rekisteriotteessa merkintä jos vähäpäästöinen?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

karra kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti: Kysyin katin pois ottoo samalla. Ja sen saa ottaa pois kun se menee senkin jälkeen tiettyihin päästöarvoihin.(niitä en nyt muista)
Saako katin todellakin ottaa pois vaikka lukee "katalysaattorivarustus" :?: . Kuulemma pitää olla paikallaan vaikka "ilmastoituna" (veskolan sanoin :D ).

Ei-vähäpäästöiselle maksimiarvot ovat
CO 4.5 %
HC 1000 ppm
O2 5 %

En muista yhtään nuitta arvoja mutta jotenkin on sellainen kutina että oli noitten alle?

Kun nämä päästöpykälät on muuttuneen ihan tässä oliko? vuoden sisällä.
Sain tapella -05 syksyllä konttorilla leimaa lappuun kun mittasivat vähäpäästöisenä vaikka se ei sitä ollut, kun eivät itekkään tienneet silloin että onko se vähäpäästöinen vai ei.
No nyt syksyllä ei mitään ongelmia. Piruillessaan kysyin että onko tämä vielä vähäpäästöinen.
Niin naurahti ja sanoi että eihän tämä ole kun tässä ei ole rek.ot. mainintaa kolmitoimikatista tai vähäpäästöisestä.

Mutta sitä kannattaa henk.koht. käydä kysymässä sieltä lähimmästä konttorilta ennenkun tekee mitään poistoja.
Mutta iteltä lähtee katti he***iin kun se kuluu puhki.
Ottaa aina ensimmäisenä joka paikkaan kiinni.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Manu300cea24 kirjoitti: Mutta iteltä lähtee katti he***iin kun se kuluu puhki.
Ottaa aina ensimmäisenä joka paikkaan kiinni.
Kesällä jouduin ottamaan katin pois, kun piti sisukset sellaista räminää että ei kehdannut enää ajaa julkisilla paikoilla.
:arrow: Vedot parani huomattavasti.
Nyt pitäs keväällä katsastukseen rakennella semmonen irroitettava kisakatti, jonka voi taas katsastuksen jälkeen heittää tallin nurkkaan. :wink:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Mitä muilla on viton savu arvot olleet?
Saahan niitä pienemmäksi päästömittaukseen mutta nämä arvot mitattu niillä säädöillä millä ajetaan.
1,06 ja 0,36 :lol:

Oliskos sulla ollut huono turbo siinä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

ssdesign kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti: Mutta iteltä lähtee katti he***iin kun se kuluu puhki.
Ottaa aina ensimmäisenä joka paikkaan kiinni.
Kesällä jouduin ottamaan katin pois, kun piti sisukset sellaista räminää että ei kehdannut enää ajaa julkisilla paikoilla.
:arrow: Vedot parani huomattavasti.
Nyt pitäs keväällä katsastukseen rakennella semmonen irroitettava kisakatti, jonka voi taas katsastuksen jälkeen heittää tallin nurkkaan. :wink:
Se on ihan hyvä taktiikka.
Itekkin joskus suunnittelin samaa hommaa.
Mutta katti ei viihdy mun tuvassa jos kerta voi häätää pois. :lol:
Ja kaikki lisävedot on tervetulleet varmaan kaikille :!: :)

Eihän se muuta vaadi kun Arskalle laipan hitsaukseen jos muuten ei onnistu. :wink:
Ja pysyypähän katti hyvässä kuosissa/toiminnassa kun ei ole muuten paikallaan kun katsastuksessa :lol: :lol: :!:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

veskola kirjoitti:Oliskos sulla ollut huono turbo siinä...
Ihan sama mikä turbo kun kaikilla turboilla päästöt tuolla 1,8. Taitaa olla huono pumppu ja ajotus pielessä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:
Janne kirjoitti:[Helppo homma. Omassa -88 Coupessa on katalysaattori, mutta pykälä on kuulemma silleen että jos käytöönotto on ennen ??.??.1988 niin voi itse valita haluaako auton vähäpäästöiseksi. Coupe täytti vähäpäästöisen arvot, mutta katsastin sen siitä huolimatta normaaliksi. Eli -87:n saa ilman muuta normaaliksi ja -88 osalta kannattaa tarkistaa tuo päivämääräraja.
Toivotaan että näin on. Kunhan selviää käyttöönottopäivä niin katsotaan sitten tarkemmin.
Kävin tiistaina hakemassa siirtotarrat K1-katsastusasemalta ja kysyin tätä asiaa. Soittivat "pääkallopaikalle" ja vastaus oli että jos Saksan otteessa on se G-KAT merkintä niin 1.12.1988 ja uudemmat käyttöönotot on katsastettava Suomessa vähäpäästöiseksi. Tuota ennen saa valita itse.

Tänään autoni katsastettiin mutta pomppasi toisesta alapallonivelestä ja yhdestä viallisesta takaturvavyön lukon pesästä. Onneksi ei ollut muuta, isompaa siis :D . Autostani tulee siis "katalysaattorivarusteinen" mutta ei vähäpäästöinen.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin