AMG vanteet?
niin joo,sulla siis jonkinlaiset muovisisälokarit...enpä oo koskaan sellaisia nähnyt
mutta voi tosiaan vaikeuttaa mahtumista.
Jep aika harvassa on sellaiset liikkeet joissa tuollaiseen testaukseen suostuvat,tai ainakin niin luulen.Renkaitten asentelu vanteelle kun tekee niistä väkisin käytetyn näköiset...

Jep aika harvassa on sellaiset liikkeet joissa tuollaiseen testaukseen suostuvat,tai ainakin niin luulen.Renkaitten asentelu vanteelle kun tekee niistä väkisin käytetyn näköiset...
AM kirjoitti:niin joo,sulla siis jonkinlaiset muovisisälokarit...enpä oo koskaan sellaisia nähnytmutta voi tosiaan vaikeuttaa mahtumista.
otin niistä kyllä reunat pois via rälläkkä(siis jälkiasennus lokareista otin ulommaiset reunat pois, mitkä tulis siis kaarta vasten. Huom . Riisikuppituunaajat, nyt sais halvalla laatumuovia olevat levikepalat ! )
eli mahtuu varmasti pyörimään, mutta edestä ottaa varmaan moottorin puolen sisäreunasta kohilta kääntäessä. Lokareittein kaikki ulkokaaret on jo "hakattu" yhteen, tilaa pitäisi jonkun verran olla siinä suunnassa
edit : tarkennusta
Viimeksi muokannut epk, Ti 09.12.2003 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onkos kukaan soitellu tonne Tuontiosaan ja kyselly löytyykö niiltä noita tohon hintaan todellakin? Lähettääkö ne matkahuollon kautta niin ei tarvis ajella hakemaan niitä? Epäilyttää kyllä ton 9" sovittaminen vakiokaarien sisälle. Mikäs ET noissa on? AM taitaa tietää että pitäs sopia? Hinta kyllä houkuttelee, jos ostaa kevääksi jo valmiiksi noi ja katselee kumit myöhemmin. Kukahan ostas noi mun vanhat pois? 

[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Lindroos kirjoitti:Onkos kukaan soitellu tonne Tuontiosaan ja kyselly löytyykö niiltä noita tohon hintaan todellakin? Lähettääkö ne matkahuollon kautta niin ei tarvis ajella hakemaan niitä? Epäilyttää kyllä ton 9" sovittaminen vakiokaarien sisälle. Mikäs ET noissa on? AM taitaa tietää että pitäs sopia? Hinta kyllä houkuttelee, jos ostaa kevääksi jo valmiiksi noi ja katselee kumit myöhemmin. Kukahan ostas noi mun vanhat pois?
no poriiin ei oo pitkä matka täältä turusta, pari kaveriakin siellä asuu, eli jos ei ne suostu lähettää voin mäkin ne sieltä sulle lähettää

Kiitos! Pidetään mielessä jos tarvetta tälläselle palvelulle on. Pitää huomenna soitella jos muistaa ja kysyä mikä tilanne. Vaikka kyllä nää vanne/rengas firmat yleensä lähettää kun ystävällisesti pyytää.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
Niin siitä sopivuudesta vielä...Oon aikasemminkin kertonu mutta kertaus tekee mestarin
Mulla edessä 225/40 renkaat ja niillä mahtuu ainakin ihan hyvin pyörimään.Pohjaanlyöntikumeista mulla on aikanaan leikattu osa pois, ja sen takia välillä hieman raapaisee(yhtäpaljon kuin 225/45/17 renkailla)lokasuojanreunaan.
iskarintolppaan mitoitus on melko tiukka sillä väliä ei montaa milliä jää,mahtuu kuitenkin,sehän tärkeintä!
Minun vanteet ET:llä 35 ja jäi ehkä hieman sisään
5 mm levikepaloilla tulikin sitten sopivasti ulos...
Niin ja pulteista kannattaa kysyä,mulle ei ainakaan tullut mukaan.Ainakin W210 aluvanteiden?pultit käy.
Sorry jos sekavaa juttua,kuumeessa voi kirjoitella miten sattuu...

