270 CDI (211) käytös
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270 CDI (211) käytös
Valitettavan usein se konella tehty vaihto menee väärin,Matti 58 kirjoitti:Öljynvaihto tehtiin ad-huollossa öljynvaihtolaitteella joka on suunniteltu nimenomaan vaihteiston huuhteluvaihtoon.
Asentaja ei mitannut öljytasoa ennen vaihtoa enkä kysynyt häneltä mistä päätteli tuon vajauksen. En ollut kokoaika paikalla seuraamassa tuota operaatiota. Aikaa operaatiossa meni n.2tuntia tämän jälkeen vielä testilenkki ja öljymäärän tarkistus mittatikulla. Käytin autoa vähänaikaa sitten merkkihuollossa ja pyysin samalla tarkistamaan öljyntason ja pinta oli vähän yli max-merkin. Asentaja tuumasi,että pienestä ylitäytöstä ei ole haittaa. Todennäköisesti vaihdatan kuitenkin uudet öljyt lähiaikoina ja varmistan,että tulee varmasti oikeaa öljyä laitettua
suodatinta ei vaihdeta, väärämäärä, tarkistus väärässä lämpötilassa,
ei moottorin pyöritystä(edes se vaihto kone ei sitä öljyä työnnä mettallin läpi)
siinä ylisimät mokata mitävastaan tullut,
on myös nähty että sama öljy on pumppattu takaisin ja muutakin erikoisempaa
Mökkillä
'
'
Re: 270 CDI (211) käytös
Alkuperäinen vika selvisi vihdoin ja viimein. Turbo oli ihan finaalissa. Sivuttais ja päittäis välys oli aika hurja. Lisäksi turbon siivekkeet eivät liikkuneet. Uusi turbo ratkaisi kaikki ongelmat. Paitsi ongelman joka tuli kun vaihdoin Comman laatikkoöljyt. En suosittele kenellekkään. Laatikon käytös muuttui täysin kun laitoin Febin öljyt.
Iso Kiitos kaikille avusta !
Iso Kiitos kaikille avusta !
- punatulkku
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: 270 CDI (211) käytös
...mielenkiintoista tämä laatikon öljykeskustelu. Itselleni vaihdettiin ed. kesänä juuri Gomma MVATF+ öjyt laatikon sisään https://www.motonet.fi/fi/tuote/590329/ ... maattioljy huuhtelemalla 15l siinä meni että tuli lopullta puhdasta, taisivat jopa käynnistää moottorin siinä myös vaihdon keskellä, aikas mustaa oli öljy kyllä. Auto siis W211 270 CDI nyt ajattu 295 tkm. km. Eli 40 tkm. ajettu Gomman öljyillä sen jälkeen ja toiminut niin kuin pitääkin. Ehkä jopa pehmemmäin vaihtaa / vaihtoi vaihteet tuon jälkeen.
Edellinen askin öljynvaihto (osavaihto) oli 160 tkm. kohdalla ja luulen että se oli 1. kerta tähän autoon, huoltokirjassa ei ollut aikaisempaa mainintaa laatikon öljyjen vaihdosta! Sellainen kämmi kävi tosin liikkeellä tuossa öljynhuuhtelu vaihdossa että laittoivat "saman verran takaisin kuin ottivatkin" ... no aamupäivän sitten ajelin ja ihmettelin kuin vaihtaminen ei oikein sujunut ja venytti vaihtamista tosi pitkään, niin menin iltapäivästä mussuttamaan niin kävivät koeajolla ja sen jälkeen löytyikin jostain mittatikku (lainasivat) ja tarkistivat oikein määrän, niin öljyn pinta oli ihan tikun alarajassa, ajetiin laatikko oikean lämpötilaan ja lisättiin loput öljyt eli aika tarkaan tuo 15l siinä lopulta sitten meni. Sen jälkeen aski on siis toiminut moitteetta.
Haukkuisin jos voisin Gomman öljyä, mutta kun en löydä syytä (vielä).., niin en voi. Totta on että Mersun omasta luokituslistasta tuota Gommaa ei löydy 235.1 eikä 235.14 ainakaan: https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.1_en.html
Gomma itse siis antaa nämä luokitukset: MB 236.10, MB 236.11, MB 236:12, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.3, MB 236.41, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.91 --> joka kyllä vaikuttaa ihan jäätävältä "monitoimi" laatikko öljyltä kylläkin...
