Kummelin kesä-ässä
Re: Kummelin kesä-ässä
nojoo... melkei kaikki varrenkumit vaihettu. Vanhasta tulpasta tein rengasventtiilin kanssa sovitteen, mistä paineilmaa pyttyyn ja venat pysyy yläällä kun kumeja vaihtaa. Olevinaa helposti menee uudet kumit paikalleen, ei tartte ku käsin painaa...?
Mistähän mahtaa löytyä momentteja? Nokkien laakeripukkien pulteille, nokkapyörien pulteille, kuningaspultille, nostajille jne.
Ei kellään olis myydä hajonnutta tuollasta m116 tai m117 konetta? jos ylimääräsenä lohko lojuu nii voisin maksaa muutaman euron, ei väliä vaikka enemmänki rikkinäinen.
Mistähän mahtaa löytyä momentteja? Nokkien laakeripukkien pulteille, nokkapyörien pulteille, kuningaspultille, nostajille jne.
Ei kellään olis myydä hajonnutta tuollasta m116 tai m117 konetta? jos ylimääräsenä lohko lojuu nii voisin maksaa muutaman euron, ei väliä vaikka enemmänki rikkinäinen.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Nojoo
nyt remppa valamis ja ajettukki jo 1000km sen jäläkeen. Enää ei savuta, ja ketjun äänet lähti, vielä nostaja tms. mielestäni ääntää, mutta taitaa olla sen verta pientä että ei "jaksa" puuttua... Pääasia että kone paikallaan onnistu päädyn irrotus ja kaikkien ohjurien/ketjun vaihto
Lisäksi vaihoin vielä ne nokkien öljykiskojen nipukat. Lähti kyllä ehjänä pois että periaatteessa turhaa, mutta maksoikohan 15e yhteensä ne?
Eli nyt vaa "kovaan ajoon".

nyt remppa valamis ja ajettukki jo 1000km sen jäläkeen. Enää ei savuta, ja ketjun äänet lähti, vielä nostaja tms. mielestäni ääntää, mutta taitaa olla sen verta pientä että ei "jaksa" puuttua... Pääasia että kone paikallaan onnistu päädyn irrotus ja kaikkien ohjurien/ketjun vaihto

Lisäksi vaihoin vielä ne nokkien öljykiskojen nipukat. Lähti kyllä ehjänä pois että periaatteessa turhaa, mutta maksoikohan 15e yhteensä ne?
Eli nyt vaa "kovaan ajoon".


It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Mjoo. Bauttiarallaa 5000km ajettu, kulutus ollu välillä 10,5-12,7l/100km
Hienosti toiminu, mutta nyt aika laittaa talviunille. Seisontaan ja ehkä pieneen päivitykseen...
Hienosti toiminu, mutta nyt aika laittaa talviunille. Seisontaan ja ehkä pieneen päivitykseen...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Noniin, madallusta ois tiedossa...
mutta, mitä ootte käyttäny madallusjousina? Nimittäin nuo vakiot on aivan liia löysät, jos auto täynnä porukkaa, perä laahaa todella matalalla. Nytkin jos N:ltä laittaa D:lle jarrupohjassa niin perä laskee yli 5cm. Eli jäykkyyttä pitäs saada jousiin ja myös sitten matalemmaksi, mikä helpompi homma.. Oiskoha sprintterin jouset tms samalla halkasijalla?
mutta, mitä ootte käyttäny madallusjousina? Nimittäin nuo vakiot on aivan liia löysät, jos auto täynnä porukkaa, perä laahaa todella matalalla. Nytkin jos N:ltä laittaa D:lle jarrupohjassa niin perä laskee yli 5cm. Eli jäykkyyttä pitäs saada jousiin ja myös sitten matalemmaksi, mikä helpompi homma.. Oiskoha sprintterin jouset tms samalla halkasijalla?

