Yritin tuossa "googlettaa", koska termi puleeraus oli minulle hieman outo.epk kirjoitti:ainoo taitaa olla puleeraus ja siihen vaha, pitäis toimii jos ei montaa kertaa ennenkin puleerattu
W115 tekniikkakysymyksiä +ongelmia
Ainakin meillä päin puleeraus tarkoittaa sitä, että auto läpikäydään lievästi hiovalla, so. puhdistavalla aineella.
Jonkun mielestä jo "kliinerin" käyttö on puleerausta, mutta tähän on oikein aineetkin olemassa.
Puleerauksen jälkeen vahaus on ehdootn vaatimus.
Jonkun mielestä jo "kliinerin" käyttö on puleerausta, mutta tähän on oikein aineetkin olemassa.
Puleerauksen jälkeen vahaus on ehdootn vaatimus.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
aku tuossa kertoikin jo "pulaarauksen" periaatteen, eli maalinpintaa hiotaan(puleerauskoneella) hienorakeisella "hiomatahnalla" joka sitten syö maalinpäälipintaa pois ja tuo "uudempaa" pintaa alta esiin. Ja jos on metallihohto väri, niin silloin vain lakkapintaa hiotaan parempaan kuntoon.GoldenMB kirjoitti:Yritin tuossa "googlettaa", koska termi puleeraus oli minulle hieman outo.epk kirjoitti:ainoo taitaa olla puleeraus ja siihen vaha, pitäis toimii jos ei montaa kertaa ennenkin puleerattuMutta mitä puleeraus suomeksi on näin auton kiillotuksessa ja voiko kyseisen homman tehdä kotikonstein? Tuolla löysin hinnaston, jossa nyt sattui olemaan auton puleeraus+vahaus suunnilleen hintaluokkaa 1000 mummoa. Kannattaa melkeinpä sijoittaa tuokin raha toimivaan lootaan, ensin tekniikka ja sitten vasta ulkonäkö.
tuo 1000mummoa on aika kova hinta.
varmasti saat halvalla (jopa hyvää) kun kysyt vaikka automaalareilta puleerausta autollesi. itse operaation menee autosta riippuen muutama tunti
itse veikkaisin että jopa alle puolella tuosta hinnasta pääset.
kaveri on harraste maalari...sillä maxaa vahaus 100egee...sanoi että tulee niinku uus...epk kirjoitti:aku tuossa kertoikin jo "pulaarauksen" periaatteen, eli maalinpintaa hiotaan(puleerauskoneella) hienorakeisella "hiomatahnalla" joka sitten syö maalinpäälipintaa pois ja tuo "uudempaa" pintaa alta esiin. Ja jos on metallihohto väri, niin silloin vain lakkapintaa hiotaan parempaan kuntoon.GoldenMB kirjoitti:Yritin tuossa "googlettaa", koska termi puleeraus oli minulle hieman outo.epk kirjoitti:ainoo taitaa olla puleeraus ja siihen vaha, pitäis toimii jos ei montaa kertaa ennenkin puleerattuMutta mitä puleeraus suomeksi on näin auton kiillotuksessa ja voiko kyseisen homman tehdä kotikonstein? Tuolla löysin hinnaston, jossa nyt sattui olemaan auton puleeraus+vahaus suunnilleen hintaluokkaa 1000 mummoa. Kannattaa melkeinpä sijoittaa tuokin raha toimivaan lootaan, ensin tekniikka ja sitten vasta ulkonäkö.
tuo 1000mummoa on aika kova hinta.
varmasti saat halvalla (jopa hyvää) kun kysyt vaikka automaalareilta puleerausta autollesi. itse operaation menee autosta riippuen muutama tunti![]()
itse veikkaisin että jopa alle puolella tuosta hinnasta pääset.




