Hehkutuksen merkkivalo palaa ajessa
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
Hehkutulppa lämpiää punahehkuiseksi, silloin se pääsee laajenemaan. Jos se ei lämpene niin tulpan pää karstottuu kanteen kiinni ja yleensä se pää juurikin katkeaa sinne reikään. Jos on pitkään ollut palanut niin hyvää ruosteenirroitus ainetta kuppi täyteen ja rauhallisesti koittaa avata ja kun se hieman aukeaa odottaa että ainetta painuu pohjalle ja koittaa rauhallisesti edestakaisin nitkuttaa niin yleensä se aukeaa. Jos ei aukea niin se on helposti semmonen puolen päivän jobi, porata reikä tehdä kierre ja nypätä kärki pois.
RED POWER IHC DT-358
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
Jos tuo keltaisen nuolen osoittama kartio ei tiivisty kunnolla hehkun suora osa karstoittuu ja tarttuu kiinni, eikä hehku (kuulemma) kestä kovin lujasti vääntää.
Ihme kyllä itse en ole katkaissut yhtään hehkua - ainakin kerran olen joutunut toteamaan auton omistajalle puolen tunnin yrittämisen jälkeen että saattaa katketa > käski jättää homman sikseen.
Ihme kyllä itse en ole katkaissut yhtään hehkua - ainakin kerran olen joutunut toteamaan auton omistajalle puolen tunnin yrittämisen jälkeen että saattaa katketa > käski jättää homman sikseen.
Alkuperäinen ongelma tässä viestiketjussa ei ole kadonnut vieläkään...
Mutta tuohon hehkutulppien vaihtoon kuten jo tuolla kauan sitten mainitsin: ei ole kovin helppoa.
Päätin siis vaihtaa kaikki kerralla. Yksi lähtikin helposti (juuri se, joka oli jo aiemmin vaihdettu)
Pari muuta hiukan nitkutellen, yksi äristen ja sitten se viimeinen.
Ei p....kele sitten millään. Otin irrotetun tulpan ja pistin ruuvipenkkiin ja kokeilin paljonko kestää vääntöä ja taas pää pellin alle.
Juuri kun meinas hermot pettää ja lyön lunkan kiinni niin piru irtosi.
Mutta että ossaa näin monen viikonkin jälken v...tuttaa mersun suunnittelijat. Mitä ihmettä siellä oikein pääkopissa pyörii. Viissiin se, että tulpat vaihdetaan 50 000 välein, eikä ehdi karstottumaan.
Mutta tosiaan, hehkuvalo palaa edelleen enimmän osan aikaa iloisesti, vaikka katoaakin joskus ihan yllättäen

Mutta tuohon hehkutulppien vaihtoon kuten jo tuolla kauan sitten mainitsin: ei ole kovin helppoa.
Päätin siis vaihtaa kaikki kerralla. Yksi lähtikin helposti (juuri se, joka oli jo aiemmin vaihdettu)

Pari muuta hiukan nitkutellen, yksi äristen ja sitten se viimeinen.

Ei p....kele sitten millään. Otin irrotetun tulpan ja pistin ruuvipenkkiin ja kokeilin paljonko kestää vääntöä ja taas pää pellin alle.
Juuri kun meinas hermot pettää ja lyön lunkan kiinni niin piru irtosi.
Mutta että ossaa näin monen viikonkin jälken v...tuttaa mersun suunnittelijat. Mitä ihmettä siellä oikein pääkopissa pyörii. Viissiin se, että tulpat vaihdetaan 50 000 välein, eikä ehdi karstottumaan.
Mutta tosiaan, hehkuvalo palaa edelleen enimmän osan aikaa iloisesti, vaikka katoaakin joskus ihan yllättäen

E 270 CDI Elegance Aut -99 varkku