Katsastuksesta läpi?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

Kyllä sitä meinas kans viime heinäkuus vähä jännäkakkaa pukata ku ajoin katsastuskonttorille ja 7cm maavaraa.. :shock: No ei mitää, kaikki meni ihan ok siihen asti, kunnes auto ajettiin nosturille... Ei mahtunut nosturin nostokapulat auton alle ja miehiä avuksi ja nurkista nostelemaan että saatiin mahtumaan alle.. :lol: Kyllä siinä katsastussetiä meinas vähä naurattaa...

Lopuksi vaan kysy että niin olikos tässä madallukset kun ei rekisteriotteessa ole ainakaan mainintaa, niin sanoin vaan että ei tietoa, samat jouset päällä siitä asti ku Saksasta tuotu.. Ei muuta ku leima paperiin ja baanalle helpottunein mielin :twisted:
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

vesa kirjoitti:Kertokaapas tyhmälle miksi ne vieterit pitää kangeta kaiken maailman rautakankien kanssa autosta irti jos on tarkoitus vain hakea leima vehkeeseen? Auto ylös tunkilla, 5cm kumit kierteiden väliin Fairyn avulla, ja leimalle. Simppeliä?
Helpommin sanottu kun tehty... Kävin tänään ostamassa noita kumeja.
Kulma ylös tunkilla ja pyörä irti; "EI PRKL! ...ei nää kumit mahdu mitenkään päin tuonne kierteitten väliin. Jouset on niin tiheällä kierteellä ettei mihinkään väliin saa noita kumeja. Pitäis jollain saada "levitettyä" jousia ja... Joo, unohdetaan. Ei kai siin, pistän kesärenkaat alle ja lähen kokeilee onnee (kunhan saan ton pakoputken kuntoon eka :oops: ).

On muuten tuossa rekisteriotteessa merkintä H&R -madallusjousista;
Mitat kaaresta keskelle pyörää edessä 31 cm ja takana 29 cm.
Noita mitoista puuttui nyt 1 cm kummastakin. Katotaan jos nousis tuon sentin kesärenkailla. Luulis tuon silloin menevän :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

FosgateT kirjoitti: On muuten tuossa rekisteriotteessa merkintä H&R -madallusjousista;
Mitat kaaresta keskelle pyörää edessä 31 cm ja takana 29 cm.
Noita mitoista puuttui nyt 1 cm kummastakin. Katotaan jos nousis tuon sentin kesärenkailla. Luulis tuon silloin menevän :roll:
Meinaakko että olis ihan sentin tarkkaa.. Enpä usko.. Tai tietenkin riippuu paljo konttorista mutta mutta.. :roll: Paljokos sulla nyt sitten on maavaraa matalimmillaan?
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

A.Viertola kirjoitti:Paljokos sulla nyt sitten on maavaraa matalimmillaan?
n. 6 cm :?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

A.Viertola kirjoitti:
FosgateT kirjoitti: On muuten tuossa rekisteriotteessa merkintä H&R -madallusjousista;
Mitat kaaresta keskelle pyörää edessä 31 cm ja takana 29 cm.
Noita mitoista puuttui nyt 1 cm kummastakin. Katotaan jos nousis tuon sentin kesärenkailla. Luulis tuon silloin menevän :roll:
Meinaakko että olis ihan sentin tarkkaa.. Enpä usko.. Tai tietenkin riippuu paljo konttorista mutta mutta.. :roll: Paljokos sulla nyt sitten on maavaraa matalimmillaan?
Ei se niin tarkkaa ole ja jos on niin tekee valituksen konttorin päällikölle. Tottamooses mittauksiin pitää sisällyttää jousien kulahtamisvaraa ja renkaan tyypin muunnoksesta ja kulumisesta tulevaa laskua.Mikä auto nyt pitää korkeutensa sentin tarkkuudella :shock:

Sopiikos semmonen bilteman levitin sinne jousen väliin niin saa kumia väliin ? Vai rautakanki ja levitin yhdistelmä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
bonfire
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 14.11.2003 20:49
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja bonfire »

FosgateT kirjoitti:Mitat kaaresta keskelle pyörää edessä 31 cm ja takana 29 cm.
Noita mitoista puuttui nyt 1 cm kummastakin. Katotaan jos nousis tuon sentin kesärenkailla.
Ei kai renkaan mitat vaikuta paljonko on matkaa keskiöstä kaareen. :shock:
Maavaraan sekä rakoon renkaan ja kaaren välissä vaikuttaa kyllä. Pyysin konttorilla rukkaamaan noita mittoja vähä pienemmäksi koska olin aikeissa laittaa matalammat (jousi)kumit, niin sanoivat vain että kyllähän ne mitat elää muutenkin, ei se niin tarkkaa ole.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

minun edellisessä mersussa oli alustan korkeus etu 32cm ja taka 30cm ja ei ollut propleemaa katsastuksessa joten ei muuta kun leimaan ja toi vakio turbo on kokonaista 2cm korkeempi joten ei se sun auto ole kun kolme senttii matalempi kun toi mun orkkis turbo diesel ei muutan hurautat konttorillle ja leima lappuun...
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin