nusnus. On olemassa kahenlaista rosteria/haponkertävää. ns. "ferrirosteri" ei sisällä nikkeliä olipa sitten tavallista tai haponkestävää, jossa erona tavalliseen on molybdeeni seoksessa. Toisessa laadussa taas on nikkeliä molemmissa mukana (tavallinen/happo) ja siihen ei sitten tartu magneetti. Ettei voi sanoa magneettisuuden perusteella kumpaa on, happoa vai tavallista kun molempia on molempina laatuina.
itse olen sellaista ajatellut, että kun käyn rekisteröimässä 95- 124 300TDT kohta ensimmäisen kerran, ja saksan kielisessä rek. otteessa lukee, että oxi kat. ja katti sieltä löytyy, ja 3" putki on tulossa, niin ajattelin vetää laikalla poikki katin päädyt, ja hitsaa laipat siihen niin että voin laittaa 3" putken siihen molemmille puolelle kiinni, ja tietysti poistaa sisäkalut
en tiedä meneekö katsastus viranomaiselle läpi heittämällä, mutta toivon niin..
dansku kirjoitti:itse olen sellaista ajatellut, että kun käyn rekisteröimässä 95- 124 300TDT kohta ensimmäisen kerran, ja saksan kielisessä rek. otteessa lukee, että oxi kat. ja katti sieltä löytyy, ja 3" putki on tulossa, niin ajattelin vetää laikalla poikki katin päädyt, ja hitsaa laipat siihen niin että voin laittaa 3" putken siihen molemmille puolelle kiinni, ja tietysti poistaa sisäkalut
en tiedä meneekö katsastus viranomaiselle läpi heittämällä, mutta toivon niin..
Eikös kannattaisi säilyttää ne sisäosat ja tehdä katista sellainen 'moduli' joka on paikallaan vain katsastustoimenpiteen ajan. Mitä sitä hyviä katteja suotta särkemään. Laippoja saa muistaakseni ainakin marteliukselta laitilasta.
kannattaa se katti säilyttää ja kuulin huhua et jostain päin saattaa löytyä isolla reijällä olevia katteja diiseliin mut tiedä sitten... ja jos ei kattia lue otteessa niin mistäs se katsastus mies tietää onko sitä orkkis varusteena vai ei...