Jatkan tätä vanhaa aihetta...pikkasen off-topiccia mutta polttoaineiden verothan ovat taasen nousussa... ai niin mutta aiheeseen, tai siis aiheen sivuun. Tuli eilen käytyä puuhamaassa ( Viipurissa) ja vaimon kampaajakäynnillä odotellessa autossa torkkuessa jotenkin tuli mieleen että milloinkas tähän Tahoeen sitten kolahtaa tällä rajan toisella puolella - joskushan sekin sattuu

. Olen käynyt kesän aikana nyt varmaan 4 -5 kertaa tahoella tankkaamassa koska siirsin vakuutukset siihen W126:n myytyäni.
Paluumatkalla kotiin keskustan alueella olin ryhmittynyt vasemmalle kaistalle Y-risteykseen (Karuselli) odottamaan vastaantulijoiden hälvenemistä. Niitäkin tuli kahta kaistaa ja siinä risteyksen kohdilla on vielä linja-autopysäkki joka sotkee liikennettä

. Vastaan tuli Y-risteyksen oikealta sivulta iso paku, joko Sprinter tai korkea Ducato tms todella lujaa, varmaan noin 70-80 kmh, se vähän oikaisi risteyksessä ja leikkasi kaistalleni: kauhea pamaus ja vasen sivupeilini räsähti p*skaksi taittuen sivulle - peilinlasinpalat sen kun ropisi. Katsoin taustapeiliin kun se paku loittoni kohti wiipurin linnaa eikä minulla ollut mitään mahdollisuutta siinä ruuhkassa kääntyä ympäri sitä seuraamaan. Ja mitä siitä olisi kostunut...
Tavaratalo Karusellin pihalla totesin vauriot pelkäksi peilin lasiksi. Käänsin peilin oikeaan asentoon, nivel OK, sekä sähkösäätö toimii 4 suuntaan. Täräys oli varmaan niin raju että se pirstoi peilin lasin. Se on klipseillä kiinni muovirungossa jota moottori liikuttaa. Apparin peilin lasin nimittäin vaihdoin silloin kun ostin auton. En tiedä mitä maksaa kun sain sen jälkitoimituksena liikkeestä mistä auton ostin.
Isompaa mälliä odotellessa...maalataan nyt piruja oikein seinälle niin kun vaimoni minua syytti että mitäs mietit tuollaisia asioita

. On siellä vaan sellainen liikenne ainakin keskustassa välillä että hirvittää. Olen ottanutkin röyhkeän asenteen tuolla Tahoella ajaessani; siellä kunnioitetaan suurempaa. No, hummeria tai isoa escaladea minäkin sitten väistän