Noissa läpinäkyvässä putkissa ei enää putkien ja letkujen vaihdon jälkeen liiku ilmaa enää oikeastaan ollenkaan. En tiedä missä se ilma sitten on. Rail putkessa?sakke88 kirjoitti:Niinpä... startin alussa rail-paine ei nouse siihen noin 130 bar kynnyspaineeseen, jolloin käynniystyslupa tulee. Ilmaa on polttoainejärjestelmässä...jossakin.Merimies-Toni kirjoitti:Hehkuttaa. Ja ei se hehkuista taida olla kiinni, jos rail paine ei nouse starttiin vaadittaviin lukemiin?
Om612 valuttaa diisselit tankkiin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Kyllä mulla paineilmaa tossa on. Sinne ei vaan paljoa uskalla työntää ja voi olla pienellä paineella vaikea löytää, Isolla lentää muoviliittimet taivaalle.... Meinasin nyt viikonloppuna koittaa ennen starttia ilmata ton systeemin ton ilmaus koplingin kautta ennen starttia, saa ainakin osan komponenteista rajattua pois lopputuloksesta riippuen.sakke88 kirjoitti:sakke88 kirjoitti:Hehkuttaako ? Pitäisi kyllä näillä keleillä kopsahtaa käyntiin ilman hehkuakin. Tuli vaan mieleen kun kerroit lohkolämppärin olleen päällä ja lähti laakista käyntiin. Tosin se lohkolämmityksen päälläolokin voi tiivistää niitä polttoaineputkia. Onko polttoainesuodatin varmasti hyvin paikallaan, ettei vanhoja röhniä ole jäänyt suodatinjalkaan.
Saisitko paineistettua polttoainetankilta (letkusta/putkesta ) polttoainejärjestelmän ja katsoa konehuoneesta ja muualtakin mistä pihisee.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
On. Ovat specseissä. Alle 14ml kaikki.MiHe kirjoitti:onkos suutinten paluuvuodot mitattu?
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Onkos moottorissa oma siirto pumppu vai uupuuko se ja on korvattu tankissa olevalla sähköisellä kuin henkilö malleissa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Alkuperäinen mekaaninen siirtopumppu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Onko kenelläkään räjäytyskuvaa korkeapaine pumpusta? Miksi tavara alkaa liikkua paluupuolelle ( kirkas putki korkeapainepumpulta railin päähän) heti kun kone pyörii startilla? Vai tuleeko tuo paluu virtaus siirtopumpun ylituotosta, eli kp pumpun imupuolelta? Kp pumpun tuottama ylimääräinen tavara kai pitäisi mennä paluuseen vasta rail putken päästä?
Viimeksi muokannut Merimies-Toni, To 22.11.2018 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Jos tuo korkeapainepumpulta tuleva paluu on syöttöpuolelta (eli käytännössä siirtopumpun paluu) niin silloin vika ei ole ainakaan siirtopumpun ja tankin välissä?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5841
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Siis kylmänä, alle 20ml/1min, keskenäistä heittoa maxs 20% ?Merimies-Toni kirjoitti:On. Ovat specseissä. Alle 14ml kaikki.MiHe kirjoitti:onkos suutinten paluuvuodot mitattu?
onko ne putket missä o rinkulat vaihdetu vai pelkät o rinkulat niihin
jos vain o rinkulat niin vanhemiten vetelee ilmaa silti niistä päistä ja päiden ja letkun liitoksista, siirto pumppun akseli,
paluuvuotoletkut muutama yleinen paikka
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Kylmänä alle 14ml/min huonoin, tais olla parhaaseen heittiö yli 20%, mut toi tuskin käyntiin lähtöön vaikuttaa toi keskinäinen ero. Pitää käydä kaivaa se lappu jostain. Kaikki kirkkaat letkut ja suodattimen kumiletkut uusia.FinlandMerceds kirjoitti:Siis kylmänä, alle 20ml/1min, keskenäistä heittoa maxs 20% ?Merimies-Toni kirjoitti:On. Ovat specseissä. Alle 14ml kaikki.MiHe kirjoitti:onkos suutinten paluuvuodot mitattu?
