m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Noniin palautellaas viime syksystä keskustelua henkiin coupen osalta
Vikahan oli sellanen että kuumalla koneella saatto sammua kun kytkintä painoi
Hain tänään auton seisonnasta ja vaihdoin:
-kaikki suuttimet ja suuttimien tiivisteet+o rengas tiivisteet
-kumikaukalon
-kaikki alipaine letku
-kaikki uusilla originelli osilla,vanhat muuten oli hyvässä kunnossa eikä hapristuneita..eli niiden osalta aika turha remontti
-menin päästöille ja hirvitys oli suuri: co oli tyhjiksellä 7,eikä tottele säätöä,sammuu jos laihentaa/ kierroksilla meni arvoihin
-tein viime syksynä tohon määränjakajan remontin heti leiman jälkeen,eli nyt oli eka kerta päästöjä kun yritin ottaa ks remontin jälkeen
Otin äsken määriksen irti ja rupesin tuumimaan että vaikka säädin linjalähdöt ja keskitapin asennon justiinsa tiivistevalmistajan ohjeen mukaan,voisko olla nyt niin että olis väärä säätö
ja siks arvot nuin pielessä?
en vaan saa järkeeni miks se olis sitte kierroksilla kohillaan
Tässä autossa ollu koko mun omistuksen ajan päästöt erittäin hyvät,esim viimeksi oli hc 5 ja 10
co oli 0,3 ja 0,03
-nyt tosiaan 7reilu tyhjiksellä
-asentaja sano korjaamolla että iso ilmavuoto...juu ei,tyhjäkäynti normaali,ja meinaa sammua kun esim pihdilla alipaine letkuja kuristaa,kun ei saa ilmaa
-tsekkasin kaikki letkut yms viellä kertaalleen,ilmavuoto on nyt pois suljettu 100% varmasti
-moottori käy kuyllä sikäli hyvin ,mutta tietty raskaasti kun saa löpövä nuin paljon
-kellään ideoita?
Vikahan oli sellanen että kuumalla koneella saatto sammua kun kytkintä painoi
Hain tänään auton seisonnasta ja vaihdoin:
-kaikki suuttimet ja suuttimien tiivisteet+o rengas tiivisteet
-kumikaukalon
-kaikki alipaine letku
-kaikki uusilla originelli osilla,vanhat muuten oli hyvässä kunnossa eikä hapristuneita..eli niiden osalta aika turha remontti
-menin päästöille ja hirvitys oli suuri: co oli tyhjiksellä 7,eikä tottele säätöä,sammuu jos laihentaa/ kierroksilla meni arvoihin
-tein viime syksynä tohon määränjakajan remontin heti leiman jälkeen,eli nyt oli eka kerta päästöjä kun yritin ottaa ks remontin jälkeen
Otin äsken määriksen irti ja rupesin tuumimaan että vaikka säädin linjalähdöt ja keskitapin asennon justiinsa tiivistevalmistajan ohjeen mukaan,voisko olla nyt niin että olis väärä säätö
ja siks arvot nuin pielessä?
en vaan saa järkeeni miks se olis sitte kierroksilla kohillaan
Tässä autossa ollu koko mun omistuksen ajan päästöt erittäin hyvät,esim viimeksi oli hc 5 ja 10
co oli 0,3 ja 0,03
-nyt tosiaan 7reilu tyhjiksellä
-asentaja sano korjaamolla että iso ilmavuoto...juu ei,tyhjäkäynti normaali,ja meinaa sammua kun esim pihdilla alipaine letkuja kuristaa,kun ei saa ilmaa
-tsekkasin kaikki letkut yms viellä kertaalleen,ilmavuoto on nyt pois suljettu 100% varmasti
-moottori käy kuyllä sikäli hyvin ,mutta tietty raskaasti kun saa löpövä nuin paljon
-kellään ideoita?
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Ensimmäisenä tutkisin ja tukkisin kylmäkäynnistyssuuttimen. Sitten ottaisin suutinputket irti määränjakajaata ja kokeilisin bensapumppu jumpattuna pyörimään, nouseeko kaikissa määränjakajan suutinlähdöissä polttoaineen pinta samaa tahtia kun määränjakajan lautasta painaa hieman. Välillä voi polttoainetta imeyttää rättiin, jotta pinnat saa alas.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
kylmäkäynnistys suutin on varmuudella suljettu poies,liitin irti ja pitää paineet,kokeiltu myös toisella osalla.
