AM kirjoitti:Pistetään nyt tähän sitten kaikille köyhimmän mittariston (124) omistajille valkoiset mittarin pohjat ihan ilmaiseen jakeluun:
Pohjat vaativat ehkä hieman käsittelyä (pieniä epätarkkuuksia), mutta eivätpähän ole hinnalla pilatut!Jokainenhan voi sitten muokata niistä haluamaisensa
Kuinkas noiden pohjien asennus, viisarit täytyy tod. näk. irroittaa. Saako ne vielä helposti takaisin vai tarvitseeko kalibroida mittarit uudelleen ??
AM kirjoitti:Pistetään nyt tähän sitten kaikille köyhimmän mittariston (124) omistajille valkoiset mittarin pohjat ihan ilmaiseen jakeluun:
Pohjat vaativat ehkä hieman käsittelyä (pieniä epätarkkuuksia), mutta eivätpähän ole hinnalla pilatut!Jokainenhan voi sitten muokata niistä haluamaisensa
Kuinkas noiden pohjien asennus, viisarit täytyy tod. näk. irroittaa. Saako ne vielä helposti takaisin vai tarvitseeko kalibroida mittarit uudelleen ??
- BoNO
viisarit täytyy irroittaa, katsoo vaan lepoasennot ennenkuin irroittaa viisarit niin saa takas samaan asentoon.
nopeus mittarin neulaa jouduin tosin itse kahteen kertaan "kalibroimaan"..
Nyt ku on skannailtu pohjat ja leikelty ne ni mulle herää kysymys että millä ihmeellä ton mittariston saa edes tuolta pleksin takaa irti/esille?? Vai voiks se olla niin helppo et ton lasin saa tosta vaan irti?
Kalle kirjoitti:Nyt ku on skannailtu pohjat ja leikelty ne ni mulle herää kysymys että millä ihmeellä ton mittariston saa edes tuolta pleksin takaa irti/esille?? Vai voiks se olla niin helppo et ton lasin saa tosta vaan irti?
1.Mittaristo pois autosta ja pöydälle!! 2.Ruuvimeisseli "ristipää" käteen ja mittariston takaa noin 10 kpl ruuveja pois!.3.Nosta varoen ekaks nopeus ja lä/po mittari pois ja sitten kier. tai kello.4.Käsittele varoen!.5.Irroita viisareiden neulat.( varoen!).6.Sitten liimaa ja leikkaa jne. 7. kasaus tapahtuu toistenpäin!
Kalle kirjoitti:Nyt ku on skannailtu pohjat ja leikelty ne ni mulle herää kysymys että millä ihmeellä ton mittariston saa edes tuolta pleksin takaa irti/esille?? Vai voiks se olla niin helppo et ton lasin saa tosta vaan irti?
1.Mittaristo pois autosta ja pöydälle!! 2.Ruuvimeisseli "ristipää" käteen ja mittariston takaa noin 10 kpl ruuveja pois!.3.Nosta varoen ekaks nopeus ja lä/po mittari pois ja sitten kier. tai kello.4.Käsittele varoen!.5.Irroita viisareiden neulat.( varoen!).6.Sitten liimaa ja leikkaa jne. 7. kasaus tapahtuu toistenpäin!
Ainakin mulla o lähteny joka kerta irti tosta nopeusmittarin päältä se kupu mut liimalla takas niin hyvä tulee Ja ne viisarit on sit yleensä TIUKASSA
No joo mulla vaati kans pientä uudelleen kalibrointia,nopeus-,lämpö- ja öljynpainemittari näyttivät ensimmäisen asennuksen jälkeen mitä sattuu...tuurilla ja taidolla voi onnistua jopa ensimmäiselläkin kerralla!
Nuo muut nyt ehtikin sitten vastaamaan kaikkiin kysymyksiin
ne viisarit kannattaa katsoa mihin kohtaa jäävät, ku päästää ne ihan vapaaksi (ja jotku sen tapin yli) ja merkatakin ne, itsellä ainakin onnistunut aina takas kohdalleen ku läjätty mittaristo..
ja nopeusviisari on hyvä irroittaa (jos ei muuten lähde) laittamalla jotain pehmuketta mittarinpohjanpäälle ja taittaa se esim. puukonterällä irti siitä, mut sekin järjen kanssa ja varovasti..
tovayryn kirjoitti:ne viisarit kannattaa katsoa mihin kohtaa jäävät, ku päästää ne ihan vapaaksi (ja jotku sen tapin yli) ja merkatakin ne, itsellä ainakin onnistunut aina takas kohdalleen ku läjätty mittaristo..
ja nopeusviisari on hyvä irroittaa (jos ei muuten lähde) laittamalla jotain pehmuketta mittarinpohjanpäälle ja taittaa se esim. puukonterällä irti siitä, mut sekin järjen kanssa ja varovasti..
Jos on digikamera niin kannattaa ottaa kuva ennen purkua. Siitä näkee hyvin missä kohissa viisarit pitäs olla, mutta pitää muistaa nostaa ne pari viisaria tapin yli..
Tuolla joku aiemmin kyseli, että miten tuo itse tehdyt kestää kosteutta. Itse olen joskus lakannut tulostettuja valokuvia ihan laadukkaalla spraylakalla. Tuohon tarkoitukseen sopinee parhaiten joku mattalakka ettei kiiltele turhia. Kannattaa varmaan tulostaa parit pohjat ja kokeilla lakata toinen..
nosiis ei oikestaan muutakun ajotietokoneen ominaisuudet...ja kyllä tää
vaan on aika helvetin harvinainen...noh yhellä hemmolla mahto olla kun
täälä kyseli miten toi ajotiekone toimii ja kyseli ohjeita... muut on kyllä sanoneet että ei ole ennen nähty w124 korin mittaritaulussa
500 sec:ssä on ollu jossain yksilöissä samaa ajotietokonetta
TimitZu kirjoitti:nosiis ei oikestaan muutakun ajotietokoneen ominaisuudet...ja kyllä tää
vaan on aika helvetin harvinainen...noh yhellä hemmolla mahto olla kun
täälä kyseli miten toi ajotiekone toimii ja kyseli ohjeita... muut on kyllä sanoneet että ei ole ennen nähty w124 korin mittaritaulussa
500 sec:ssä on ollu jossain yksilöissä samaa ajotietokonetta
skannaat vaan vanhat pohjat, ja teetät uudet mainosfirmassa, saat minkä värisen haluat, ja samalla voit nuo ajotietokoneen tekstit laittaa vaikka englanniksi.