2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Hieno peli! Onnea auton kanssa.
Joku mainitsi vaihteiston öljyt. Pitäisi olla ajan kohtainen vasta 125tkm huollossa. Mutta ei haitanne pyytää sitä seuraavassa huollossa tehtäväksi.
Saithan huoltokirjan printattuja? (sähköinen huoltokirja)
Mahdolliset takuuseen menevät/kuuluvat jutut torppaa samantien, jos ei ole MB huoltoleimoja. Ovat tosin nihkeitä viemään takuuseen vaikka hultohistoria olisikin kohdallaan..
Joku vähätteli varusteiden merkitystä. Oma kokemus kertoo muuta: helpottaa kovasti auton myymistä, kun sen aika tulee. Ei löydy samanlaista samalle nettiauton sivulle. Mustia karvalakkeja kyllä löytyy riittämiin. Viimeistään toisen mersun ostava osaa erottaa "ns nahkapenkit" oikeista nahkapenkeistä.
Ja onhan niistä siihen mennessä nautittu sitten ehkä vuosia.
350 Kone on hieno valinta, ei pärjää 250 missään suhteessa tälle. Vaikka teho/vääntö numeroista voi yrittää päätellä toisin.
Parametriohjaus on makea lisä, joka kannattaa ottaa mukaan varustelistalle, kuten sinun autossa se onkin.
Ostitko tämän ilman vaihdokkia?
Joku mainitsi vaihteiston öljyt. Pitäisi olla ajan kohtainen vasta 125tkm huollossa. Mutta ei haitanne pyytää sitä seuraavassa huollossa tehtäväksi.
Saithan huoltokirjan printattuja? (sähköinen huoltokirja)
Mahdolliset takuuseen menevät/kuuluvat jutut torppaa samantien, jos ei ole MB huoltoleimoja. Ovat tosin nihkeitä viemään takuuseen vaikka hultohistoria olisikin kohdallaan..
Joku vähätteli varusteiden merkitystä. Oma kokemus kertoo muuta: helpottaa kovasti auton myymistä, kun sen aika tulee. Ei löydy samanlaista samalle nettiauton sivulle. Mustia karvalakkeja kyllä löytyy riittämiin. Viimeistään toisen mersun ostava osaa erottaa "ns nahkapenkit" oikeista nahkapenkeistä.
Ja onhan niistä siihen mennessä nautittu sitten ehkä vuosia.
350 Kone on hieno valinta, ei pärjää 250 missään suhteessa tälle. Vaikka teho/vääntö numeroista voi yrittää päätellä toisin.
Parametriohjaus on makea lisä, joka kannattaa ottaa mukaan varustelistalle, kuten sinun autossa se onkin.
Ostitko tämän ilman vaihdokkia?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Ei jää paljoa 250 suorituskyky 350:lle, toki iso kutonen on iso kutonen ei siitä pääse mihinkään. Mutta hieno moottori on tuo nelonenkin ominaisuuksiltaan.simosami kirjoitti:350 Kone on hieno valinta, ei pärjää 250 missään suhteessa tälle. Vaikka teho/vääntö numeroista voi yrittää päätellä toisin.
Parametriohjaus on makea lisä, joka kannattaa ottaa mukaan varustelistalle, kuten sinun autossa se onkin.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- terasankka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Kiitos...simosami kirjoitti:Hieno peli! Onnea auton kanssa....


W212 E350 CDI 4Matic -12
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Sen on hyvä myös kaupunkiruuhkissa, jahka sitä tottuu käyttämään.terasankka kirjoitti:Adaptiivinen vakionopeuden säädin on myös TODELLA hyvä ominaisuus matka-ajossa.
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Omasta mielestäni Distronic ei ole erityisen hyvä moottoritiellä vaan tavallinen vakionopeudensäädin on siellä parempi. Mutta muuten ihan ok.