-huomena takas hallille,koitan ton jälkimmäisen muun ohessa.
-koitan myös toista lambdaa vaikken nyt siihen uskokkaa,kun 500km sitte vaihettu bosch paikalla..noh kai nekin voi pettää vannoutuneen merssu miähen..
Kiitän näistä,homma jatkuu
-huomena takas hallille,koitan ton jälkimmäisen muun ohessa.
-koitan myös toista lambdaa vaikken nyt siihen uskokkaa,kun 500km sitte vaihettu bosch paikalla..noh kai nekin voi pettää vannoutuneen merssu miähen..
Kiitän näistä,homma jatkuu

Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Lambda sitten jos pitä'ä tehdä liitos niin puristamalla..ei missään nimessä juottamalla kun menee kaikki sekaisin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Lambda vaihdettu...ei auttanut..
edelleenkin diagnostiikka pistokkeesta mitattuna näyttää aina vaan 90,heittelee muutamia kymmenyksiä
kierroksilla kaikki ok.
Purin tänää viellä kerran koko ruiskun ja katoin KAIKEN läpi,joka osan yks kerrallaan=ei vikaa
olen siis tutkinut joka ainoan osan mitä imusarjan päällä on(myös lämpö anturin,kaikki potikat jne mitä siellä vaan on)
Luovuta en,mutta nyt kyllä uhkaa loppua konstit kesken.
alkas näyttää kansivialta..en tiiä perkule..
edelleenkin diagnostiikka pistokkeesta mitattuna näyttää aina vaan 90,heittelee muutamia kymmenyksiä
kierroksilla kaikki ok.
Purin tänää viellä kerran koko ruiskun ja katoin KAIKEN läpi,joka osan yks kerrallaan=ei vikaa
olen siis tutkinut joka ainoan osan mitä imusarjan päällä on(myös lämpö anturin,kaikki potikat jne mitä siellä vaan on)
Luovuta en,mutta nyt kyllä uhkaa loppua konstit kesken.
alkas näyttää kansivialta..en tiiä perkule..
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
tein tänään myös unskin neuvoman asian:kokeilin ilman suutin putkia bensan tuloa määränjakajasta startatessa.
sen mitä nyt silmällä havaittee,niin kyllä kaikista lähdöistä tulee tavaraa ihan samaa tahtii
sen mitä nyt silmällä havaittee,niin kyllä kaikista lähdöistä tulee tavaraa ihan samaa tahtii
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Koetas niin etttä ehan piuhan väliin amppeerimittari ja tuulilasiin ja sitten ajamaan..pyöreillä abikoilla saa sen helposti tehtyä.Katsot ajossa pääsetkö tasakaasulla nollalukemaan tai jos et säädä sitä sellaiseksi.
Oletko muuten ollenkaan säädellyt sitä sieltä?..jos se on sekaisin niin kammio paineet on pielessä ja kun lambdas lämpenee alkaa sitten vasta hienosäätö ja sekään ei välttämättä enää ulotu säätö alueeseen mutta perus säätö on pielessä ja just tyhjis ja kylmämootttori asetus.
Onkos vetoa ja vääntöä alhaalta asti normaalisti?..ja muuttuuko teho ja veto kun kone tulee lambdan säätö piiriin eli kuumana?
Oletko muuten ollenkaan säädellyt sitä sieltä?..jos se on sekaisin niin kammio paineet on pielessä ja kun lambdas lämpenee alkaa sitten vasta hienosäätö ja sekään ei välttämättä enää ulotu säätö alueeseen mutta perus säätö on pielessä ja just tyhjis ja kylmämootttori asetus.
Onkos vetoa ja vääntöä alhaalta asti normaalisti?..ja muuttuuko teho ja veto kun kone tulee lambdan säätö piiriin eli kuumana?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Ehan säätöön en ole koskenu olleskaan,enkä oo joutunut muissakaan vastaavissa sitä tekemään.
