90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?
Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?
Samaa mieltä Samuli H:n kanssa. Kysyin vaihtoa eilen yhteen W209 320 mutta ei oo vastannut. Ilmeisesti ei kiitos pyörälle siis.
Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?
Mä komppaan kanssa tätä 209 ideaa. Se on perushyvä auto jossa alustageometria vanhaan 208:iin verrattuna valovuoden edellä. M113 & 722.6 on erinomanen ja toimintavarma paketti. Kulutusosat edullisia ja niitä saa ihan lähisiwoistakin. Mutta pidä silti kiinni siitä että on ainakin viis'satanen.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?
Nyt on aika raju kannanottoJa käytännöllisyys sekä ulkonäkö; itse en pidä R129:ä kauniinaolin joskus kaljapäissäni kuuulemma sanonut että on peräpuikon näköinen



Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?
Menee jo vahvasti offtopiciin, kun R129 todettiin muuten sopimattomaksi vaatimuksiin nähden, mutta pitäähän tähän nyt vielä kommentoida. Varmasti osittain totta tuokin, mutta M103/M104/M119/M112/M113 -myllyjä ja 722.3/5/6 -lootia on ollut jokusessa muussakin Mersussa kuin vain R129:ssä, eikä hyvin pidetyn R129:n ylläpito taida kustannuksiltaan ihan hirveästi poiketa muista aikalaisistaan. Perustekniikan kuluvat osat ovat suht edullisia kuitenkin. Eri asia tietysti jos jotain korin osia tms mallispesifistä pitää hommata, mutta eihän niitä nyt kannata rikkoaSamuli H kirjoitti:Uskoisin myös että huotokustannukset ovat edullisemmat kuin esim. R129 koska noissa luulisi olevan paljon samaa osaa E ja C-sarjalaisten kanssa.

Rättikattoon ja sen automatiikkaan liittyen tietysti saa jonkin verran poltettua rahaa kun katto alkaa olla vaihtokunnossa tai kun hydraulisylinterit alkavat vanhemmiten vuotaa, mutta näihin nyt saa varautua enemmän tai vähemmän muidenkin avoautojen kanssa (riippuen tietty onko rättiä tai automatiikkaa).
Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?
Minua ei lievä offtopic haittaa yhtään, tässä sitä tietoa kertyy koko ajan. Jatkakaa vaan ☺
Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?
Jyväskylän ja Turun W209 mersut harkitsevat vaihtoa pyörään, seurataan tilannetta ☺
Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?
Hups, olen unohtanut kokonaan päivittää tänne tilannetta. Moottoripyörä vaihtui kesäkuussa 2017 Lincoln Continental Town Coupe 1977 autoon, siitä olen tuolla toisella foorumilla kirjoittanutkin. Pitäisiköhän kohta alkaa sitäkin vaihtamaan vaikka käyttis Mersuun keväällä, kun vaimo lähtee äitiysloman jälkeen töihin.