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Distronic vaatii toki sen, että lähestyttäessä hitaampaa edelläajavaa pitää vaihtaa ajoissa vasemmalle kaistalle ennen kuin distronic rupeaa hidastamaan vauhtia. Tämän jos muistaa tehdä toimii se mielestäni ihan mainiosti moottoritielläkin. Minulla tosin suurin osa moottoritieajosta on vähintään jossain määrin ruuhkassa, jolloin olen vasemmalla kaistalla Distronic asetettuna 130:een ja ajo on käytännössä samanlaista kuin yksikaistaisella maantiellä.tn62634 kirjoitti:Omasta mielestäni Distronic ei ole erityisen hyvä moottoritiellä vaan tavallinen vakionopeudensäädin on siellä parempi. Mutta muuten ihan ok.
lievä OT: Paljon tulee ajettua ruuhkissa, ja olen huomannut, että oma ajokäyttäytyminen on rauhoittunut Distronicin myötä. Aika usein tulee köröteltyä kiltisti hitaamman perässä koska ei tarvitse itse huolehtia etäisyydestä, hidastamisesta ja kiihdyttämisestä.
täysin OT: Onko jollain hyvää suomenkielistä nimitystä Distronicille (ja vastaaville, Distronichan on kai nimenomaan MB:n nimitys) - erotukseksi tavallisesta vakionopeudensäätimestä? Itse ajattelisin että "tavoitenopeudensäädin" olisi kuvaava nimi, koska siitähän siinä on kyse: asetat nopeuden jota haluaisit ajaa, ja auto sitten ajaa sitä vauhtia kun pystyy, ei kuitenkaan kovempaa kuin asettamasi tavoite.
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Adaptiivisiksi vakionopeudensäätimiksi noita sanotaan yleisesti. Jos jonkun mielestä "adaptiivinen" ei ole suomea, niin sitten mukautuva vakionopeudensäädintj86430 kirjoitti:täysin OT: Onko jollain hyvää suomenkielistä nimitystä Distronicille (ja vastaaville, Distronichan on kai nimenomaan MB:n nimitys) - erotukseksi tavallisesta vakionopeudensäätimestä? Itse ajattelisin että "tavoitenopeudensäädin" olisi kuvaava nimi, koska siitähän siinä on kyse: asetat nopeuden jota haluaisit ajaa, ja auto sitten ajaa sitä vauhtia kun pystyy, ei kuitenkaan kovempaa kuin asettamasi tavoite.

Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Miten hyvin toi adaptiivinen säätö toimii Mersussa?
Bemun vastaavaa tuli kokeiltua. Pääsääntöisesti toimiihan ok, jopa upeasti.
Mutta etäisyyttä edelliseen sai säädettyä, mutta ei minun makuun tarpeeksi lähelle, vaan jätti siihen eteen turhan pitkän välin.
Tämä tuli esiin miinuksena, esim. kun edellä ajava auto alkoi hidastaa esim poistuakseen seuraavasta rampista, niin nopeus nätistä hiljeni esim 130 => 90. Jos ehti laittaa vilkun päälle ja aloittaa vaihtaa kaistaa vasemmalle, oman auton hidastumista ei tapahtunut.
Seuraava tilanne: jos edessä ajava onkin rekka, niin aina kaistanvaihto ei auttanut, vaan piti siirtyä jalkakaasulle, koska Bemu ilmeisesti luuli, että rekka olisi jotenkin vielä edessä, vaikka latu olikin auki.
Miten tämä etisyyden säätö ja rekat edessä toimii käytännössä Mersussa ?
Bemun vastaavaa tuli kokeiltua. Pääsääntöisesti toimiihan ok, jopa upeasti.
Mutta etäisyyttä edelliseen sai säädettyä, mutta ei minun makuun tarpeeksi lähelle, vaan jätti siihen eteen turhan pitkän välin.
Tämä tuli esiin miinuksena, esim. kun edellä ajava auto alkoi hidastaa esim poistuakseen seuraavasta rampista, niin nopeus nätistä hiljeni esim 130 => 90. Jos ehti laittaa vilkun päälle ja aloittaa vaihtaa kaistaa vasemmalle, oman auton hidastumista ei tapahtunut.
Seuraava tilanne: jos edessä ajava onkin rekka, niin aina kaistanvaihto ei auttanut, vaan piti siirtyä jalkakaasulle, koska Bemu ilmeisesti luuli, että rekka olisi jotenkin vielä edessä, vaikka latu olikin auki.
Miten tämä etisyyden säätö ja rekat edessä toimii käytännössä Mersussa ?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Minun mielestäni pääsee ihan tarpeeksi lähelle, tosin kesäkeleillä pidän kyllä siinä lähimmässä asennossa, huonoilla talvikeleilllä saatan säätää vähän kauemmaksi.simosami kirjoitti:Miten hyvin toi adaptiivinen säätö toimii Mersussa?
Bemun vastaavaa tuli kokeiltua. Pääsääntöisesti toimiihan ok, jopa upeasti.
Mutta etäisyyttä edelliseen sai säädettyä, mutta ei minun makuun tarpeeksi lähelle, vaan jätti siihen eteen turhan pitkän välin.
Tämä tuli esiin miinuksena, esim. kun edellä ajava auto alkoi hidastaa esim poistuakseen seuraavasta rampista, niin nopeus nätistä hiljeni esim 130 => 90. Jos ehti laittaa vilkun päälle ja aloittaa vaihtaa kaistaa vasemmalle, oman auton hidastumista ei tapahtunut.
Seuraava tilanne: jos edessä ajava onkin rekka, niin aina kaistanvaihto ei auttanut, vaan piti siirtyä jalkakaasulle, koska Bemu ilmeisesti luuli, että rekka olisi jotenkin vielä edessä, vaikka latu olikin auki.
Miten tämä etisyyden säätö ja rekat edessä toimii käytännössä Mersussa ?
On tilanteita, joissa joutuu tosiaan käyttämään jalkakaasua, esim. juurikin nuo kääntyvät autot (varsinkin jos ohittaa vasemmalle kääntyvän pientareelta). Ei se distronic tunnista että tuosta mahtuu ihan hyvin, jos on tarkoitus sivuuttaa kääntyvä auto kovin läheltä. Toinen tilanne jossa usein käytän jalkakaasua on kun lähdetään kaupungissa liikkeelle nollasta (tai lähes) - distronic lähtee aika hitaasti liikkeelle ja kiihdyttää vasta hetken päästä reilummin.
Kaupungissa myös joskus menee pois päältä jos on esim. monta kääntyvää kaistaa ja ulommilla kaistoilla on autoja - ei osaa hahmottaa mitkä autot ovat edessä ja mitkä muuten vaan tutkan keilassa.
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Tänään tulin taas moottoritietä Hämeenlinnasta Tampereelle tavallisella vakionopeudensäätimellä ja on se kyllä paljon vaivattomampaa. Distronicin kanssa pitää koko ajan kytätä, koska lähtee ohi ym. ja varoa ettei kukaan vaihda kaistaa eteen. Tavallisella vakionopeudensäätimellä pääsee esim. tosi lähelle rekkaa ja voi antaa vieressä menevän mennä ensin ohi ja siirtyä sitten rekasta tai muusta autosta ohi. Distronic olisi jarruttanut jo aikoja sitten ja ajo olisi paljon tempoilevampaa. Ja ei ole kiva, kun joku ohittaa ja tulee siihen nokan eteen ja Distronic jarruttaa. Normaalilla maantiellä Distronic on sitten taas hyvä.
Kaistavahdille en ole vielä löytänyt käyttöä. Se on vähintäänkin ärsyttävä.
Kaistavahdille en ole vielä löytänyt käyttöä. Se on vähintäänkin ärsyttävä.
- terasankka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
No nyt on ensimmäiset 5000km takana tuolla E350 CDI:llä ja harmittaa ihan hulluna, että en ole aikaisemmin siirtynyt näihin Mersuihin.
Onhan tuo nyt ihan huikea auto ympäri Suomea ajellessa. Tällä viikolla tuli yli 1000km ja edelleen hymyilyttää. Ilmajousitus ja tuo adaptiivinen vakionopeuden säädin ovat todella hyvät. Motarilla tosiaan saa vähän kytätä tuota distronicciä, mutta mielestäni perinteisellä saa kytätä vielä enemmän, että ei aja kenenkään puskuriin. 


W212 E350 CDI 4Matic -12
Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?
Adaptiivinen vakkari tosiaan muokkaa ajotapaakin, pakko jättää enemmän väliä edellä ajavaan. Itse olen molempiin autohin säätänyt välin maksimaaliseksi koska tuokaan ei yleensä liian pitkältä vaikuta. Joskus kyllä, mutta ei tuota jaksa koko aikaa olla säätämässä...
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14