W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä
Kysele bilsteinin hintaa se on alkuperäislaatua halvempaan hintaan.
Orkkis w220 eteen 1500, bilstein 600eurublaa.
Onhan arnott ja miessler edullisempia, mutta miessler ei takaa toimintaa talvella... Huono juttu suomessa vaikka täällä talvet näyttää joskus yllättävän leudoilta - ainakin eteläsuomessa.
Suosittelen: Venttiiliblokki alkuperäinen, pumppu webco ja tolpat bilstein. Saattaa tuolla reseptillä olla se edullisin vaihtoehto pitemmässä juoksussa.
Orkkis w220 eteen 1500, bilstein 600eurublaa.
Onhan arnott ja miessler edullisempia, mutta miessler ei takaa toimintaa talvella... Huono juttu suomessa vaikka täällä talvet näyttää joskus yllättävän leudoilta - ainakin eteläsuomessa.
Suosittelen: Venttiiliblokki alkuperäinen, pumppu webco ja tolpat bilstein. Saattaa tuolla reseptillä olla se edullisin vaihtoehto pitemmässä juoksussa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä
"AK47" Kiitokset hyvistä neuvoistasi!
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä
No niin tilanne päivitystä...
Mese meni eilen lavetilla pajalle. No nyt pajalla ja sen verran olivat kerenneet katsoa että jostakin syystä kuskin puolen pussi (vasen) ei täyty ollenkaan! Aiemminhan vika oli tuo oikean puolen vajuminen tyhjäksi, mistä on nuo ylemmät kuvatkin. Tosiaan perjantaina kyllä kuului tuo voimakas suhina juurikin vasemmalta puolelta kompuran ja toki myös jousen läheltä.
Voisiko kompressorin venttiilikoneisto olla nyt jotenkin syypää tähän oireiluun (kuinka nuo venttiilit voisi tarkistaa?)? Onkos kellään ollut yhtä mystisiä haasteita? Nyt tosiaan kuskin puolen pussi (aiemmin jo vaihdettu vuosi sitten) oli aivan tyhjä. Sinne oikealle (vuotavaan puoleen) oli ilmaa mennyt (se pysyykö ilma siellä on arvoitus).
Mese meni eilen lavetilla pajalle. No nyt pajalla ja sen verran olivat kerenneet katsoa että jostakin syystä kuskin puolen pussi (vasen) ei täyty ollenkaan! Aiemminhan vika oli tuo oikean puolen vajuminen tyhjäksi, mistä on nuo ylemmät kuvatkin. Tosiaan perjantaina kyllä kuului tuo voimakas suhina juurikin vasemmalta puolelta kompuran ja toki myös jousen läheltä.
Voisiko kompressorin venttiilikoneisto olla nyt jotenkin syypää tähän oireiluun (kuinka nuo venttiilit voisi tarkistaa?)? Onkos kellään ollut yhtä mystisiä haasteita? Nyt tosiaan kuskin puolen pussi (aiemmin jo vaihdettu vuosi sitten) oli aivan tyhjä. Sinne oikealle (vuotavaan puoleen) oli ilmaa mennyt (se pysyykö ilma siellä on arvoitus).
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä
No niin tilannepäivitystä...
Eli vaikka alun alkaen tuo apukuljettajan puoli oireili (laski vähitellen oikean puolen pussin tyhjäksi), niin nyt tuo vika oliki kuljettajan puolen ilmpaussin rikkoutuminen. Mikä lie saanut ko. ilmapussin rikkoutumaan, koska kuljettajan puolen ilmapussi oli vaihdettu helmikuussa 2019. Ilmajousi kuljettajan puolella oli siis vain reilun vuoden vanha (toki AEROSUS-merkkinen. Korjaus meni tuolloin helmikuussa 2019 Kamuxin piikkiin - toki halvinta mahdollista osaa). Lisäksi tuo apukuljettajan puolen laskeutuminen saatiin paikallistettua noihin ilmaletkuihin. Oikealle tuleva ilmaletku, joka menee siellä lämpösuojien alla, oli keskivaiheilta lämpösuojan takana haljennut pitkittäissuunnassa ja sieltä laski ilmat pihalle tuosta apukuskin puolelta.
No nyt on sitten kuljettajan puolella Febi Bilstein ilmapussi - saa nähdä kuinka pitkään tämä kestää.
Ps. Edelleen näyttää siltä, että tuo oikea puoli pysäköitynä jää n. 1cm alemmaksi ja auto näyttää hivenen olevan kenollaan oikealle (kuljettajan puoli lokasuojan yläkohdasta vanteen yläreunaan 9,5cm ja vastaava apukuljettajan puolella 8,5cm). Toki enää ei vajuta tyhjäksi asti.
Eli vaikka alun alkaen tuo apukuljettajan puoli oireili (laski vähitellen oikean puolen pussin tyhjäksi), niin nyt tuo vika oliki kuljettajan puolen ilmpaussin rikkoutuminen. Mikä lie saanut ko. ilmapussin rikkoutumaan, koska kuljettajan puolen ilmapussi oli vaihdettu helmikuussa 2019. Ilmajousi kuljettajan puolella oli siis vain reilun vuoden vanha (toki AEROSUS-merkkinen. Korjaus meni tuolloin helmikuussa 2019 Kamuxin piikkiin - toki halvinta mahdollista osaa). Lisäksi tuo apukuljettajan puolen laskeutuminen saatiin paikallistettua noihin ilmaletkuihin. Oikealle tuleva ilmaletku, joka menee siellä lämpösuojien alla, oli keskivaiheilta lämpösuojan takana haljennut pitkittäissuunnassa ja sieltä laski ilmat pihalle tuosta apukuskin puolelta.
