Jeps kyllähän ne kiiltää. Ei ole kiilloitetut penkit, vaan kiiltävät hyvinvoinnista. Se on nahan hymy.. (Tosin nahka voi kiiltää myös jos nahka on kulunut tareeksi sileäksi.)
Rasvanen nahka kiiltää aina. Jos rasvaat kätesi, niin nekin kiiltävät! Samanlailla ne penkit kiiltää vaikka käyttäisi autoglymin hoitoainetta, mutta kiiltävät vain kuivumisen verran. Sillä kyisessä aineessa on niin heikosti itse hoitavaa rasvaa/öljyä joten se imeytyy välittömästi nahan sisään. Loppu ainehan glymin tuotteissa on etupäässä puhdasta vettä.. Eli kyllähän se kiiltö häviää sitä mukaa mitä nahka kuivuu. Minulle on aivan sama kiiltäkö penkit vai ei, kunhan ne säilyy hyvässä kunnossa. Nyt ei ainakaan lähe halkeileen kuivuudesta.
Samanlailla nahkatakitkin kiiltää uutena, mutta pidemmän päälle ne haalistuvat ja rupeaa väri kulumaan, vain siksi kun nahka kuivuu.
Jos nahkaa hoitaa, niin sehän kestää mitä vaan ainakin teoriassa..
Ps. Käsittelin oman nahkatakin myös kyseisellä aineella, mikä oli saanut vesisateen niskaan aikoinaa jonka seurauksena nahka oli hivenen kovettunut. Annoin viikon muhia ja takki oli kuin pakasta vedetty. Että näin. Uskoon ken uskoo. Käytän itse ainakin mokomaan ainetta jatkossakin.
Kannattaa kokeilla vaikka kysiestä rasvaa esim vanhaan sohvaan taikka johonkin, niin voi miettiä että uskaaltaako sitä pistää auton sisustaan.
Minä totesin hyväksi, niin ajattelin muille kertoa, jos jotakin kiinostaa.
Huom! Jokainen käyttää mitä haluaa.
Toki muutkin voivat pistää kuvia sisustoistaan ja kehua kuvan kera, että mitä ainetta on käytetty hoidossa. Mielellään vertauskuvaa ennen ja jälkeen hoidon.
Nahkasisustan omistajat HUOM! Hyvä aine sisustan ehostukseen
-
- Mersumies