mitäs tapahtuu kun parkkipaikalla joku torppaa autoon ja se on vaan laatikon p -kytkimen varassa? Kuvittelisin että kummasta pusua ei tarvitse niin tuo laatikon lukitustsydeemi saattaa ottaa itseensä? Mä ainakin survasen seisontajarrun sitä tiukempaan mitä ahtaampaan taskuun auton jätänMika.T kirjoitti:saa olla jo aika liukas mäki että lähtee luistamaan rengas kun ensin jalka jarrulla vauhti pysäytetään...Ville Komulainen kirjoitti:Mersun poljin systeemi on mielestäni hyvä![]()
Jos jätät auton P-pykälän varaan mäkeen ja toinen pyörä on jäällä ja toinen pitävällä alustalla, mitä tapahtuu?
ei se mersun automaatin P-vaihteen lukitus ihan noin vain anna periksi.. eri asia jos se lukitus on vauhdissa tökätty päälle jolloin ne lukitus kolot on kuluneet pyöreiksi. silloin se ei pidä mitenkään varmasti...
Miksi W201:ssä on käsijarru keskellä?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Tapahtuu kehnoja... silloin, kun auto on parkissa pyörät linkkuun käännettynä sellaisella parkkipaikalla, mikä viettää! Juuri talvella tulee ongelmia jos käsijarrua ei käytä - yöllä, kun pakkanen muuttuu suojasääksi ja pito loppuu jommankumman takatassun alta, niin eihän se paikoillaan pysy vaan lähtee hapuilemaan vieressä olevan kylkeen kiinni. Kerrankin yllätin tuon omani menossa naapurin auton ovesta etukulmallaan sisään.Mersun poljin systeemi on mielestäni hyvä![]()
Jos jätät auton P-pykälän varaan mäkeen ja toinen pyörä on jäällä ja toinen pitävällä alustalla, mitä tapahtuu?![]()
Siitä lähtien on oppinut polkaisemaan P-jarrun päälle aina kun autoa pysäköi vähänkin kaltevalle pinnalle. Eikä mene seisontajarrukaan jumiin, kun sitä käyttää.
Omasta mielestä, seisontajarru 124:ssa on aivan surkea! Olen joutunu uusimaan vaijerit jo 3 kertaa! Vauhdista en ole ikinä polkassu päälle, enkä hampaat irvessä painanu! (emännästä en sit tiiä. opettanu olen kyllä, mutta...)
Siksipä nykyään en käytä seisontajarruja ollenkaan, vaan mersu pysyy kyllä vaihteellakin. No ehkä jossain jyrkissä ylämäissä polkasen varovasti pari napsausta, mutta en muulloin! 3 vaihtokerran jälkeen ajattelin, et nyt riitti!
Siksipä nykyään en käytä seisontajarruja ollenkaan, vaan mersu pysyy kyllä vaihteellakin. No ehkä jossain jyrkissä ylämäissä polkasen varovasti pari napsausta, mutta en muulloin! 3 vaihtokerran jälkeen ajattelin, et nyt riitti!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Joo ne onkin kiva vaihtaa ne käsijarru kengät ja hilut 124:ään... Vois vaikka ilmaseksi iltasin noita vaihdellameze1 kirjoitti:Omasta mielestä, seisontajarru 124:ssa on aivan surkea! Olen joutunu uusimaan vaijerit jo 3 kertaa! Vauhdista en ole ikinä polkassu päälle, enkä hampaat irvessä painanu! (emännästä en sit tiiä. opettanu olen kyllä, mutta...)
Siksipä nykyään en käytä seisontajarruja ollenkaan, vaan mersu pysyy kyllä vaihteellakin. No ehkä jossain jyrkissä ylämäissä polkasen varovasti pari napsausta, mutta en muulloin! 3 vaihtokerran jälkeen ajattelin, et nyt riitti!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei kait se kummonen homma ole, ei kauaa yhdellä puolella nokka tuhise. Jos kaikki on kunnossa, ei sinne noita "hiluja" tartte myötäänsä vaihdella (lue; hyvin harvoin). Tuo kolme kertaa kuulostaa jo hyvin utopialtaJube kirjoitti:Joo ne onkin kiva vaihtaa ne käsijarru kengät ja hilut 124:ään... Vois vaikka ilmaseksi iltasin noita vaihdellameze1 kirjoitti:Omasta mielestä, seisontajarru 124:ssa on aivan surkea! Olen joutunu uusimaan vaijerit jo 3 kertaa! Vauhdista en ole ikinä polkassu päälle, enkä hampaat irvessä painanu! (emännästä en sit tiiä. opettanu olen kyllä, mutta...)
Siksipä nykyään en käytä seisontajarruja ollenkaan, vaan mersu pysyy kyllä vaihteellakin. No ehkä jossain jyrkissä ylämäissä polkasen varovasti pari napsausta, mutta en muulloin! 3 vaihtokerran jälkeen ajattelin, et nyt riitti!![]()
![]()
124.023
Niin se vain on. 3 kertaa on jouduttu vaihtamaan, ku aina revenny jostain just siitä tietystä kohdasta. En jaksanu enää sitä tiettyä kohtaa! Helpompi ku ei käytä tai käyttää vain "tarvittaessa"!Hemingway kirjoitti:Ei kait se kummonen homma ole, ei kauaa yhdellä puolella nokka tuhise. Jos kaikki on kunnossa, ei sinne noita "hiluja" tartte myötäänsä vaihdella (lue; hyvin harvoin). Tuo kolme kertaa kuulostaa jo hyvin utopialtaJube kirjoitti:Joo ne onkin kiva vaihtaa ne käsijarru kengät ja hilut 124:ään... Vois vaikka ilmaseksi iltasin noita vaihdellameze1 kirjoitti:Omasta mielestä, seisontajarru 124:ssa on aivan surkea! Olen joutunu uusimaan vaijerit jo 3 kertaa! Vauhdista en ole ikinä polkassu päälle, enkä hampaat irvessä painanu! (emännästä en sit tiiä. opettanu olen kyllä, mutta...)
Siksipä nykyään en käytä seisontajarruja ollenkaan, vaan mersu pysyy kyllä vaihteellakin. No ehkä jossain jyrkissä ylämäissä polkasen varovasti pari napsausta, mutta en muulloin! 3 vaihtokerran jälkeen ajattelin, et nyt riitti!![]()
![]()
Utopiaa tää koko autoilu on!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Niin eihän se olekkaan kunnonen homma JOS kaikki on kunnossa...Hemingway kirjoitti:Ei kait se kummonen homma ole, ei kauaa yhdellä puolella nokka tuhise. Jos kaikki on kunnossa, ei sinne noita "hiluja" tartte myötäänsä vaihdella (lue; hyvin harvoin). Tuo kolme kertaa kuulostaa jo hyvin utopialtaJube kirjoitti:Joo ne onkin kiva vaihtaa ne käsijarru kengät ja hilut 124:ään... Vois vaikka ilmaseksi iltasin noita vaihdellameze1 kirjoitti:Omasta mielestä, seisontajarru 124:ssa on aivan surkea! Olen joutunu uusimaan vaijerit jo 3 kertaa! Vauhdista en ole ikinä polkassu päälle, enkä hampaat irvessä painanu! (emännästä en sit tiiä. opettanu olen kyllä, mutta...)
Siksipä nykyään en käytä seisontajarruja ollenkaan, vaan mersu pysyy kyllä vaihteellakin. No ehkä jossain jyrkissä ylämäissä polkasen varovasti pari napsausta, mutta en muulloin! 3 vaihtokerran jälkeen ajattelin, et nyt riitti!![]()
![]()
Mun autossa joku takonu ne lukitusjousen hahlot vituiksi ja on muuten kiva ährätä niitä jousia paikoilleen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Viimeksi tänään lähti, vaikka käytinkin seisontajarrua. Märkä jää ei ole kovin kivaa ainetta.Mika.T kirjoitti:saa olla jo aika liukas mäki että lähtee luistamaan rengas kun ensin jalka jarrulla vauhti pysäytetään...Ville Komulainen kirjoitti:Mersun poljin systeemi on mielestäni hyvä![]()
Jos jätät auton P-pykälän varaan mäkeen ja toinen pyörä on jäällä ja toinen pitävällä alustalla, mitä tapahtuu?