Mulla edessä 225/40 renkaat ja niillä mahtuu ainakin ihan hyvin pyörimään.Pohjaanlyöntikumeista mulla on aikanaan leikattu osa pois, ja sen takia välillä hieman raapaisee(yhtäpaljon kuin 225/45/17 renkailla)lokasuojanreunaan.
iskarintolppaan mitoitus on melko tiukka sillä väliä ei montaa milliä jää,mahtuu kuitenkin,sehän tärkeintä!
Minun vanteet ET:llä 35 ja jäi ehkä hieman sisään

Niin ja pulteista kannattaa kysyä,mulle ei ainakaan tullut mukaan.Ainakin W210 aluvanteiden?pultit käy.

jep, no eipä näillä vielä kummoista kiirettä, kesästä ei vielä tietoakaan, jos nyt talvikin ekaksi tulis tänneAM kirjoitti:Niin siitä sopivuudesta vielä...Oon aikasemminkin kertonu mutta kertaus tekee mestarin![]()
Minun vanteet ET:llä 35 ja jäi ehkä hieman sisään5 mm levikepaloilla tulikin sitten sopivasti ulos...

aikaa ainakin pähkäillä

Soittelin tonne Tuontiosaan ja sain ihan hyvää palvelua ainakin puhelimessa. Näitä AMG:n 9x18 vanteita on varastossa "pari kymmentä sarjaa"? ET:n sano olevan 38 joten lähelle iskaria menee varmasti. Sano kyllä että sopii W124:sen alle heittämällä. Tietysti joku 5mm levikepala olis asiaa ulkonäön kannalta ainakin. Hinta oli se 500€ mitä täälläkin on mainostettu, en muistanut kysyä kuuluuko pultit mukaan. Kesärenkaita heillä ei vielä ole mutta helmi-maaliskuussa kuulemma löytyy edullinen paketti renkaita mukaan.
Ja toimitus matkahuollon kautta ei onnistu. No tohon hintaan voi kyllä jo ajella vaikka pidemmänkin matkan. Tai sit täytyy epk:n kanssa tehdä diili ja siitä sopiva korvaus.
Ja toimitus matkahuollon kautta ei onnistu. No tohon hintaan voi kyllä jo ajella vaikka pidemmänkin matkan. Tai sit täytyy epk:n kanssa tehdä diili ja siitä sopiva korvaus.

jep : )Lindroos kirjoitti:Soittelin tonne Tuontiosaan ja sain ihan hyvää palvelua ainakin puhelimessa. Näitä AMG:n 9x18 vanteita on varastossa "pari kymmentä sarjaa"? ET:n sano olevan 38 joten lähelle iskaria menee varmasti. Sano kyllä että sopii W124:sen alle heittämällä. Tietysti joku 5mm levikepala olis asiaa ulkonäön kannalta ainakin. Hinta oli se 500€ mitä täälläkin on mainostettu, en muistanut kysyä kuuluuko pultit mukaan. Kesärenkaita heillä ei vielä ole mutta helmi-maaliskuussa kuulemma löytyy edullinen paketti renkaita mukaan.
http://www.wcoastdesign.com/kuuvat/muut/mersu/mersu.htm
Onkohan tässä just nyt noi kyseiset vanteet?
-Vanteet AMG 9x18"
-Renkaat edessä:215/45/17
-Renkaat takana:235/45/17
Hiukka ristiriitasta tietoa tuolla sivulla. Näyttää kyllä mun silmään enemmän 17" vanteelta. Yleensä tollanen vanne missä on hiukan reunusta näyttää pienemmältä mitä on. Mutta komeethan noi on, ei siitä pääse mihinkään.
Edit. Tuolla aijemmin oli puhetta että mainos löytyy Autovinkit lehdestä. Kyseisen lehden voi kiinnostuneet ladata täältä. http://www.autovinkit.com/uusi_lehti.php
Ilmoitus löytyy sivulta 9 mutta on luvattoman huonolaatunen, juuri ja juuri saa selvää.
Onkohan tässä just nyt noi kyseiset vanteet?
-Vanteet AMG 9x18"
-Renkaat edessä:215/45/17
-Renkaat takana:235/45/17
Hiukka ristiriitasta tietoa tuolla sivulla. Näyttää kyllä mun silmään enemmän 17" vanteelta. Yleensä tollanen vanne missä on hiukan reunusta näyttää pienemmältä mitä on. Mutta komeethan noi on, ei siitä pääse mihinkään.

