W108 lämppärin remontering

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W108 lämppärin remontering

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Minkähän vuoksi W108 kuskinpuolen ilmakanavaan on tehty järestään jokaiseen reikä läpi jälkikäteen? Ks.

https://www.ebay.fr/itm/116113519114
https://partfrog.com/products/mercedes- ... oben-links

Itselläni meni tuosta reiästä nopeusmittarin vaijeri, mutta eipä mene enää, kun sain sen ilmakanavan asennettua niin, ettei tarvinnut käyttää tuota reikää, ks.kuva. :wtf:

Olisiko tuo reikä sitä varten, että saadaan nopeusmittarin vaijeri vaihdettua inhimillisesti käytettävissä olevalla ajankäytöllä ja effortilla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W108 lämppärin remontering

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Pikku kesätauon jälkeen jatkuu askartelu. Lämmönsäädinpaneelin asentaminen oli kerrassaan persiistä. Olisi mielenkiintoista lukea Mersun korjauskatalogista, että miten neuvoo paneelin kiinteiden kiinnityspulttien täysin piilossa olevat vastamutterit asentamaan:

Sulje silmäsi, hengitä syvään ja rauhallisesti. Oikein hyvä. Kun olet tyhjentänyt mielesi, keskitä tuntoaistisi vasemmalla puolella vasemman ja oikealla puolella oikean käden keskisormesi päähän. Paina hellästi pientä G-pistemutteria pulttiin keskisormellasi - kahta sormea ei mahdu - ja pyörittele samalla hellästi ja varovaisesti, kunnes tunnet mutterin lähtevän kierteille. Nauti viimein onnistuessasi koko vartaloosi leviävästä hyvänolontunteesta."
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W108 lämppärin remontering

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Olis kiva matkata aikakoneella vaikka vuoteen 1973 ja mennä Veholle kuikuilemaan remppahintoja. Lämmityslaitteen puhaltimen moottorin tai kennon vaihto on työläänä ähräämishommana ollut melkoisen kallis työ.

Nyt kun on kertaalleen tehty, niin ei menis kuin kaksi työpäivää, jos varaosat olis valmiina.

Nyt jos joku kysyisi hintaa millä vaihdan, niin 1 000€ plus alvi plus varaosien hinta. Tai se vuotava lämppärin kenno vois korjaantua pelkillä hanojen o-renkaitten vaihdolla..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W108 lämppärin remontering

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Laitoin hanat paikalleen ja liitinten "vaijerit". Onhan tuossa hieman ähräämistä ja työasennot kauheita, kun pitää joko maata selällään jalkatilassa tai kuskinpenkillä nojata pyrstö pystyssä pää alaspäin. :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin