W123 300D ahtamisprojekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Mauri H kirjoitti: Superturboa tehdessä alkuperäisen turboauton lisäksi tarvitaan 5000-10000 € rahaa, riippuu miten hyvin halutaan tehdä.

Toisin sanoen riippuu siitä kuinka pitkään meinaat sillä ajella :!: :D
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Vesqju kirjoitti:Superturbon rakentaminen EI ole persaukisen hommaa.. Mazzalle tiedoksi.. Kesätienestit ei riitä ku alkuun.. :roll:
Vesqjulle tiedoksi ettei näillä rahoilla oo tarkotus päästäkkään ku alkuun :D . Eli hiukan katsetta topicin alkupään viesteihin, "250hv ei liene mahdottomuus?"
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

kerpele ku kukaa ei osaa sanoa mitää eroa noista moottoreista, ku ois halvalla tiedossa suht koht hyväkuntone 250 D. ainut vaan et sillon ajettu 612tkm, eikä oo koneremppaa tehty. vaan ei sieltä kyllä ainuttakaa sivuääntä kuulunu vaik kuinka kuuntelin. et mitäs ootte mieltä, uskaltaako tommoseen lyyä mutkan kylkee noi vaa, vai onko ainaki petarit pakko uusia? entä muut osat? tosiaanki tehoahan ei ollu tavotteena ku 250hv, et superturboa ei olla rakentamassa.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Eiköhän toi 250hp ole väärään vitoseen aika kova tavoite sama asia kun 300hp suoraan kutoseen ja lähentelee suberturbon määritelmää... tee nyt eka sellainen 150hp butjetti turbo tai käytä heti toi kone auki ja tee kunnolla ettei tarvi kovin monesti purkaa ja kasata... nälkä kasvaa... mut omapa on suunnitelma...varmaan sen 150hp saisi vakio pumpullakin irti...
Itse tein ja säästin
MM124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 07.12.2003 16:54
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MM124 »

Mites esim. n.2000euron budjetilla pääsisi alkuun, vai pääseekö? Superturboistahan ei ainakaan voi haaveilla tuolla summalla.... Kyllähän tuolla kolmesatkullakin kerkeää mutta olisihan se turbo parempi :!: :!:
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

MM124 kirjoitti:Mites esim. n.2000euron budjetilla pääsisi alkuun, vai pääseekö? Superturboistahan ei ainakaan voi haaveilla tuolla summalla.... Kyllähän tuolla kolmesatkullakin kerkeää mutta olisihan se turbo parempi :!: :!:
Kyllähän tuolla 2000 eurollakin pääsee jo alkuun. Jos hommaat heti kunnon pakosarjan, turbon ja coolerin niin tuosta on hyvä jatkaa eteenpäin. Turbon laakeritkin todennäköisesti kannattaa laittaa heti ensimmäisenä.

Kolmisatasen pumpusta saa kotikonstein ruuvattua varmaankin noin 150-160hv.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kolmisatasen pumpusta saa kotikonstein ruuvattua varmaankin noin 150-160hv.
:shock: ei kai? jos saa niin taianpa perehtyä uudemman kerran että miten sitä tyhjäkäyntiä saa pienemmäksi kun avaa syöttöruuvia reilusti...
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Samuli H kirjoitti: ...Turbon laakeritkin todennäköisesti kannattaa laittaa heti ensimmäisenä...
Siks kannattaaki olla se tehas-uus ämpäri tallissa et ei tuohon hommaan jouvu :lol: .
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

petska kirjoitti:Eiköhän toi 250hp ole väärään vitoseen aika kova tavoite sama asia kun 300hp suoraan kutoseen ja lähentelee suberturbon määritelmää... tee nyt eka sellainen 150hp butjetti turbo tai käytä heti toi kone auki ja tee kunnolla ettei tarvi kovin monesti purkaa ja kasata... nälkä kasvaa... mut omapa on suunnitelma...varmaan sen 150hp saisi vakio pumpullakin irti...
kyllähän se tosi on et ne petarit vois ainaki sinne suosiolla vaihtaa. ja joku tossa suositteliki niitä turbon mäntiä, tiä sit paljonko maksaa. paljonko ne uuet petarit 5/6 pyttysiin maksaa?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mazza kirjoitti:ei tässä kuitenkaa mitää tissiposkia olla :lol: . sehän ois nolo jäädä tolle meijän japsille... :lol:
Mulla on tehtaan tekemä turbomoottori, eikä siitäkään irtoa 100hv/litra, joten ?