Ja helpomminhan se tosiaan lähtee liukumaan Komulaisen esittämällä tavalla, koska vain jäällä oleva rengas yrittää jarruttaa (ellei ole lukkoperää).
Ja ihan vaan btw, autohan kannattaa aika ajoin pysäyttää käsija... jalkakäsijarrulla. Kuluupahan suurimmat ruosteet pois. Tällainen mielikuva ainakin minulla on?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Minulla taas on sama mielikuva kuin heinävetisellä, eli kun suhteuttaa jarrukengän koon ja millä lailla se siellä on kiinni/toimii renkaan kokoon... saattaa vanhassa autossa tulla äkkiä suurempi remontti kuin hyöty.Sivonen kirjoitti:Ja ihan vaan btw, autohan kannattaa aika ajoin pysäyttää käsija... jalkakäsijarrulla. Kuluupahan suurimmat ruosteet pois. Tällainen mielikuva ainakin minulla on?
Parasta lääkettä seisontajarrullekin on sen säännöllinen käyttö, aivan kuin mille tahansa auton laitteelle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
mites sitten tuo seisontajarrun teho? onko muilla minkälaisia kokemuksia ko. vitutuksen lähteestä? omissa mersuissa tuolla oikeastaan voi heittää vesilintua koko seisonta jarrulla... tehoa ei ole juuri nimeksikään.. on se vain kumma että katsastuksessa on aina topannut riittävän lujasti... pahin omista on tuo 190nen saa kiskoa keppiä kaksin käsin että hieman jarruttaa... on silti jo neljä kertaa menny katsastuksesta läpi ilman huomautuksia.
Olikos se niin että seisontajarrun tehon pitää olla sellainen että se pitää auton 18% ? mäessä paikallaan.Eli auton kokonaispainosta katsastusmies laskee mitä viisareiden pitää näyttää...
Kyllähän mersun seisontajarru mekanismi on hyvä,kannattaa vaan remonttia tehdessä laittaa suosiolla paljon uutta osaa,kalliitahan ne ei ole eikä tarvitse sitten kokoaikaa olla korjaamassa.
Jos on sitä mieltä että mersussa tuo mekanismi on huono,kannattaa perehtyä vaikka 2 koppasen golffin vastaavaan,siinä käsijarru mekanismi on yhdistetty satulaan(siis levyjarrullisessa mallissa)Voin kertoa ettei ihan maailman paras systeemi....
Kyllähän mersun seisontajarru mekanismi on hyvä,kannattaa vaan remonttia tehdessä laittaa suosiolla paljon uutta osaa,kalliitahan ne ei ole eikä tarvitse sitten kokoaikaa olla korjaamassa.
Jos on sitä mieltä että mersussa tuo mekanismi on huono,kannattaa perehtyä vaikka 2 koppasen golffin vastaavaan,siinä käsijarru mekanismi on yhdistetty satulaan(siis levyjarrullisessa mallissa)Voin kertoa ettei ihan maailman paras systeemi....
Kuin myös g astrassa vaijeri tulee satulaan, eikä kyllä huonompaa systeemiä taia olla..AM kirjoitti: Jos on sitä mieltä että mersussa tuo mekanismi on huono,kannattaa perehtyä vaikka 2 koppasen golffin vastaavaan,siinä käsijarru mekanismi on yhdistetty satulaan(siis levyjarrullisessa mallissa)Voin kertoa ettei ihan maailman paras systeemi....
Sanokaa yksikin auto jossa satulaan tuleva seisontajarru toimii kunnolla?
Muutenkin suomeen rumpujarrut taakse on paras keksintö, ainakin talveen.
Niin. Jos tuota seisontajarrua ei käytä säännöllisesti, niin varmastihan niitä vaijereita silloin pitääkin joutua uusimaan.meze1 kirjoitti:Omasta mielestä, seisontajarru 124:ssa on aivan surkea! Olen joutunu uusimaan vaijerit jo 3 kertaa! Siksipä nykyään en käytä seisontajarruja ollenkaan, vaan mersu pysyy kyllä vaihteellakin.
