w210 300td, naputus,hytkytys,pumppu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Tilanne tällä hetkellä on , että suuttimet tarkastettu = ei vikaa.

Nyt pumppu menossa penkkiin.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

pekalahd kirjoitti:Tilanne tällä hetkellä on , että suuttimet tarkastettu = ei vikaa.

Nyt pumppu menossa penkkiin.
Mitattiinko siitä niitä puristuksia? JOs oli kunnossa niin pumppuhan se varmaankin on, veikkaisin sitä pumpun laakeria.
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Pumppu kunnossa.
Vika tallella.
Kansi irti.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Mielenkiinnolla seurataan mistä vika löytys..!!!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Vika korjattu. Kannentiiviste vuosi.

Kansi plaanattu, tiiviste vaihduttu, venttiilit koneistettu, uudet nostajat, pumppu tarkastettu.

Myös pumpun ennakonsäädin takkuili.

Seuraavaa ongelmaa odotellessa.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

miltä pytyltä vuoto oli ja minne vuoti
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Vuotoa oli kakkoselta ja kolmoselta öljykanaviin.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

muuten olin jäljillä arvauksessani mut väärät pytyt vaan :)
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No onneksi oli noinkin "halpa" remontti.
(tosin kaikki pitää aina kantapään kautta etsiä..)
Oliko kannentiivite selvästi rikki vai vuosiko muuten??

Eikö puristusmittauksessa sitä huomannut?
Huohottiko kone paljon kun tiiviste vuosi??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Kyllä se selvästi oli vuotanut parin pytyn välillä toiseen sylinteriin.

Vuoto kyllä näkyi mittauksessa, mutta myös pumpussa oli vikaa.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

No niin ja sama vika jatkuu taas. Eipäs vaan korjaantunutkaan.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Onks noi suuttimet tarkastettu kuinka huolellisesti? Alkaa muuten vaihtoehdot käydä vähiin.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tarkistettiinko kansiremontissa etukammioiden kunto
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No voihan VEE.

Joo ja mulla on tuo "pätkiminen" laajentunut n. 1800 kierroksen paikkeille myös...
PRKL!!
Merkkikorjaamo epäili kampiakselin asentotunnistinta......
Ensviikolla pitäs ehtiä käyttään korjaamolla.

Eilen ostin uuden akun kun startttasin vanhan tyhjäksi.
Viiden starttauksen jälkeen ei jaksanut enää pyörittää..
..eli oli aikakin vaihtaa.
Oli ollut parkissa keula ylempänä niin vetää ilmakuplan polttoaineputkeen ennen suodatinta.
(kuplan näkee siitä kirkkasta letkusta)
Lähtee käyntiin kun työntää tasaiselle ja starttaa muutaman kerran.
Kiitos tästä vihjeestä Jussi70:lle ja Pyhimykselle!!!
Molemmilla ollut sama "vika".

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Etukammio on kyllä varmaan tarkastettu koska kansi myös plaanattiin.

Suuttimista en tiedä kuinka hyvin tarkastettu koska en tehnyt sitä itse.
Mutta varmasti ovat ok.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

pekalahd kirjoitti:No niin ja sama vika jatkuu taas. Eipäs vaan korjaantunutkaan.
Niin onko vika aivan sama eli naputtaa ja hytkyttää.. :?:
On aika tärkeä tieto että vähenikö oireet yhtään viime rempan jälkeen?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Juu naputus loppu ja kone käy nyt tasaisesti eli kyllä se tiiviste oli syytä vaihtaa.
Silti edelleen hytkyttää pienillä kierroksilla kun lämpee tai siis ajettu tarpeeks pitkään.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Vastaa Viestiin