Pidä sitten pää kylmänä! Mikään ei tule niin kalliiksi kuin halpa Mersu.Jugga kirjoitti:Kiitoksia kaikista vastauksista vaikka välillä näyttikin että keskustelu riistäytyi käsistä!![]()
Lyhyen rationaalisen harkinnan jälkeen olen päättänyt hankkia itselleni ässän. Nyt vain haku päälle, toivottavasti ei vain kestä sitä kahta vuotta mitä jollakin tähän threadiin vastanneella.
W126 käyttöautoksi??
asiasta keinohevoseen, kävin tuossa yhtä w126 300sel katsomassa, -88 .
aika noku, kesk.luk. kattoluukku, ei ilmastointia.
~300tkm ajettu, suomi peli, elikkä aika ruosteessa oli, ei kuitenkaan miltään mädältä näyttänyt.
mitäs tuollaista saa/kannattaa yleensä maksaa?, auton yleiskunto oli sellainen "kulahtanut", mutta pienellä fixauksella saisi varmaan kuntoon.
aika noku, kesk.luk. kattoluukku, ei ilmastointia.
~300tkm ajettu, suomi peli, elikkä aika ruosteessa oli, ei kuitenkaan miltään mädältä näyttänyt.
mitäs tuollaista saa/kannattaa yleensä maksaa?, auton yleiskunto oli sellainen "kulahtanut", mutta pienellä fixauksella saisi varmaan kuntoon.
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Jos yleisilme on kulahtanut, se kertoo minusta huonosta pidosta yleiselläkin tasolla. Itse en ostaisi kulahtanutta peliä.epk kirjoitti:asiasta keinohevoseen, kävin tuossa yhtä w126 300sel katsomassa, -88 .
aika noku, kesk.luk. kattoluukku, ei ilmastointia.
~300tkm ajettu, suomi peli, elikkä aika ruosteessa oli, ei kuitenkaan miltään mädältä näyttänyt.
mitäs tuollaista saa/kannattaa yleensä maksaa?, auton yleiskunto oli sellainen "kulahtanut", mutta pienellä fixauksella saisi varmaan kuntoon.
Hinnasta en osaa sanoa. Olisko joku 7000-8000€ maximihinta kulahtaneesta. Hyvästä yksilöstä voisi 11000€ olla kattohinta.
oliko missä??
Olikos auto Turussa Rinta-Joupilla ??epk kirjoitti:asiasta keinohevoseen, kävin tuossa yhtä w126 300sel katsomassa, -88 .
aika noku, kesk.luk. kattoluukku, ei ilmastointia.
~300tkm ajettu, suomi peli, elikkä aika ruosteessa oli, ei kuitenkaan miltään mädältä näyttänyt.
mitäs tuollaista saa/kannattaa yleensä maksaa?, auton yleiskunto oli sellainen "kulahtanut", mutta pienellä fixauksella saisi varmaan kuntoon.
Siellä taisi olla yksi 300 SEL myynnissä takapihalla..
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Huh!epk kirjoitti:no 5500€ oli pyynti, mielestäni kohtuu edullinen, ei auto mikään pommi ollut, vaan huonosti pidetty, eli paskainen sisältä ja muutenkin paikat vähän repsotti
Liian halpa. Siinä on jotain vikaa. Unohda, jos kerran oli huonosti pidetty.
Ajoitko autoa? Toimiko vaihteisto, ääntikö perä yms...?
pienet tesmit ajoin, tosin en saanut mitään kuvaa, koska ajokerta oli sen verra lyhyt, ajan puutteen vuoksiDay Downhill kirjoitti:Huh!epk kirjoitti:no 5500€ oli pyynti, mielestäni kohtuu edullinen, ei auto mikään pommi ollut, vaan huonosti pidetty, eli paskainen sisältä ja muutenkin paikat vähän repsotti
Liian halpa. Siinä on jotain vikaa. Unohda, jos kerran oli huonosti pidetty.
Ajoitko autoa? Toimiko vaihteisto, ääntikö perä yms...?
edit: hinnassa on "kaveri" alennusta, joten mun on vaikea sano noitten pyynnistä mitään.
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Se on kyllä edullinen. Tee kunnon koeajo... voihan se olla hintansa väärti tai tässä tapauksessa parempiepk kirjoitti:pienet tesmit ajoin, tosin en saanut mitään kuvaa, koska ajokerta oli sen verra lyhyt, ajan puutteen vuoksiDay Downhill kirjoitti:Huh!epk kirjoitti:no 5500€ oli pyynti, mielestäni kohtuu edullinen, ei auto mikään pommi ollut, vaan huonosti pidetty, eli paskainen sisältä ja muutenkin paikat vähän repsotti
Liian halpa. Siinä on jotain vikaa. Unohda, jos kerran oli huonosti pidetty.
Ajoitko autoa? Toimiko vaihteisto, ääntikö perä yms...?, mutta noin suuunnilleen oli mielestäni kunnossa, täytyy mennä ajan kanssa uudestaan
edit: hinnassa on "kaveri" alennusta, joten mun on vaikea sano noitten pyynnistä mitään.