Seisontajarru on todella tehokas, jos vaijeri on kiristetty oikein ja rummuissa on uudet kengät. Oikein säädettynä jarrupolkimen ei pitäisi painua kuin pari napsausta.Mika.T kirjoitti:mites sitten tuo seisontajarrun teho? onko muilla minkälaisia kokemuksia ko. vitutuksen lähteestä? omissa mersuissa tuolla oikeastaan voi heittää vesilintua koko seisonta jarrulla... tehoa ei ole juuri nimeksikään.. on se vain kumma että katsastuksessa on aina topannut riittävän lujasti... pahin omista on tuo 190nen saa kiskoa keppiä kaksin käsin että hieman jarruttaa... on silti jo neljä kertaa menny katsastuksesta läpi ilman huomautuksia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Noissakin on eroja. Ex 240D 3.0:ssa ja nykyisessä 123:ssa poljin painuu kevyesti alas (ei lattiaan asti), ja pitää hyvin. 230.4:ssä poljin painui vain pari napsausta. Itse tykkään tuosta kevyemmästä polkimesta.Timo L. kirjoitti:Oikein säädettynä jarrupolkimen ei pitäisi painua kuin pari napsausta.
Kaikki oli säädetty siten, että poljin tulee ylös asti kun sen vapauttaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Aikoinaan perusteellisen säädön jälkeen W123:ni poljin painui vain sen 2-3 napsausta. Nyt kyllä painuu syvemmälle, vaikka vasta pari vkoa sitten säädettiin: täytyy vaihtaa uudet kengät.Sivonen kirjoitti:Noissakin on eroja. Ex 240D 3.0:ssa ja nykyisessä 123:ssa poljin painuu kevyesti alas (ei lattiaan asti), ja pitää hyvin. 230.4:ssä poljin painui vain pari napsausta. Itse tykkään tuosta kevyemmästä polkimesta.Timo L. kirjoitti:Oikein säädettynä jarrupolkimen ei pitäisi painua kuin pari napsausta.
Kaikki oli säädetty siten, että poljin tulee ylös asti kun sen vapauttaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vaan kun ei ole, toiselta puolelta jää ikäänkuin hieman hirttämään; katsastuksessa huomattiin. Kyllä minä ne vaihdan joka tapauksessa.epk kirjoitti:ei kai timo niitä kenkiä nyt vielä tarvitset vaihtaa, vaikka poljin syvemmälle meneekin ? teho tallella vieläkin ....
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Entäpä jos Timo suoritat vaan käsijarrukenkien kehinnän. Itse olen huomannut, että aktiivisessa seisontajarrun käytössä se kehintä karkaa melko nopeasti löysäksi.
Onko muuten toisetkin havainneet sellaisen piirteen siinä seisontajarrussa, että se kulutuspinta katkeilee melkein jokaisessa kengässä.
Onko muuten toisetkin havainneet sellaisen piirteen siinä seisontajarrussa, että se kulutuspinta katkeilee melkein jokaisessa kengässä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Ainakin mulla on molemmissa ajoautoissa ihan kelpo teho seisontajarrussa. W123:een pantiin keväälä uudet takajarrulevyt ja -palat + säädettiin vermeet. Nyt se pitää jyrkässäkin mäessä auton paikallaan jo parin naksauksen painalluksella ja pidemmälle survominen vaatii sitten jo voimaa.Mika.T kirjoitti:mites sitten tuo seisontajarrun teho? onko muilla minkälaisia kokemuksia ko. vitutuksen lähteestä? omissa mersuissa tuolla oikeastaan voi heittää vesilintua koko seisonta jarrulla... tehoa ei ole juuri nimeksikään...
W124:ssa petaalin liike on pidempi, teho kyllä aivan riittävä sekin. Säädön puutetta,jos näin ei ole. Valitettavan monta mersua olen kyllä ajanut, jossa seisontajarrun käyttö on yhtä tyhjän kanssa...
Mielenkiintoista, että itselläni ei ole ollut koskaan tämänkään varusteen kanssa ongelmia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mitä tarkoitat kehinnällä? Jos meinaat sitä kiristystä siitä pyöränpultin reiästä, niin juuri se toimenpide tehtiin nyt toistamiseen W123:een, ja aivan toivottua tulosta sillä ei saatu aikaan. Jos rumpu avataan, niin varmasti laitan uudet kengät ja jouset .Mesedesi kirjoitti:Entäpä jos Timo suoritat vaan käsijarrukenkien kehinnän. Itse olen huomannut, että aktiivisessa seisontajarrun käytössä se kehintä karkaa melko nopeasti löysäksi.