No nyt on sitten kuljettajan puolella Febi Bilstein ilmapussi - saa nähdä kuinka pitkään tämä kestää.
Ps. Edelleen näyttää siltä, että tuo oikea puoli pysäköitynä jää n. 1cm alemmaksi ja auto näyttää hivenen olevan kenollaan oikealle (kuljettajan puoli lokasuojan yläkohdasta vanteen yläreunaan 9,5cm ja vastaava apukuljettajan puolella 8,5cm). Toki enää ei vajuta tyhjäksi asti.
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä
Onko normaalia että W212 kompressorin ollessa irti, kompressorin ja jakoventtiilin välisen putken roikkuessa, ilmaputkesta suhahtelee ilmaa noin 5 minuutin välein kunnes perä hiljalleen laskee paineen laskiessa? Ilmasuhahdukset kestävät sekunnin kerrallaan ja ovat voimakkaita. Auto on virraton. Kieliikö tämä venttiiliviasta? Vai onko normaalia, ja paineen purkautumisen pitäisi pysähtyä kompressoriin?
Toisin sanoen, kompressorin muovisen putkimaisen ryynikotelon ja alumiinisen mäntäpesän väliliitoksessa oli O-renkaassa minimaalinen vuoto, tämän takia kompuran irroitus ja korjaus/kuivaus/huolto. Kuvittelin perän hyvin satunnaisen laskemisen johtuvan vuotavasta kompressorista.
Ajan kanssa auto nostettuna ilman pohjamuoveja tarkistettu että mikään muu ei 100% varmuudella vuoda ulospäin. EDIT: Ainakaan sillä hetkellä ei vuotanut
Kiitoksia
Toisin sanoen, kompressorin muovisen putkimaisen ryynikotelon ja alumiinisen mäntäpesän väliliitoksessa oli O-renkaassa minimaalinen vuoto, tämän takia kompuran irroitus ja korjaus/kuivaus/huolto. Kuvittelin perän hyvin satunnaisen laskemisen johtuvan vuotavasta kompressorista.
Ajan kanssa auto nostettuna ilman pohjamuoveja tarkistettu että mikään muu ei 100% varmuudella vuoda ulospäin. EDIT: Ainakaan sillä hetkellä ei vuotanut

Kiitoksia
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei
Taso anturi vaihdettu.
Perän tasot säädetty korjaamolla, eivät kuitenkaan saaneet asetusarvoja (oletuskorkeus?) Ajettua/tallennettua.
Perä laskenut parissa viikossa ja ajotietokone ilmoittaa perän nousevan, mutta ei kuitenkaan nosta. Voiko tämä nostamattomuus johtua siitä ettei noita arvoja saatu talletettua?
Perän tasot säädetty korjaamolla, eivät kuitenkaan saaneet asetusarvoja (oletuskorkeus?) Ajettua/tallennettua.
Perä laskenut parissa viikossa ja ajotietokone ilmoittaa perän nousevan, mutta ei kuitenkaan nosta. Voiko tämä nostamattomuus johtua siitä ettei noita arvoja saatu talletettua?
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei
Onko kompura huollettu? Ehkä ilman ja veden suodattimet tukossa.Migeh kirjoitti: ↑Ti 27.07.2021 23:34 Taso anturi vaihdettu.
Perän tasot säädetty korjaamolla, eivät kuitenkaan saaneet asetusarvoja (oletuskorkeus?) Ajettua/tallennettua.
Perä laskenut parissa viikossa ja ajotietokone ilmoittaa perän nousevan, mutta ei kuitenkaan nosta. Voiko tämä nostamattomuus johtua siitä ettei noita arvoja saatu talletettua?
Ilmeisesti kuitenkin kompura käy? ( Takana, kuulee kyllä)
Vesi järjestelmässä rikkoo venttiilit, hapettuu.
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei
Auto ollut itsellä vasta pari kuukautta niin ei tarkkaa tietoa onko kompuraa miten huollettu
Lähinnä ongelmat alkoivat kun tuo korkeudensäätö anturi vaihdettiin kun korjaamolla todettiin sen olevan rikki.
Missä tuo veden suodatin sijaitsee?
Kyllä sieltä surina tuntuu kuuluvan kun virrat laittaa päälle ja auto ilmoittaa nostavansa korkeutta. Mitään ei vaan tapahdu.
Lähinnä ongelmat alkoivat kun tuo korkeudensäätö anturi vaihdettiin kun korjaamolla todettiin sen olevan rikki.
Missä tuo veden suodatin sijaitsee?
Kyllä sieltä surina tuntuu kuuluvan kun virrat laittaa päälle ja auto ilmoittaa nostavansa korkeutta. Mitään ei vaan tapahdu.
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei
Kompuran imuletkussa on ilmansuodatin.
Veden kuivain on kompuran sisällä ( silica gel)
Löytääköhän Google " Mercedes Airmatic kompressor service"
Kompura on vararengas kotelon vasemmalla puolen auton alla. Musta muovisuojus.
Veden kuivain on kompuran sisällä ( silica gel)
Löytääköhän Google " Mercedes Airmatic kompressor service"
Kompura on vararengas kotelon vasemmalla puolen auton alla. Musta muovisuojus.