1tumppi kirjoitti: ↑To 10.06.2021 19:28
Meillä Ärrään vaihdettu just vaihdettu 642.950 kone. Samanlainen kun entinen mutta johtosarjassa oli jotain eroavaisuuksia. Olisi käynyt koneen omakin sarjalla mutta pajalla arvelivat että kannattaa laittaa auton omalla koska voi tulla ongelmia tietokoneen kanssa.
Kunhan ei olis suutin puolella häikkää, ettei käy niinku meillä että runttaa männän päälle kakkua niin että kanki vääntyy ja taas pannun vaihtoon...
Miten toi suutin vika selvis?
Tuosahan tuo
"runttaa männän päälle kakkua niin että kanki vääntyy"
toinen mikä kertoo sen selvästi on reikä männässä,
muita, suutimet irti ja testi"penkkiin"
koliseva ääni, savutus, huono käynti näihin todin muitakin syitä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Vedättäessä alkoi nakutus kuulua koppiin asti joka koveni ja koveni. Lopulta kone heilu kun heinähenkilö, joten sammutin koneen.
Toimitin auton pajalle missä pidettiin melkein varmana että 2 pytyn suutin on söpö. Uuden laitettua paikoilleen ei 2 syttynyt, selvis että mäntä jäi 4mm alle yläkuolokohdan joten kanki oli vääntynyt. Oli nähtävästi suutin hajonnut ja ruutannut täydellä paineella kakkua männän päälle kunnes ahtaan paikan tullen jonkun paikan oli antauduttava eli kanki vääntynyt. Kallis malli, meillä vaihtokone asennettuna maksoi n. 5300€
Tämän hetkinen kalusto
MB GL 320 cdi -09
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Honda Goldwing 1800 -01
Suzuki GSX 1100 F
Korjausarvot näyttää lähinnä paluuvuotoa, ja pientä vikaa suuttimissa jos suutin kusee se voi silti näyttää olevan alueella. Ääni ja käry, epätasainen tyhjäkäynti on jo oireita mihin on parempi puuttua.
Kärjet on niin halpoja että kannattaa vaihtaa jos yhtään epäilee olevan vikaa. Pito autoon 500€ ei ole mitään jos sillä välttää 2-5 tonnin remontin.
Joo ei tullu mitään vikakoodeja suuttimista. Kone vaihdettiin mut muut laitteet tuli vanhasta koneesta myös ne suuttimet. kone kävi hyvin alle 2500kiepin mut sit alko rykiminen. vein auton suutinkorjaamolla jossa kaikki suuttimet irti ja testaukseen, neljä sökönä eli voipi olla syy että toi edellinen pata sano ittesä irti.
pressa kirjoitti: ↑Ke 23.06.2021 21:06
Joo ei tullu mitään vikakoodeja suuttimista. Kone vaihdettiin mut muut laitteet tuli vanhasta koneesta myös ne suuttimet. kone kävi hyvin alle 2500kiepin mut sit alko rykiminen. vein auton suutinkorjaamolla jossa kaikki suuttimet irti ja testaukseen, neljä sökönä eli voipi olla syy että toi edellinen pata sano ittesä irti.
Tuota on jo yritetty kertoa ettei se vaihdettukin moottori hajoa pikapuoliin koska joku syyhän siihen moottorin hajoamiseen alunperin on.
No joo käynnin tasoitusta ruiskutetun polttoaine määrän mukaan. Mutta yleisesti jos korjausarvo menee suureksi on paluuvuotokin ollut isoa sytytysjärjestyksessä edellisessä suuttimessa.
Mitään konkreettista vikaahan korjausarvo ei ilmaise, vaan kuinka tasaisesti kukin ruiskuttaa.
On ollut huonoja kärkiä mitkä kusee penkissä ja silti korjausarvot ollu suht ok.
Edit: Lisätään nyt vielä että tämmöisiä havaintoja tullut itsellä vastaan, ei välttämättä ole suuremmalla otoksella asia näin. En tee suutin hommia työkseni vaan harrastelen vaan.
Okei.
Eli kuulolla,nykimisellä ja savutuksella pitäisi vika periaatteessa olla havaittavissa toivottavasti.
Omissa olleet ohivuodot tasaiset, autosta riippuen välillä 20-30ml/1min kylmällä moottorilla.
C:ssä ainakin korjausarvot ovat kylmänä olleet jo vuosia niin että yksi suutin on jossakin -2,5 paikkeilla ja lämmetessään se suutin menee lähelle 0 arvoa,mutta toinen suutin menee jonnekin -2,0-2,5 paikkeille jos oikein muistan.
Aina sitä ei kuule mutta yhden sylinterin terävä naputus / kolkotus hiljaisilla kierroksilla esim mäkeen vedätettäessä kevyesti puolikylmänä erottuu jos suutin vuotaa ja on hyvät korvat ja osaa kuunnella.
Poikkeavat äänet on yleensä pahasta, jos naputtaa menemään tasaisesti niin on yleensä hyvä.
No niin.
Vitoa selvitelty lisää eli dieselpuoli pitäis olla kunnossa, suuttimia vaihdettu 4kpl ja muitakin osia, pumppu testattu.Kaasupoljin vaihdettu kun herjas sitäkin. Mutta mutta, vitoon ei pystytty ajamaan uutta päivitystä ohjelmaan, näin sanottiin firmassa jossa niitä tehdään(Alppilan autohuolto), on kuulemma joku lukitus tai softattu. Mun aikana ei ole softattu eikä auto myyty mulle softattuna. Auto oireilee edelleen yli 2500kierroksen(rupee rykii aika pahasti)ja vikakoodit esp ja oil level on päällä. Vikakoodit oli päällä jo ennen moottorin vaihtoa.