Moottori kyl toimii ihan ok ja on vetoja koko alueella,ei käyntihäiriöitä eikä mitään sellasta.käy vaan raskaan kuulosesti.
Kun lambdan irrotin niin käynti ei mielestäni ainakaan tyhjiksellä muuttunut millään lailla..sitä kyllä jäin ihmettelee..sitte vaihoin sen lambdan ja..ei edelleee vaikutusta
Eli mun täytys kytkeä mittari ehan rinnalle kiinne?
Kumpaas suunta sitä ehan ruuvia pitäs kääntää?
Mittarihan näytti sit kierroksilla jo liian alhasta lukemaa..päästöihinkin meni
Moottori kyl toimii ihan ok ja on vetoja koko alueella,ei käyntihäiriöitä eikä mitään sellasta.käy vaan raskaan kuulosesti.
Kun lambdan irrotin niin käynti ei mielestäni ainakaan tyhjiksellä muuttunut millään lailla..sitä kyllä jäin ihmettelee..sitte vaihoin sen lambdan ja..ei edelleee vaikutusta
Eli mun täytys kytkeä mittari ehan rinnalle kiinne?
Kumpaas suunta sitä ehan ruuvia pitäs kääntää?
Mittarihan näytti sit kierroksilla jo liian alhasta lukemaa..päästöihinkin meni
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
-
- Mersumies
- Viestit: 3112
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Onko se lambdan johto ehjä, jos irroituksella ei ole mitään vaikutusta?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Ei rinnalle vaan johdon väliin eli pitkät johdot toisen johdon ja ehan väliin.
Jollakin ei ollut lineaarinen syöttömäärä josta ongelmia kun rikkalle löi kierroksilla.
Toki toi määriksen keskitapin korkeuden mitta on aika tarkka kun kasasit määränjakjan mutta toivotaan että vika ei olisi siellä.
Ehan säätö taisi olla päin vastainen eli kiinni rikastaa ja auki laihtuu mutta kannattaa tarkistaa ensin toi amppeeri määrä koska se kertoo mitä se nyt säätää.
Toki toi määrää tyhjis kammiopaine eron mutta seos yleesä säädetään tornista kohdalleen.
Onhan ehan ruuvissa o-rengaskin mutta tällöin se ei kaiketi saa mitenkää kammio painetta säädettyä...sitä ei kannattaisi ruuvailla mitensattuun mutta venäjän pohaj mittaa päältä tönärillä mitan mihin korkeuteen säätöruuvi laitetaan....täällä taas ruuvataan pohjaan mitaten kierrokset ja unski ei suositellut tätä.
Jollakin ei ollut lineaarinen syöttömäärä josta ongelmia kun rikkalle löi kierroksilla.
Toki toi määriksen keskitapin korkeuden mitta on aika tarkka kun kasasit määränjakjan mutta toivotaan että vika ei olisi siellä.
Ehan säätö taisi olla päin vastainen eli kiinni rikastaa ja auki laihtuu mutta kannattaa tarkistaa ensin toi amppeeri määrä koska se kertoo mitä se nyt säätää.
Toki toi määrää tyhjis kammiopaine eron mutta seos yleesä säädetään tornista kohdalleen.
Onhan ehan ruuvissa o-rengaskin mutta tällöin se ei kaiketi saa mitenkää kammio painetta säädettyä...sitä ei kannattaisi ruuvailla mitensattuun mutta venäjän pohaj mittaa päältä tönärillä mitan mihin korkeuteen säätöruuvi laitetaan....täällä taas ruuvataan pohjaan mitaten kierrokset ja unski ei suositellut tätä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Vuonna nakki. Omistin näitä useamman. Muistikuvien mukaan itselläni oli vastaava ongelma. Sammui lämpöisenä ja lähti käyntiin vasta kun oli kylmennyt. Tämä korjaantui virranjakajan ja pyörijän vaihdolla.
Kannattaa lukea vanhoja kirjoituksiani jos niitä haulla vielä löytyy.
Muistaakseni kirjoitin paljon myös seosten säädöistä ja kaasuvivuston säädöstä.
Ehan säätöihin ei tarvitse kajota jos puristukset on kunnossa.