Vaparista kun teet niin ne öljysuihkut sinne pitäisi lisätä, ja tietysti turbon laakerit ja männät, joten ei puhuta enää mistään budjettikoneesta. Sun sijassa unohtaisin alkuun nuo virittämiset ja katsoisin, että auto/kone pysyy edes ekan vuoden nipussa ilman ruuvailuja...tai siis sillä pumpun budjettiruuvailulla.

Eikä siinä mitään noloa ole jos joku kevyt kinneri kiihtyy paremmin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kolmisatasen pumpusta saa kotikonstein ruuvattua varmaankin noin 150-160hv.
Niin, tuollaisia tehoja saa ulos turbon avulla vakiopumpusta.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

tavoitteenahan on se n.83hv/litra. ja kun kerran on jotain päätetty, niin jääräpäisyyden nimissä siitä ei helpolla luovuta :D .
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mazza kirjoitti:tavoitteenahan on se n.83hv/litra. ja kun kerran on jotain päätetty, niin jääräpäisyyden nimissä siitä ei helpolla luovuta :D .
Olethan sitten ainakin kuullut, että koneita on hajonnut pienemmilläkin tehoilla, ettei tule yllätyksenä :D

..mutta hommaa nyt sitten se 3 l moottori niin helpottaa vähän...tai no suomalaanen se ei opi kuin kantapään kautta :lol:

Vaikka miten tuota laskutikulla zoomailen saan aina saman tuloksen 100 hv / l
mazza kirjoitti:...moottoreista, ku ois halvalla tiedossa suht koht hyväkuntone 250 D. ainut vaan et sillon ajettu 612tkm, <...> tosiaanki tehoahan ei ollu tavotteena ku 250hv, et superturboa ei olla rakentamassa.
Voiko 600 tkm jälkeen olla hyväkuntoinen ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

kyllä olen kuullu, ja viritystä on siinä määrin mopolla tullu harrastettua et kyllä sitä on tajunnu et viritys ei oo halpaa, ku menee skootterin verran rahaa pelkkään remonttiin kesässä :lol: . eikä se isäkää kovi aina tykänny ku yöllä soitteli et "mä oon täällä moottoritiellä, meni kampura, tuuks hakee?" tai ku tulee kotii ni "mopo on tuolla 15km päässä, meni mäntä. lähetäänkö hakee?" :D . (ja ei sit vittuilua et mopo on iha eri asia, yllättäen sillä skootterin hinnalla saa aika isonki kasan niitä mersun osia :shock: .)

Tarkotuksena on tuo kolmisatanen laittaa, mut jos ei iskevää yksilöä löydy ni sit vasta kakspuokin puoleen käännytään.

3 litran kone ja 250hp, ainaki mun matikantaidoilla siitä tulee ~83hv/litra :P .

Ja eihän se ny enää kyllä priima voi olla :lol: .
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei siinä mitään, valitettavan usein se kaavailtu budjetti ei vaan oikein riitä, ikäviä ylläreitä tuntuu tulevan aina, joten realistista asennetta siihen hommaan.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Osta mazza ihmeessä valmis kone,vil_malla 200D ja 250D. Maurilla ja jormalla ainakin 300D,liekö vielä 290 ja muitakin.

