meni...uusi korjaus menetelmä näköjään toimi. helevetinmoinen kiroilu ja autolle uhkailu romuraudaksi toimi. auto hörähti tulille ja käy kaikilla pytyillä. mutta silti vikaa on vieläkin. asr valo palaa käynnissä ollessa ja tuntuu että koneessa ei ole voimaa. vaihdelaatikon P asennossa kokeilin että polkasin kaasun pohjaan niin kiertää vain reilun 5000 kierrosta ja kun kävin kokeilemassa niin siinä huomaa että voimaa ei ole. hirmu hitaasti kiihtyy ja ei ole vanhaa kaasuun tottelemista.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke 25.12.2013 11:23
Re: 600 s V12 konehäiriö
saako tuota valoa mitenkään muuten kuitattua kun jollain testerillä
Re: 600 s V12 konehäiriö
ASR valo sammuu kun viat katoaa.
Joskus se jää palamaan huonon akun takia. Anna käydä niin akkukin latautuu ja sylinterit saa sinne kuuluvan öljypinnan.
Tuo alumiinilohko on aika arka käyntihäiriöille...
Testerissä se olisi hyvä saada käytettyä.
Vikapaikkoja on vielä monta josta tuo ASR valo jää palamaan.
Kaasuvaijerin vääristä säädöistä sähköhäröihin.
Joskus se jää palamaan huonon akun takia. Anna käydä niin akkukin latautuu ja sylinterit saa sinne kuuluvan öljypinnan.

Tuo alumiinilohko on aika arka käyntihäiriöille...
Testerissä se olisi hyvä saada käytettyä.
Vikapaikkoja on vielä monta josta tuo ASR valo jää palamaan.
Kaasuvaijerin vääristä säädöistä sähköhäröihin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke 25.12.2013 11:23
Re: 600 s V12 konehäiriö
outo tuo vika kun tuntuu että kun laittaa pakin päälle että voimaa on vaikka muille jakaa mutta eteenpäin ajessa tuntuu että ei anna kaikkia tehoja käyttöön. parin kilsan matkan kävin ajamssa niin tuntuu kun vaihtaa isompaa että rytkääsee sen isomman vaihteen päälle ja kiihtyvyys jatkuu yhtä hitaasti.
Re: 600 s V12 konehäiriö
Vikatilassa.
Siitä kertoo myös se palava ASR-valo.
Nokka-akselien anturit paikoillaan ja kytketty?
Vaihelaatikon "overload switch" käytössä? Eli johdot kiinni?
Lambda-anturit ehjät?
Kaikki alipaineletkut, johtopistokkeet kiinni?
Ja onhan siitä kaasupolkimessa alussa sellainen reilu sentti tyhjää? Se pitää olla. Muuten ei toimi.
Siitä kertoo myös se palava ASR-valo.
Nokka-akselien anturit paikoillaan ja kytketty?
Vaihelaatikon "overload switch" käytössä? Eli johdot kiinni?
Lambda-anturit ehjät?
Kaikki alipaineletkut, johtopistokkeet kiinni?
Ja onhan siitä kaasupolkimessa alussa sellainen reilu sentti tyhjää? Se pitää olla. Muuten ei toimi.
Viimeksi muokannut Mika.T, To 06.03.2014 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke 25.12.2013 11:23
Re: 600 s V12 konehäiriö
sen verran vielä että kaasupolin tuntuu aika jäykälle minusta. ja siinä ei ole yhtään väljää niinkun pitäs ymmärtääkseni olla. polinta painaa niin samoin tein rupeaa kierrokset nousemaan.
Re: 600 s V12 konehäiriö
Joo. kaasu on jäykkä kun moottoriohjaus on vikatilassa.
Kaasuvaijerissa on säädöt molemmissapäissä.
Kaasua hitaasti nostaessa ensin pitää kaasuläppä palautua täysin nolla-asentoonsa. Ja edelleen kaasua nostaessa läpän sulkeutumisen jälkeen pitää avautua kaasupolkimen varressa oleva mikrokytkin. (polkimen "tyhjällä alueella" toimii siis tämä mikrokytkin)
Jos vaijeri on liian tiukalla. Tämä kytkin ei avaudu ja moottoriohajus ei tiedä koska moottorin pitää käydä normaalia tyhjäkäyntiä/moottorijarrutusta.
Vikatilan aiheuttaa myös konehuoneesta kaasuttelu.
Kaasuvaijerissa on säädöt molemmissapäissä.
Kaasua hitaasti nostaessa ensin pitää kaasuläppä palautua täysin nolla-asentoonsa. Ja edelleen kaasua nostaessa läpän sulkeutumisen jälkeen pitää avautua kaasupolkimen varressa oleva mikrokytkin. (polkimen "tyhjällä alueella" toimii siis tämä mikrokytkin)
Jos vaijeri on liian tiukalla. Tämä kytkin ei avaudu ja moottoriohajus ei tiedä koska moottorin pitää käydä normaalia tyhjäkäyntiä/moottorijarrutusta.
Vikatilan aiheuttaa myös konehuoneesta kaasuttelu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke 25.12.2013 11:23
Re: 600 s V12 konehäiriö
saakos tuota vikatilaa kuitattua pois millään ilman mitään testereitä?
Re: 600 s V12 konehäiriö
Poistuu itsekseen kun viat on korjattu.
Re: 600 s V12 konehäiriö
jos toinen ilmamassa mittareista on rikki niin se aiheuttaa toisenpuolen sammumisen, jos otat massamittarin piuhan irti ja auto alkaa käymään niin vika on siinä. Lisäksi molemmille puolille on omat puolansa ja puolathan ovat sellaisessa paikassa että ovat alttiita kosteudelle mikäli "vedenpoistoreikä" on tukossa sisälokasuojasta. Kerää vettä ihan altaaksi asti sinne.
S213 E63 AMG 2018
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969