Onko kellään mitään käryy missä mättää?
Suuttimet oikeat ja koodattu autoon?
Ainoa millä olen joskus itse havainnut nykimistä oli ohjelmalla jossa suuttimien kartata oli muokattu väärin isommille suuttimille. 2500rpm jälkeen todella rankkaa nykimistä, mikä johtui rail paineen liian nopeasta vaihtelusta.
Se että auto ei ole myyty softattuna ei tarkoita sitä etteikö joku sitä ole ennen sinua voinut tehdä. Nykyinen 212 millä liikun oli oudon pirteä vakioksi mutta ei kuitenkaan mitään tietoa että olisi softattu. Olihan siellä joku ohjelman tapainen laitettu.
Dieselpuolen korjaukset tehty dieselkorjaamolla, vaihdettu 4kpl suuttimia ja kaikki suuttimet pitäis olla koodattu, oikeista en sit tiedä. Korjaamolla asentaja sano et pumppu työntää 700-900 ja mittarit näytti et tarvis olla 1500. En tiedä mitä tol nyt sit tarkotettiin. Pumppu on testattu siel et toimii. Rykii kyl aika helvetisti 2500 kiepin jälkeen.
MJPfin kirjoitti: ↑Ma 13.09.2021 07:28
Suuttimet oikeat ja koodattu autoon?
Ainoa millä olen joskus itse havainnut nykimistä oli ohjelmalla jossa suuttimien kartata oli muokattu väärin isommille suuttimille. 2500rpm jälkeen todella rankkaa nykimistä, mikä johtui rail paineen liian nopeasta vaihtelusta.
Se että auto ei ole myyty softattuna ei tarkoita sitä etteikö joku sitä ole ennen sinua voinut tehdä. Nykyinen 212 millä liikun oli oudon pirteä vakioksi mutta ei kuitenkaan mitään tietoa että olisi softattu. Olihan siellä joku ohjelman tapainen laitettu.
Mitens sait ton rykimisen pois, uudella softalla??
pressa kirjoitti: ↑To 16.09.2021 22:49
Dieselpuolen korjaukset tehty dieselkorjaamolla, vaihdettu 4kpl suuttimia ja kaikki suuttimet pitäis olla koodattu, oikeista en sit tiedä. Korjaamolla asentaja sano et pumppu työntää 700-900 ja mittarit näytti et tarvis olla 1500. En tiedä mitä tol nyt sit tarkotettiin. Pumppu on testattu siel et toimii. Rykii kyl aika helvetisti 2500 kiepin jälkeen.
Jos samasta pumpusta on kysymys niin ei toimi jos max. paine on 900bar ja tarvittava pyynti 1500bar
MJPfin kirjoitti: ↑Ma 13.09.2021 07:28
Suuttimet oikeat ja koodattu autoon?
Ainoa millä olen joskus itse havainnut nykimistä oli ohjelmalla jossa suuttimien kartata oli muokattu väärin isommille suuttimille. 2500rpm jälkeen todella rankkaa nykimistä, mikä johtui rail paineen liian nopeasta vaihtelusta.
Se että auto ei ole myyty softattuna ei tarkoita sitä etteikö joku sitä ole ennen sinua voinut tehdä. Nykyinen 212 millä liikun oli oudon pirteä vakioksi mutta ei kuitenkaan mitään tietoa että olisi softattu. Olihan siellä joku ohjelman tapainen laitettu.
Mitens sait ton rykimisen pois, uudella softalla??
No niin. Vito käy softapajal jossa käytettiin piuhan päässä. Tulos oli että ohjelma on alkuperäinen eli ei ole viitto softattu eli vika ei ollu siinä eikä sitä voi softata kun 2500 kiepin jälkeen rykii. Vikakoodeja ei ollu. Kun hain auton softapajalta niin kotimatkalla sytty taas moottorivikavalo, ei tullu mitää viestiä kojetauluun. Nyt auto meni taas tutkittavaks missä mättää. Epäilys siirtopumppu tankissa ei työnnä tarpeeks tavaraa tai ahdin?
Vito edelleen rikki. Testerit ilmottaa jotain dieselpuolen painekoodeja. Pystyykö korkeapainepumpun vaihtaa itse eli tarviiko siinä tehdä jotain koodaus hommia, pumpun vaihtohan ei oo mikään ihme homma?
pressa kirjoitti: ↑Ke 05.01.2022 18:46
Vito edelleen rikki. Testerit ilmottaa jotain dieselpuolen painekoodeja. Pystyykö korkeapainepumpun vaihtaa itse eli tarviiko siinä tehdä jotain koodaus hommia, pumpun vaihtohan ei oo mikään ihme homma?
Vanha pumppu irti Uusi kiinni, virta päälle 3 kertaa siinä se
mutta tuskin vika on korkeapainen pumppussa
mitä oli ne koodit selit texteineen mitä testeri antaa ?
entä mikä oli niiden ohjatujen tarkistusten lopputulos ?
Star antaa eri tilanteisiin vaihtoehtoja, ohjattuja tarkistuksia jos jokin arvo pielessä. Yleistesterit ei osaa kertoa muuta kuin koodin jonka kanssa sitten tekee mitä lystää.
Tässä olis koodit mitä vito herjaa starissa eli P0087 fuel rail/system pressure-too low bank 1 ja CAN message from control module engine is faulty.( engine accelerator pedal position engine).
Railiin vaihdettu kaikki osat, neljä suutinta uusia, siirtopumppu työntää oikeella paineella ja jarrupoljin on vaihdettu eli mis vika?????