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kummelin kesä-ässä
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kummelin kesä-ässä
Touhottajalle laitettu yv:tä jousista...
Mites onko kokemuksia FEBI:n nokkaketjun kiristäjistä? Alkuperäinen maksaa maita ja mantuja, ja kun auto ei muutenkaa oo alkuperäinen vaan tekniikka vaihettu nii ei oo intoo maksaa 450e kiristäjästä... FEBI:ä löytyy n. 70e hintaan. Mutta onko kellään kokemuksia?
Mites onko kokemuksia FEBI:n nokkaketjun kiristäjistä? Alkuperäinen maksaa maita ja mantuja, ja kun auto ei muutenkaa oo alkuperäinen vaan tekniikka vaihettu nii ei oo intoo maksaa 450e kiristäjästä... FEBI:ä löytyy n. 70e hintaan. Mutta onko kellään kokemuksia?

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
FEBI Bilstein tilattu, saa nähä onko minkälaine... Kevät alkaa olla päällänsä ja auto vielä tallissa. Käsijarrun herkistely, kierros takajousista pois ja eikun baanalle!
Kuvia tulee taas kuhan saan tallista pois, eipä tuo ny nii kauheesti muuttunu ole talven aikana mutta ei taida olla kuvia tosta takapaneelistakaan? Eli siitä ny ainaki.
Kuvia tulee taas kuhan saan tallista pois, eipä tuo ny nii kauheesti muuttunu ole talven aikana mutta ei taida olla kuvia tosta takapaneelistakaan? Eli siitä ny ainaki.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Hohhooo,
tänään tuli kiristäjä postissa. Ainakin mukana kaikenmaaliman testaustodistukset, että luulis olevan iha ok tuo Febi. Mutta testataan ja katsotaan.
tänään tuli kiristäjä postissa. Ainakin mukana kaikenmaaliman testaustodistukset, että luulis olevan iha ok tuo Febi. Mutta testataan ja katsotaan.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Nonnii, nyt kiristäjä paikallaan ja auto katsastettu.
Kilsoja alla n. 500km, ja hyvältä vaikuttaa. Ryntäys kaasutuksen jälkeen kuulunut ketjun karahdusääni hävisi, ja muutenkaan ei ketjusta olevinaan ääntä kuulu. Uusi Febi bilstein:n kiristäjä imeisesti siis ihan ok. Paitsti että kiristäjä vuoti heti uutena sen ison mutterin alta, ja se oli käytännössä melkein auki. Putsasin ja laitoin pienellä tiivisteliimalla kiinni ja kiristin hieman enemmän. Nyt pitää.
Seuraavaks varmaankin lasien tummennusta, aattelin että jos etulasit vetäis kaikki 20%, ja takalasit 35%...
Kilsoja alla n. 500km, ja hyvältä vaikuttaa. Ryntäys kaasutuksen jälkeen kuulunut ketjun karahdusääni hävisi, ja muutenkaan ei ketjusta olevinaan ääntä kuulu. Uusi Febi bilstein:n kiristäjä imeisesti siis ihan ok. Paitsti että kiristäjä vuoti heti uutena sen ison mutterin alta, ja se oli käytännössä melkein auki. Putsasin ja laitoin pienellä tiivisteliimalla kiinni ja kiristin hieman enemmän. Nyt pitää.
Seuraavaks varmaankin lasien tummennusta, aattelin että jos etulasit vetäis kaikki 20%, ja takalasit 35%...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
meni ketjukolarin jälkeen lunariin koko värkki viime keväänä... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kummelin kesä-ässä
mihin se meni, varaosat kiinnostaa ainaKummeli kirjoitti:meni ketjukolarin jälkeen lunariin koko värkki viime keväänä...


mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kummelin kesä-ässä
Se meni avk:lle ja sieltä johonki. Kovan olonen oli hintapyynti, mutta hävis se sitte johonki. En tiiä minne 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kummelin kesä-ässä
Vedä ny noi kromit mustaks jos haluat että toi on "mafia"-look. Lue: Tsetsenialaisen pitkäaikaistyöttömän pikkurikollisen ökymersu. Nyt näyttää lähinnä löytötavaratalotuningilta...
Edit: jaaha jäi näköjään huomaamatta että täällä oli toinenkin sivu.
Edit: jaaha jäi näköjään huomaamatta että täällä oli toinenkin sivu.