Projektina W126 SE 280
Re: Projektina W126 SE 280
Tuli kiire lähteä takasi inttiin niin jäi vähän kesken Niin eli seen verran tein tuossa tutkimustyötä menneellä viikolla että taakse olisi saatavilla pussia joista menisi iskarikin keskeltä läpi eli siellä nyt ei sitten tarttisi onneksi alkaa iskaria siirtämään tai muita muutoksia alkaa tekemään. Eli luultavasti tarvittisi vain tehdä ainoastaan pussille ylä/ala pään kiinnikeet. Muutenhan järjestelmä olisi suht helppo mielestäni tehdä! Mutta teiltä olisi kiva kuulla mielipidettä asiaan jaa saada jonkin moista keskustelua aikaiseksi plussaa olisi jos tälle sivulle sattuisi eksyä joku joka olisi ilma-alustan rakentanu tai tietäisi jonkun topikin missä olisi kirjoitusta alustan rakentamisesta
Re: Projektina W126 SE 280
Miksei. Kalliitahan ne osat on, mutta voihan sen laittaa joskus myöhemminkin. Se takapää voi olla vähän hankala, taitaa olla vähän niukempi tarjonta sellaisista pusseista joissa reikä keskellä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Projektina W126 SE 280
Niinno lähinnä ajattelinkin että jos sitten ens talvena tämä olis ajankohtsista itse asiassa ei ihan suomestakin löytyi useastakin paikasta kyseisiä ilmapussejaS202 kirjoitti:Miksei. Kalliitahan ne osat on, mutta voihan sen laittaa joskus myöhemminkin. Se takapää voi olla vähän hankala, taitaa olla vähän niukempi tarjonta sellaisista pusseista joissa reikä keskellä.
Re: Projektina W126 SE 280
No niin projekti etenee viimein Perjantai meni osien paikoilleen laitossa/suojailussa, lauantaina hain maalit suojailin loppuun ja sunnuntaina saikin maalailla
Väreiksi nyt tulee kin sitten ihan orkkis värit, kirkaslakka autoon ja puskurit yms puolikiiltävällä lakka
Tässä nyt parikuvaa siitä kun kaikki oli rasvapesua vaille valmiina Helmat,puskurit yms jäinyt vielä maalaamatta ajan puutteen vuoksi mutta pitää perjantaina hetikun pääsee lomille niin pohjamaalata ne että saa lauantaina väli hioa Siinä parikuvaa kun kaikki oli pohjamaalattuna. Allehan laiton lähes joka paikkaan vielä epoksin ensin, niin pitääs ainakin korroosio pysyä paremmin loitolla.
Väreiksi nyt tulee kin sitten ihan orkkis värit, kirkaslakka autoon ja puskurit yms puolikiiltävällä lakka
Tässä nyt parikuvaa siitä kun kaikki oli rasvapesua vaille valmiina Helmat,puskurit yms jäinyt vielä maalaamatta ajan puutteen vuoksi mutta pitää perjantaina hetikun pääsee lomille niin pohjamaalata ne että saa lauantaina väli hioa Siinä parikuvaa kun kaikki oli pohjamaalattuna. Allehan laiton lähes joka paikkaan vielä epoksin ensin, niin pitääs ainakin korroosio pysyä paremmin loitolla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Projektina W126 SE 280
Hemmetin kuva rajotteet niin pakko jatkaa uuteen viestii
väriä olin laittanu kaks kierrosta kaikko oli vielä ok ja hienolta näytti mutta kolmannen kierroksen jälkeen...........
Samalla kun ässä maalailin niin maalasin sprintteriin myös uudet taka ovet
Nyt sitten ensi viikolla vain kovaa vauhtia välihionta (ei tietenkään hutiloida) ja maalata mahdollisimman paljon jo osia valmiiksi koska 16.6 auton on oltava Niinisalon sotilaskodin pihaassa ja osiakin pitäisi vielä kattella vaikka millä mitalla mutta niistä sitten varmaan kyselyjä ens viikonloppuna lisää.Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke 10.07.2013 21:48
Re: Projektina W126 SE 280
Tässähän tulee meikäläinen mieleen. Samanlaista tekoo s124.
