W115 tekniikkakysymyksiä +ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Timestone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Timestone »

epk kirjoitti:ainoo taitaa olla puleeraus ja siihen vaha, pitäis toimii jos ei montaa kertaa ennenkin puleerattu :wink:
Yritin tuossa "googlettaa", koska termi puleeraus oli minulle hieman outo. :oops: Mutta mitä puleeraus suomeksi on näin auton kiillotuksessa ja voiko kyseisen homman tehdä kotikonstein? Tuolla löysin hinnaston, jossa nyt sattui olemaan auton puleeraus+vahaus suunnilleen hintaluokkaa 1000 mummoa. Kannattaa melkeinpä sijoittaa tuokin raha toimivaan lootaan, ensin tekniikka ja sitten vasta ulkonäkö. :wink:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ainakin meillä päin puleeraus tarkoittaa sitä, että auto läpikäydään lievästi hiovalla, so. puhdistavalla aineella.
Jonkun mielestä jo "kliinerin" käyttö on puleerausta, mutta tähän on oikein aineetkin olemassa.
Puleerauksen jälkeen vahaus on ehdootn vaatimus.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

GoldenMB kirjoitti:
epk kirjoitti:ainoo taitaa olla puleeraus ja siihen vaha, pitäis toimii jos ei montaa kertaa ennenkin puleerattu :wink:
Yritin tuossa "googlettaa", koska termi puleeraus oli minulle hieman outo. :oops: Mutta mitä puleeraus suomeksi on näin auton kiillotuksessa ja voiko kyseisen homman tehdä kotikonstein? Tuolla löysin hinnaston, jossa nyt sattui olemaan auton puleeraus+vahaus suunnilleen hintaluokkaa 1000 mummoa. Kannattaa melkeinpä sijoittaa tuokin raha toimivaan lootaan, ensin tekniikka ja sitten vasta ulkonäkö. :wink:
aku tuossa kertoikin jo "pulaarauksen" periaatteen, eli maalinpintaa hiotaan(puleerauskoneella) hienorakeisella "hiomatahnalla" joka sitten syö maalinpäälipintaa pois ja tuo "uudempaa" pintaa alta esiin. Ja jos on metallihohto väri, niin silloin vain lakkapintaa hiotaan parempaan kuntoon.

tuo 1000mummoa on aika kova hinta.

varmasti saat halvalla (jopa hyvää) kun kysyt vaikka automaalareilta puleerausta autollesi. itse operaation menee autosta riippuen muutama tunti :wink:

itse veikkaisin että jopa alle puolella tuosta hinnasta pääset.
Timestone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Timestone »

Niin onko mitään ainetta esim. kliinereitä, jolla voisi lähteä pinttynyt pinta pois? Nimittäin auto on jostain kohti aika mukavasti ruostunut ja tekisi mieli vaan kokeilla saako kiiltoa kotikonstein.

Ja edelleenkin tuo automaattiloota mietityttää, apua kaivataan sen suhteen.
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja nicnac »

epk kirjoitti:
GoldenMB kirjoitti:
aku tuossa kertoikin jo "pulaarauksen" periaatteen, eli maalinpintaa hiotaan(puleerauskoneella) hienorakeisella "hiomatahnalla" joka sitten syö maalinpäälipintaa pois ja tuo "uudempaa" pintaa alta esiin. Ja jos on metallihohto väri, niin silloin vain lakkapintaa hiotaan parempaan kuntoon.

tuo 1000mummoa on aika kova hinta.

varmasti saat halvalla (jopa hyvää) kun kysyt vaikka automaalareilta puleerausta autollesi. itse operaation menee autosta riippuen muutama tunti :wink:

itse veikkaisin että jopa alle puolella tuosta hinnasta pääset.
kaveri on harraste maalari...sillä maxaa vahaus 100egee...sanoi että tulee niinku uus...
Vastaa Viestiin