W220 S 320 CDI -03 kuluttaa sammuksissa virtaa 3 A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W220 S 320 CDI -03 kuluttaa sammuksissa virtaa 3 A
Ei tarvitse tuota työkalua, pitkät kärkipihdit tai ohut ruuvari millä pyöritelee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W220 S 320 CDI -03 kuluttaa sammuksissa virtaa 3 A
Virtalukossa on muistaakseni kaksi kontaktia jotka avain aukaisee ja sulkee ne on aiheuttaneet kummia vikoja myös mittaristoon ja koko autoonkin jos ovat hapettuneet tai kärtsähtäneet ehkä kannattaa kurkistaa virtalukon sisälle.
Re: W220 S 320 CDI -03 kuluttaa sammuksissa virtaa 3 A
Joo, ilmeisesti virtalukkovikoja on paljon. Luin MHH Auto -foorumilta ohjeen The ultimate Mercedes EIS repair guide

Niinpä vien virtalukon elektroniikkakorjaamolle. Elehuollon kaveri ehdotti kuultuaan oireista, että korjaamisen sijaan laitettaisiin toinen virtalukko, joka koodataan autoon.
Jos selviän reilun 500 hintaan tästä ongelmasta, ei se ole paljon.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W220 S 320 CDI -03 kuluttaa sammuksissa virtaa 3 A
Suunnitelmat virtalukon suhteen muuttuivat. Kävin kysymässä Auto-Sunilta uuden virtalukon hintaa. Kun klubialennus huomioidaan, n. 1100 eurolla saa uuden EIS:n ohjelmointiavaimineen ja koodauksineen. Kun käytetyn hinta-arvio oli 500-700 €, katsoin järkevämmäksi tilata uuden.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W220 S 320 CDI -03 kuluttaa sammuksissa virtaa 3 A
Älä sitten anna sitä ohjelmointi avainta takaisin eikä vanhaa lukoakkaan jos ei ole erikseen hinassa huomioitu palautuksia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W220 S 320 CDI -03 kuluttaa sammuksissa virtaa 3 A
Tämä ongelma on nyt ratkaistu. Autossani on nyt kiinni uusi alkuperäinen virtalukko. Nähtävästi osanumero oli moneen kertaan muuttunut - toivottavasti uusi on vanhaa parempi. Vanha jäi minulle talteen, mutta ei ohjelmointiavainta.
Minulle kerrottiin, että merkkiliikkeet eivät saa antaa ohjelmointiavainta asiakkaalle. Jos virtalukon tilaa merkkiliikkeestä, osan vaihto ja koodaus pitäisi siis antaa heidän hoidettavakseen. Jääköön tässä selittämättä, miten tämä asia hoidettiin.
W220:ssa neitseellisen virtalukon käyttöönotto DAS:lla on helppoa. Ensin luetaan vanhasta virtalukosta avaintasot ja lukitut avaintasot merkitään muistiin. Sitten vaihdetaan virtalukko ja työnnetään ohjelmointiavain (blue key/green key) uuteen virtalukkoon. Kun ohjelmointavaimen valo on sammunut, on koodaus valmis. Sitten siirrytään taas EZS-ohjainlaitteen käyttöönoton puolelle, syötetään valmistenumero ja tyhjennetään vikamuisti. Tämän jälkeen ensimmäinen virtalukkoon työnnetty avain toimii automaattisesti. Toinen avain pitää vielä käydä EZS-ohjainlaitteen tiedoista aktivoimassa.
Järjestelmädiagnoosissa Starissa kummittelee edelleen kohdassa Yksijohtokäyttö iso F. Tämä tuskin liittyy mitenkään tähän ongelmaan. Koko asia jää arvoitukseksi ikiajoiksi tai ainakin siihen asti, kun pääsen lukemaan autoa toisella testerillä.
Kun auto oli saatu toimimaan, oli aika varmistaa virrankulutus auto sammuksissa. Mittariston sammuttua kontin ollessa auki ja kontin valon päällä oli akulta lähtevä virta ampeerin kymmenyksiä. Huokaisin helpotuksesta tässä kohtaa.
Minulle kerrottiin, että merkkiliikkeet eivät saa antaa ohjelmointiavainta asiakkaalle. Jos virtalukon tilaa merkkiliikkeestä, osan vaihto ja koodaus pitäisi siis antaa heidän hoidettavakseen. Jääköön tässä selittämättä, miten tämä asia hoidettiin.
W220:ssa neitseellisen virtalukon käyttöönotto DAS:lla on helppoa. Ensin luetaan vanhasta virtalukosta avaintasot ja lukitut avaintasot merkitään muistiin. Sitten vaihdetaan virtalukko ja työnnetään ohjelmointiavain (blue key/green key) uuteen virtalukkoon. Kun ohjelmointavaimen valo on sammunut, on koodaus valmis. Sitten siirrytään taas EZS-ohjainlaitteen käyttöönoton puolelle, syötetään valmistenumero ja tyhjennetään vikamuisti. Tämän jälkeen ensimmäinen virtalukkoon työnnetty avain toimii automaattisesti. Toinen avain pitää vielä käydä EZS-ohjainlaitteen tiedoista aktivoimassa.
Järjestelmädiagnoosissa Starissa kummittelee edelleen kohdassa Yksijohtokäyttö iso F. Tämä tuskin liittyy mitenkään tähän ongelmaan. Koko asia jää arvoitukseksi ikiajoiksi tai ainakin siihen asti, kun pääsen lukemaan autoa toisella testerillä.
Kun auto oli saatu toimimaan, oli aika varmistaa virrankulutus auto sammuksissa. Mittariston sammuttua kontin ollessa auki ja kontin valon päällä oli akulta lähtevä virta ampeerin kymmenyksiä. Huokaisin helpotuksesta tässä kohtaa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12