Saat yhtä halvalla kuin kamat maksaa ja vielä jää oma moottori varalle.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

[quote="mazza"]Doddih, nyt on mersu hommattu ja projekti voi vähitellen alkaa, vihdoinki :lol: . ja siitä kesätyöpaikasta, kortti lähti ni kyllähän se työ sitte meniki vähän sivun :oops: . noo, aina sitä pikkutienestejä on :) . ja autohan on siis w123 300d. kone on hyväkuntonen, reilu satatuhatta ajettu. nyt ku tähän autoon päädyin, ni pitää alottaa sievästi, 2:sella alkava kolminumeroinen luku ois tarkotus repiä. ei nyt turhia vanhusta rääkätä.[quote]

Niin hän se on että aina sitä tekemällä oppii mut ei kuitenkaan kannata aivan kaikkia virheitä tehdä... jos joku vähän neuvoo... ja esim joku cooleri tulee paljon halvemmaksi kun itte väsää päädyt ja hitsauttaa jollain esim. vaikka työ kaverilla.... ja kennon hommaa jäte palasista...mut pumpussa tuskin kannattaa säästää..ja siinäkin jos viittii omatoimisesti irroitella ja vaihtaa paikalle niin säästää ja aikaa se vaan vaatii ja viitseliäisyyttä intoa.... turbo sekin kyllä maksaa ja sitten kun ne on laitettu niin sitten alkaa tomaatti luistaan tai kytkin....ja kohta ollaan vaihtamassa isompaa turboa ja konetta eli mikään ei piisaa ja koko ajan oppii uutta ja varsinkin niin päin että miten ei saa tehdä....
Itse tein ja säästin
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

petska kirjoitti:Niin hän se on että aina sitä tekemällä oppii mut ei kuitenkaan kannata aivan kaikkia virheitä tehdä... jos joku vähän neuvoo... ja esim joku cooleri tulee paljon halvemmaksi kun itte väsää päädyt ja hitsauttaa jollain esim. vaikka työ kaverilla.... ja kennon hommaa jäte palasista...mut pumpussa tuskin kannattaa säästää..ja siinäkin jos viittii omatoimisesti irroitella ja vaihtaa paikalle niin säästää ja aikaa se vaan vaatii ja viitseliäisyyttä intoa.... turbo sekin kyllä maksaa ja sitten kun ne on laitettu niin sitten alkaa tomaatti luistaan tai kytkin....ja kohta ollaan vaihtamassa isompaa turboa ja konetta eli mikään ei piisaa ja koko ajan oppii uutta ja varsinkin niin päin että miten ei saa tehdä....
Coolereita löytyy tästä taloudesta useampia, eli muuta ku mallailemaan. pumpuksi tulee kaverilta pp:n 7mm tapeilla oleva pumppu. ja turbojaki on talo täynnä, eli mikäs siinä muuta ku rikkomaan :wink: :lol:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eiköhän pojat hiukan ymmärtäneet Veskolan kirjoitusta väärin. Luulempa että Vesa tarkoitti sitä että turbopakosarjan sovittaminen tuohon vanhaan koneeseen on astetta hankalampaa kuin noihin uudempiin.

Tuo ei-läpivirtaavalla kannella varustettu vitoskone on hiukan kenkumpi tehdä, mutta ei tietenkään mikään mahdoton.

Ei tarvii joka viestistä alkaa vetää hernettä nenuun ja falmettamaan.

Hyvähän se on että joku jaksaa noita vanhempiakin laitella, ulkonäkökysymyksiin en viitsi ottaa kantaa.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

nii että nyt on mersu leimattu. vielä ku sais vähä rahaa lisää ja aikaa tietenki :D pitää tässä joku päivä alkaa pakosarjoja vääntelee.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

että joo, turboja on muutama sopiva kiikarissa, pitää nyt kattella et jos niistä jonku sais välistä napattua :lol: :wink:

veskola: Siivosin nuo turhat löpinät pois, joissa ei juurikaan puhuttu ahtamisesta, montakohan omaa viestiäni meni :lol:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

veskola: Siivosin nuo turhat löpinät pois, joissa ei juurikaan puhuttu ahtamisesta, montakohan omaa viestiäni meni Laughing
kiitoksia :)