Ja täytyy olla 16.6. Säkylän sotilaskodin pihassa kun pääsen täältä
Ja täytyy olla 16.6. Säkylän sotilaskodin pihassa kun pääsen täältä
nyk. Mercedes-Benz 260 w124 4-matic vm. 87
ex. Mercedes-Benz 300 c124 Sportline vm. 93
ex. Mercedes-Benz 200 vm. 89
ex. Mercedes-Benz 300 24v w124 Sportline vm. 91
ex. Mercedes-Benz 230 w124 vm. 91
ex. Mercedes-Benz 220 W115 vm. 74
ex. Mercedes-Benz 300 c124 Sportline vm. 93
ex. Mercedes-Benz 200 vm. 89
ex. Mercedes-Benz 300 24v w124 Sportline vm. 91
ex. Mercedes-Benz 230 w124 vm. 91
ex. Mercedes-Benz 220 W115 vm. 74
Re: Projektina W126 SE 280
Lowtoysilla on aika edulliset osamaksu vaihtoehdotK44R1 kirjoitti: Sellaista asiaa haluaisin teiltä hyvät harrastaja toverit kysyä kun tuossa menneellä viikolla juttelin yhden saman tyylisen auton rakentanen henkilön kanssa alustan muuttamisesta ilma jousitteiseksi? työnähän homma olis aika iso ja muutoksia pitäis jonkin verran tehdä! itsellä kiinnostus ja halu olisi valtaisa alkaa rakentamaan mutta kun se on vain aika hintava projekti eli menis ens talveen ainakin se urakka koska intin päivärahoilla moista ei kyllä rakenneta
Re: Projektina W126 SE 280
Jatketaas vähän yksin puhelua
Elikkäs nyt tässä pääsiäisen aikana tuli maalattua auto loppuun asti Maalaus onnistu hyvin ja autosta tulikin oikein komee
Auto on nyt ollu paripäivää maalattuna, niin päivällätuli vähän kaisailtua jo autoa mutta sitten kun sovitin etulokasuojia jotka hommasin motonetistä niin jumalauta eihän ne enää meinaa sopia kuinkaa vaikka ennen maalausta niitä sovitinkin No mutta nyt pitää taas lähteä takaisin inttiin ja siellämeneekin nyt kaks viikkoa että saapahan auto kuivua nyt kunnolla ja rauhassa. Osiakin tuli tänään tilattua täkäläiseltä mersukorjaajalta isoolista niin onnistuu kasaan saamalinenkin sittenkun kun kunnolla pääsee kasailemaan
Elikkäs nyt tässä pääsiäisen aikana tuli maalattua auto loppuun asti Maalaus onnistu hyvin ja autosta tulikin oikein komee
Auto on nyt ollu paripäivää maalattuna, niin päivällätuli vähän kaisailtua jo autoa mutta sitten kun sovitin etulokasuojia jotka hommasin motonetistä niin jumalauta eihän ne enää meinaa sopia kuinkaa vaikka ennen maalausta niitä sovitinkin No mutta nyt pitää taas lähteä takaisin inttiin ja siellämeneekin nyt kaks viikkoa että saapahan auto kuivua nyt kunnolla ja rauhassa. Osiakin tuli tänään tilattua täkäläiseltä mersukorjaajalta isoolista niin onnistuu kasaan saamalinenkin sittenkun kun kunnolla pääsee kasailemaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Projektina W126 SE 280
Äsken jäi sen vettan laitta matta kun äsken vain nopeaa jotain kirjottelin niin ..
Hankinta listalla on siis paljon monen moista osaa mitä nyt liittyy lähinnä tuohon maalaus urakkaan kiinnikkeitä tiivisteitä yms.. Mutta on siellä myös takavalot, maski ja kylkilistojen kromit kun edellinen omistaja oli vetäny ne itteporautuvilla kiinni Niin ei mee auto sitten niitten puolesta pilalle
Mutta sitten jo viime kesänä meinasin alkaa laittamaan auton ilmastointia kuntoon mutta se sitten vähä jäi janyt tässä kun auton kannsa on taas värkkäilly niin tuli mieleen kysyä teiltä täällä että olisiko täällä ketään kellä olisi ilmastoinnin hilppeitä kyseiseen autoon? Tarvitsisin siis kuivaimen, jäähdytyskennon nokalle, letkuja ja ehkä kompuran koska sen toiminnasta ei ole varmuutta!
Mutta nyt taas tuonne suomen hienoimpiin hommiin eli puolustusvoimiin
Hankinta listalla on siis paljon monen moista osaa mitä nyt liittyy lähinnä tuohon maalaus urakkaan kiinnikkeitä tiivisteitä yms.. Mutta on siellä myös takavalot, maski ja kylkilistojen kromit kun edellinen omistaja oli vetäny ne itteporautuvilla kiinni Niin ei mee auto sitten niitten puolesta pilalle
Mutta sitten jo viime kesänä meinasin alkaa laittamaan auton ilmastointia kuntoon mutta se sitten vähä jäi janyt tässä kun auton kannsa on taas värkkäilly niin tuli mieleen kysyä teiltä täällä että olisiko täällä ketään kellä olisi ilmastoinnin hilppeitä kyseiseen autoon? Tarvitsisin siis kuivaimen, jäähdytyskennon nokalle, letkuja ja ehkä kompuran koska sen toiminnasta ei ole varmuutta!
Mutta nyt taas tuonne suomen hienoimpiin hommiin eli puolustusvoimiin
Re: Projektina W126 SE 280
Kuivain pitää hommata uusi ja asentaa käsittääkseni juuri ennen kun järjestelmä täytetään. Jotain letkuja saattas löytyä, sekä mahdollisesti tuo kenno. Pittää tarkistaa.K44R1 kirjoitti:olisiko täällä ketään kellä olisi ilmastoinnin hilppeitä kyseiseen autoon? Tarvitsisin siis kuivaimen, jäähdytyskennon nokalle, letkuja ja ehkä kompuran koska sen toiminnasta ei ole varmuutta!
Mutta nyt taas tuonne suomen hienoimpiin hommiin eli puolustusvoimiin
Re: Projektina W126 SE 280
No niin nyt tuli ässää kasailtua parinviikon tauon jälkeen taas ajattelin nyt koittaa näin ilman kuvia että jos tänne sais jonkin laista jutun tynkää ryhmäläisten kesken kun alkaa pänniin tämä yksin puhelu.
Mutta se siitä nyt itte asiaan!!
Torstaina kun menin kotio niin autohan näytti aikas onnettomalta mutta kyllä kun näin sunnuntai illalla sitä katto niin autolta se jo alkaa näyttämään Harmittaa vain kun ei saanut kun sieltä täältä kasailtua kun ei ollu osia viellä tullu mutta toivottavasti ens viikon aikana tulisivat. Mutta täytyy sanoa että kyllä saksan miehet tietää millä tehdä rahaa kun itsellä meni kaksi ovitiivistettä poikki niin ajattelin että no laitetaan kaikki uusi niin juma... 250€ kpl ja sitten yks takavalon lasi oli halki niin 600€ kappale no yks hyvä vielä maski tietty ajan myötä vähän kärsiny niin uusi täydellinen olis 550€, että huh huijjakkaa mitä hintoja ja kyllä muutenkin kaikki on hyvissä hinnoissa. Kyse oli nyt siis mersun orkkis osista kun en itse haluaisi laittaan mitään harakiriä vaan pitää kunnon osilla tehtynä! Mutta onniksi läheltä kotipaikkaa löytyi eräältä jurvalaiselta ässän raato niin sain siltä ehjäl ovitiivisteet, niitä hetken putsallua ja pestyä nekin alkoi jo näyttää uusilta
Sen verran pakko viellä kertoa noista etulokasuojista joiden kanssa jo taniin viime kirjoituksesa niin tänä viikonloppuna parin tunnin vääntelyn ja kääntelyn jälkeen nekin alkoivat istumaan paikalleen
TJ 67 että auton täytyy olla valmis Mutta nyt päätän tämän kirjoituksen tänne niinisalon 2HK-n hiljaiseen ja viikonlopusta väsyneeseen tupaan
Mutta se siitä nyt itte asiaan!!
Torstaina kun menin kotio niin autohan näytti aikas onnettomalta mutta kyllä kun näin sunnuntai illalla sitä katto niin autolta se jo alkaa näyttämään Harmittaa vain kun ei saanut kun sieltä täältä kasailtua kun ei ollu osia viellä tullu mutta toivottavasti ens viikon aikana tulisivat. Mutta täytyy sanoa että kyllä saksan miehet tietää millä tehdä rahaa kun itsellä meni kaksi ovitiivistettä poikki niin ajattelin että no laitetaan kaikki uusi niin juma... 250€ kpl ja sitten yks takavalon lasi oli halki niin 600€ kappale no yks hyvä vielä maski tietty ajan myötä vähän kärsiny niin uusi täydellinen olis 550€, että huh huijjakkaa mitä hintoja ja kyllä muutenkin kaikki on hyvissä hinnoissa. Kyse oli nyt siis mersun orkkis osista kun en itse haluaisi laittaan mitään harakiriä vaan pitää kunnon osilla tehtynä! Mutta onniksi läheltä kotipaikkaa löytyi eräältä jurvalaiselta ässän raato niin sain siltä ehjäl ovitiivisteet, niitä hetken putsallua ja pestyä nekin alkoi jo näyttää uusilta
Sen verran pakko viellä kertoa noista etulokasuojista joiden kanssa jo taniin viime kirjoituksesa niin tänä viikonloppuna parin tunnin vääntelyn ja kääntelyn jälkeen nekin alkoivat istumaan paikalleen
TJ 67 että auton täytyy olla valmis Mutta nyt päätän tämän kirjoituksen tänne niinisalon 2HK-n hiljaiseen ja viikonlopusta väsyneeseen tupaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina W126 SE 280
no joo, kannattaa varautua aina siihen kun kysyy ässään jotakin osaa että siinä on ässä lisäK44R1 kirjoitti:No niin nyt tuli ässää kasailtua parinviikon tauon jälkeen taas ajattelin nyt koittaa näin ilman kuvia että jos tänne sais jonkin laista jutun tynkää ryhmäläisten kesken kun alkaa pänniin tämä yksin puhelu.
Mutta se siitä nyt itte asiaan!!
Torstaina kun menin kotio niin autohan näytti aikas onnettomalta mutta kyllä kun näin sunnuntai illalla sitä katto niin autolta se jo alkaa näyttämään Harmittaa vain kun ei saanut kun sieltä täältä kasailtua kun ei ollu osia viellä tullu mutta toivottavasti ens viikon aikana tulisivat. Mutta täytyy sanoa että kyllä saksan miehet tietää millä tehdä rahaa kun itsellä meni kaksi ovitiivistettä poikki niin ajattelin että no laitetaan kaikki uusi niin juma... 250€ kpl ja sitten yks takavalon lasi oli halki niin 600€ kappale no yks hyvä vielä maski tietty ajan myötä vähän kärsiny niin uusi täydellinen olis 550€, että huh huijjakkaa mitä hintoja ja kyllä muutenkin kaikki on hyvissä hinnoissa. Kyse oli nyt siis mersun orkkis osista kun en itse haluaisi laittaan mitään harakiriä vaan pitää kunnon osilla tehtynä! Mutta onniksi läheltä kotipaikkaa löytyi eräältä jurvalaiselta ässän raato niin sain siltä ehjäl ovitiivisteet, niitä hetken putsallua ja pestyä nekin alkoi jo näyttää uusilta
Sen verran pakko viellä kertoa noista etulokasuojista joiden kanssa jo taniin viime kirjoituksesa niin tänä viikonloppuna parin tunnin vääntelyn ja kääntelyn jälkeen nekin alkoivat istumaan paikalleen
TJ 67 että auton täytyy olla valmis Mutta nyt päätän tämän kirjoituksen tänne niinisalon 2HK-n hiljaiseen ja viikonlopusta väsyneeseen tupaan
laita vaan kuvia niitä on aina kiva kattella kun itekki tuollasen kanssa tuhrannu nuo ässän tarvike lokasuojat ei kyllä istu oikein kunnolla mitenkään
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina W126 SE 280
touhottaja kirjoitti:no joo, kannattaa varautua aina siihen kun kysyy ässään jotakin osaa että siinä on ässä lisäK44R1 kirjoitti:No niin nyt tuli ässää kasailtua parinviikon tauon jälkeen taas ajattelin nyt koittaa näin ilman kuvia että jos tänne sais jonkin laista jutun tynkää ryhmäläisten kesken kun alkaa pänniin tämä yksin puhelu.
Mutta se siitä nyt itte asiaan!!
Torstaina kun menin kotio niin autohan näytti aikas onnettomalta mutta kyllä kun näin sunnuntai illalla sitä katto niin autolta se jo alkaa näyttämään Harmittaa vain kun ei saanut kun sieltä täältä kasailtua kun ei ollu osia viellä tullu mutta toivottavasti ens viikon aikana tulisivat. Mutta täytyy sanoa että kyllä saksan miehet tietää millä tehdä rahaa kun itsellä meni kaksi ovitiivistettä poikki niin ajattelin että no laitetaan kaikki uusi niin juma... 250€ kpl ja sitten yks takavalon lasi oli halki niin 600€ kappale no yks hyvä vielä maski tietty ajan myötä vähän kärsiny niin uusi täydellinen olis 550€, että huh huijjakkaa mitä hintoja ja kyllä muutenkin kaikki on hyvissä hinnoissa. Kyse oli nyt siis mersun orkkis osista kun en itse haluaisi laittaan mitään harakiriä vaan pitää kunnon osilla tehtynä! Mutta onniksi läheltä kotipaikkaa löytyi eräältä jurvalaiselta ässän raato niin sain siltä ehjäl ovitiivisteet, niitä hetken putsallua ja pestyä nekin alkoi jo näyttää uusilta
Sen verran pakko viellä kertoa noista etulokasuojista joiden kanssa jo taniin viime kirjoituksesa niin tänä viikonloppuna parin tunnin vääntelyn ja kääntelyn jälkeen nekin alkoivat istumaan paikalleen
TJ 67 että auton täytyy olla valmis Mutta nyt päätän tämän kirjoituksen tänne niinisalon 2HK-n hiljaiseen ja viikonlopusta väsyneeseen tupaan
laita vaan kuvia niitä on aina kiva kattella kun itekki tuollasen kanssa tuhrannu nuo ässän tarvike lokasuojat ei kyllä istu oikein kunnolla mitenkään
No joo ei istunu ei!! 300€ olis orkkikset maksanu niin nuljuna sitten ostin nuo tarvikkeet tutulta parilla kympillä kun oli omaansa aikoinaan motonetistä hommannu mutta ei niitä koskaan paikoilleen saanut mutta sellanen juttu kysymys teille ettei kellään sattuisi olla jemmassa kattoluukun vaijerin suoja putkea kun omasta kattoluukun pään rauta putki taipunu niin ettei enään meinaa toimia!
Re: Projektina W126 SE 280
Minulla ois ollu tarjolla hyväkuntonen apparin oven tiiviste, ilmoittelin sitä joskus täällä sekä huutonetissä
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina W126 SE 280
juu, olishan mulla paritkin se:n putket seinällä killumassa ja olis uuvet ykstoimisen luukun tiivisteetkiK44R1 kirjoitti:touhottaja kirjoitti:no joo, kannattaa varautua aina siihen kun kysyy ässään jotakin osaa että siinä on ässä lisäK44R1 kirjoitti:No niin nyt tuli ässää kasailtua parinviikon tauon jälkeen taas ajattelin nyt koittaa näin ilman kuvia että jos tänne sais jonkin laista jutun tynkää ryhmäläisten kesken kun alkaa pänniin tämä yksin puhelu.
Mutta se siitä nyt itte asiaan!!
Torstaina kun menin kotio niin autohan näytti aikas onnettomalta mutta kyllä kun näin sunnuntai illalla sitä katto niin autolta se jo alkaa näyttämään Harmittaa vain kun ei saanut kun sieltä täältä kasailtua kun ei ollu osia viellä tullu mutta toivottavasti ens viikon aikana tulisivat. Mutta täytyy sanoa että kyllä saksan miehet tietää millä tehdä rahaa kun itsellä meni kaksi ovitiivistettä poikki niin ajattelin että no laitetaan kaikki uusi niin juma... 250€ kpl ja sitten yks takavalon lasi oli halki niin 600€ kappale no yks hyvä vielä maski tietty ajan myötä vähän kärsiny niin uusi täydellinen olis 550€, että huh huijjakkaa mitä hintoja ja kyllä muutenkin kaikki on hyvissä hinnoissa. Kyse oli nyt siis mersun orkkis osista kun en itse haluaisi laittaan mitään harakiriä vaan pitää kunnon osilla tehtynä! Mutta onniksi läheltä kotipaikkaa löytyi eräältä jurvalaiselta ässän raato niin sain siltä ehjäl ovitiivisteet, niitä hetken putsallua ja pestyä nekin alkoi jo näyttää uusilta
Sen verran pakko viellä kertoa noista etulokasuojista joiden kanssa jo taniin viime kirjoituksesa niin tänä viikonloppuna parin tunnin vääntelyn ja kääntelyn jälkeen nekin alkoivat istumaan paikalleen
TJ 67 että auton täytyy olla valmis Mutta nyt päätän tämän kirjoituksen tänne niinisalon 2HK-n hiljaiseen ja viikonlopusta väsyneeseen tupaan
laita vaan kuvia niitä on aina kiva kattella kun itekki tuollasen kanssa tuhrannu nuo ässän tarvike lokasuojat ei kyllä istu oikein kunnolla mitenkään
No joo ei istunu ei!! 300€ olis orkkikset maksanu niin nuljuna sitten ostin nuo tarvikkeet tutulta parilla kympillä kun oli omaansa aikoinaan motonetistä hommannu mutta ei niitä koskaan paikoilleen saanut mutta sellanen juttu kysymys teille ettei kellään sattuisi olla jemmassa kattoluukun vaijerin suoja putkea kun omasta kattoluukun pään rauta putki taipunu niin ettei enään meinaa toimia!