Morjens,Jugga kirjoitti:Kiitoksia kaikista vastauksista vaikka välillä näyttikin että keskustelu riistäytyi käsistä!![]()
Lyhyen rationaalisen harkinnan jälkeen olen päättänyt hankkia itselleni ässän. Nyt vain haku päälle, toivottavasti ei vain kestä sitä kahta vuotta mitä jollakin tähän threadiin vastanneella.
pistän tämän viestin vielä vaikka taitaa tämä aihe alkaa olla loppuun käsitelty.
Onneksi olkoon päätöksestä.
Muutaman kuukauden kokemuksella sanoisin, että auto on sangen erinomainen. Vaimo tuntuu menevän (onnekseni) kaupungilla ässäillessä jostakin syystä paniikkiin ja saan itse tällä 126:lla yleensä ajella.
Kulutus on automaattisena vaihdellut 8,9.....12,6 välillä. Saksassa 150....180km/h nopeuksillä ja boxi katolla Suomen moottoriteillä nuo 12,6 lukemat. Pisaralla pisimmälle ajolla nuo 9 lukemat. Öljyä kuluu tällä foorumilla parjailtua Mobil1 5W-50:stä n. 0,6 l/1000km. Käyttöohjeen mukaan normaalikuluksi lasketaan nopeassa ajossa vielä 1,5l/1000km:kin.
Alla ovat kumeina Pirellin H-nopeusluokan kitkat. Kasson miten houkan käy liukkaiden tullen. TM julkaisi testinraportin 2/2003 numerossa kyseisiä saman nopeusluokan kitkoja koskien ja totesi tuossa testissä, että kyllä näilläkin talvessa selviää. Vai luinko liian tarkkaan vain sen testin yhden lauseen?
Saksasta auton saa hyvässä lykyssä kaikkine kuluineen myös verot sisältäen alle 10t eurolla. Voi tosin saada Suomestakin tuolla rahalla hyvässä lykyssä.
Suosittelisin Saksaa auton hankintamaana. Kiinnostukaat yksityisten mobile.de ilmoituksista ja kuvattomista sellaisista. Koskapa kuvattomat hyvät säilyvät myynnissä jonkin verran pitempään. 1. hand ainoastaan ja huoltokirjallisista mieluusti MB:n huoltamista sellaisista.
Ainakin täällä Uleåborgissa näillä 126:lla meneskellään kaupungilla aika-ajoin peräkanaa, joka kertoo käyttöautona olon yleistymisestä. Kliffaa.
Onnea 126 metsästykseenne.
Terveisin
Jo vain
300 SE
Morjens,Jugga kirjoitti:Kiitoksia kaikista vastauksista vaikka välillä näyttikin että keskustelu riistäytyi käsistä!![]()
Lyhyen rationaalisen harkinnan jälkeen olen päättänyt hankkia itselleni ässän. Nyt vain haku päälle, toivottavasti ei vain kestä sitä kahta vuotta mitä jollakin tähän threadiin vastanneella.
pistän tämän viestin vielä vaikka taitaa tämä aihe alkaa olla loppuun käsitelty.
Onneksi olkoon päätöksestä.
Muutaman kuukauden kokemuksella sanoisin, että auto on sangen erinomainen. Vaimo tuntuu menevän (onnekseni) kaupungilla ässäillessä jostakin syystä paniikkiin ja saan itse tällä 126:lla yleensä ajella.
Kulutus on automaattisena vaihdellut 8,9.....12,6 välillä. Saksassa 150....180km/h nopeuksillä ja boxi katolla Suomen moottoriteillä nuo 12,6 lukemat. Pisaralla pisimmälle ajolla nuo 9 lukemat. Öljyä kuluu tällä foorumilla parjailtua Mobil1 5W-50:stä n. 0,6 l/1000km. Käyttöohjeen mukaan normaalikuluksi lasketaan nopeassa ajossa vielä 1,5l/1000km:kin.
Alla ovat kumeina Pirellin H-nopeusluokan kitkat. Kasson miten houkan käy liukkaiden tullen. TM julkaisi testinraportin 2/2003 numerossa kyseisiä saman nopeusluokan kitkoja koskien ja totesi tuossa testissä, että kyllä näilläkin talvessa selviää. Vai luinko liian tarkkaan vain sen testin yhden lauseen?
Saksasta auton saa hyvässä lykyssä kaikkine kuluineen myös verot sisältäen alle 10t eurolla. Voi tosin saada Suomestakin tuolla rahalla hyvässä lykyssä.
Suosittelisin Saksaa auton hankintamaana. Kiinnostukaat yksityisten mobile.de ilmoituksista ja kuvattomista sellaisista. Koskapa kuvattomat hyvät säilyvät myynnissä jonkin verran pitempään. 1. hand ainoastaan ja huoltokirjallisista mieluusti MB:n huoltamista sellaisista.
Ainakin täällä Uleåborgissa näillä 126:lla meneskellään kaupungilla aika-ajoin peräkanaa, joka kertoo käyttöautona olon yleistymisestä. Kliffaa.
Onnea 126 metsästykseenne.
