tuo magneetti on raskaasen kalustoon ja tarkoitin raskaan kaluston tankkaus pisteitä .taky kirjoitti:Kävin juur Titanin AdBlue tankilla, ei S205:n mitään magneettia tarvinnut, 8,2 litraa meni tavaraa heittämällä tankkiin.jukkis. kirjoitti:Ei sieltä pistoolista tule tavaraa ollenkaan ilman tuota magneettia.
Ajomatka täydellä AdBlue tankilla nousi 17300km -> 26200 km:ään.
onko blluefficiency malleissa adblue säiliö?
Re: onko blluefficiency malleissa adblue säiliö?
Re: onko blluefficiency malleissa adblue säiliö?
Juu, näin se näyttää olevan, oppia ikä kaikki.jukkis. kirjoitti: tuo magneetti on raskaasen kalustoon ja tarkoitin raskaan kaluston tankkaus pisteitä .
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ke 13.06.2012 22:33
Re: onko blluefficiency malleissa adblue säiliö?
Ainakin kuorma-autoissa nox-anturit haistelee typenoksidien määrää ennen ja jälkeen urearuiskutuksen. Tolla lisäaineella on meininki saada nuo nox-arvot päästöluokan mukaisesti. Lisäaine ruiskutetaan siis pakokaasujen sekaan, naftan palamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Arvaat varmaan mitä niille noxeille tapahtuu jos liuosta laimentaa vedellä? Jos nox-arvot on liian korkeita, niin sitten tulee häiriövaloja ja tehonrajoitusta ja nopeusrajoitusta. Henkilöautoissa ilmeisesti myös käynnistyksenestoa?pera8x kirjoitti:mitä tuo liemi tekee käytännössä? jotain saastejuttuja vartenhan se on ymmärtääkseni. mutta voisiko sen antaa kulua vain tyhjäksi, eikä välitä? vai rikkooko se jotain. tai sitten tankata sinne vaikka vettä, tai muuta vastaavaa halpaa lientä.
Mulla on se näppituntuma, että pitkässä juoksussa pääsee helpoimmalla / halvimmalla kun antaa urean virrata niinkuin insinööri sen on suunnitellutkin. Aika perhanan työläitä korjata vikoja erilaisten taikapajojen viritysten jäljiltä. Ureassa on vielä sellainen vekkuli ominaisuus, että kun se on ilman kanssa tekemisissä eikä pääse virtaamaan kunnolla, niin se kiteytyy aika sukkelasti kivikovaksi jöötiksi putkiin, letkuihin ja pumppuihin.
S212 220 Cdi 2014