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina W126 SE 280
mulla olis jouten kohtuusiistit takavalon lasit, jos oli tarvista.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Projektina W126 SE 280
Missä päin sijaitsee ja mitä pyydät niistä?wezze72 kirjoitti:mulla olis jouten kohtuusiistit takavalon lasit, jos oli tarvista.
Re: Projektina W126 SE 280
K44R1 kirjoitti:Missä päin sijaitsee ja mitä pyydät niistä?wezze72 kirjoitti:mulla olis jouten kohtuusiistit takavalon lasit, jos oli tarvista.
pistinpä yv:tä aiheesta.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Projektina W126 SE 280
No niin nyt on taas vähän ässää kasailtu ja tuli muutama kuvakin otettua Lähinnä nyt ei tullut mitään suurta tehtyä kun osien tulo viivästyi viikolla eli tulavat vasta ensviikon aikana Ainut nyt lähinnä mitä tänä viikonloppuna sain tehtyä niin käsijarrun kasailtua kun vanhoista kengistä oli lähteny nauhat kävelemähän ja kattoluukun vaijerikin taas toimii kun sain uuden suojaputken samalta kaverilta jolta ovitiivisteetkin Uusi kattoluukun vaijeri mersulta olisi muuten maksanu 450€ Täs viikonlopun aikana tyttöystävä innostui pesemään ja putsaamaan niitä vanhoja ruman näköisiä tiivisteitä ja loihti niistä kyllä paremmat ja komeemmat kun uudet
Tällästä tälläkertaa, nyt en enempää keksi mutta jos teillä tulee jotain mieleen niin kysykää ihmeessä
Tällästä tälläkertaa, nyt en enempää keksi mutta jos teillä tulee jotain mieleen niin kysykää ihmeessä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Projektina W126 SE 280
No niin viimekirjoituks esta onkin aikaa jo vierähtänyt niin olis aika taas yksinpuhelulle. Eli aikaa onkin vierähtänyt niin paljon että ässä alkaakin jo olla maalauksen kannalta valmis Auto on viimein saatu lopullisesti kasaan vaikka välillä tuntu ettei tästä tuu mitään mutta kyllä se valmistukin Tuossa kasatessa tuli autolle tehtyä täys huoltokin että nyt on uudet öljyt,suodattimet ja tulpat niin kelpaa ajella taas yksi kesä. Tuossa kasauksen ohessa tuli vaihdettua öljypohjantiiviste ja kardaanin kannatin joka tuntu olevan kiven alla mutta löyty se loppujen lopuksi. Perjantaina kun sain autoon viimein sen kardaanin kannattimen niin pitihän se lähteä leimaa koittamaan ja kuinka ollakkaan kehujen kera se sieltä tulikin Nyt on viikonloppu tullukin sillä ajettua niin kyllä se onkin vain mahtava ja hyvä ajaa <3 Laitetaan nyt autosta parit kuvat vielä kun on ns valmis tämä autohan on siis ikuisuus projekti eli ei koskaan valmis
Nyt sitten seuraavaksi olisikin varmaan tuon sisustan vuoro ja kaikkea muuta pientä siinä lomassa
Eli ostos listalla olisikin nyt ensimmäisenä sisustan jalopuu osat ja varsinkin ovien jalopuut!