onko ne putket missä o rinkulat vaihdetu vai pelkät o rinkulat niihin
jos vain o rinkulat niin vanhemiten vetelee ilmaa silti niistä päistä ja päiden ja letkun liitoksista, siirto pumppun akseli,
paluuvuotoletkut muutama yleinen paikka
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Suuttimien ohivuodon paluu vanha, samoin O renkaat.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Suuttimien ohivuodot:
1: 14 ml
2: 9 ml
3: 13 ml
4: 7 ml
5: 11 ml
1: 14 ml
2: 9 ml
3: 13 ml
4: 7 ml
5: 11 ml
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
En tiedä tarkoitatko samoja korjausarvoja, mutta 2 on kaikilla, sama löytyy suuttimien päistä.sakke88 kirjoitti:sakke88 kirjoitti:Merimies-Toni kirjoitti:Suuttimien ohivuodot:
1: 14 ml
2: 9 ml
3: 13 ml
4: 7 ml
5: 11 ml
Mitä Stari näyttää suuttimien korjausarvoiksi ? Ohivuodot näyttää olevan kunnossa/ tyydyttävät.
Entä on rail-paineen säätimen tiiviste kunnossa ?
Onko suuttimien pohjaonkalot täysin kuivat polttoaineesta ?
Eikös railin o- rengas oireile pikemminlämpöisenä ja tee paineesta muutenkin epätasaisen. Mulla pysyy paine tasaisena, lämpöisenä ei ongelmia. Jos tarkoitat ihan tota mutikan tiivistettä, niin ei ainakaan ulos vuoda, niinkuin ei mikään muukaan.
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Railpaineen säätimen o-rengas jos on rikki, niin tekee tosiaan pitkän startin; vuotaa paineen paluulinjaan.
Varmaan voi paine heitelläkin joo, itsellä oire oli juuri pitkä startti ja hidas paineen nousu.
2 torx-ruuvilla kiinni tulipellin päässä tukkia, ota irti ja katso se tiiviste.
Siinä on myös sellainen tukirengas tiivisteen takana, sekin voi murtua ja päästää tiivisteen väärään asentoon..
Varmaan voi paine heitelläkin joo, itsellä oire oli juuri pitkä startti ja hidas paineen nousu.
2 torx-ruuvilla kiinni tulipellin päässä tukkia, ota irti ja katso se tiiviste.
Siinä on myös sellainen tukirengas tiivisteen takana, sekin voi murtua ja päästää tiivisteen väärään asentoon..
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Korjausarvolla tarkoitettiin mottorinohjauksen suutinkohtaista käynnintasausta (näkee testerillä) eikä suuttimen koodattavaa korjausarvoa.
Kummallakaan ei kyllä ole käynnistymisen kannalta merkitystä, ellei suutin ole täysin paskana.
Kummallakaan ei kyllä ole käynnistymisen kannalta merkitystä, ellei suutin ole täysin paskana.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Itse asiassa ei ole Staari, kun moottori on Grand Cherokeessa, eikä Stari sitä lue, mutta Jeeppiin tarkoitettu ohjelma löytyy, joka lukee myös live dataa. Auto ei ole nyt pihassa, niin en pääse katsomaan saako sillä nuo korjaus arvot. Ei ehkä pääse ihan kaikkeen tietoon käsiksi. Sen näkee kyllä selvästi, että perimmäinen ongelma on rail paineen hidas nousu startatessa.sakke88 kirjoitti:Kun on Starilla tehty suuttimien korjausarvoja mittaava testi, ettei moottori käynnisty jos korjausarvo ylittyy yli ohjearvojen. Joskus voi jopa käynnistyäkin pitkällä starttauksella ja joskus ei käynnisty.Risto113 kirjoitti:Korjausarvolla tarkoitettiin mottorinohjauksen suutinkohtaista käynnintasausta (näkee testerillä) eikä suuttimen koodattavaa korjausarvoa.
Kummallakaan ei kyllä ole käynnistymisen kannalta merkitystä, ellei suutin ole täysin paskana.
Tämän vuoksi kysyin ongelman omistajan tapauksesta mitä korjausarvot näyttää, koska hänellähän on Stari käytettävissä.