Edit. Tuolla aijemmin oli puhetta että mainos löytyy Autovinkit lehdestä. Kyseisen lehden voi kiinnostuneet ladata täältä. http://www.autovinkit.com/uusi_lehti.php
Ilmoitus löytyy sivulta 9 mutta on luvattoman huonolaatunen, juuri ja juuri saa selvää.
Jos vaikka verrataan Maken 7,5x17 ET25 -pyöriä...Lindroos kirjoitti:Onkohan tässä just nyt noi kyseiset vanteet?

...näihin...

...niin vaikea on sanoa. Kyllä nuo näyttävät jotenkin isommilta, liekö sitten madalluksen ja leveämmän reunan aiheuttama optinen harha.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
käyn varmaan tuossa vkl hakees noi 18" pois kuleksimastaAM kirjoitti:Niin siitä sopivuudesta vielä...Oon aikasemminkin kertonu mutta kertaus tekee mestarin![]()
Minun vanteet ET:llä 35 ja jäi ehkä hieman sisään5 mm levikepaloilla tulikin sitten sopivasti ulos...

onkos sulla kuvaa auton sivusta, tarkalleen sivusta , voisin noita vanteitasi psp:llä mallailla omaani

Mulla mahtu pyörimään ilman levikepaloja,ET tosin 35.38:lla tekee ehkä tiukkaa mutta menee sitten levikepaloilla ainakin.epk kirjoitti:käyn varmaan tuossa vkl hakees noi 18" pois kuleksimasta, mites tuo iskarin tolppa homma, mahtuiko pyörimään ennen levikepaloja?
onkos sulla kuvaa auton sivusta, tarkalleen sivusta , voisin noita vanteitasi psp:llä mallailla omaani
eipä ole kuvia sivusta,autosta tullut muutenkin napsittua melko vähän kuvia...
Pitäsköhän sitä käydä itekkin Shoppailemaan (ainakin Photo...)epk kirjoitti:käyn varmaan tuossa vkl hakees noi 18" pois kuleksimasta, mites tuo iskarin tolppa homma, mahtuiko pyörimään ennen levikepaloja?
Aika erikoinen strategia firmalla, jos ei lähetä Matkahuollon kautta...eipä oo tollasta ennen kuullu...

Onhan tuo auto tuossa ylempänä kuvassa missä näkyy takarengas, niin ajettu kulma kallion päälle, mikä korostaa madallusta.
Niin ne ei olekkaan noita samoja vanteita, mitkä AM:llä on???

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kerro millaiset ovat kun saat neepk kirjoitti:käyn varmaan tuossa vkl hakees noi 18" pois kuleksimastaAM kirjoitti:Niin siitä sopivuudesta vielä...Oon aikasemminkin kertonu mutta kertaus tekee mestarin![]()
Sorry jos sekavaa juttua,kuumeessa voi kirjoitella miten sattuu..., mites tuo iskarin tolppa homma, mahtuiko pyörimään ennen levikepaloja?

Tässähän rupeaa itselläkin kuume nousemaan...