Nyt sitten seuraavaksi olisikin varmaan tuon sisustan vuoro ja kaikkea muuta pientä siinä lomassa
Eli ostos listalla olisikin nyt ensimmäisenä sisustan jalopuu osat ja varsinkin ovien jalopuut!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Projektina W126 SE 280
Näyttää tosi hyvältä, hienoa työtä! Oma satakakskutonen vielä pahasti kesken mut kyllä kai se siitä etenee.. joskus
Pihassa muutama vanha tähtinokka
Re: Projektina W126 SE 280
On kyllä hieno, ja huolellisesti tehdyn näköinen. Kannattaa pitää alkuperäisenä, tämäkin voi olla 10v päästä jo suht arvokas jos pysyy noin hienossa kunnossa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina W126 SE 280
hienon näkönen pirssi
olekko kattonu miltä näyttää porkkanoilla vois sopia hyvinki
olekko kattonu miltä näyttää porkkanoilla vois sopia hyvinki
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina W126 SE 280
Kiitos kaikille kehuista kyllähän tämän kans on nyt puolivuotta tehtykin töitä ja miellyttää kyllä omaakin silmää Autohan on täysin alkuperäisessä kunnossa ainut mitä nyt on tehty niin madallettu ja vanteet vaihdettu, autoa kun olen tässä tehnyt niin koko ajan on ollut tarkoitus ja tavoite tehdä autoa niin että pysyy alkuperäisenä koko ajan. Kyllä oon noita porkkanoitakin koittanut ja olikin kauan niin kun autoa kasasin että toisella puolella oli kirkas ja toisella porkkana kun ei osa nut päättää mutta kyllä nuo kirkkaat miellyttää omaa silmää enemmän. En tiedä sitten pitäisikö laseihin laittaa joku 75-50% tummennus vai meneeköhän auto pilalle
Käyttis W211 ikuisuus projektit W126&124
Elikkäs ei ole nyt tullukkaan aikoihin kirjoiteltua, mutta kirjoitetaan nyt senkin edestä sitten Topikin nimeä muutin siksi että sais tästäkin vähän monipuolisempaa ja kun noitten kanssa nyt aina on jotain
Aloitetaan nyt vaikka tuosta ässästä sitten. Auto tulikin kivasti jo määrä aikaa ennemmin valmiiksi ja tulihan siitä hieno, ainakin omastamielestäni Mutta ilo jäikin sitten vain vaivaiseen 2600km kun moottorista alkoi kuulua pieni kilkatus, ääntä ennemmin ajoin kaverin kanssa noin 30km vähän kilpaa niin laatikko ja moottori alkoivat toimia erittäin hienosti. Mutta kun ajelin kotia kohti niin kuulin kilkatuksen ja ajattelin sen tulevan vesi pumpusta, hallilla remmi pois ääni ei muuttunu mihinkää Noh sitten tulikin mieleen alakerta ja otinkin öljyn suodattimen pois ja sieltähän se kulta kaivos sitten löytyikin, siipä ei auttanut kun konepois ja tutkimaan.... Noh ekana pesin koneen, laitoin moottorin pukkiin kiinni ja päästin öljyt pois. Sitten kone ylös alaisin ja öljypohja pois. Heilutelin siinä kiertokankia toisensa perään ja vitonen heiluikin epätavallisesti, pultit pois liuskat käteen tämäkun selkis niin ei olekkaan muuta tullut tehtyä, motivaatio katosi täysin
Sitten tämä uusi harraste värkki (koska kanki kurkkaa) Elikkä ässän hajottua oli pakko ostaa yksi autolisää ja tulinkin ostaneeksi W124 2,5 diesel vapari
Auton ostaessani pumppua oli ruuvailtu ja auto savuutti kuin synti, koska edellinen omistaja oli alkanut turbottaa. Aluuksi ajattelin että tästä tulee itselle vain käyttis mutta eräänä viikonloppuna istuin kaverin superinkyydissä ja totesin mielessäni että eiköhän kattota koska lankun kiertokanki tuloo lohkosta kurkkaan. siispä ostin lankkuun vakio turbon pakosarjan, modatun turbon imusarjan ja sukulaiselta hain turbon. tällä hetkellä nyt ei ole kiinni kun tuo imusarja koska autolla on pakko joka päivä päästä ajamaan niin en ole vielä muuta alkanut laittaa kiinni koska niin paljon on vielä hankittavaa. Ensimmäiseksi ongelmaksi koko hommassa