Onko muuten toisetkin havainneet sellaisen piirteen siinä seisontajarrussa, että se kulutuspinta katkeilee melkein jokaisessa kengässä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Alkaa mennä jo niin huti alkuperäisestä aiheesta, että uskallan ittekin ongelmistani avautua. 
Seisontajarru sinällään pelaa kyllä ihan OK – kokeilin tuossa pihalla polkaista jarrun päälle kevyestä hölkkävauhdista ja yhtäaikaa ottivat. Jos yrittää lähteä liikkeelle jarru päällä, meinaa moottori sammua. Jaa, niitä probleemeja. Tuo seisontajarrun etummainen vaijeri on vähän jumissa, kun jarru ei meinaa kunnolla palautua tai siis kyllä se palautuu mutta vasta ajan kanssa. Kesällä yritin sitä herkistellä öljyllä mutten saanut vielä toivottua tulosta. Tuommoinen vaiva vähän rajoittaa käsijarrun käyttöä, kun valo saattaa palaa pari kilometriä lähdöstä ennen sammumista.
t.
Risto
Seisontajarru sinällään pelaa kyllä ihan OK – kokeilin tuossa pihalla polkaista jarrun päälle kevyestä hölkkävauhdista ja yhtäaikaa ottivat. Jos yrittää lähteä liikkeelle jarru päällä, meinaa moottori sammua. Jaa, niitä probleemeja. Tuo seisontajarrun etummainen vaijeri on vähän jumissa, kun jarru ei meinaa kunnolla palautua tai siis kyllä se palautuu mutta vasta ajan kanssa. Kesällä yritin sitä herkistellä öljyllä mutten saanut vielä toivottua tulosta. Tuommoinen vaiva vähän rajoittaa käsijarrun käyttöä, kun valo saattaa palaa pari kilometriä lähdöstä ennen sammumista.
t.
Risto
E500 – 211.070
Oletko kokeillut vetää käsin poljinta ylemmäs? W116:ssa auttoi se valon palamiseenRoisto kirjoitti:Tuo seisontajarrun etummainen vaijeri on vähän jumissa, kun jarru ei meinaa kunnolla palautua tai siis kyllä se palautuu mutta vasta ajan kanssa. Kesällä yritin sitä herkistellä öljyllä mutten saanut vielä toivottua tulosta. Tuommoinen vaiva vähän rajoittaa käsijarrun käyttöä, kun valo saattaa palaa pari kilometriä lähdöstä ennen sammumista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä se hetkellisesti auttaa mutta kun sen löysää niin valo syttyy taas eli se palautusjousi siellä kardaanin kupeessa ei jaksa vetää vaijeria takaisin kuin ihan hissukseen. Tuossa 124:n polkimessa kun ei ole mitään omaa palautusjousta vaan jos vaijeri on löysällä niin poljinkin lököttää. Paremmin auttaa, kun survoo käsin vaijeria takaisin kuoreensa – moinen manööveri on vaan ajaessa aika vinkeää hommaa.Timo L. kirjoitti:Oletko kokeillut vetää käsin poljinta ylemmäs? W116:ssa auttoi se valon palamiseen.
t.
Risto
E500 – 211.070
Jees. Kokeilin tuotakin mutta sitten alkaa jo jarrut laahata. Kyllä poljin sieltä aina nousee, kun sille annetaan vaan aikaa.Sivonen kirjoitti:Kun kiristää sitä vaijeria niin poljin nousee tietysti ylemmäs.
t.
Risto
E500 – 211.070
- Ville Komulainen
- Asiantuntija

- Viestit: 656
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Omista autoistani olen säätänyt vaijerit löysälle, koska ajattuksena oli että jos vaijerit ei ryytyisi kun joutuu liikkumaan enemmän, uusiin vaijereihin olen aina laittanut linja-autojen kaasuvaijereihin tarkoitettua rasvaa, ei jäädy eikä ruostu.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
1999 W163 230ML
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
1999 W163 230ML
2008 W204 200D





