Ei ne mersun koneet kovin usein hajoa, vain noin joka toinen sunnuntai yleensä klo 15.00-16.30.Miljoona(tuntia) kirjoitti: Vai oletteko kuulleet
mersun koneen kovin usein hajoavan,täytyyhän Mercedes-Benziä välillä
kehuakin![]()
Jakopäänketju
Tuossa kesällä paukahti kaverin 200d saksantuonnista ketju poikki ja selvähän se oli kertalaakista. Ehjä kone nokalle samalla rahalla kuin johonkin Lagunaan teetättää jakopäänhihnahuollon merkkiliikkeessä.
Oli mittarissa alle 200tkm ja auto siisti kuin uutena. Jälkeenpäin kun tarkastelee katkennutta ketjua, näkee siinä selvästi venyneitä kohtia, lieneekö tulleet rysäyksessä vai ovatko olleet jo ennemmin? Ne kyllä huomaisi jo pelkällä kopan irroituksella ja koneen pyörittämisellä.
Oli mittarissa alle 200tkm ja auto siisti kuin uutena. Jälkeenpäin kun tarkastelee katkennutta ketjua, näkee siinä selvästi venyneitä kohtia, lieneekö tulleet rysäyksessä vai ovatko olleet jo ennemmin? Ne kyllä huomaisi jo pelkällä kopan irroituksella ja koneen pyörittämisellä.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija

- Viestit: 656
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Joo mulla silloin tosiaan meni 2 rivinen ketju poikki 600tkm:ssä ja vaihdatti sitte toisen moottorin (2000e) +vaihtotyön vaiva.
Tohon sedaniin vaihdatin VEHOssa pelkän ketjun ja laskua tuli 238e, joka oli mielestäni mukavampi maksaa kuin tuo 2000e.
Tohon sedaniin vaihdatin VEHOssa pelkän ketjun ja laskua tuli 238e, joka oli mielestäni mukavampi maksaa kuin tuo 2000e.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
1999 W163 230ML
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
1999 W163 230ML
2008 W204 200D
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa

- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
"Kahta en vaihda,toinen on vaihde ja toinen on jakop...."
Ei perskules,saitte peloteltua minut
Vaikka ajotyyli on höyhenen kevyt,pyörät tuskin koskettavat maata,niin lupaan
vaihtaa tuon ketjun puolessa millissä
Tuossa naapurikunnassa Sipoossahan taisi olla pätevä kaveri ,kl-varaosien
jälleenmyyjänäkin toiminut fellow,olisiko ollut Jussi?
Ei perskules,saitte peloteltua minut
Vaikka ajotyyli on höyhenen kevyt,pyörät tuskin koskettavat maata,niin lupaan
vaihtaa tuon ketjun puolessa millissä
Tuossa naapurikunnassa Sipoossahan taisi olla pätevä kaveri ,kl-varaosien
jälleenmyyjänäkin toiminut fellow,olisiko ollut Jussi?
C220 CDI vm.2000
260E:ssä on ketjun kiristin hydraulinen ja siinä on monta pykälää, jos mäntä on työntynyt paljon ulos niin on oletettavaa, että ketju on löysentynyt. Siis tarkistakaa ketjun kiristimestä onko ketju venynyt. Tämä on tätä mun lokiikkaa. 
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Pitääkös se kiristin ottaa ulos vai mistä sen näkee paljonko se mäntä on tullutt ulos? Omastani otin kyllä sen kiristimen ulos pari vuotta sitten mutten tullut katsoneeksi kiristintä sen kummemmin. Tarkistelin löysättyä ketjua vaan siitä rattaalta. Ei ainakaan siinä rattaalla se ketju noussut yhtään. Vertailin vaan siihen kun joskus mopoaikoina venynyt mopon ketju nousi keskeltä ratasta reilusti ilmaan.mjo33400 kirjoitti:260E:ssä on ketjun kiristin hydraulinen ja siinä on monta pykälää, jos mäntä on työntynyt paljon ulos niin on oletettavaa, että ketju on löysentynyt. Siis tarkistakaa ketjun kiristimestä onko ketju venynyt. Tämä on tätä mun lokiikkaa.
Päättelin silloin että ketju on ihan OK. Ei se ainakaan pidä mitään ääntä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Teräksissä on eroja, joku tarvikeosa voi olla pehmeämpää tavaraa ja voi kulua nopeammin kuin alkuperäinen. Ja koska mersu on yleisesti ottaen aika laadukkaasti valmistettu kärry, en laittaisi kuin alkuperäisketjun. Sama melkein kaikissa tarvikeosissa, viimeistelystä on tingitty, mutta semmosta on kadun tallaajan joskus vaikea todeta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaako KL:n ketju alkuperäisosaa? Meinaa hiukan epäilyttää, kun ostin viskon, jossa lukee "made in China"
Vai tuleeko lie nykyään MB:nkin alkuperäisosat Kiinasta 
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe




