MARKWITHUS kirjoitti: ↑To 16.10.2025 21:52
efi autolla tarkoittanet epäsuoraa monipisteruiskutusta. Niissä paine säädetään paineventtiilin avulla.
M112, M113, M137 koneisia bensaja ollut ja niissä on tuollainen suodatin, jossa on sisäänrakennettu paineensäädin. Ainakin tuossa M137 moottorissa oli ongelmana pitkä käynnistys kun auto seisoi yön yli, se korjaantui polttoainesuodattimen vaihdolla:
Näyttökuva 2025-10-17 011852.png
MARKWITHUS kirjoitti: ↑To 16.10.2025 21:52
mitähän 70-luvun ladoja olet oikein huoltanut kun puhut verkkosuotimesta. Kyllä länsiautoissa ihan paperinen suodatinelementti on yleensä puristettuna metallisten reikälevyelementtien väliin
ML ja R M272 ja M273 koneella ollut ja niissä oli verkkosuodatin tankinsisällä. Täältä menee vain yksi suora polttoainelinja konehuoneeseen ja paineensäätö, "paluu" ja suodatus tapahtuu tankin sisällä. Tätä en ruvennut vaihtamaan, vaikka bensapumpun tankinsisälle vaihdoinkin yhteen R:rään (Samannäköinene laitos, kun tämä suodatin, mutta toisella puolella tankkia.)
Näyttökuva 2025-10-17 012056.png
Tämä kuvan mukainen laitos on siis vaihdettava koko hässäkkä kerralla.
Kannattaako noita sitten vaihtaa, no se on maku kysymys, mutta kyllähän siinä muitakin toimintoja on suodattimessa kuin pelkkä polttoaineensuodatus kun bensanpaineensäädinkin on samassa.
Mutta kuten vaikka tulppien vaihto, kyllähän sen sitten huomaa jos vikaa tulee, vaikkei vaihdakkaan säännöllisesti, täytyy vain toivoa ettei ole kauhean kaukana kotoa silloin kun sattuu ja tapahtuu...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.