Onkohan liian aikaista raportoida, noh kokeillaan...
Eihän minulla tieten uutta tasoanturia lauantaina ollut, vastus mittauskin ujostutti koska juuri viime viikolla olin kursseilla jossa varoitettiin erityyppisten antureiden vastusmittausta...
Anturin johdotus näytti ehjältä, ei hankaumia.
Itse anturista en nähnyt päältäpäin tieten mitään vikaa, pinnit kirkkaat ja vipu liikkui moitteetta. Anturihan on sen tyyppinen että vipu pyörii ympäri eli ei välttämättä perus potikka tyyppinen.
Anturin niveltangon kuulanivelet sen sijaan olivat hieman jäykkiä, hiekkaa välissä ja välillä jumittuivat kun pyöritteli. Keksin että jumittunut nivel voi vääntää vipua vinoon ja siitä virheellinen arvo anturlta. Ehkä aika kaukaa haettu, mutta kun uuttakaan anturia ei ollut niin ei muuta kuin nivelien putsaus ja uudet vaseliinit sisälle. Nyt hereästi liikkuu. Ja mikä parasta. Nyt olen ajanut perinteisen testilenkin kolme kertaa ja auto tuntuu toimivan. Aiemmin en päässyt "läpi" kertaakaan tuota vajaan kymmenen kilsan lenkkiä. Saas nähdä kauanko pelaa : )
W212 perä alhaalla
Re: W212 perä alhaalla
Mitenkä pirssi toiminut? Mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua, sen verran paljon tullut tapeltua S212 ilmajousien kanssa tässä parin vuoden aikana. Kompura ja oikean puolen pussi vaihdettu ja nyt jännityksellä odotellaan paukkupakkasia 
Järjestelmään oli päässyt vettä edellisen omistajan aikana ja sitten kun auto tuli minulle, niin nuo ongelmat alkoivat. Vesi on huono yhdistelmä ilman kanssa. Nykyään kompura ottaa ilman vararenkaan alta sisäilmasta, joten aina on tarjolla kuivaa ilmaa. Alunperinhän tuo ilmanotto tulee pyöränkotelon päältä ja käsittääkseni siellä pyörii ajon aikana semmoinen vesisumu, että ei ihme kun saa vaihtaa kompuran suodatinta niin usein.

Järjestelmään oli päässyt vettä edellisen omistajan aikana ja sitten kun auto tuli minulle, niin nuo ongelmat alkoivat. Vesi on huono yhdistelmä ilman kanssa. Nykyään kompura ottaa ilman vararenkaan alta sisäilmasta, joten aina on tarjolla kuivaa ilmaa. Alunperinhän tuo ilmanotto tulee pyöränkotelon päältä ja käsittääkseni siellä pyörii ajon aikana semmoinen vesisumu, että ei ihme kun saa vaihtaa kompuran suodatinta niin usein.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Tervehdys,
Omassa w212 perä myös täysin alhaalla molemmin puolin. Aluksi oli vikaa että oikea puoli tyhjentyi parin tunnin aikana kun auton jätti parkkiin (tästä onkin enemmän tuolla toisen topicin alla "W212 mystinen perän laskeminen välillö öisin ja välillä ei". Nyt ajon aikana molemmat pussit tyhjenivät ja auton perä on lintassa molemmin puolin.
Tähän liittyen uskaltaako autolla ajaa varovasti, vai perä olisikin aivan lintassa?
Omassa w212 perä myös täysin alhaalla molemmin puolin. Aluksi oli vikaa että oikea puoli tyhjentyi parin tunnin aikana kun auton jätti parkkiin (tästä onkin enemmän tuolla toisen topicin alla "W212 mystinen perän laskeminen välillö öisin ja välillä ei". Nyt ajon aikana molemmat pussit tyhjenivät ja auton perä on lintassa molemmin puolin.
Tähän liittyen uskaltaako autolla ajaa varovasti, vai perä olisikin aivan lintassa?
Edellisen auton aikana tuli kerran kokeiltua ajaa 35 kilometriä melko monttusta asfalltitietä. Vaikka varovasti ajelin, niin aika lailla hakkaa kumityynyille. Siispä maltilla lyhyttä siirtoa ja itse en tohtinut ajaa varmaan 40 km/h kovempaa. Hiekkatiellä en lähtisi kokeilemaan lainkaan. Se kompuralle tuleva ilman otto kannattaa siirtää takakonttiin vararenkaan alta ottavaksi. Saa aina kuivaa ilmaa ja homma on helppo tehdä kun muovisen pohjalevyn alla valmiina muoviproppuja, joiden välistä uittaa esim ohut jäähdyttäjän letku. Alunperin tuo ilmanotto tapahtuu takarenkaan päältä omasta mielestä varsinainen kosteussumu siellä.MESE250E kirjoitti:Tervehdys,
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Varmaan kosteutta siellä pohjalevyn alla mutta ei se takakontinkaan ilma kuivaa ole. Sinnehän purkautuu kabiinista lämmitetty ilma ja vaikka suhteellinen kosteus olisi alhaisempi kuin ulkoilmassa niin absoluuttinen kosteus on korkeampi ja se absoluuttinen vesimäärähän siinä kompuran sisäänmenossa merkitsee.
Takakontissa on sen verran paljon tilaa, että mulla on siellä rakennettuna sen letkun pääähän erillinen ilmankuivain. Siis ilmankuivausryynejä litran verran ja veikkaan ei siitä mahdu edes kuskin hikipisarat kulkeutumaan saati muu kosteus. Muistaakseen jostain halpahallista luokkaa kympin tai kaksi litran verran kuivaryynejä.DBFI kirjoitti:Varmaan kosteutta siellä pohjalevyn alla mutta ei se takakontinkaan ilma kuivaa ole. Sinnehän purkautuu kabiinista lämmitetty ilma ja vaikka suhteellinen kosteus olisi alhaisempi kuin ulkoilmassa niin absoluuttinen kosteus on korkeampi ja se absoluuttinen vesimäärähän siinä kompuran sisäänmenossa merkitsee.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011