Rail-paineen säädin/tiivistys tosiaan vioittuu niin kuin kerroit ja on huono käynnistymään sen vuoksi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Tekikö sulla pitkää starttia pidemmän seisonnan jälkeen, vai aina. Mä kans tota säädintä epäilin, mut en ymmärrä miten siihen vaikuttais se onko auto perä, vai keula trimmissä, niin kuin mulla vaikuttaa. Voishan sen sieltä koittaa jossain kohti irti kaivaa. On vaan perin vittumaisessa paikassa tuulilasin alla (!)Risto113 kirjoitti:Railpaineen säätimen o-rengas jos on rikki, niin tekee tosiaan pitkän startin; vuotaa paineen paluulinjaan.
Varmaan voi paine heitelläkin joo, itsellä oire oli juuri pitkä startti ja hidas paineen nousu.
2 torx-ruuvilla kiinni tulipellin päässä tukkia, ota irti ja katso se tiiviste.
Siinä on myös sellainen tukirengas tiivisteen takana, sekin voi murtua ja päästää tiivisteen väärään asentoon..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Se on selvä ettei auton asennon pidä toimivan auton käyntiin lähtöön vaikuttaa. Tuo "ominaisuus" vaan saattaa helpottaa tätä vian etsintää ettei tarttis ihan kaikkee vaihtaa.sakke88 kirjoitti:Kun polttoainelinjat ovat kunnossa, niin auton asennolla ei ole mitään merkitystä. Nyt vaan näyttäisi siltä että " lappoilmiöllä " polttoaine karkaa järjestelmästä.Merimies-Toni kirjoitti:Tekikö sulla pitkää starttia pidemmän seisonnan jälkeen, vai aina. Mä kans tota säädintä epäilin, mut en ymmärrä miten siihen vaikuttais se onko auto perä, vai keula trimmissä, niin kuin mulla vaikuttaa. Voishan sen sieltä koittaa jossain kohti irti kaivaa. On vaan perin vittumaisessa paikassa tuulilasin alla (!)Risto113 kirjoitti:Railpaineen säätimen o-rengas jos on rikki, niin tekee tosiaan pitkän startin; vuotaa paineen paluulinjaan.
Varmaan voi paine heitelläkin joo, itsellä oire oli juuri pitkä startti ja hidas paineen nousu.
2 torx-ruuvilla kiinni tulipellin päässä tukkia, ota irti ja katso se tiiviste.
Siinä on myös sellainen tukirengas tiivisteen takana, sekin voi murtua ja päästää tiivisteen väärään asentoon..
Jos ei muu auta niin laita polttoainelinjaan sykepumppu, joka pitää paineen järjestelmässä ainakin korkeapainepumpulle saakka.
Kyllä sinne sähköpumppu tulee jos ei kohtuudella tule muuten kuntoon, mutta yritetään nyt vielä alkuperäisillä osilla vaikkei toi systeemi mikään suunnittelun kukkanen olekkaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Mulla oli takaiskut suodattimen takana imussa ja paluussa. Ei auttanut. Ei ole eroa onko tankissa koska lähtee käyntiin jos vaan suodattimessa ja siitä koneeseen päin olevissa linjoissa on tavaraa. Jos toi filttereitä tankkiinpäin oleva(t) linja(t) on tyhjä niin se ei käyntiin lähtöön vaikuta.sakke88 kirjoitti:En ole varma onko Mersun alkuperäisessä polttoainetankissa sihdin lisäksi takaisku/yksisuuntaventtiili, joka voisi nyt olla kysymyksessä että polttoaineet karkaa tankkiin ( tai onko kanta-auton tankissa kyseinen venttiili ). Sen takaiskun voisi laittaa niin lähelle tankkia kuin suinkin tai se pitäisi olla siellä tankissa, ettei ilmaa pääse missään olosuhteissa putkilinjoihin.Merimies-Toni kirjoitti:Se on selvä ettei auton asennon pidä toimivan auton käyntiin lähtöön vaikuttaa. Tuo "ominaisuus" vaan saattaa helpottaa tätä vian etsintää ettei tarttis ihan kaikkee vaihtaa.sakke88 kirjoitti:Kun polttoainelinjat ovat kunnossa, niin auton asennolla ei ole mitään merkitystä. Nyt vaan näyttäisi siltä että " lappoilmiöllä " polttoaine karkaa järjestelmästä.Merimies-Toni kirjoitti:Tekikö sulla pitkää starttia pidemmän seisonnan jälkeen, vai aina. Mä kans tota säädintä epäilin, mut en ymmärrä miten siihen vaikuttais se onko auto perä, vai keula trimmissä, niin kuin mulla vaikuttaa. Voishan sen sieltä koittaa jossain kohti irti kaivaa. On vaan perin vittumaisessa paikassa tuulilasin alla (!)Risto113 kirjoitti:Railpaineen säätimen o-rengas jos on rikki, niin tekee tosiaan pitkän startin; vuotaa paineen paluulinjaan.
Varmaan voi paine heitelläkin joo, itsellä oire oli juuri pitkä startti ja hidas paineen nousu.
2 torx-ruuvilla kiinni tulipellin päässä tukkia, ota irti ja katso se tiiviste.
Siinä on myös sellainen tukirengas tiivisteen takana, sekin voi murtua ja päästää tiivisteen väärään asentoon..
Jos ei muu auta niin laita polttoainelinjaan sykepumppu, joka pitää paineen järjestelmässä ainakin korkeapainepumpulle saakka.
Kyllä sinne sähköpumppu tulee jos ei kohtuudella tule muuten kuntoon, mutta yritetään nyt vielä alkuperäisillä osilla vaikkei toi systeemi mikään suunnittelun kukkanen olekkaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Mullahan valui noi filttereitä tankkiin menevät linjat tyhjiksi kun laitoin takaiskut. Sen jälkeen kone laakista käyntiin ja kävi hyvin. Linjoissa on sen jälkeen hetken ILMAA mutta se poistuu paluun kautta tankkiin. Ei ole käytännön merkitystä.sakke88 kirjoitti:Jos polttoainejärjestelmässä ei ole automaattista ilmanpoistoa niin dieseltekniikka ei vaan salli missään pulkilinjassa yhtään ilmaa. Näin on myös vanhemmissa CDI-tekniikan Mersuissakin.Merimies-Toni kirjoitti:Mulla oli takaiskut suodattimen takana imussa ja paluussa. Ei auttanut. Ei ole eroa onko tankissa koska lähtee käyntiin jos vaan suodattimessa ja siitä koneeseen päin olevissa linjoissa on tavaraa. Jos toi filttereitä tankkiinpäin oleva(t) linja(t) on tyhjä niin se ei käyntiin lähtöön vaikuta.sakke88 kirjoitti:En ole varma onko Mersun alkuperäisessä polttoainetankissa sihdin lisäksi takaisku/yksisuuntaventtiili, joka voisi nyt olla kysymyksessä että polttoaineet karkaa tankkiin ( tai onko kanta-auton tankissa kyseinen venttiili ). Sen takaiskun voisi laittaa niin lähelle tankkia kuin suinkin tai se pitäisi olla siellä tankissa, ettei ilmaa pääse missään olosuhteissa putkilinjoihin.Merimies-Toni kirjoitti:Se on selvä ettei auton asennon pidä toimivan auton käyntiin lähtöön vaikuttaa. Tuo "ominaisuus" vaan saattaa helpottaa tätä vian etsintää ettei tarttis ihan kaikkee vaihtaa.sakke88 kirjoitti:Kun polttoainelinjat ovat kunnossa, niin auton asennolla ei ole mitään merkitystä. Nyt vaan näyttäisi siltä että " lappoilmiöllä " polttoaine karkaa järjestelmästä.Merimies-Toni kirjoitti:Tekikö sulla pitkää starttia pidemmän seisonnan jälkeen, vai aina. Mä kans tota säädintä epäilin, mut en ymmärrä miten siihen vaikuttais se onko auto perä, vai keula trimmissä, niin kuin mulla vaikuttaa. Voishan sen sieltä koittaa jossain kohti irti kaivaa. On vaan perin vittumaisessa paikassa tuulilasin alla (!)Risto113 kirjoitti:Railpaineen säätimen o-rengas jos on rikki, niin tekee tosiaan pitkän startin; vuotaa paineen paluulinjaan.
Varmaan voi paine heitelläkin joo, itsellä oire oli juuri pitkä startti ja hidas paineen nousu.
2 torx-ruuvilla kiinni tulipellin päässä tukkia, ota irti ja katso se tiiviste.
Siinä on myös sellainen tukirengas tiivisteen takana, sekin voi murtua ja päästää tiivisteen väärään asentoon..
Jos ei muu auta niin laita polttoainelinjaan sykepumppu, joka pitää paineen järjestelmässä ainakin korkeapainepumpulle saakka.
