Yllä viesti tietämättömyyttään kirjoitettu:Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Eipä tuokaan aine auta kylmässä DPF'ssä yhtään mitään. Ja kun poltto on päällä, niin pitoisuus naftassa on niin pieni, että vaikutus jää melkoisen uskon asiaksi. Etenkin kun KTT kertoo, mitä tuo pääosin on.
Juu, on perinteisesti ollut ihan hyvää liuottamaan esim suuttimien kökköjä kun saavat lillua aineessa kauemmin. Mutta se on ihan eri asia.
Näillä forumeilla kun kirjoitellaan, niin jokainen voi sitten päätellä mikä on asiantuntoijoiden lausunto asiasta ja mikä "musta tuntuu -menetelmällä".
Nimen omaan tuo aine palaa alemmassa lämpötilassa, jolloin herkemmin lähtee tekemään tuota polttoa. Optimaalinen pitoisuus on naftaa 20l + purkki dpf cleaneria. Juhani kirjoittaa, että pitoisuus niin pieni, tuskin on ollut Fortella tekemässä tätä ainetta, ja tutkinut mikä olisi sopiva suhde..?
Forten DPF tuotteen suositeltu käyttöväli on 30 000km tai vuosi, kun monessa muussa vastaavassa litkussa on ihan muutama tuhat kilometriä suositusväli.
Monet taxit käyttävät tätä ainetta, ja ovat huomanneet eron, kuinka tukkoinen autosta ei ole tietoakaan tämän aineen käytön jälkeen.
Tässä yksi juttu:
http://www.ammattiautot.fi/uutiset/dpf- ... -kokeessa/" onclick="window.open(this.href);return false;