W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Risto113
Mersumies
Mersumies

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Merbedes kirjoitti:Ovat samalla paikalla, on ne niin monesti tullu katsottua :D

Tämä ohivuotoputki raililta takaisin pumpulle mietityttää, kun sanoit että se vuotaa takaisin pumpulle? Miten muistelisin että mulla se virtaa railille päin?! Ainakin isännän kans sitä ihmeteltiin että mitä virkaa tämä putki tekee, kun virtaa railputkelle ja paineensäätäjän läpi ohivuotoletkulle?

paineensäätäjä rikki?
Totta, nyt tuli ajatushärö!
Tietysti se on pumpun ylivuoto (kp-pumppu saa systeemin oikein toimiessaan enemmän ainetta matalapainepumpulta kuin tarvitsee paineen muodostukseen), joka yhdistetään tuolla suutinten ylivuotoon.

Pahoittelen sekaannusta.

Jokatapauksessa, ei vaikuta käyntiinlähtöön, ei ole painepuolella.
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Iltaa,

Mersu otti ja lähti.... käyntiin! En tiedä miksi, mutta epäilen suuttimien liittimiä.

Kannen vaihto ilmeisesti meni ok, kone käy tasaisesti ilman mitään kilinöitä tai kalinoita kuulu mistään. Koeajolla moottorin lämmetessä polkasin kickdownille asti ja tuttu valo alkoi palamaan (EPC). Ei muutako takaisin tallille ja ihmettelemään polttoaineputkia. Siirtopumpulta lähtevä putki vuoti aikalailla ja koko venttilikoppa oli dieselissä :shock: putsailessa vaihtoin o-renkaan putkeen eikä valuttanut sen jälkeen. Huomasin myös putsaillessa että keskimmäisen pytyn suuttimen läpivienti tekee pienen pientä kuplaa? Laitoin kyllä uudella kupariprikalla, rasvalla ja pultilla sen kiinni momenttiin, mutta silti kuplaa tulee :thumbdown: ... pitää seurata.
Starilla pitää vielä luettaa koodit jos sinne jääny jotakin talteen.

Olipas melkoinen projekti. Todellakaan en suosittele kannen vaihtoa tietämättömille (itse olin) noh tulipahan opeteltua samalla cdi tekniikkaa :D

Kiitos Dealerille kannesta ja muille ohjeista!
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Vastaa Viestiin