Kyllä sinne sähköpumppu tulee jos ei kohtuudella tule muuten kuntoon, mutta yritetään nyt vielä alkuperäisillä osilla vaikkei toi systeemi mikään suunnittelun kukkanen olekkaan.
Konehuoneessa suodattimen läheisyydessä takaiskut eivät auta mitään tässä tapauksessa.
Laita kanisteriin löpös ja nosta se letkuineen auton katolla että saat lappoilmiön aikaiseksi. Anna sen jälkeen olla vuorokauden ja kokeile lähteekö tulille. Putken alapää täytyy olla siellä kanisterissa nestepinnan alapuolella.
Voisihan sitä katsoa ennen starttaustakin onko polttoainesuodatin piripinnassa löpöä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Menee väittelyksi, mutta se tuli käytännössä testattua että käyntiin lähtee hyvin vaikka filtterin ja tankin välinen linja tyhjä. Se ei vielä startissa ehdi ilmaa sieltä vetämään. Sitä tulee kyllä kiertoon koneen käytyä hetken, mutta poistuu paluun kautta tankkiin. Kone ei ollut seissyt kuin puoli tuntia. Laitoin takaiskut jolloin linjat filttereitä tankkiin valui tyhjiksi. Filtteriltä koneelle menevät ei ehtinyt tyhjentyä lappona kun sain paluun ja imun lähes samaan aikaan irti. Avainta näytti ja heti tulille. Ilmat jotka tuli hetken päästä käyntiin lähdöstä linjoihin häipyi noin 10 minuutissa....sakke88 kirjoitti:Sinne jää ilmaa putkistoon kun takaisku on konehuoneessa ja putki tyhjenee takaiskusta tankkiin asti tyhjäksi. Sitten kun yrität käynnistää moottorin niin se vetää ilmaa suodattimelle ja takaisin paluupuolelta tankkiin...kun on ilmaa järjestelmässä niin tuo tekniikka ilman automaattista ilmanpoistoa ei lähde tulille kuin pitkän startin kera.Merimies-Toni kirjoitti:Mullahan valui noi filttereitä tankkiin menevät linjat tyhjiksi kun laitoin takaiskut. Sen jälkeen kone laakista käyntiin ja kävi hyvin. Linjoissa on sen jälkeen hetken ILMAA mutta se poistuu paluun kautta tankkiin. Ei ole käytännön merkitystä.sakke88 kirjoitti:Jos polttoainejärjestelmässä ei ole automaattista ilmanpoistoa niin dieseltekniikka ei vaan salli missään pulkilinjassa yhtään ilmaa. Näin on myös vanhemmissa CDI-tekniikan Mersuissakin.Merimies-Toni kirjoitti:Mulla oli takaiskut suodattimen takana imussa ja paluussa. Ei auttanut. Ei ole eroa onko tankissa koska lähtee käyntiin jos vaan suodattimessa ja siitä koneeseen päin olevissa linjoissa on tavaraa. Jos toi filttereitä tankkiinpäin oleva(t) linja(t) on tyhjä niin se ei käyntiin lähtöön vaikuta.sakke88 kirjoitti:En ole varma onko Mersun alkuperäisessä polttoainetankissa sihdin lisäksi takaisku/yksisuuntaventtiili, joka voisi nyt olla kysymyksessä että polttoaineet karkaa tankkiin ( tai onko kanta-auton tankissa kyseinen venttiili ). Sen takaiskun voisi laittaa niin lähelle tankkia kuin suinkin tai se pitäisi olla siellä tankissa, ettei ilmaa pääse missään olosuhteissa putkilinjoihin.Merimies-Toni kirjoitti:Se on selvä ettei auton asennon pidä toimivan auton käyntiin lähtöön vaikuttaa. Tuo "ominaisuus" vaan saattaa helpottaa tätä vian etsintää ettei tarttis ihan kaikkee vaihtaa.sakke88 kirjoitti:Kun polttoainelinjat ovat kunnossa, niin auton asennolla ei ole mitään merkitystä. Nyt vaan näyttäisi siltä että " lappoilmiöllä " polttoaine karkaa järjestelmästä.Merimies-Toni kirjoitti:Tekikö sulla pitkää starttia pidemmän seisonnan jälkeen, vai aina. Mä kans tota säädintä epäilin, mut en ymmärrä miten siihen vaikuttais se onko auto perä, vai keula trimmissä, niin kuin mulla vaikuttaa. Voishan sen sieltä koittaa jossain kohti irti kaivaa. On vaan perin vittumaisessa paikassa tuulilasin alla (!)Risto113 kirjoitti:Railpaineen säätimen o-rengas jos on rikki, niin tekee tosiaan pitkän startin; vuotaa paineen paluulinjaan.