koitui että mistä pakoputken lähtö laippa ja tiiviste. Noh kaverilta löytyin pyöreä laippa ja vielä onglmaksi muodustui setiiviste, kunnes toinen kaveri hoksasi että turbon sisällä on ura että tee sinne holkki mutta niin ettei pako reikä pienene. Tänään meninkin työpäivän jälkeen työ kaverin luo laipan kanssa ja tälläinen saatiin aikaan Onsopivan naftikin vielä menemään turbon sisälle mutta silti helppo laittaa ja ottaa pois Nyt pitäisikin tilailla sitten pakosarjan tiiviste, öljyn paluu putken holkki ja laippa v-pannan kanssa että saa alkaa suunnitella ahto putkia + huomenna käudä teettämässä öljyn paine letku
Mutta on Lankulle kaikkea muutakin tullut tehtyä esim vanteet vaihdettua, edellisien omistajien hifi asennusten korjailu (oli ihmekun ei oo palanu), sisusta pestyä koska kuskin penkki oli musta eikä harmaa niinkuin muut ja kristalli valot vaihdettu
Aloitetaan nyt vaikka tuosta ässästä sitten. Auto tulikin kivasti jo määrä aikaa ennemmin valmiiksi ja tulihan siitä hieno, ainakin omastamielestäni Mutta ilo jäikin sitten vain vaivaiseen 2600km kun moottorista alkoi kuulua pieni kilkatus, ääntä ennemmin ajoin kaverin kanssa noin 30km vähän kilpaa niin laatikko ja moottori alkoivat toimia erittäin hienosti. Mutta kun ajelin kotia kohti niin kuulin kilkatuksen ja ajattelin sen tulevan vesi pumpusta, hallilla remmi pois ääni ei muuttunu mihinkää Noh sitten tulikin mieleen alakerta ja otinkin öljyn suodattimen pois ja sieltähän se kulta kaivos sitten löytyikin, siipä ei auttanut kun konepois ja tutkimaan.... Noh ekana pesin koneen, laitoin moottorin pukkiin kiinni ja päästin öljyt pois. Sitten kone ylös alaisin ja öljypohja pois. Heilutelin siinä kiertokankia toisensa perään ja vitonen heiluikin epätavallisesti, pultit pois liuskat käteen tämäkun selkis niin ei olekkaan muuta tullut tehtyä, motivaatio katosi täysin
Sitten tämä uusi harraste värkki (koska kanki kurkkaa) Elikkä ässän hajottua oli pakko ostaa yksi autolisää ja tulinkin ostaneeksi W124 2,5 diesel vapari
Auton ostaessani pumppua oli ruuvailtu ja auto savuutti kuin synti, koska edellinen omistaja oli alkanut turbottaa. Aluuksi ajattelin että tästä tulee itselle vain käyttis mutta eräänä viikonloppuna istuin kaverin superinkyydissä ja totesin mielessäni että eiköhän kattota koska lankun kiertokanki tuloo lohkosta kurkkaan. siispä ostin lankkuun vakio turbon pakosarjan, modatun turbon imusarjan ja sukulaiselta hain turbon. tällä hetkellä nyt ei ole kiinni kun tuo imusarja koska autolla on pakko joka päivä päästä ajamaan niin en ole vielä muuta alkanut laittaa kiinni koska niin paljon on vielä hankittavaa. Ensimmäiseksi ongelmaksi koko hommassa koitui että mistä pakoputken lähtö laippa ja tiiviste. Noh kaverilta löytyin pyöreä laippa ja vielä onglmaksi muodustui setiiviste, kunnes toinen kaveri hoksasi että turbon sisällä on ura että tee sinne holkki mutta niin ettei pako reikä pienene. Tänään meninkin työpäivän jälkeen työ kaverin luo laipan kanssa ja tälläinen saatiin aikaan Onsopivan naftikin vielä menemään turbon sisälle mutta silti helppo laittaa ja ottaa pois Nyt pitäisikin tilailla sitten pakosarjan tiiviste, öljyn paluu putken holkki ja laippa v-pannan kanssa että saa alkaa suunnitella ahto putkia + huomenna käudä teettämässä öljyn paine letku
Mutta on Lankulle kaikkea muutakin tullut tehtyä esim vanteet vaihdettua, edellisien omistajien hifi asennusten korjailu (oli ihmekun ei oo palanu), sisusta pestyä koska kuskin penkki oli musta eikä harmaa niinkuin muut ja kristalli valot vaihdettu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.