asiaan.
ainoa turbo mikä tällä hetkellä tallissa on on tuo puimurin turbo, jonka merkistä ei mitään tietoa, ja joka on muutenkin aika jännä turbo. iso ku naapurin akan perse, mutta näyttäis olevan matalille kiekoille tarkotettu, imupuolen siivekkeiden tiheydestä/muodosta päätellen. nyt kiinnostais kokeilla, että millä kierroksilla tuo lähtisi mukaan, lähteekö vakiopumpulla syötöt tapissa ollenkaan? kun ei oo saanu vielä aikaseks pumpun viemistä tapitettavaks... ja tuo pakosarja. onko sillä niin merkitystä? koska joudun tod. näk. tekemään aika lyhyillä putkilla pakosarjan, ei voi tätä turboa kauas viedä ku on niin iso. (rälläkällä pala peltiä pois, ni johan mahtuu? :lol: ) niin vaikuttaako se sit paljonkin lopputulokseen kun sopivamman turbon löydän ja paikoilleen lyön?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

mitenkäs tuon pumpun kanssa, syöttöjä kun lisäsin niin nuo kierrokset laskee tosi hitaasti. lämpimällä koneella jää huutamaan. eikös niitten pitäs laskea nopeemmin ku ruuvaa sitä vasemmalla ylhäällä olevaa ruuvvia? tai sit mua on pissitetty :evil: :lol:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Löysaa hieman sitä toiseksi alimmaista ruuvia pumpusta. on muistaakseni lukittu 22mm mutterilla. siitä säädetään kierrosten tippumis nopeus.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

tack så mycket. ja naapureita savustelemaan... :twisted:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

nonii, turbo on saapunut taloon, isohko :roll: :lol: . mut ei se kuiteskaa (varmaa) liian iso, jos aamulla lähtee kiihyttää ni saattaa jo illalla ahtaa :lol: . oli pakko vähän himoissa kokeilla :oops: , kyllähän tuo ihan kohtuu kevyen olosesti jo suoraan putken päähän tökkäämällä pyörähteli :D . nyt pitäis käyä ostaa niitä mutkia ja hommata laippa... minkäköhän paksusta putkea te pakosarjalle suosittelisitte? ja entäs painekoteloon? painekotelosta tulee "kartio"?mallinen. miten tuossa 617:ssa on noita öljylähtöjä turboille rakenneltu?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

mazza kirjoitti:mitenkäs tuon pumpun kanssa, syöttöjä kun lisäsin niin nuo kierrokset laskee tosi hitaasti. lämpimällä koneella jää huutamaan. eikös niitten pitäs laskea nopeemmin ku ruuvaa sitä vasemmalla ylhäällä olevaa ruuvvia? tai sit mua on pissitetty :evil: :lol:
pp diesel tai mynä etc.....
älä pety heti jos et vakio pumpulla saakkaan niitä kaivattuja lisä tehoja.
ps. itekkin kantapään kautta opinnu :oops:
www.thaiklupi.fi
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Jussi k kirjoitti: älä pety heti jos et vakio pumpulla saakkaan niitä kaivattuja lisä tehoja.
ps. itekkin kantapään kautta opinnu :oops:
en :D . en ihmettele vaikka ilman turboa 7mm tapeilla mentäis paremmin ku ämpäriturbolla ja vakiopumpulla :D
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mazza kirjoitti aikoinaan kirjoitti:tavoitteenahan on se n.83hv/litra. ja kun kerran on jotain päätetty, niin jääräpäisyyden nimissä siitä ei helpolla luovuta :D .
mazza kirjoitti:en :D . en ihmettele vaikka ilman turboa 7mm tapeilla mentäis paremmin ku ämpäriturbolla ja vakiopumpulla :D
Ei kannata nähdä vaivaa ruuvata sitä vakiopumppua, ota se irti ja soita Mynä-Dieseliin (tai PP dieseliin) ja laitata sinne niitä elementtejä ja/tai mitä nyt keksivätkin sille tehdä.

Oli siinä autossa ahdin tai ei niin ensimmäinen juttu on laitattaa se pumppu sellaisiin timmiin, että saadaan ahdettuna edes tuo 50 hv/litra, ei se ahdin mitään tehoa itsestään tuo.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Kannattaa muistaa se välijäähdytin!!!
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin