epk kirjoitti: ↑To 28.04.2022 15:14
...
Kaippa se tasonsäätö kiertää tuon kautta sen takia ettei tarvii auton perään 2 eri putkea vetää, vaan homma hoituu yhdellä putkella asd venttiiliin josta lähtö tasonsäädölle.
...
Niin, aivan totta. Itse kun katselin aika yksitotisesti kaaviokuvaa, niin tuntui loogisemmalta, että sen lähdön tasonsäädön venttiilille olisi vaan ottanut T-haaralla paineputkesta, jos sillä ei ole mitään parempaa syytä mennä ASD-venttiilille. Mutta vaikka se kaaviossa näyttää pitkältä kiertomatkalta, niin ei se sitä taida käytännössä ollakaan, kun tarkemmin ajattelee. Ja T-haaran tekeminen olisi tarkoittanut lisää osia systeemiin, mikä taas lopulta tarkoittaa lisää kustannuksia auton valmistajalle, vaikka putkea muutama sentti vähemmän menisikin.
No, hyvä kun tuli kuntoon kuitenkin. Sen on palkitsevaa kyllä korjata osia sen sijaan, että laittaa vaan uutta tilalle. Tuosta videosta piti kysyä, nyt ilmaputki näyttäis menevän N-lähtöön, eli jousitukselle menevään painelinjaan. Niin meneekö se umpeen siinä kohdassa, kun solenoidille tulee jännite eli toisin sanoen silloin, kun ASDn lukko on päällä? Vai oliko tuossa ilmaputkessa jatkuva paine, kun välillä ilma kulkee ja välillä ei?