Terveisin
Jo vain
300 SE
Re: oliko missä??
Joo, unohtakaa tuo Joupin Selli, kirjoitin siitä kesällä hieman kommenttia palstalle, kone aivan loppu tai sitten alipaineissa vikaa, ei kulje yhtään paremmin kuin 200 D ja laatikko repii kauheasti. Virtalukon pohja rikki jne.JS kirjoitti:Olikos auto Turussa Rinta-Joupilla ??epk kirjoitti:asiasta keinohevoseen, kävin tuossa yhtä w126 300sel katsomassa, -88 .
aika noku, kesk.luk. kattoluukku, ei ilmastointia.
~300tkm ajettu, suomi peli, elikkä aika ruosteessa oli, ei kuitenkaan miltään mädältä näyttänyt.
mitäs tuollaista saa/kannattaa yleensä maksaa?, auton yleiskunto oli sellainen "kulahtanut", mutta pienellä fixauksella saisi varmaan kuntoon.
Siellä taisi olla yksi 300 SEL myynnissä takapihalla..
Re: ...
No jaa, varsinkin edustuskategorian autoissa on kautta aikojen pyritty melko alhaisiin käyntinopeuksiin ja pitkiin välityksiin ei niinkään talousmielessä, vaan nimenomaan alhaisen melutason saavuttamiseksi.Day Downhill kirjoitti: Mitenkä tuon hiljaisuuden selität? Moottori äänet ei sisälle kuulu varmaan kummassakaan. Minä ainakin olen pistänyt paljon ajetuissa manuaaleissa merkille pienen sivuäänen joka kuuluu vaihteistosta/kytkimestä. Ääni ei ole häiritsevää, mutta kuuluu kuitenkin selvästi. Väittäisin siis automaatin olevan hiljaisempiEhkä Daamistasi ei vielä sivuääniä kuulu (Ei tietenkään!) , mutta yleisesti ottaen.
Vaikka moottorin äänet eivät olekaan eriteltävissä muun äänituotannon seasta, lähinnä rengasmelu (ainakin loppuunajetuilla Nokialaisilla), niin eron huomaa. Jos ajan esim. 120 km/h vitosella ja heitän neloselle, niin melu(meluttomuus
Esim. RR on halunnut pitää moottorin maksimikiepit 4000 rpm tuntumassa, vaikka koneen ääni tuskin kantautuisi sisälle edes 6000 rpm käyntinopeuksilla.
Vaihteistosta tai kytkimestä ei ole kuulunut mitään ylimääräistä ääntä missään ajamassani manuaalissa, mutta eipä yhdelläkään ollut menty yli 400 tkm matkaa. Eikös manulaatikolle "paljon ajettu" ole jotain 700.000-> km
Sivuäänet, jos repsikkaa ei oteta lukuun
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
lisää
Nuo nitinät voi olla joskus "kummallisia ", ja pienestä kiinni :
Vaimolla on ranskalaisten "virka-auto", eli Reno 25. Auto on varsin toimiva
kokonaisuus kaikenkaikkiaan, mutta kojetaulun nitinä jotenkin pilasi tunnelmaa. Nitinä tuntui kuuluvan eri puolilta kojetaulua - milloin mistäkin.
Jouduinpa sitten kerran vaihtamaan mittaristoa. Tilalle hankkimassani purkumittaristossa oli kotelon yläreunassa pari eristysnauhan palaa,
kooltaan peukalonpään kokoista. Ihmettelin niiden merkitystä, mutta tapani mukaan, en jätä mitään pois minkä tehdas on raskinut autoon laittaa.
Ja koeajolla erkkarien merkitys selvisi : ei enää mitään nitinöitä - ei mistään,
ja vaikutus on ollut pysyvä.
Kerroin tämän siksi, että esim. kun oviverhouksia irroitellaan, niin on syytä
laittaa huolellisesti kaikki teipit ja muovit paikoilleen. Tai sitten lisäämällä
jotakin vaimentavaa sopivaan paikkaan voi olla suuri merkitys.
Vaimolla on ranskalaisten "virka-auto", eli Reno 25. Auto on varsin toimiva
kokonaisuus kaikenkaikkiaan, mutta kojetaulun nitinä jotenkin pilasi tunnelmaa. Nitinä tuntui kuuluvan eri puolilta kojetaulua - milloin mistäkin.
Jouduinpa sitten kerran vaihtamaan mittaristoa. Tilalle hankkimassani purkumittaristossa oli kotelon yläreunassa pari eristysnauhan palaa,
kooltaan peukalonpään kokoista. Ihmettelin niiden merkitystä, mutta tapani mukaan, en jätä mitään pois minkä tehdas on raskinut autoon laittaa.
Ja koeajolla erkkarien merkitys selvisi : ei enää mitään nitinöitä - ei mistään,
ja vaikutus on ollut pysyvä.
Kerroin tämän siksi, että esim. kun oviverhouksia irroitellaan, niin on syytä
laittaa huolellisesti kaikki teipit ja muovit paikoilleen. Tai sitten lisäämällä
jotakin vaimentavaa sopivaan paikkaan voi olla suuri merkitys.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T




