Lukko vaiva ei naaman kohtuksen myötä ole valitettavasti poistunutKlarion kirjoitti:Onkos tuosta OM651 -moottorista nyt eri malleja, vai kaikki samaa? Esim. tuollainen 2012 vuoden facelift W204 180 CDI konetyyppi on OM651.913. Näitä OM651:siä on varmaan tienpäällä aika monta ilman mitään ongelmia.CDI203 kirjoitti:Tuota 651 konetta on monissia muisakin esim 204, 212, 116Klarion kirjoitti:Aika kallista kyllä. Onkos tuota samaa moottoria missä muissa autoissa?
ja ei ole mitenkään ihmeelistä että ko koneen joutuu remontoimaan/vaihtamaan alle 300tkm
(näyti olevan vehon hyllyssä lähetys valmiudessa usempia mikä sekin kertoo koneen "hyvyydestä")
yleisiä vaivoja on myös laakeronin pettäminen, kampiakselin katkeaminen
juuri laskeskeltiin yhden semmosen omistajan kanssa
että jos ostaa 204 mallin missä on koneena 651 niin auton osto hinan lisäkis on syytä olla taskun pohjalla
~2000€ akuutiin virtluko/rattilukko tarpeeseen ja moottorin sen ~15000€
+työt ym kerranaias vaikutukset siis nuo "yllätäviin huoltoihin" normalien lisäksi
aina kun pellin avaa ja altapaljastuu 651 niin ristinmerkki, pakista valkosipulipalmikko kaulaan ja puuvaarna käteen
samaa sarjaa kuin 271 bensa koneissa
Ja taisi tuo virtalukkovika olla prefaceliftin ongelmia W204:ssä ja muistaakseni hajotessaan n. 1000 euron remontti. Ja maksaisiko joku oikeasti 15 000 euroa + vaihtotyön moottoririkon yhteydessä?
viime viikon kustanus arvio molemat lukot ~2000€ yhteensä
valitettavasti mutaman kerran joutunut näkemän sen kun joku joutuu sen ~15000€ makasmaan
(ammatti autoilusta kyse nillä kerroilla)