C220D sammuu käynnistyksen jälkeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

osaakko sanoo onko sama pytty joka katkoo, siis käykö tasaisesti kolmella? löysäämällä suuttimien putkia yks kerrallaan vois kokeilla mikä niistä vaikuttaa vähiten/ei ollenkaan. ja tarkistaa sit se suutin. ettei vaan sittenkin olis siinä vika. ruikkii raakana ainetta ja savuttaa sinistä.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
hiivatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 29.10.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja hiivatti »

Hiivatti taisi saada ilmaongelman kuriin (toivottavasti).

Yhteenvetona mitä tehty
- Naftasuodatin ja liitosmutterin o-renkaat vaihdettu
- pumpulle menevä kirkas polttoaineletku vaihdettu (uudet o-renkaat)
- lämmönvaihtimelta tulevan kirkkaan polttoaineletkun o-renkaat vaihdettu
- lämmönvaihtimelle tulevan kumiletkun lemmari kiristetty huolellisesti
kireälle (tässä oli suurin vuoto)

Nyt kirkkaissa polttoaineletkuissa ei ole havaittavissa ilmaa. Seurataan tilannetta.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

onneks et vaihdattanut viä uutta ruiskutuspumppua! täällä ehdotetaan pienistäkin viosta het uutta pumppua tai kannentiivistettä. :lol:
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Rassi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 08.04.2006 09:27

Viesti Kirjoittaja Rassi »

Kun löysää suihkunputkia ei ole missään mitään eroa. Kaikki suuttimet on otettu irti ja ne on testattu. Siitä oikeastaan vian etsintä alkoi. Ilmaa kulkee vielä putkessa auton ollessa tyhjäkäynnillä, mutta kieroksilla ilman tulo loppuu. Ihmeellistä mistä tuo mystinen ilma pääsee, kun tankki on täynnä ja kaikki letkut ja o-renkaat käyty läpi. Vika tulee esiin aina kun auto seisoo 30min tai enemmän. Ajon jälkeen se pyörii tyhjäkäyntiä moitteettomasti vaikka 2 tuntia. Täytyy vielä laittaa dieseliä sankkoon ja siitä letku suoraan pumpulle. Jääpähän kaikki letku-ja o-rengas viat pois laskusta.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

jep. sillähän se sit selviää. mut jos putkissa menee viä ilmaa näkyvästi jostain se sitä saa. ainahan siä menee sellasia ihan pieniä täpliä mut ei selvästi ilmaa. :shock:
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
kokkumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 16.02.2006 14:36

ilmavaivat

Viesti Kirjoittaja kokkumi »

Ja millainen siinä on se polttoaineen imu systeemi?[/quote]

Olen myös "taistellut" tämän asian kanssa, kaikki orenkaat,lämmönvaihdin ja letkut vaihdettu.Tarkista ne liitokset lämmönvaihtimessa ja pumpussa,ei saa heilua siinä on jonkinmoinen lukko joka on muovinen.Kun työnnät lukkoa letkuun päin auki,vedät ulos se on kiinni.Pitää myös liitin painaa pohjaan asti ja sitten lukita.Imuletku tankkiin onkohan siellä sihtiä tai imuventtiiliä,se ois kiva tietää.
Rassi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 08.04.2006 09:27

Viesti Kirjoittaja Rassi »

Sangosta imetin dieseliä suoraan pumpulle. Se toimii kun nostaa sangon auton katolle ja rytkyttää jos laskee sangon maahan. Ei jaksa Lucas imeä. Kummallista jotta sähköinen siirtopumppu ei poistanut huolia. Nyt alkaa niin paljon kiinnostaa tämä lucas, jotta seuraava pitempi vapaa töistä ja lucas on levällään mun keittiön pöydällä. Ihmiset ne on senkin tehnyt ja vielä 13 vuotta sitten. Kiitos kaikille vastauksista.
Rassi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 08.04.2006 09:27

Viesti Kirjoittaja Rassi »

Nyt tuli Lucasta turhaan haukuttua. Purin kannen pois ja vika oli nostimissa. Otin varmuuden vuoksi koko koneen pois ja vaihdoin alle 200tkm ajetun koneen kolarivehkeestä. Kummallisen hyviä moottoreita, näkyi hooni-jäljet pytyissä 440 tuhatta ajetussa, eikä ole olaketta. Jos joku tarttee 220d mersun konetta täällä olisi halvalla. Tosin on jo 442tkm rullattu.
hiivatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 29.10.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja hiivatti »

Hiivattikin sai mersun sammumisongelman ratkaistua ainakin tältä erää. Hehkujen vaihdon yhteydessä (otin imusarjan pois) pääsin käsiksi polttoainelämmittimien pultteihin. Yksi oli selvästi löysällä. Rempan jälkeen mersu ei ole kertaakaan sammunut käynnistyksen jälkeen oli pakkanen tai seisontaaika mikä tahansa.

Kiitos kaikille vastaajille minultakin.
Vastaa Viestiin