onko blluefficiency malleissa adblue säiliö?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: onko blluefficiency malleissa adblue säiliö?

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

taky kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Ei sieltä pistoolista tule tavaraa ollenkaan ilman tuota magneettia.
Kävin juur Titanin AdBlue tankilla, ei S205:n mitään magneettia tarvinnut, 8,2 litraa meni tavaraa heittämällä tankkiin.
Ajomatka täydellä AdBlue tankilla nousi 17300km -> 26200 km:ään.
tuo magneetti on raskaasen kalustoon ja tarkoitin raskaan kaluston tankkaus pisteitä .
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: onko blluefficiency malleissa adblue säiliö?

Viesti Kirjoittaja taky »

jukkis. kirjoitti: tuo magneetti on raskaasen kalustoon ja tarkoitin raskaan kaluston tankkaus pisteitä .
Juu, näin se näyttää olevan, oppia ikä kaikki.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Nukuttalahden isäntä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 13.06.2012 22:33

Re: onko blluefficiency malleissa adblue säiliö?

Viesti Kirjoittaja Nukuttalahden isäntä »

pera8x kirjoitti:mitä tuo liemi tekee käytännössä? jotain saastejuttuja vartenhan se on ymmärtääkseni. mutta voisiko sen antaa kulua vain tyhjäksi, eikä välitä? vai rikkooko se jotain. tai sitten tankata sinne vaikka vettä, tai muuta vastaavaa halpaa lientä.
Ainakin kuorma-autoissa nox-anturit haistelee typenoksidien määrää ennen ja jälkeen urearuiskutuksen. Tolla lisäaineella on meininki saada nuo nox-arvot päästöluokan mukaisesti. Lisäaine ruiskutetaan siis pakokaasujen sekaan, naftan palamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Arvaat varmaan mitä niille noxeille tapahtuu jos liuosta laimentaa vedellä? Jos nox-arvot on liian korkeita, niin sitten tulee häiriövaloja ja tehonrajoitusta ja nopeusrajoitusta. Henkilöautoissa ilmeisesti myös käynnistyksenestoa?

Mulla on se näppituntuma, että pitkässä juoksussa pääsee helpoimmalla / halvimmalla kun antaa urean virrata niinkuin insinööri sen on suunnitellutkin. Aika perhanan työläitä korjata vikoja erilaisten taikapajojen viritysten jäljiltä. Ureassa on vielä sellainen vekkuli ominaisuus, että kun se on ilman kanssa tekemisissä eikä pääse virtaamaan kunnolla, niin se kiteytyy aika sukkelasti kivikovaksi jöötiksi putkiin, letkuihin ja pumppuihin.
S212 220 Cdi 2014
Vastaa Viestiin