Kannattaa lukea vanhoja kirjoituksiani jos niitä haulla vielä löytyy.
Muistaakseni kirjoitin paljon myös seosten säädöistä ja kaasuvivuston säädöstä.
Ehan säätöihin ei tarvitse kajota jos puristukset on kunnossa.
220.128 Black Mirror
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Johto on ehjä
Tänään pitää varmaan taas mennä jatkamaan..
Tänään pitää varmaan taas mennä jatkamaan..
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
hallilla taas
nyt vaihdettu ruiskun lämpöanturi ja ecu=ei apua
edelleen pulssisuhde 90 eikä sitä saa muuttuu mihinkää..
varmaa tota ehaa sitte tutkimaan....
nyt vaihdettu ruiskun lämpöanturi ja ecu=ei apua
edelleen pulssisuhde 90 eikä sitä saa muuttuu mihinkää..
varmaa tota ehaa sitte tutkimaan....
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Moi,
Millä mittaat pulssisuhdetta? Kosketuskulmamittarillako? Onko tuo 90 pulssisuhde vai kosketuskulma?
Timppa
Millä mittaat pulssisuhdetta? Kosketuskulmamittarillako? Onko tuo 90 pulssisuhde vai kosketuskulma?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
nyt mitattu eha,heitin pienen lenkin tässä teollisuus alueella,auto kun ei ole leimassa kun noi päästöt
mitattuja arvoja:
-virrat päällä 17,9ma
-tyhjäkäynti kuuma kone 8,87ma
-tasakaasu 2vaihde 2000rpm 12ma
-kiihdytys 3vaihde polkasin 2000 kierroksesta 2ma
-2 vaihde täys kiihytys 2ma
Mitäs näille tekisi..??
mitattuja arvoja:
-virrat päällä 17,9ma
-tyhjäkäynti kuuma kone 8,87ma
-tasakaasu 2vaihde 2000rpm 12ma
-kiihdytys 3vaihde polkasin 2000 kierroksesta 2ma
-2 vaihde täys kiihytys 2ma
Mitäs näille tekisi..??
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Nyt en kyl oikee ymmärrä..
trifitek tr-82 yleismittarilla mittaan,pulssisuhde alueella ( d% )
-taitas olla nyt jo kattikin entinen,rupes haisee
voi juma.... ton vehkeen kanssa..
trifitek tr-82 yleismittarilla mittaan,pulssisuhde alueella ( d% )
-taitas olla nyt jo kattikin entinen,rupes haisee
voi juma.... ton vehkeen kanssa..
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
kierroksilla vaikka 2000rpm tosiaan jotaa 35-55 välillä viskelee..
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Mitäs antaa vikaoodi 90% syylliseksi vikaan?..forumilta löytyy haulla se lista.
Yleensä se ei seilaa vaan asettuu tohon tasaprosentti lukuun vikatilassa muuten heittelee.
Yleensä se ei seilaa vaan asettuu tohon tasaprosentti lukuun vikatilassa muuten heittelee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Kysyin vain sen takia, kun itse mittaan kosketuskulmamittarilla. Sillä mitatessa 90% on 81 astetta. Mietin vain, että kumpi vikakoodi on kysessä.
Vikakoodien kanssa kannattaa olla tarkkana, kun ne osin vaihtelee Jetronicin version mukaan. KE 3.1:ssä 90% on joissain versiossa: EHA:n ohjusvirta on alueelta ulkona. Toisissa versioissa 90% ei ole edes käytössä.
Timppa
Vikakoodien kanssa kannattaa olla tarkkana, kun ne osin vaihtelee Jetronicin version mukaan. KE 3.1:ssä 90% on joissain versiossa: EHA:n ohjusvirta on alueelta ulkona. Toisissa versioissa 90% ei ole edes käytössä.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Taas käytetty miltee koko päivä auton kanssa.
