M102 2.0 turbo kannentiiviste

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja atlas »

Taisi muuten olla yksirivisellä mutta on ajettu 230tkm ja kori jossa ses oli oli tosi siisti.
On siinä vieressä 2.3 moottorikin kaksirivisellä ketjulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
nokileka w124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja nokileka w124 »

Mitenkäs kaukana nää sulla on? Läheltä löytys pari 2.3 litrasta. M111 2.0 menee varmaan ventiileitä jos nokka katkee? Siihenkin pitäs konevaihtaa kun edelinen omistaja tehny kansirempan ja jäänyt kiristin nolaamatta j ketju liian kireälle niinimunokan katkaisut ekan pukin juuresta, tuskin ympäri pyörivä?
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!


w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201

ex:
s124 200d
lintta sorsa
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja atlas »

Välimatkamme on multa 70km Joensuuhun ja siitä onko melkein 200km siilinjärvelle..ei varmaankaan kannata..osta vaan se 2.3 kone...älä ala värkkäämään m111 kun sitten menee kaikki rakenteluksi kun aivan erilainen sydeemi ruiskulla ja ei sinne ole edes imusarjaa olemassa tollaselle kaasari systeemille ja pakosarjaakaan ei löydy valmiina.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
nokileka w124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja nokileka w124 »

Joo ei kyl käyntiä sieläpäin oo. En ollu laitamassa m111 mietin vuan saisko nopeemin vuan ajoon tuon w202 jättäs tämän seisomaan muutama muun auton viereen tai no ohan noita yli 20kpl :D täytyy käydä hakemassa se 2.3 ja koitoo mitä kestäs. Yks 400tkm m102 2.0puretusta löytys mosa mutta sen kunosta en tiedä sen enempää mitä sillä pihassa ajoin ennen purkua. Milaista ahtopainetta näissä veivit ja männät kestää? H profiili veivejä miettiny ja vähän matalampi puristeisia mäntiä, männät tais nousta 1.5mm yli dekkitason silmämääräisesti katsottuna. Millä männillä /kampura/veivi kompleksilla saisi ruttua alemaksi?
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!


w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201

ex:
s124 200d
lintta sorsa
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tomant »

nokileka w124 kirjoitti:...Milaista ahtopainetta näissä veivit ja männät kestää?...
Kun sytytys on muutettu turbolle sopivaksi ja ahtoilman jäähdytys on kunnossa, kestää kunnossa oleva M102.962 yhden barin ahtopaineet ainakin varttimailin verran.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
nokileka w124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja nokileka w124 »

Sytytystä hoitaa bosch alipainesäätimellä oleva jakaja. Eihänse ole tarkin ja nakutusriski olemassa
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!


w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201

ex:
s124 200d
lintta sorsa
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tomant »

Turbokoneen sytytysennakon pitää reagoida ahtopaineeseen, pelkkä alipaineohjaus ei riitä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
nokileka w124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja nokileka w124 »

Tiedossa oli megan poksia kahellu, täytyy pohtia ei kehtais ruiskuksikaan rakentaa. Näissä kaasariturboissa oma viähätävyytensä. Ke m102 2.0 230tkm rullatu tekniikka löyty
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!


w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201

ex:
s124 200d
lintta sorsa
nokileka w124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja nokileka w124 »

Epäilen että jostain syystä nelos muki pääsyt nakutamaan, muissa mukeissa ei oo detonoimis merkejä. Mäntä oli hävinyt kokonaan ja pala siitä survoutunut imukanavaan, kansi ihan muusina oli lähteny mukavan kokoisia paloja. Nokapukin pultin ampunut irti kiere sileksi ja pulti mutkalle. Ahin onneksi säilyi ehyenä. Epäilys että pääsi nakutamaan ja nelosen mäntä mureni. Höllätessä n.1.2-4 bar ahot veivi mutkalla mutta epäilen että vääntynyt vasta romujen kohdatessa. Kelään mittoja m102 2.0 veiveistä niin voisin varaosanirjata kahtoa täsmääkö mitat 2.3 16v kanssa (alkuperäinen vehon varaosakirja) h profiili veivejä oon tässä pohtinu tarvike eaglen. Onko minkä laatuisia? Kiihytys autossa meilä oli ihan eaglen liikuvat ja kestivät nätisti 900hp tehoja ajatelin oisko "tarvike" eaglet minkä laatuisia. Pesät pyöreitä vai soikeita? Männät vielä mietinnässä kun kohtuu korkeat puristukset.
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!


w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201

ex:
s124 200d
lintta sorsa
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja atlas »

CDI mersun kangethan on kova sana st puolella..mahtaako ne olla miten lähellä mittoja?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
nokileka w124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36

Re: M102 2.0 turbo kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja nokileka w124 »

noniin viimein aikaa ruveta rasaamaan mosselmania. elikkä 200tkm rullatu nätikäyntisen koneen hommasin. mites jäykkä vai alipaine ohjattu jakaja olisi parempi? syttyähän pitäs suaha myöhästettyä. ei ole tullut testattua millaisella kellolla tuo alkuperäinen on millaisia ennakoita olette ahetuissa bensoissa käytäneet? kestääkö alkuperäinen kaasari viinaa? puristukset turhan korkeat omastamielestä. hukkis täytyis hommata kun viimeksi ahot karkasi, mitkä olisi turvalliset ahot? aika ei riitä autolle varmaan lähtee pihasta etteenpäin pitäs ruveta c124 3.2 rakentamaan kun pahasti vaiheessa.
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!


w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201

ex:
s124 200d
lintta sorsa
Vastaa Viestiin