Mauri H kirjoitti: Superturboa tehdessä alkuperäisen turboauton lisäksi tarvitaan 5000-10000 € rahaa, riippuu miten hyvin halutaan tehdä.
Toisin sanoen riippuu siitä kuinka pitkään meinaat sillä ajella :!: :D
Vesqjulle tiedoksi ettei näillä rahoilla oo tarkotus päästäkkään ku alkuunVesqju kirjoitti:Superturbon rakentaminen EI ole persaukisen hommaa.. Mazzalle tiedoksi.. Kesätienestit ei riitä ku alkuun..
Kyllähän tuolla 2000 eurollakin pääsee jo alkuun. Jos hommaat heti kunnon pakosarjan, turbon ja coolerin niin tuosta on hyvä jatkaa eteenpäin. Turbon laakeritkin todennäköisesti kannattaa laittaa heti ensimmäisenä.MM124 kirjoitti:Mites esim. n.2000euron budjetilla pääsisi alkuun, vai pääseekö? Superturboistahan ei ainakaan voi haaveilla tuolla summalla.... Kyllähän tuolla kolmesatkullakin kerkeää mutta olisihan se turbo parempi![]()
Siks kannattaaki olla se tehas-uus ämpäri tallissa et ei tuohon hommaan jouvuSamuli H kirjoitti: ...Turbon laakeritkin todennäköisesti kannattaa laittaa heti ensimmäisenä...
kyllähän se tosi on et ne petarit vois ainaki sinne suosiolla vaihtaa. ja joku tossa suositteliki niitä turbon mäntiä, tiä sit paljonko maksaa. paljonko ne uuet petarit 5/6 pyttysiin maksaa?petska kirjoitti:Eiköhän toi 250hp ole väärään vitoseen aika kova tavoite sama asia kun 300hp suoraan kutoseen ja lähentelee suberturbon määritelmää... tee nyt eka sellainen 150hp butjetti turbo tai käytä heti toi kone auki ja tee kunnolla ettei tarvi kovin monesti purkaa ja kasata... nälkä kasvaa... mut omapa on suunnitelma...varmaan sen 150hp saisi vakio pumpullakin irti...
Mulla on tehtaan tekemä turbomoottori, eikä siitäkään irtoa 100hv/litra, joten ?mazza kirjoitti:ei tässä kuitenkaa mitää tissiposkia olla. sehän ois nolo jäädä tolle meijän japsille...
Olethan sitten ainakin kuullut, että koneita on hajonnut pienemmilläkin tehoilla, ettei tule yllätyksenämazza kirjoitti:tavoitteenahan on se n.83hv/litra. ja kun kerran on jotain päätetty, niin jääräpäisyyden nimissä siitä ei helpolla luovuta.
Voiko 600 tkm jälkeen olla hyväkuntoinen ?mazza kirjoitti:...moottoreista, ku ois halvalla tiedossa suht koht hyväkuntone 250 D. ainut vaan et sillon ajettu 612tkm, <...> tosiaanki tehoahan ei ollu tavotteena ku 250hv, et superturboa ei olla rakentamassa.
Coolereita löytyy tästä taloudesta useampia, eli muuta ku mallailemaan. pumpuksi tulee kaverilta pp:n 7mm tapeilla oleva pumppu. ja turbojaki on talo täynnä, eli mikäs siinä muuta ku rikkomaanpetska kirjoitti:Niin hän se on että aina sitä tekemällä oppii mut ei kuitenkaan kannata aivan kaikkia virheitä tehdä... jos joku vähän neuvoo... ja esim joku cooleri tulee paljon halvemmaksi kun itte väsää päädyt ja hitsauttaa jollain esim. vaikka työ kaverilla.... ja kennon hommaa jäte palasista...mut pumpussa tuskin kannattaa säästää..ja siinäkin jos viittii omatoimisesti irroitella ja vaihtaa paikalle niin säästää ja aikaa se vaan vaatii ja viitseliäisyyttä intoa.... turbo sekin kyllä maksaa ja sitten kun ne on laitettu niin sitten alkaa tomaatti luistaan tai kytkin....ja kohta ollaan vaihtamassa isompaa turboa ja konetta eli mikään ei piisaa ja koko ajan oppii uutta ja varsinkin niin päin että miten ei saa tehdä....
kiitoksiaveskola: Siivosin nuo turhat löpinät pois, joissa ei juurikaan puhuttu ahtamisesta, montakohan omaa viestiäni meni Laughing
pp diesel tai mynä etc.....mazza kirjoitti:mitenkäs tuon pumpun kanssa, syöttöjä kun lisäsin niin nuo kierrokset laskee tosi hitaasti. lämpimällä koneella jää huutamaan. eikös niitten pitäs laskea nopeemmin ku ruuvaa sitä vasemmalla ylhäällä olevaa ruuvvia? tai sit mua on pissitetty![]()
enJussi k kirjoitti: älä pety heti jos et vakio pumpulla saakkaan niitä kaivattuja lisä tehoja.
ps. itekkin kantapään kautta opinnu
mazza kirjoitti aikoinaan kirjoitti:tavoitteenahan on se n.83hv/litra. ja kun kerran on jotain päätetty, niin jääräpäisyyden nimissä siitä ei helpolla luovuta.
Ei kannata nähdä vaivaa ruuvata sitä vakiopumppua, ota se irti ja soita Mynä-Dieseliin (tai PP dieseliin) ja laitata sinne niitä elementtejä ja/tai mitä nyt keksivätkin sille tehdä.mazza kirjoitti:en. en ihmettele vaikka ilman turboa 7mm tapeilla mentäis paremmin ku ämpäriturbolla ja vakiopumpulla