Moottorivaurio 240D / OM616 -> 1-mäntä poikinut

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

jari_w123 kirjoitti:Oli todella hyvät nuo pumpun ajoitus ohjeet.Tuliko kuinka tarkasti kohdalleen kun tarkastit joutsen kaulalla?Onko muuten mikä kierteen nousu tuossa Banjo pultissa\pystyiskö tehä tavallisesta pultista. <klips>
Aika tarkkaan oli 23EYKK. Tarkimmin sen saa tuolla tipalla katsottua eli ruuvaa halutun ennakon viisarin kohdalle, pumppu paikalleen ja sitten käänteleen pumppua sen verran että dieseliä tippuu sopivasti (1tippa/sekunti). Tippamenetelmä vaatii enemmän aikaa ja ähräämistä kuin mitä tässä on kuvattu, aivan riittävän tarkasti sen saa tuolla lukitusmenetelmällä. Itse tarkistin lähinnä varmuuden vuoksi sattuneesta syystä. ;)

Kierrettä en nyt muista, mutta omista varastoista löytänyt tavallisista pulteista. Verrokkikierteen saat kun irroitat sen suojatulpan siitä lukitusreiästä (kiinni kuusiokololla).



Kyllä tähänkin koneeseen olisi voinut (omasta mielestä pitänyt) tehdä vielä yhtä ja toista. Pysyypähän mieli virkeänä ja vapaa-ajan ongelmia ei ilmene kun on mitä suunnitella. :roll: Isommat rakentelut taitavat kuitenkin jäädä seuraavien kulkupelien varaan ja jonnekin tulevaisuuteen...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Vastaa Viestiin