Säätelin ehaa muutaman kymmenen kertaa,säädin laihemmalle(avasin ruuvia) ja sain säädettyä tyhjiksen pulssisuhteen vaikka miten alas,mutta sitte ei enää autoa saanu millää konstilla toimimaan
jos sen säätii tyylii 70 alapuolelle
noh nyt se tilanne jäi siihen että lukema heittelee 65 ja 72 välillä,eli rikkaalla vieläkin ja reilusti
Alkaa näyttää pahalta,vika on nyt ihan sama kun aikanaan minun w124 sedanin 3,4 amg moottorissa 104.980 sekin,eli siinäkin vika oli sellanen että seokset piti säätää todella rikkaalle ennenkun se toimi..
sain sentää sen putoomaa sillä ehalla siintä 90:stä,mutta laiha lohtu,seosta muuttamalla tosiaan ei lukema muuttun vaikka kuin laihalle käänsi.
Mutta..kun se viellä siinä 90:ssä oli..niin se heitteli muutaman kymmenyksen,eli ei pysynny ihan samassa,onko asia nyt niin että se kuitenkin oli vikakoodi,eikä pulssisuhde??
Ilmasin asiani ehkä vähä hätäsesti tossa aiemmin.
miula on se lista,90 tarkottaa nimeomaan EHAA...
Säätelin ehaa muutaman kymmenen kertaa,säädin laihemmalle(avasin ruuvia) ja sain säädettyä tyhjiksen pulssisuhteen vaikka miten alas,mutta sitte ei enää autoa saanu millää konstilla toimimaan
jos sen säätii tyylii 70 alapuolelle
noh nyt se tilanne jäi siihen että lukema heittelee 65 ja 72 välillä,eli rikkaalla vieläkin ja reilusti
Alkaa näyttää pahalta,vika on nyt ihan sama kun aikanaan minun w124 sedanin 3,4 amg moottorissa 104.980 sekin,eli siinäkin vika oli sellanen että seokset piti säätää todella rikkaalle ennenkun se toimi..
sain sentää sen putoomaa sillä ehalla siintä 90:stä,mutta laiha lohtu,seosta muuttamalla tosiaan ei lukema muuttun vaikka kuin laihalle käänsi.
Mutta..kun se viellä siinä 90:ssä oli..niin se heitteli muutaman kymmenyksen,eli ei pysynny ihan samassa,onko asia nyt niin että se kuitenkin oli vikakoodi,eikä pulssisuhde??
Ilmasin asiani ehkä vähä hätäsesti tossa aiemmin.
miula on se lista,90 tarkottaa nimeomaan EHAA...
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Jos se näyttää ehaa...niin volttimittarilla mitaten saisit selvää missä se huitelee vai pysyykö mykkänä...sitten voisit kokeilla toisella ahalla jos jostain saat lainaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Valitettavasti ei ole mitään mikä auttaisi vian selviämiseen, mutta omassa 2.5 16v:ssa ongelma alkaa juuri siinä kohtaa, kun moottorin lämmöt nousee 80c asteeseen.
Oireena tehottomuus kiihdyttäessä. Tuntuu sellaisena nyhtämisenä ja tyhjäkäynti vaihdepäällä (Automaatti) melko alhainen (n.700rpm). Ennen tuota 80c on tehoja selvästi enempi.
Oireena tehottomuus kiihdyttäessä. Tuntuu sellaisena nyhtämisenä ja tyhjäkäynti vaihdepäällä (Automaatti) melko alhainen (n.700rpm). Ennen tuota 80c on tehoja selvästi enempi.
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Pistin tänään kaikki säädöt niinkuin ne torstaina oli kun auton hain seisonnasta,ne millä tähän mennessä on pelannu ja päästöissä ollu hyvä
-eli ehan säädöt takas(oli muuten sellanen osa mitä ei ollu koskaan säädetty,iskemätön kanta suojaruuvissa)
-pistin mieleen miten oon seoksia kääntäny.ne kanssa takasin
-ilmamäärämittarin potikka takas 0,7volttiin
nyt jos sen ehan jostaa sais..
"bemaristi"
tuohan oli just minulla se sama ongelma viime syksynä kun vein auton seisoo kun en keksin vikaa,en tiedä onko sitä enää,kun tuli seisonnan jälkeen tää päästö probleema.
