M104 c280 jako
Re: M104 c280 jako
Kunhan nyt ensin käyntiin saisit niin miettii sitten venttiiliremontteja...jako pielessä tai sytytysjohdot väärin.
wiimax.fi
Re: M104 c280 jako
Kiitos paljon edellisistä neuvoista!
Auto käy, mutta röpöttää ja paukuttaa putkeen. Johdot ja jako on oikein. Tarkastettu toisesta samanlaisesta mersusta.
Auto käy, mutta röpöttää ja paukuttaa putkeen. Johdot ja jako on oikein. Tarkastettu toisesta samanlaisesta mersusta.
Re: M104 c280 jako
Tosiaan ostin toisen saman vuoden 95 varaosa-autoksi, erot on, että se on elegance ja tämä kuntoon saatava auto on sport ja tässä elegancessa on valeon ecu ja sportissa boschin ecu. Molemmat siis automaattilaatikolla.
Käytin tätä itsetehtyä johtosarjaa tässä varaosa-autossa ja se lähti sillä sarjalla käymään, ensiksi hieman arpoen, mutta kun heitin pihassa pienen lenkin niin auto alkoi käydä lähes normaalisti. Se ei röpöttänyt ja tyhjäkäynti oli tasaista. Kaasuun ei vastannut ihan yhtä nopeasti kuin omalla sarjallaan.
Tämän jälkeen otin itsetehdyn sarjan pois ja laitoin varovasti auton oman johtosarjan liittimet takaisin kiinni, jotka olin siis vaan avannut ja siirtänyt liittimen verran sivuun. Auto lähti hyvin käymään ja vastasi nopeasti kierroksiin eikä miettinyt mitään.
Parin päivän kuluttua laitoin irroittamani akun miinuskengän takaisin kiinni ja laitoin saman varaosa-auton käymään se kävi hyvin kunnes irroitin termostaattikotelon vieressä olevan 4-napaisen lämpötila-anturin liittimen irti, annoin hieman kierroksia ja se paukautti imupuolen koteloon ilmamassamittarin lähelle. Laitoin liittimen takaisin paikalleen ja auto kävi taas niinkuin kuuluukin, annoin kunnolla kierroksia ~4000rpm, jonka jälkeen auto alkoi käydä samoin kuin tämä kunnostettava auto eli röpöttää ja ei vastaa kaasuun kunnolla...
Onko auto/autot mennyt mahdollisesti jonkilaiseen vikatilaan? Kellään vastaavaa??
Käytin tätä itsetehtyä johtosarjaa tässä varaosa-autossa ja se lähti sillä sarjalla käymään, ensiksi hieman arpoen, mutta kun heitin pihassa pienen lenkin niin auto alkoi käydä lähes normaalisti. Se ei röpöttänyt ja tyhjäkäynti oli tasaista. Kaasuun ei vastannut ihan yhtä nopeasti kuin omalla sarjallaan.
Tämän jälkeen otin itsetehdyn sarjan pois ja laitoin varovasti auton oman johtosarjan liittimet takaisin kiinni, jotka olin siis vaan avannut ja siirtänyt liittimen verran sivuun. Auto lähti hyvin käymään ja vastasi nopeasti kierroksiin eikä miettinyt mitään.
Parin päivän kuluttua laitoin irroittamani akun miinuskengän takaisin kiinni ja laitoin saman varaosa-auton käymään se kävi hyvin kunnes irroitin termostaattikotelon vieressä olevan 4-napaisen lämpötila-anturin liittimen irti, annoin hieman kierroksia ja se paukautti imupuolen koteloon ilmamassamittarin lähelle. Laitoin liittimen takaisin paikalleen ja auto kävi taas niinkuin kuuluukin, annoin kunnolla kierroksia ~4000rpm, jonka jälkeen auto alkoi käydä samoin kuin tämä kunnostettava auto eli röpöttää ja ei vastaa kaasuun kunnolla...
Onko auto/autot mennyt mahdollisesti jonkilaiseen vikatilaan? Kellään vastaavaa??
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: M104 c280 jako
Katottiin tästä varaosa-autosta vikakoodit starilla, nollauksen jälkeen ei tullut yhtään vikakoodia, eikä vika muuttunut mitenkään.
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: M104 c280 jako
Tein tähän kunnostettavaan c280 ohivuotomittauksen ja selvisi, että vuotoja on...
Otin kannen taas irti, vein sen koneistajalle ja ostin uudet pakoventtiilit vanhojen käpristyneiden tilalle.
Samalla tietysti uudet venttiilinvarren kumit ja näistä kysynkin, kun niitä on punaisia ja vihreitä. Mitä eroa näillä on? Eri valmistaja vaan vai kuuluuko esim. punaiset pakopuolelle ja vihreät imupuolelle?
Kiitoksia kaikille vastaajille!
Otin kannen taas irti, vein sen koneistajalle ja ostin uudet pakoventtiilit vanhojen käpristyneiden tilalle.
Samalla tietysti uudet venttiilinvarren kumit ja näistä kysynkin, kun niitä on punaisia ja vihreitä. Mitä eroa näillä on? Eri valmistaja vaan vai kuuluuko esim. punaiset pakopuolelle ja vihreät imupuolelle?
Kiitoksia kaikille vastaajille!
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: M104 c280 jako
Jokos sait koneen toimimaan??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 268
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: M104 c280 jako
Tämä viestiketju tuli ekana asian tiimoilta, vaikkei ihan identtinen moottori/onkelmanikaan. Tuota jakoa tarvis viilata omasta m104 3.0l hiukan oikeemmaks. Se syystä tahi toisesta on mun öljyvuoto rempan jälkeen pielessä, siltä osin kun kampiakseli on ot-merkissä Imunokan reikään saa sen 4mm tapin tiiviste pintaan, mut pakonokka on silmämääräsesti sen reiän verran jäljessä.. Onko tuon korjaamiseen helpoin/varmin keino katkoa ketju ja laittaa uusi, vai sopiiko sen säätelee kohillee irrottamalla pakonokan rattaan.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e