Edellinen askin öljynvaihto (osavaihto) oli 160 tkm. kohdalla ja luulen että se oli 1. kerta tähän autoon, huoltokirjassa ei ollut aikaisempaa mainintaa laatikon öljyjen vaihdosta! Sellainen kämmi kävi tosin liikkeellä tuossa öljynhuuhtelu vaihdossa että laittoivat "saman verran takaisin kuin ottivatkin" ... no aamupäivän sitten ajelin ja ihmettelin kuin vaihtaminen ei oikein sujunut ja venytti vaihtamista tosi pitkään, niin menin iltapäivästä mussuttamaan niin kävivät koeajolla ja sen jälkeen löytyikin jostain mittatikku (lainasivat) ja tarkistivat oikein määrän, niin öljyn pinta oli ihan tikun alarajassa, ajetiin laatikko oikean lämpötilaan ja lisättiin loput öljyt eli aika tarkaan tuo 15l siinä lopulta sitten meni. Sen jälkeen aski on siis toiminut moitteetta.
Haukkuisin jos voisin Gomman öljyä, mutta kun en löydä syytä (vielä).., niin en voi. Totta on että Mersun omasta luokituslistasta tuota Gommaa ei löydy 235.1 eikä 235.14 ainakaan: https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.1_en.html
Gomma itse siis antaa nämä luokitukset: MB 236.10, MB 236.11, MB 236:12, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.3, MB 236.41, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.91 --> joka kyllä vaikuttaa ihan jäätävältä "monitoimi" laatikko öljyltä kylläkin...

MB history:
W176 A180 aut. Business (9/2024 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (~6.5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (10kk.)
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
W176 A180 aut. Business (9/2024 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (~6.5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (10kk.)
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
Re: 270 CDI (211) käytös
Todennäköisesti tuo öljy on ihan OK niihin laatikoihin joissa on PUNAINEN öljy eli 236.14 luokitukseen asti... ja oletan että tuo comma öljykin on punaista...
236.15 luokan öljy o taas SINISTÄ ja se on erilasta... eli 7g-tronic plus laatikoihin... eli autoihin joissa on start/stop viritys...
Muistan joskus lukeneeni että että toi uudempi 7g plus vaatii eri öljyn koska siinä on kiillotetut pinnat hammasrattaissa (friction reduction) jonka takia tuo punainen öljy ei enään pysy niissä. Joku joka tietää paremmin voi tarkentaa... ja toi sininen öljy on myös juoksevampaa.
Eli kun ottaisivat vaan tuon 236.15 luokituksen pois purkin kyljestä niin kaikki olisi ok.
236.15 luokan öljy o taas SINISTÄ ja se on erilasta... eli 7g-tronic plus laatikoihin... eli autoihin joissa on start/stop viritys...
Muistan joskus lukeneeni että että toi uudempi 7g plus vaatii eri öljyn koska siinä on kiillotetut pinnat hammasrattaissa (friction reduction) jonka takia tuo punainen öljy ei enään pysy niissä. Joku joka tietää paremmin voi tarkentaa... ja toi sininen öljy on myös juoksevampaa.
Eli kun ottaisivat vaan tuon 236.15 luokituksen pois purkin kyljestä niin kaikki olisi ok.
- punatulkku
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: 270 CDI (211) käytös
Entä onko jolloin noista lisäaineista jotain kokemuksia? esim. Mätänetin --> https://m.motonet.fi/fi/tuote/608173/Lu ... oaine-59ml
MB history:
W176 A180 aut. Business (9/2024 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (~6.5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (10kk.)
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
W176 A180 aut. Business (9/2024 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (~6.5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (10kk.)
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
- punatulkku
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: 270 CDI (211) käytös
No sta. prk. sentään..., piti oikein käydä tallissa tarkistamassa, purkin pohjalta öljyn väri! Niinpäs onkin tuo Gomma MVATF+ on todellakin punaista, sitä jäi siis vaimon S212 laatikon öljynvaihdosta viime kesältä jäljelle, täytyy varmaan vaihtaa ne oikea siniset öljyt siisään se kun on juuri 7G+ vaihteistolla oleva Stop And Go, lisäksi se on AMG ohjelmalla kuulema, en vain tiedä miten se eroaa normista, mutta onhan se hienoa sanoa että on aitoa AMG "osaa" vaimon mersussa.Sorsso kirjoitti: ↑La 23.01.2021 15:16 Todennäköisesti tuo öljy on ihan OK niihin laatikoihin joissa on PUNAINEN öljy eli 236.14 luokitukseen asti... ja oletan että tuo comma öljykin on punaista...
236.15 luokan öljy o taas SINISTÄ ja se on erilasta... eli 7g-tronic plus laatikoihin... eli autoihin joissa on start/stop viritys...
Muistan joskus lukeneeni että että toi uudempi 7g plus vaatii eri öljyn koska siinä on kiillotetut pinnat hammasrattaissa (friction reduction) jonka takia tuo punainen öljy ei enään pysy niissä. Joku joka tietää paremmin voi tarkentaa... ja toi sininen öljy on myös juoksevampaa.
Eli kun ottaisivat vaan tuon 236.15 luokituksen pois purkin kyljestä niin kaikki olisi ok.
MB history:
W176 A180 aut. Business (9/2024 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (~6.5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (10kk.)
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
W176 A180 aut. Business (9/2024 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (~6.5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (10kk.)
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
-
- Mersumies
- Viestit: 671
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: 270 CDI (211) käytös
Eiköhän tuo öljy ole oikeasti laadultaan jotain tuolta "alkupään hyväksynnöistä" esim. MB 236.7, tulee bevosta: Mobil ATF 220 (Dexron2). Tuota ei varmasti kukaan laita edes 722.6 laatikkoon, kun se on sinne väärää, joten ei sinne Commaakaan voi suositella kukaan (Muu kuin Motonet).
Äkkiä se litku pois ainakin kaikista 7g vaihteistoista!
Äkkiä se litku pois ainakin kaikista 7g vaihteistoista!
2007 R 320cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 270 CDI (211) käytös
just just... comma huhtelmalla, täyttö ilman mittatikkua... ei kovin asiansa osavaa kuvaa saa moisesta
ehkä käynistettin huhtelussa... no jos ei käynistetty niin ei huuhdeltu mitään,
öljy edes se comma ei men öljypumpupusta läpi
(ainakaan toivotavasti tai sitten on turha enään vaihdella öljyä)
ehkä käynistettin huhtelussa... no jos ei käynistetty niin ei huuhdeltu mitään,
öljy edes se comma ei men öljypumpupusta läpi
(ainakaan toivotavasti tai sitten on turha enään vaihdella öljyä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 270 CDI (211) käytös
No se pitäis olla vähän ripeämpi ja on M manuaali mode millä voinitse paimentaa vaihteita ilman että D hyppää päälle heti kohta itekseen.punatulkku kirjoitti: ↑La 23.01.2021 16:39No sta. prk. sentään..., piti oikein käydä tallissa tarkistamassa, purkin pohjalta öljyn väri! Niinpäs onkin tuo Gomma MVATF+ on todellakin punaista, sitä jäi siis vaimon S212 laatikon öljynvaihdosta viime kesältä jäljelle, täytyy varmaan vaihtaa ne oikea siniset öljyt siisään se kun on juuri 7G+ vaihteistolla oleva Stop And Go, lisäksi se on AMG ohjelmalla kuulema, en vain tiedä miten se eroaa normista, mutta onhan se hienoa sanoa että on aitoa AMG "osaa" vaimon mersussa.Sorsso kirjoitti: ↑La 23.01.2021 15:16 Todennäköisesti tuo öljy on ihan OK niihin laatikoihin joissa on PUNAINEN öljy eli 236.14 luokitukseen asti... ja oletan että tuo comma öljykin on punaista...
236.15 luokan öljy o taas SINISTÄ ja se on erilasta... eli 7g-tronic plus laatikoihin... eli autoihin joissa on start/stop viritys...
Muistan joskus lukeneeni että että toi uudempi 7g plus vaatii eri öljyn koska siinä on kiillotetut pinnat hammasrattaissa (friction reduction) jonka takia tuo punainen öljy ei enään pysy niissä. Joku joka tietää paremmin voi tarkentaa... ja toi sininen öljy on myös juoksevampaa.
Eli kun ottaisivat vaan tuon 236.15 luokituksen pois purkin kyljestä niin kaikki olisi ok.
- punatulkku
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: 270 CDI (211) käytös
OK, kiitos tiedosta. Joo tuntuuhan se laatikko aika nopealta ja ei todellakaan hyppää D päälle lainkaan! Tuo asia huomattiin juuri, kun oli DPF lähes tukossa, niin saatiin pakkopoltot vielä siihen päälle kun asentaja istui hanttarin penkillä ja paineli nappeja jostain (ei ollut Star) ja minä ajelin ympäri kylää korkeila kierroksilla. Saatiin siis pönttö virkoamaan vielä.
MB history:
W176 A180 aut. Business (9/2024 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (~6.5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (10kk.)
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
W176 A180 aut. Business (9/2024 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (~6.5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (10kk.)
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)