Olikos tuossa 2,5 16v koneessa jo ke vai k-jetronic ruisku? en enää muista, itellä joskus oli pari kpl 2.3 16 tappista
-eli ehan säädöt takas(oli muuten sellanen osa mitä ei ollu koskaan säädetty,iskemätön kanta suojaruuvissa)
-pistin mieleen miten oon seoksia kääntäny.ne kanssa takasin
-ilmamäärämittarin potikka takas 0,7volttiin
nyt jos sen ehan jostaa sais..
"bemaristi"
tuohan oli just minulla se sama ongelma viime syksynä kun vein auton seisoo kun en keksin vikaa,en tiedä onko sitä enää,kun tuli seisonnan jälkeen tää päästö probleema.
Olikos tuossa 2,5 16v koneessa jo ke vai k-jetronic ruisku? en enää muista, itellä joskus oli pari kpl 2.3 16 tappista
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Eilen 2.4 eha ostettu ja kokeiltu,ei apua
Rupesin entistä enemmän epäilee tuota vuos sitte tekemääni määränjakajan remonttia,kun jonkun aikaa sen jälkeen nää viat tuli.Otin sitte tänään taas määriksen irti ja mittasin tönärillä suutin lähtöjen ne säätöruuvit(purkamatta ja ulkoapäin),kaikki 0,01-0,07 sisään,eli ei olleet muuttuneet mikskä sattuu,otin kaikki arvot ylös ja kokeilin venäläisten säätötapaa eli käänsin kaikki kiinni ja sitte auki ekana kolme,ja sitte kolme ja puol kierrosta /tasasin kaikki tönärillä lähimpään lukemaan
Koitin myös toiseen suuntaan,käänsin kaikki kiinni ja sitte auki 5 kierrosta,ja taas tasasin lukemat tönärillä
Aina se vaan käyntiin lähtee ja toimii,mutta pulssisihde aina vaan se 90..
Menee mahrottomamaks jo..Seosta vaan tuntuu aina saavan tyhjiksellä ihan liikaa,laihemmalle kääntö saa koneen käymään huonosti ja rikkaammalle nostaa kierroksia.Tää vaikutus molempiin suuntii yhden kierroksen sisään..
Rupesin entistä enemmän epäilee tuota vuos sitte tekemääni määränjakajan remonttia,kun jonkun aikaa sen jälkeen nää viat tuli.Otin sitte tänään taas määriksen irti ja mittasin tönärillä suutin lähtöjen ne säätöruuvit(purkamatta ja ulkoapäin),kaikki 0,01-0,07 sisään,eli ei olleet muuttuneet mikskä sattuu,otin kaikki arvot ylös ja kokeilin venäläisten säätötapaa eli käänsin kaikki kiinni ja sitte auki ekana kolme,ja sitte kolme ja puol kierrosta /tasasin kaikki tönärillä lähimpään lukemaan
Koitin myös toiseen suuntaan,käänsin kaikki kiinni ja sitte auki 5 kierrosta,ja taas tasasin lukemat tönärillä
Aina se vaan käyntiin lähtee ja toimii,mutta pulssisihde aina vaan se 90..
Menee mahrottomamaks jo..Seosta vaan tuntuu aina saavan tyhjiksellä ihan liikaa,laihemmalle kääntö saa koneen käymään huonosti ja rikkaammalle nostaa kierroksia.Tää vaikutus molempiin suuntii yhden kierroksen sisään..
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Siis alkaako oireet vielä nykyäänkin vasta moottorin lämmettyä normaaliin käyntilämpötilaan?
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Tää päästö ongelma on eri,alkaa heti kun lämpenee ja pulssisuhde mittari alkaa näyttämään jotain.(ennen 80 c)Kun tein ton ruisku remontin viime torstaina mistä kerroin,niin tätä edellistä sammumisongelmaa(kun lämmöt yli 80) en ole päässy nyt kunnolla ees koittaa kun tuli tää seos/päästö probleema.
Menin vaan korjaamolle että haetaas nopeesti lappu missä lukemat niinkun ennenkin..ja vielä mitä..
Hankalia ovat,toki korjattavissa
Menin vaan korjaamolle että haetaas nopeesti lappu missä lukemat niinkun ennenkin..ja vielä mitä..
