Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
Re: Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
Meinasi että olis ollu alkuperinkin tuossa laitteessa tuo takaisku. Tätä puoltaa se että takaiskun klemmarit näyttää olevan samaa sarjaa kun kaikki muutkin. Vaikka nuita samannäköisiä ei varmaan ihan jokakaupasta saakkaan niin voi kai se silti olla jälkiasennettukin?
Mutta tosiaan sekin selvisi ettei se ole välttämätön. Uus tuohon kuitenkin laitettiin. Jos laittaa takaiskun niin olla vaan huolellinen et vapaasuunta on oikeaan suuntaan.
Mutta tosiaan sekin selvisi ettei se ole välttämätön. Uus tuohon kuitenkin laitettiin. Jos laittaa takaiskun niin olla vaan huolellinen et vapaasuunta on oikeaan suuntaan.
Re: Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
Jari: Paljonko on 'ruikkarin'
toleranssi.
Mittailin noita vaparin suuttimia niin surkeitahan ne oli. Joku avautu jossain 100 Bar kohdalla, toinen 125 Bar kohdalla, eräälle kun annoin vähän runtua niin se jäi pitkäksi aikaa liruttamaan, kolmas lirutti jossain välissä vinoon, suoraan lattialle.
Pitää hommata vielä tarkempi painemittari ja jatkaa tutkimuksia...kun vain jaksaisi...

Mittailin noita vaparin suuttimia niin surkeitahan ne oli. Joku avautu jossain 100 Bar kohdalla, toinen 125 Bar kohdalla, eräälle kun annoin vähän runtua niin se jäi pitkäksi aikaa liruttamaan, kolmas lirutti jossain välissä vinoon, suoraan lattialle.
Pitää hommata vielä tarkempi painemittari ja jatkaa tutkimuksia...kun vain jaksaisi...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
Jaahans mistäköhän tässä nyt sitte puhuttiinkaan Pakkasilla niin pieni että tuskin edes huomaa helteillä ehkä just justveskola kirjoitti:Jari: Paljonko on 'ruikkarin'toleranssi.

Joop jos nyt oikein ymmärsin niin tuossa pumpussa tyhjäkäynnillä sylinterikohtainen ero sais olla max 1 ja oli lähellä 4 kuutiomilliä eli yli kolmekertainen toleranssiin nähden. Kierroksilla sama homma jossa Max ero taisi saaja olla 3?
Jokatapaksessa Yx pytty sai reilusti enemmän soppaa kun muut. Neljä muuta oli kohtuullisesti linjassa. Kolme vissiin loppupeleissä sai hoitoa. Tosiaan nyt käy todella tasaiseen tyhjäkäyntiä.
Re: Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
Miten suoritit mittauksen eri sylinterien polttoainemääristä ?
W201, 2,5 D, vm91
Re: Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
Ahaa, eli puhuit tuossa ruiskutuspumpun syöttöjen tasaisuudestaJari Ke kirjoitti:Ruikkari oli kolme kertaa liikaa toleranssin ulkopuolella syötöntasaisuuden suhteen pyttyjen kesken![]()
Jovain käypi tasaiseen lankku 25kymppinenkin. Suuttimet "kuin uudet arvoiltaan" oli kommentti.

Eli ejuvonen, Mynämäellä on tapana tutkia ja säätää pumput penkissä eikä olohuoneen sohvalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
Tuossa ruotsin Göranin työnäytöstä vastaavasta operaatiosta.
http://www.youtube.com/watch?v=6z2qJx1yHoI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=6z2qJx1yHoI" onclick="window.open(this.href);return false;
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
Hyvä pätkä. Kaveri ei vaan tainnu kattoa/varmistaa et ruiskutushetki jokaisessa elementissä on täsmälleen oikea? Aste tais Boshin toleranssi saaja olla?Jolle kirjoitti:Tuossa ruotsin Göranin työnäytöstä vastaavasta operaatiosta.
http://www.youtube.com/watch?v=6z2qJx1yHoI" onclick="window.open(this.href);return false;
Missä itte oon käyny niin kuuluu perustarkastuksiin het alussa ja sellainen ero on selvästi liikaa mitä kokemuksia mulla on asiasta

Tai no ihan ensin pumpun sarjanumeron perusteella ko. pumpun tehdassetappi näytölle ja vasta sitten hommiin.
Ja olihan tuossa muutenkin mutullamenon meininkiä Toisaalta mitä väliä jos osuu kohdalleen.
En niin intensiivisesti kattonu et mitäkaikkea kaveri oli muuta tehny pumpulle ennen säädönaloitusta meinaan tuo alku, tuottojen suhteen noin niiku äkkinäisen silmin kattottuna näytti sille et pumpun toisenpään laakeri olis kantsinu tarkistaa

Re: Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
Onko tuo säädettävissäJari Ke kirjoitti:Hyvä pätkä. Kaveri ei vaan tainnu kattoa/varmistaa et ruiskutushetki jokaisessa elementissä on täsmälleen oikea? Aste tais Boshin toleranssi saaja olla?

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
veskola kirjoitti:Onko tuo säädettävissäJari Ke kirjoitti:Hyvä pätkä. Kaveri ei vaan tainnu kattoa/varmistaa et ruiskutushetki jokaisessa elementissä on täsmälleen oikea? Aste tais Boshin toleranssi saaja olla?
Kyllä se on.
Vaunuveturissa oli yhden asteen pielessä vitonen. Uutta erikokoista rullaa elementin alle

Re: Onko suuttimien huolto rakettitiedettä...
En muista sääteleekö toi "meken" jossaki muussa viteossa sitä tai tarkistaako neki ajotukset jo tuossa muttei näytetä. Jostaki kuiteki eilen kattelin tai luin et seki o sääjettävissä ku mietin ja suunnittelin pumppu hommia.
Toinen "meken" video jos oikee ymmärsin ni oli seppä laitellu isommat tapit ja sääjelly pumpun ja penkittäny 605 koneesta rapian 300hp, toi sääti saman pumpun vissii ja 385hp sitte irtos ja 6600 - 7000rpm oli maksimi kierrokset koneessa sen jälkee.
E: vähä offtopikkia jo enemmän mut hyviä ohjeita toi sälli tehny juutupeen. Ulkosesti sääjettävä syötön rajotin, alipaine/paine sääjettävä "alda" jne.

Toinen "meken" video jos oikee ymmärsin ni oli seppä laitellu isommat tapit ja sääjelly pumpun ja penkittäny 605 koneesta rapian 300hp, toi sääti saman pumpun vissii ja 385hp sitte irtos ja 6600 - 7000rpm oli maksimi kierrokset koneessa sen jälkee.
E: vähä offtopikkia jo enemmän mut hyviä ohjeita toi sälli tehny juutupeen. Ulkosesti sääjettävä syötön rajotin, alipaine/paine sääjettävä "alda" jne.

S124 & W124