kaahonen kirjoitti:
Niin sitten seuraava kysymys mikäs olikaan tuo EPC?
sähköinen varaosaluettelo. Antamalla auton valmistenumeron saa oikeat, sopivat osanumerot. Tulee yleensä star-paketin mukana, netissäkin on http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&t=117127" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko sulla pääsy tuonne? Eli saisitko selville mikä laturi autossani on jos annan valmistenumeron?
Ei ole tunnareita mutta monella muulla foorumilaisella on. Ja on mulla EPC omalla star-koneella, mikä on vaan yleensä pakattuna tuonne varaston puolelle
kaahonen kirjoitti:Onko latausjännite liian pieni jos se on tyhjäkäynnillä 13,6 - 13,8v?
On.
Tuo on kyllä ihan hyvä latausjännite tyhjäkäynnillä varsinkin jos on vielä valot päällä ja puhaltimet huutaa.. 13.8V on alkuperäisen Boschin säätimen nimellisjännite...
Kyllä se hyvä/normaali lataus on, jos pysyy 13,8 v, ei alle...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Non nih itellä aamulla pärähti näyttöön punainen akun kuva wisit work shop viesti, mukavuustoimintojen viesti sekä harmaalla akun kuva undervoltage.sammuivat kun lähdin akku ostoksille ja syttyivät taas kun lähdin hallille vaihtaa akkua eikä sammuneet enää...pääakku vuosi sit vaihdettu ja aamulla vaihdoin nyt pikku akun mut herjat jatkuu...sen verran tuossa mittariston jännitemittaria katsoin et näyttää käynnissä 11.5v vaan ja pitkät päällä tippuu 11.4v ja tyhjäkäynnillä 11.5v jännite...torgue ohjelmalla löysi koodit P2248 O2 anturin vertailujännite teho (muisti 2 anturi 1) ja P2249 O2 anturin vertailujännite piirisarja alijännite (muisti 2 anturi 1)
huomenna tarkoitus päästä starin päähän mut olisko villejä veikkauksia onko jotain muuta sittenki kuin akku vikaa...
onko noita tarvinnut starilla nollata jos akut mennyt vaihtoon niin et punaisena valittaa.
akkuohjain kaapelia käytin 15min irti kun huollosta antoivat vinkin jos auttais mut ei tässä tapauksessa auttanut.
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Ehkä laturi. Wis ohje sanoo, että suurin osa vaihdetuista latureista on ollut kunnossa vain jännitteensäädin viallinen. Toisaalta alkaahan nämä olemaan jo vanhoja autoja.
veltsu_ kirjoitti:lataus oli 11.5v auton mukaa ja yleismittarin ja rupes semmonen battery alternateve varoitus palaa joka viittaa vissiinki juurikin laturiin.
uus laturi tuli tänää ja huomenna pitäs ruveta vaihtaa jahka yhistelmän huolto saatu tehtyä et saa hallin tyhjäksi
Eli se ei lataa ollenkaan ja rupeaa akkukin olemaan aika tyhjä. Toivottavasti mahtuu vaihtamaan laturin helpommin, kun 320 CDI:ssä (Tosin ässä korinen) Joutuu purkamaan puoli autoa, että saa sen pois.
Pelkällä lataussäätimen vaihdollakin olisi tosin voinut selvitä, mutta ensiksi sinnekkin on päästävä käsiksi...
Ei ole paha vaihtaa, alakautta vain johdot (saattaa saada yläkauttakin, nosturilla tehden en ole kokeillut) ja yläkautta ilmansuodatin koteloineen pois niin sopii tekemään. Joissain joutuu irrottamaan vesiletkun nesteen kanssa värkkääminen sylettää. Puolitoista tuntia niin on kaikkineen tehty.
Ei kerennyt eilen millää eilen vaihtaa ja kiire paino pikkujouluileen
Tänään vaihto operaatio ja alakautta pääsen vaihtaa ku sentään monttu löytyy. Kiitoksia dealerille vinkeistä! se viel et tarviiko putsarin koteloa sit ollenkaa irroittaa jos alakautta pääsee käsiksi...Ei ite ole sen kummemmin tullut viel tutkittua asiaa.
Samalla menee kiristin ja remmi vaihtoo ku remmi tehnyt laidasta laitaan liikettä ja näemmä syöny remmin reunaa. Se vaan ihmetyttää et kiristin väljä ku vuosi sit kiristin ja remmi uusittu ku oli vesipumpun vaihtoa ym...
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Helppohan se kotelo on irrottaa, ja peltihäkkyrä sen alta. Samalla tulee kiristettyä mahdollisesti löystyneet ruuvit ja korjattua irronneet pellin kiinnitykset.
Taitaa mennä vähän ahtaaksi pelkästään alakautta yrittäen, kun laturissa on parissa paikkaa muita osia ruuvilla kiinnitettyinä.