Automaattivaihteiston käyttö
Väittäisin, että mun 200T:ssä on kickdown toteutettu vaijerilla, ei solenoidilla. Automaattihan vaihtaa joko kierrosten mukaan tai alipaineen mukaan kun kierrokset on "laatikon mielestä" liian matalat. Jos laatikko ei älyä (kuten mulla toisinaan) vaihtaa pienemmälle vaikka alipaine on maksimissaan (kaasu lähes pohjassa), potkaisen kaasun kerran lattiaan ja kickdown toimii.
Ohjekirja sanoo "3":n ja "2":n käyttämisestä, että ylämäissä ja kovalla kuormalla kun tuntuu että veto loppuu eikä laatikko itse vaihda pienemmälle. Tosin, niitähän voi käyttää moneen muuhunki tarkoitukseen--itse käytin Chevyssä ihan kiihdyttämiseen 1-2-D ku en saanu laatikkoa säädettyä vaihtamaan optimivääntöalueella.
Ohjekirja sanoo "3":n ja "2":n käyttämisestä, että ylämäissä ja kovalla kuormalla kun tuntuu että veto loppuu eikä laatikko itse vaihda pienemmälle. Tosin, niitähän voi käyttää moneen muuhunki tarkoitukseen--itse käytin Chevyssä ihan kiihdyttämiseen 1-2-D ku en saanu laatikkoa säädettyä vaihtamaan optimivääntöalueella.
No oletkos kokeillut tuota vaijerin kiristämistä? Kuinka tulit siihen tulokseen että KD olisi vaijeritoiminen? Löytyykö akun takaa tupakka-askin kokoinen rele jossa kulee Kick Down päällä?Juke72 kirjoitti:Väittäisin, että mun 200T:ssä on kickdown toteutettu vaijerilla, ei solenoidilla. Automaattihan vaihtaa joko kierrosten mukaan tai alipaineen mukaan kun kierrokset on "laatikon mielestä" liian matalat. Jos laatikko ei älyä (kuten mulla toisinaan) vaihtaa pienemmälle vaikka alipaine on maksimissaan (kaasu lähes pohjassa), potkaisen kaasun kerran lattiaan ja kickdown toimii.
Ohjekirja sanoo "3":n ja "2":n käyttämisestä, että ylämäissä ja kovalla kuormalla kun tuntuu että veto loppuu eikä laatikko itse vaihda pienemmälle. Tosin, niitähän voi käyttää moneen muuhunki tarkoitukseen--itse käytin Chevyssä ihan kiihdyttämiseen 1-2-D ku en saanu laatikkoa säädettyä vaihtamaan optimivääntöalueella.
Re: Automaattivaihteiston käyttö
Hmn... omassa autossani on mielestäni 722.122 -vaihteisto, ja se kyllä lähtee kakkosella liikkeelle...? Lieneekö 300 D:ssä käytetty sitten 722.1xx-laatikkoa?juuso kirjoitti: Tehtaan alkuperäiset arvot 123.130:n vaihtokohdille ovat sellaiset, että kuuluukin lähteä ykkösellä liikkeelle sekä osa-, että täyskaasulla+ KD:llä tietenkin. Sama juttu sekä vanhemmalla 722.1 laatikolla, että uudemmalla 722.4:llä. Vaihtui kesken -83:n; en ole varma oliko tyypillinen syyskuun juttu- ts. mallivuosi -84.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Automaattivaihteiston käyttö
300D:ssä oli 722.118. Oman perheeni käytössä aikoinaan ollut käyttäytyi kuten "Leka" kirjoitti- vaihtoi tosin 2:lle jo noin 30:ssä. Ehkä vaijeri oli meillä vähän löysemmällä.Timo L. kirjoitti: Hmn... omassa autossani on mielestäni 722.122 -vaihteisto, ja se kyllä lähtee kakkosella liikkeelle...? Lieneekö 300 D:ssä käytetty sitten 722.1xx-laatikkoa?
Tuosta 230E:stä ei ole käyttökokemusta- niinpä piti mielenkiinnosta tsekata tehtaan korjaamodatasta tehtaan sunnittelemat arvot. 230E:n 722.122 pitäisi sen mukaan lähteä kakkosella myös täyskaasulla- juuri niinkuin sinulla tekee. KD:llä vaihtaisi ykköseltä kakkoselle nopeudessa 40km/h.
Uudempi 230E (-84...) 722.401-laatikolla on sitten tarkoitettu lähtemään täyskaasulla ja KD:llä 1:llä- vaihto täyskaasulla kakkoselle 22km/h (KD:llä 38km/h).
Unelmilla on tapana toteutua...