Varmaan voi paine heitelläkin joo, itsellä oire oli juuri pitkä startti ja hidas paineen nousu.
2 torx-ruuvilla kiinni tulipellin päässä tukkia, ota irti ja katso se tiiviste.
Siinä on myös sellainen tukirengas tiivisteen takana, sekin voi murtua ja päästää tiivisteen väärään asentoon..
Jos ei muu auta niin laita polttoainelinjaan sykepumppu, joka pitää paineen järjestelmässä ainakin korkeapainepumpulle saakka.
Kyllä sinne sähköpumppu tulee jos ei kohtuudella tule muuten kuntoon, mutta yritetään nyt vielä alkuperäisillä osilla vaikkei toi systeemi mikään suunnittelun kukkanen olekkaan.
Konehuoneessa suodattimen läheisyydessä takaiskut eivät auta mitään tässä tapauksessa.
Laita kanisteriin löpös ja nosta se letkuineen auton katolla että saat lappoilmiön aikaiseksi. Anna sen jälkeen olla vuorokauden ja kokeile lähteekö tulille. Putken alapää täytyy olla siellä kanisterissa nestepinnan alapuolella.
Voisihan sitä katsoa ennen starttaustakin onko polttoainesuodatin piripinnassa löpöä.
Sykepumppu paikalle ja sillä siisti.
Tämä nyt ei oikeastaan tähän vaivaan liity, mutta näin se käytännössä menee...
Viimeksi muokannut Merimies-Toni, Pe 23.11.2018 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Eikä se muuten taikaiskusta tankkiin päinkään mihinkään tyhjene ellei saa korvausilmaa...
-
- Mersumies
- Viestit: 2606
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Tuo pitää paikkansa, tyhjiöitä ei polttoainelinjaan muodostu itsekseen jos takaisku ei päästä ilmaa tilalle.Merimies-Toni kirjoitti:Eikä se muuten taikaiskusta tankkiin päinkään mihinkään tyhjene ellei saa korvausilmaa...
Vaihdoin jokunen päivä sitten commonrail -dieseliin polttoainesuodattimen ja ennen asennusta täytin piripintaan dieselillä sieltä tulopuolelta käsin eli ennen suodatusta.
Auto lähti välittömästi käyntiin vaikka varmuudella jokunen kupla putkistoon muodostuikin.
Samoin niin kylmänä kuin kuumanakin lähtee käyntiin sekunnin pyörityksellä joten jos joku auto EI lähde, on siellä selkeästi vikaa jossakin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Kun siellä paluussakin oli n. O.5 baarin aukeamispaineella oleva takaisku? Ei niinkään takaiskun virkaa tekemässä, vaan puolen baarin pidättimenä...sakke88 kirjoitti:Kyllä se putki vaan tyhjenee paluukierron tasauksena /saannoksena.
Jos sinusta tuntuu että näin hyvä niin olkoon minun puolestani.
Ei ole hyvä, kun ei auto toimi, mutta eikös keskustelupalstalla ole ajatus ruotia aisat kuntoon, eikä lyödä hanskoja tiskiin, jos jollain on eriävä mielipide? Voin toki olla väärässäkin...
Viimeksi muokannut Merimies-Toni, Pe 23.11.2018 16:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Mites se sitten auttaa vaikka takaisku olis siellä tankin päässä?sakke88 kirjoitti:Yhdestä putkesta nesteet eivät poistu jos takaiskuventtiili pitää, mutta tässä tapauksessa niin kuin kaikissa dieseleissä on kaksiputkijärjestelmä ja tasauskierto tapahtuu näiden kahden putken vaikutuksesta.E200kompressor kirjoitti:Tuo pitää paikkansa, tyhjiöitä ei polttoainelinjaan muodostu itsekseen jos takaisku ei päästä ilmaa tilalle.Merimies-Toni kirjoitti:Eikä se muuten taikaiskusta tankkiin päinkään mihinkään tyhjene ellei saa korvausilmaa...
