Jakopäänketju

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jusamb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 22.11.2004 22:21
Paikkakunta: Jkylä

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Miljoona(tuntia) kirjoitti: Vai oletteko kuulleet
mersun koneen kovin usein hajoavan,täytyyhän Mercedes-Benziä välillä
kehuakin :wink:
Ei ne mersun koneet kovin usein hajoa, vain noin joka toinen sunnuntai yleensä klo 15.00-16.30. :roll:
Jiitek
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 22.07.2005 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Tuossa kesällä paukahti kaverin 200d saksantuonnista ketju poikki ja selvähän se oli kertalaakista. Ehjä kone nokalle samalla rahalla kuin johonkin Lagunaan teetättää jakopäänhihnahuollon merkkiliikkeessä.

Oli mittarissa alle 200tkm ja auto siisti kuin uutena. Jälkeenpäin kun tarkastelee katkennutta ketjua, näkee siinä selvästi venyneitä kohtia, lieneekö tulleet rysäyksessä vai ovatko olleet jo ennemmin? Ne kyllä huomaisi jo pelkällä kopan irroituksella ja koneen pyörittämisellä.
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 655
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Joo mulla silloin tosiaan meni 2 rivinen ketju poikki 600tkm:ssä ja vaihdatti sitte toisen moottorin (2000e) +vaihtotyön vaiva.
Tohon sedaniin vaihdatin VEHOssa pelkän ketjun ja laskua tuli 238e, joka oli mielestäni mukavampi maksaa kuin tuo 2000e.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 25.03.2009 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

"Kahta en vaihda,toinen on vaihde ja toinen on jakop...."

Ei perskules,saitte peloteltua minut :lol: :lol: :lol:
Vaikka ajotyyli on höyhenen kevyt,pyörät tuskin koskettavat maata,niin lupaan
vaihtaa tuon ketjun puolessa millissä :!: :!:
Tuossa naapurikunnassa Sipoossahan taisi olla pätevä kaveri ,kl-varaosien
jälleenmyyjänäkin toiminut fellow,olisiko ollut Jussi?
C220 CDI vm.2000
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

260E:ssä on ketjun kiristin hydraulinen ja siinä on monta pykälää, jos mäntä on työntynyt paljon ulos niin on oletettavaa, että ketju on löysentynyt. Siis tarkistakaa ketjun kiristimestä onko ketju venynyt. Tämä on tätä mun lokiikkaa. :roll:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

mjo33400 kirjoitti:260E:ssä on ketjun kiristin hydraulinen ja siinä on monta pykälää, jos mäntä on työntynyt paljon ulos niin on oletettavaa, että ketju on löysentynyt. Siis tarkistakaa ketjun kiristimestä onko ketju venynyt. Tämä on tätä mun lokiikkaa. :roll:
Pitääkös se kiristin ottaa ulos vai mistä sen näkee paljonko se mäntä on tullutt ulos? Omastani otin kyllä sen kiristimen ulos pari vuotta sitten mutten tullut katsoneeksi kiristintä sen kummemmin. Tarkistelin löysättyä ketjua vaan siitä rattaalta. Ei ainakaan siinä rattaalla se ketju noussut yhtään. Vertailin vaan siihen kun joskus mopoaikoina venynyt mopon ketju nousi keskeltä ratasta reilusti ilmaan.
Päättelin silloin että ketju on ihan OK. Ei se ainakaan pidä mitään ääntä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Teräksissä on eroja, joku tarvikeosa voi olla pehmeämpää tavaraa ja voi kulua nopeammin kuin alkuperäinen. Ja koska mersu on yleisesti ottaen aika laadukkaasti valmistettu kärry, en laittaisi kuin alkuperäisketjun. Sama melkein kaikissa tarvikeosissa, viimeistelystä on tingitty, mutta semmosta on kadun tallaajan joskus vaikea todeta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Vastaako KL:n ketju alkuperäisosaa? Meinaa hiukan epäilyttää, kun ostin viskon, jossa lukee "made in China" :evil: Vai tuleeko lie nykyään MB:nkin alkuperäisosat Kiinasta :roll:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

JA Etelä-Afrikasta ja jne ...
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Ylivieskassa KL:llä homma hoitui omaan kiessiin hetkessä ja maksoi 1/4 vehon hinnasta... "

Millonkas sinä täällä kävit ketjua vaihdattamassa ? :shock:
wiimax.fi
Vastaa Viestiin