Joo siin palkeessa oli pien halkeama mistä vuoti..
W212 Takailmajouset
Re: W212 Takailmajouset
Re: W212 Takailmajouset
Joo on ainaki alkuu hankalaa jos vuoto on niin pieni ettei pidä mitää ääntä niinku mulla oli aluks..Loppuu kohden vuoto oli jo sen verran iso et kuuli sihinän ihan selvästi ja se taas helpotti huomattavasti vian etsintää..toozi kirjoitti: ↑Ke 28.04.2021 12:52 Yhdet kanssa vaihdoin kun ei muualta vuotoa löytynyt. Laski usein molemmilta puolilta tai ainakin siltä vaikutti. Vaihdon jälkeen ei enää ole kuulemma laskenut et kai se kuntoon tuli. Kompura tuli myös huollettua, muttei sillä vielä teppuilu loppunut. Ei ollu tosin ryynitkään kovin kosteat.
Katselin noita vanhoja palkeita ja ei niissä kyllä silmällä näkynyt mitään halkeamia tai epäilyttäviä vekkejä. Hankalahan noiden vuotoja on tutkia, kun siinä päällä on se suojahaitari jota on hankala irrottaa ja laittaa takaisin.
Re: W212 Takailmajouset
Moi!
MB E250 CDI W212-mallissa (vm.2010) alkoi talvella mystinen perän putoaminen alas ja sittemmin kevään ja kesän aikana oire pahentunut/lisääntynyt eli perä putoaa säännöllisen epäsäännöllisesti yön aikana kokonaan alas molemmilta puolilta. Paikallinen korjaamo pariin otteeseen tutkinut ja tullut siihen tulokseen, että ilmapussivuoto ei ainakaan ole eikä ilmalinjoissakaan vuotoja ollut. Auton perä ei putoa jatkuvasti kun auton sammuttaa vaan silloin tällöin eli läheskään joka aamu perä ei ole tontissa, mutta satunnaisesti siis hyvin usein on.On siis välillä myös päiviä ettei perä ole pudonnut lainkaan. Perä nousee kyllä normaalisti ylös kun auton käynnistää. Yksi ainoa vikakoodi korjaamon testerillä näkyi 556884 "takavasen tasoventtiili, signaali yli toleranssin kaksi kertaa, vika ei ole ajankohtainen".
Onko kokemuksia missä voisi vika olla, jos ja kun ilmajousien pussien vuodosta ei ole kyse? Kiitokset etukäteen vinkeistä!
MB E250 CDI W212-mallissa (vm.2010) alkoi talvella mystinen perän putoaminen alas ja sittemmin kevään ja kesän aikana oire pahentunut/lisääntynyt eli perä putoaa säännöllisen epäsäännöllisesti yön aikana kokonaan alas molemmilta puolilta. Paikallinen korjaamo pariin otteeseen tutkinut ja tullut siihen tulokseen, että ilmapussivuoto ei ainakaan ole eikä ilmalinjoissakaan vuotoja ollut. Auton perä ei putoa jatkuvasti kun auton sammuttaa vaan silloin tällöin eli läheskään joka aamu perä ei ole tontissa, mutta satunnaisesti siis hyvin usein on.On siis välillä myös päiviä ettei perä ole pudonnut lainkaan. Perä nousee kyllä normaalisti ylös kun auton käynnistää. Yksi ainoa vikakoodi korjaamon testerillä näkyi 556884 "takavasen tasoventtiili, signaali yli toleranssin kaksi kertaa, vika ei ole ajankohtainen".
Onko kokemuksia missä voisi vika olla, jos ja kun ilmajousien pussien vuodosta ei ole kyse? Kiitokset etukäteen vinkeistä!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 490
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W212 Takailmajouset
Tuossa edellisellä sivulla on asiaa käsitelty. Talviongelmiin liittyy usein vesi, joka jäätyy venttiileihin. Vesi saattaa aiheuttaa ongelmia venttiileihin myös kesällä.
Tarkista alkuun kompressorin veden suodattimen kunto, kuivaa tai vaihda ryynit, sekä vaihda imuilman suodatin.
Tarkista alkuun kompressorin veden suodattimen kunto, kuivaa tai vaihda ryynit, sekä vaihda imuilman suodatin.