Vaihdoin jokunen päivä sitten commonrail -dieseliin polttoainesuodattimen ja ennen asennusta täytin piripintaan dieselillä sieltä tulopuolelta käsin eli ennen suodatusta.
Auto lähti välittömästi käyntiin vaikka varmuudella jokunen kupla putkistoon muodostuikin.
Samoin niin kylmänä kuin kuumanakin lähtee käyntiin sekunnin pyörityksellä joten jos joku auto EI lähde, on siellä selkeästi vikaa jossakin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Tämä on tiedossa. En ole tästä eri mieltä ollutkaan. Mun takaiskut / vastapaine venttiilit olivat filtterin ja tankin välisessä linjassa jonka jälkeen imu ja paluu ei yhdy ennen tankkia.sakke88 kirjoitti:Ei tässä hanskoja tiskiin ole lyömässä, mutta tosiasiat on tosiasioita. Toki mielipiteitä voi esittää. Asiat riitelee ei miehet.Merimies-Toni kirjoitti:Kun sielläkin oli n. O.5 baarin aukeamispaineella oleva takaisku?sakke88 kirjoitti:Kyllä se putki vaan tyhjenee paluukierron tasauksena /saannoksena.
Jos sinusta tuntuu että näin hyvä niin olkoon minun puolestani.
Ei ole hyvä, kun ei auto toimi, mutta eikös keskustelupalstalla ole ajatus ruotia aisat kuntoon, eikä lyödä hanskoja tiskiin, jos jollain on eriävä mielipide? Voin toki olla väärässäni...
Tämä kaksiputkijärjestelmä on jokaisessa dieselissä, jossa paluukierto järjestetään joko suodattimen kautta tai yhdysliitoksen paluujärjestelmän kautta, eli syntyy ns. U-putkilo. Ja jos paluukierron järjestelmässä on vuoto, tyhjenee koko putkisto lappoilmiöllä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Kyllä, mutta mitäs se auttaa jos filtterin ja tankin välinen imu on täynnä, jos muualla järjestelmässä on ilmaa, mites se paluuputki tässä tapauksessa,?sakke88 kirjoitti:Nyt on otettava maalaisjärki käteen. Jos se takaisku on takissa imuputken päässä niin sitten on piru merrassa jos imuputki tyhjenee.Merimies-Toni kirjoitti:
Mites se sitten auttaa vaikka takaisku olis siellä tankin päässä?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5841
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Ei mitenkään, pitäisi olla täynnä korekapaine pumpulle astiMerimies-Toni kirjoitti: Kyllä, mutta mitäs se auttaa jos filtterin ja tankin välinen imu on täynnä, jos muualla järjestelmässä on ilmaa, mites se paluuputki tässä tapauksessa,?
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Eipä se suodattimen korkeus lappoilmiöön tässäkohti vaikuta, tai riippuu mistä lapiot ja minne, mutta lappoilmiö tapahtuu jos neste on lähtöpäässä korkeammalla kuin purkupäässä. Ei ole merkitystä millä korkeudella se siinä välissä kulkee...sakke88 kirjoitti:Nyt on otettava maalaisjärki käteen. Jos se takaisku on takissa imuputken päässä niin sitten on piru merrassa jos imuputki tyhjenee.Merimies-Toni kirjoitti:
Mites se sitten auttaa vaikka takaisku olis siellä tankin päässä?Lappoilmiötä ei pääse tapahtumaan kun polttoainesuodatin on moottoritilassa ylimmässä kohdassa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Rail putkeen se varmaan jostain ilmaa vetää, kun kirkkaissa putkissa ei enää ole ilmaa havaittavissa uusimisen jälkeen. Sehän tuo polttoainekkin kutistuu aikalailla jäähtyessään, että varmaan jotain ilmaa sisään vetää, vaikka laittais käsiventtiilit tulo ja paluulinjaan. Kallistuisin vakaasti tohon rail paineen säätimen vuotoon ellei auton asento vaikuttaisi käyntiin lähtöön joka taas viittaisi imuvuotoon.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Luulisi kyllä että railin vuoto pukkaisi tavaraa pihallekkin niillä paineilla. Intensiivisellä ulkomaan sivujen selauksella ei ihan vastaavaa tilannetta löytynyt.
Viimeksi muokannut Merimies-Toni, Pe 23.11.2018 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.