Minkälaiset / mistä noita ns. levikepaloja saa ?
-es@-W123-W109-
Niin, taas jos sattuu jotakin, niin minä en ole neuvonut!
Levikepaloja saa jopa 8mm:n paksuisena helposti tehtyä vanhoista jarrulevyistä. Itellä on tuollaiset kesäpyörissä. Pitää ottaa huomioon, kun noita levikepalavirityksiä tekee, että riittää pyöränpulteissa pituus!
Levikepaloja saa jopa 8mm:n paksuisena helposti tehtyä vanhoista jarrulevyistä. Itellä on tuollaiset kesäpyörissä. Pitää ottaa huomioon, kun noita levikepalavirityksiä tekee, että riittää pyöränpulteissa pituus!
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Noista levikepaloista sen verran,että kun ne ovat laittomia tieliikenteessä,niin eihän niitä toki ratsiassa kukaan katsele,vaan kun pöläytät autolla kunnon kolarin ja tulee vaikka ruumiita,ja autot tutkitaan sitten hiukan tarkemmin,niin väitämpä että se kumman auto on ns.laiton makselee viulut oli sitten oikeassa tai väärässä,ja vakuutusyhtiö pesee kädet
Kaikki kivahan on Suomessa laitonta
Noi omat et 25 tulevat hyvin lähelle pyöränaukkojen ulkopintaa,eli et 25 voi olla se toinen ääripää,ja et 40 on varmaan toinen,tosin myös rengaskoko ja vanteen leveyskin ratkaisevat.

Kaikki kivahan on Suomessa laitonta

Noi omat et 25 tulevat hyvin lähelle pyöränaukkojen ulkopintaa,eli et 25 voi olla se toinen ääripää,ja et 40 on varmaan toinen,tosin myös rengaskoko ja vanteen leveyskin ratkaisevat.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Totta puhut
Mutta jos on mieltynyt johonkin vannemalliin ja sitä ei saa sopivalla et:llä niin minkäs voi.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Nuohan näyttää ihan Intran Evolution RLS-vanteilta, onko ne?epk kirjoitti:no niin tuli haettua 2 sarjaa noita 18" palloja tuontiosasta :

Siinä mainoksessahan oli ihan normaalit AMG:n 5-reikäiset monoblokit. Ja kesällä tais olla ihan aitoja ne 9,5":set, niissä kun tosiaan luki AMG.
Intran sivuilla suositellaan 124:ssa eteen 8":sta ja taakse 9":sta. Onkos nuo nyt sitten 9":set?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Pasi M. kirjoitti:Nuohan näyttää ihan Intran Evolution RLS-vanteilta, onko ne?epk kirjoitti:no niin tuli haettua 2 sarjaa noita 18" palloja tuontiosasta :![]()
Siinä mainoksessahan oli ihan normaalit AMG:n 5-reikäiset monoblokit. Ja kesällä tais olla ihan aitoja ne 9,5":set, niissä kun tosiaan luki AMG.
Intran sivuilla suositellaan 124:ssa eteen 8":sta ja taakse 9":sta. Onkos nuo nyt sitten 9":set?
INTRA A-Line Evolution on malli, nuo on kaikki 9"
vanteet on yksiosaiset, ruuvit kylläkin eri tavaraa mitä "alu-valu" .
onneks mukaan tulee vielä mersun omat keskiöt, jotenkin pilaa tuon vanteen ilmeen noi intran omat keskiöt

hoenen kirjoitti:Onnittelut myös, hienot on
Nyt kun vielä tietäs miten mahtuu alle... niin kauppaan menisin minäkin ... ehkä alusta ongelmat vähän helpottaisivat tulevana kesänä![]()
Odotatko ensi kesää vai kokeiletko aikaisemmin ?
kiitos kiitos

ens kesänä varmaan alle, ennen en koita.
paitsi että huomenna varmaan koitan pelkkää vannetta paikalle, selviää ainakin ottaako tuohon iskariin kiinni edestä ja näkee paljonko tulee ulos kylkitasosta vai tuleeko. Ja muutenkin näkee aika hyvin et mahtuuko pyörimään

Huva Huva
Komiat ovat..haaveesi toteutui.
Hyvä sikäli ettei oma tyylitajuni ole sittenkään ihan susi, vaikkakin tuumaa pienemmillä kiekoilla kuljetaan.
Vaikka samasta paikasta hain, mulla ei oo noita pikkupultteja ollenkaan....
Hinnat tulee alas kohti kesää, hyvä juttu!
Hyvä sikäli ettei oma tyylitajuni ole sittenkään ihan susi, vaikkakin tuumaa pienemmillä kiekoilla kuljetaan.
Vaikka samasta paikasta hain, mulla ei oo noita pikkupultteja ollenkaan....
Hinnat tulee alas kohti kesää, hyvä juttu!
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10