Hankalia ovat,toki korjattavissa
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Sulla "bemaristi" ongelma vois johtua kuluneesta määränjakajasta,tai ehasta mitkä vie tehoja vanhemmiten,erototen toi määränjakaja(siis mikäli kaikki perus asiat kunnossa,ja menee päästöihin,ja muutenkin seos kohdillaan)
Semmosia vehkeitähän nää on että kun ongelma, olkoon se mikä hyvänsä tulee eteen, pitäs koko järjestelmä perata läpi,ihan niinkuin ite nyt teen. En vaa viellä ole päässy ratkasuun,yrittämälläkään
Semmosia vehkeitähän nää on että kun ongelma, olkoon se mikä hyvänsä tulee eteen, pitäs koko järjestelmä perata läpi,ihan niinkuin ite nyt teen. En vaa viellä ole päässy ratkasuun,yrittämälläkään
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Niin voi olla ja onkin loogista että määris on nyt sekaisin ja siksi myös seoskaan ei tule hyväksi mutta monesti paras säätö saadaan seokselle tolla milliamppeeri mittauksella ..toki 40% säädöllä saadaan samakin
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
Jos lähtisi toista kautta lähestymään ongelmaa. Käytä moottori lämpimäksi ja ota ECU tai EHA irti. Sitten mittaa lambda-anturin johdosta suoraan saatko edes näin käymään moottorin tyhjäkäyntiä oikealla seoksella ja toimimaan. Tästä voisi sitten alkaa päättelemään onko vika sähköinen vai mekaaninen.
Säätö saattaa olla sitten hieman pielessä, kun kytkee ECUn takaisin, mutta saapa ainakin suuntaa mikä voisi olla vikana.
Jos et tätä siis ole jo tehnyt.
Timppa
Säätö saattaa olla sitten hieman pielessä, kun kytkee ECUn takaisin, mutta saapa ainakin suuntaa mikä voisi olla vikana.
Jos et tätä siis ole jo tehnyt.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: m104.980 300ce 24 outo käyntiongelma
[quote="unski"]Jos lähtisi toista kautta lähestymään ongelmaa. Käytä moottori lämpimäksi ja ota ECU tai EHA irti. Sitten mittaa lambda-anturin johdosta suoraan saatko edes näin käymään moottorin tyhjäkäyntiä oikealla seoksella ja toimimaan. Tästä voisi sitten alkaa päättelemään onko vika sähköinen vai mekaaninen.
Säätö saattaa olla sitten hieman pielessä, kun kytkee ECUn takaisin, mutta saapa ainakin suuntaa mikä voisi olla vikana.
Jos et tätä siis ole jo tehnyt.
Timppa[/quote
Moro!
Ehasta kun oon napannu käydessä pistokkeen poies,käynti silloin nytkähtää mutta palaa mielestäni samanlaiseksi.Pulssisihde mittari rupeaa näyttää tällön tasan 10
Kierrosluku on koko ajan oikea kun seos korvakuulolla kohdillaan(650-760rpm)
Tarkotat siis seoksen säätöä lambdan näyttämän perusteella?
Tätä en ole viellä koittan,epäilen suuresti etten saavuta tuloksia tälläkään,mutta koitan tämän tänää myös
Muistatko mistä pistokkeesta tuon lambdan arvon näkis suoraa?
Ettei tarvis johdoista mittaa..
Säätö saattaa olla sitten hieman pielessä, kun kytkee ECUn takaisin, mutta saapa ainakin suuntaa mikä voisi olla vikana.
Jos et tätä siis ole jo tehnyt.
Timppa[/quote
Moro!
Ehasta kun oon napannu käydessä pistokkeen poies,käynti silloin nytkähtää mutta palaa mielestäni samanlaiseksi.Pulssisihde mittari rupeaa näyttää tällön tasan 10
Kierrosluku on koko ajan oikea kun seos korvakuulolla kohdillaan(650-760rpm)
Tarkotat siis seoksen säätöä lambdan näyttämän perusteella?
Tätä en ole viellä koittan,epäilen suuresti etten saavuta tuloksia tälläkään,mutta koitan tämän tänää myös
Muistatko mistä pistokkeesta tuon lambdan arvon näkis suoraa?
Ettei tarvis johdoista mittaa..
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E