Re: Automaattivaihteiston käyttö
Mun laatikko on myös mallia 722.118. Heräsi mielenkiinto tohon "tehtaan korjaamodataan" Mistäköhän tekeleen saa käsiin?juuso kirjoitti:300D:ssä oli 722.118. Oman perheeni käytössä aikoinaan ollut käyttäytyi kuten "Leka" kirjoitti- vaihtoi tosin 2:lle jo noin 30:ssä. Ehkä vaijeri oli meillä vähän löysemmällä.
Tuosta 230E:stä ei ole käyttökokemusta- niinpä piti mielenkiinnosta tsekata tehtaan korjaamodatasta tehtaan sunnittelemat arvot. 230E:n 722.122 pitäisi sen mukaan lähteä kakkosella myös täyskaasulla- juuri niinkuin sinulla tekee. KD:llä vaihtaisi ykköseltä kakkoselle nopeudessa 40km/h.
Uudempi 230E (-84...) 722.401-laatikolla on sitten tarkoitettu lähtemään täyskaasulla ja KD:llä 1:llä- vaihto täyskaasulla kakkoselle 22km/h (KD:llä 38km/h).
mistähän tietää mikä laatikkotyyppi autossa on,vai pitääkö mönkiä auton alle ihmettelemään laatikon kupeesta numerosarjaa?löytyykö tyyppikilvestä tietoa laatikon mallista? 

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Re: Automaattivaihteiston käyttö
Ostin Seinäjoelta? (no Pohjanmaalta kuitenkin) huutokaupasta, kun muuan mersuliike lopetti- olisiko ollut Automela-niminen firma. Kyseinen kirja ei kerro mitään remonttien vaiheistuksesta yms., mutta "kaikki" tarvittavat tyyppitiedot, säätöarvot, momentit... WISsistä saa suurelta osin saman tiedon.Leka kirjoitti:
Mun laatikko on myös mallia 722.118. Heräsi mielenkiinto tohon "tehtaan korjaamodataan" Mistäköhän tekeleen saa käsiin?
Unelmilla on tapana toteutua...
Tämmösen numerosarjan kantakortista löysin,tosin ilman pilkkua,oiskose tämä?Leka kirjoitti:Auton kantakortista pitäisi selviävän.make kirjoitti:mistähän tietää mikä laatikkotyyppi autossa on,vai pitääkö mönkiä auton alle ihmettelemään laatikon kupeesta numerosarjaa?löytyykö tyyppikilvestä tietoa laatikon mallista?
722.359 sen perässä on vielä 0 3322667

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Re: Automaattivaihteiston käyttö
[quote="juuso]
300D:ssä oli 722.118. Oman perheeni käytössä aikoinaan ollut käyttäytyi kuten "Leka" kirjoitti- vaihtoi tosin 2:lle jo noin 30:ssä. Ehkä vaijeri oli meillä vähän löysemmällä.
Tuosta 230E:stä ei ole käyttökokemusta- niinpä piti mielenkiinnosta tsekata tehtaan korjaamodatasta tehtaan sunnittelemat arvot. 230E:n 722.122 pitäisi sen mukaan lähteä kakkosella myös täyskaasulla- juuri niinkuin sinulla tekee. KD:llä vaihtaisi ykköseltä kakkoselle nopeudessa 40km/h.
Uudempi 230E (-84...) 722.401-laatikolla on sitten tarkoitettu lähtemään täyskaasulla ja KD:llä 1:llä- vaihto täyskaasulla kakkoselle 22km/h (KD:llä 38km/h).[/quote]
OK, kiitos selvityksestä, olin unohtanut lukea tämän ketjun. Uudemmalla 230 E:llä tarkoittanet jo W124:ää?
300D:ssä oli 722.118. Oman perheeni käytössä aikoinaan ollut käyttäytyi kuten "Leka" kirjoitti- vaihtoi tosin 2:lle jo noin 30:ssä. Ehkä vaijeri oli meillä vähän löysemmällä.
Tuosta 230E:stä ei ole käyttökokemusta- niinpä piti mielenkiinnosta tsekata tehtaan korjaamodatasta tehtaan sunnittelemat arvot. 230E:n 722.122 pitäisi sen mukaan lähteä kakkosella myös täyskaasulla- juuri niinkuin sinulla tekee. KD:llä vaihtaisi ykköseltä kakkoselle nopeudessa 40km/h.
Uudempi 230E (-84...) 722.401-laatikolla on sitten tarkoitettu lähtemään täyskaasulla ja KD:llä 1:llä- vaihto täyskaasulla kakkoselle 22km/h (KD:llä 38km/h).[/quote]
OK, kiitos selvityksestä, olin unohtanut lukea tämän ketjun. Uudemmalla 230 E:llä tarkoittanet jo W124:ää?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi