Ylivieskan kaveri vaihtoi pumpun vajaassa parissa päivässä, ja vielä virka-aikana.sfo959 kirjoitti:Tervehdys!
Onko kellään tietoa kuinka pitkä projekti se rivipumpun vaihto on? Mulla on jo toinen "saarnamiehen" (lucas) pumppu menossa ja nyt loppuu pinna. Ylivieskan kaveri lupaili että pumpun vaihdolla ongelmista pääsee.. ja kuulostaa siltä että se on ihan totta.
T: Jarmo V
220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
Re: C220D pumppu huolet
W210 220D -97 powered by bosch
tere!
sitä aattelin kysyä että onnistuuko jos haalin vaikkapa kokonaisen W124 200D moottorin ja irrotan siitä pumpun, ruiskuputket, suodattimien jalat yms hilppeet ja nakkaan tohon mun väykyn 220D koneeseen kiinni? Lucas toimii tällähetkellä kuin kello, mutta kiihtyvyys on mitä on... viime syksynä tuli vaihettua toinen luukas paskaks menneen tilalle ja arvatkaapa onko jälkeenpäin kyrsiny... oon harkinnu myös ton luukaksen lastutusta mutta oisko järkevämpää vaihtaa kerralla mekaanisemmat vehkeet?
sitä aattelin kysyä että onnistuuko jos haalin vaikkapa kokonaisen W124 200D moottorin ja irrotan siitä pumpun, ruiskuputket, suodattimien jalat yms hilppeet ja nakkaan tohon mun väykyn 220D koneeseen kiinni? Lucas toimii tällähetkellä kuin kello, mutta kiihtyvyys on mitä on... viime syksynä tuli vaihettua toinen luukas paskaks menneen tilalle ja arvatkaapa onko jälkeenpäin kyrsiny... oon harkinnu myös ton luukaksen lastutusta mutta oisko järkevämpää vaihtaa kerralla mekaanisemmat vehkeet?
Suutinputket ei ainakaan käy kun suuttimet ihan eripaikassa. Laitata suoraan PP dieselillä se pumppu, tulee huollettu pumppu sieltä.Antti A kirjoitti:tere!
sitä aattelin kysyä että onnistuuko jos haalin vaikkapa kokonaisen W124 200D moottorin ja irrotan siitä pumpun, ruiskuputket, suodattimien jalat yms hilppeet ja nakkaan tohon mun väykyn 220D koneeseen kiinni? Lucas toimii tällähetkellä kuin kello, mutta kiihtyvyys on mitä on... viime syksynä tuli vaihettua toinen luukas paskaks menneen tilalle ja arvatkaapa onko jälkeenpäin kyrsiny... oon harkinnu myös ton luukaksen lastutusta mutta oisko järkevämpää vaihtaa kerralla mekaanisemmat vehkeet?
-Mercedes-Benz s211
oon sitäki harkinnut. tuli mieleeni vaan tuossa kun appiukolla saattaa olla 200D kone lojumassa osina tallissa. ajattelinki että jos appiukolta löytys se kone niin veis osat ppdieselille ja kysys siellä mielipidettä.
entä mitäs mieltä porukka olis siitä että annettas saarnamiehelle steroideja ja lastuttas lucaksen? tuolla pumpulla mikä nytte paikallaa ajettu asennuksen jälkeen vasta joku 20tkm eli luukaksellakin vielä pitkä matka edessä eikä välttämättä vihtis vuojen sisällä ajaa kolmella eri pumpulla.
nytte ku muistelee syksyistä pumppuremonttia niin olis pitäny suosiolla uskoa hpdieseliä (ppdieselin läheisyydessä, muistaakseni ppdieselin pitäjän appiukko) kun sano että pistää lucas pölkylle ja hakea sopivan kokonen leka kun kysyin mitä tolle luukaksen pumpun tekeleelle ois paras tehä
entä mitäs mieltä porukka olis siitä että annettas saarnamiehelle steroideja ja lastuttas lucaksen? tuolla pumpulla mikä nytte paikallaa ajettu asennuksen jälkeen vasta joku 20tkm eli luukaksellakin vielä pitkä matka edessä eikä välttämättä vihtis vuojen sisällä ajaa kolmella eri pumpulla.
nytte ku muistelee syksyistä pumppuremonttia niin olis pitäny suosiolla uskoa hpdieseliä (ppdieselin läheisyydessä, muistaakseni ppdieselin pitäjän appiukko) kun sano että pistää lucas pölkylle ja hakea sopivan kokonen leka kun kysyin mitä tolle luukaksen pumpun tekeleelle ois paras tehä

okei. ja tarvittaesa voin soittaa ppdieselille ja kysyä ja vaikka käyäkki ku matkaa huikeat 10km.
entäs miltäs kuulostas lucaksen lastutus? ei nyt niin hyvä tietenkään mitä bosch pumppu mutta pääsee halvemmalla ja (kenties?) pienemmällä vaivalla mutta pitemmän päälle huonompi vaihtoehto ja joutuu maksaan kuitenki melko ison ämpärillisen mansikoita pelkästä pienestä tehonlisästä
entäs miltäs kuulostas lucaksen lastutus? ei nyt niin hyvä tietenkään mitä bosch pumppu mutta pääsee halvemmalla ja (kenties?) pienemmällä vaivalla mutta pitemmän päälle huonompi vaihtoehto ja joutuu maksaan kuitenki melko ison ämpärillisen mansikoita pelkästä pienestä tehonlisästä
sitä vähän itekki räknäsin että lastun hinnalla ostas jo esim turbon. eikai tässä muukaan auta ku ootella luukaksen paukahtamista
ja sitä saa kyllä oottaa jopa 200tkm vielä. viime syksynä meni pumppu vaihtoon kun vajaa 240tkm tuli mittariin ja arvatkaapa vituttaako nytte jälkeenpäin kun vein mesen mersuhuoltoon jossa laittoivat toisen saarnamiehen vanhan tilalle vaikka ppdiesel on vain 10km päässä
tätä se teettää kun kiire saaja auto takas ajoon eikä ota loppuun asti selvää eri vaihtoehoista
no mutta oppirahat on maksettava



no mutta oppirahat on maksettava

Kulkupuolta voisi aluksi koittaa parantaa imusarjan puhdistuksella ja pakokaasun kierrätyksen poistolla. Eli imusarja pois ja reiät esim. painepesurilla puhtaaksi ja sitten kannesta jollain vähemmän tehokkaalla konstilla, kuten paineilmalla ja kaapimalla.
Pakokaasun kierrätys poistuu, kun tukit pakosarjan alipainekellon putken. Myös imusarjan läppä kannattaa ruuvata pois, sillä ainakin mutu-tuntumalla kaasuun vastaaminen hiukan parani omassa autossa läpän poiston jälkeen.
Pikkuisen tuolla auto voisi piristyä, edellyttäen ettet ole noita konsteja jo käyttänyt.
Syöttöä tuohon lucakseen saa ilmeisesti jollain vastusvirityksellä lisää samalla kaavalla, kuin 525 tds bemariin. Lieneekö kukaan kokeillut käytännössä? Joskus 5 vuotta sitten oli jossain topikissaa tälläkin foorumilla juttua asiasta, mutta se taisi jäädä teoria-asteelle.
Pakokaasun kierrätys poistuu, kun tukit pakosarjan alipainekellon putken. Myös imusarjan läppä kannattaa ruuvata pois, sillä ainakin mutu-tuntumalla kaasuun vastaaminen hiukan parani omassa autossa läpän poiston jälkeen.
Pikkuisen tuolla auto voisi piristyä, edellyttäen ettet ole noita konsteja jo käyttänyt.
Syöttöä tuohon lucakseen saa ilmeisesti jollain vastusvirityksellä lisää samalla kaavalla, kuin 525 tds bemariin. Lieneekö kukaan kokeillut käytännössä? Joskus 5 vuotta sitten oli jossain topikissaa tälläkin foorumilla juttua asiasta, mutta se taisi jäädä teoria-asteelle.
imusarja on pesty painepesurilla tuosa viime talvena muistaakseni samalla ku tehtii vähä kansiremonttia. voin sanoa että kylläpä sitä paskaa oli
samalla otin egr:rän pois pelistä mutta ilmanotosa olevalle läpälle en tehny mitään. egr kuulemma näppärä tukkia ku laittaa markan kolikon pakosarjasta tulevaan putkeen. vois kokeilla vaikka ottaa sen läpän työntötanko pois ja lukita vaikka nippusiteellä läppä auki-asentoon nii saapaha kone ainaki ilmaa. ilmanputsari on kans ties kui vanha. putsasin sen kyllä paineilmalla tuosa talvella mutta laitan uuen filtterin täs heti ku juhannuksesta selviää

Cdi:stä tautisen laiskana puhuva ei tiedä laiskasta dieselistä mitään.simoks kirjoitti:Jotenkin koomista meikän mielestä yrittää saada enemmän tehoja tuosta 220D:stä irti kun se on kuitenkin silti melkeinpä yhtä lussu kuin joku 200cdi, joka sekin on aivan tautisen laiska vehje
nimimerkillä pystylamppudieselillä autoilun aloittanut
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Samaa tuossa mietin itsekin. Tai sitten kaveri ajelee jatkuvasti vikatilassa, vaikka taitaa silloinkin pystäri tai ainakin 190d siipimersu jäädä kelkastaFenton kirjoitti:Cdi:stä tautisen laiskana puhuva ei tiedä laiskasta dieselistä mitään.simoks kirjoitti:Jotenkin koomista meikän mielestä yrittää saada enemmän tehoja tuosta 220D:stä irti kun se on kuitenkin silti melkeinpä yhtä lussu kuin joku 200cdi, joka sekin on aivan tautisen laiska vehje
nimimerkillä pystylamppudieselillä autoilun aloittanut

Tässä tullut tunnin verran selailtua topicceja aiheesta C220D ja Pimeyden apostoli Lucas, ei vaikuta hyvältä yhdistelmältä. Tälläinen yhdistelmä on kuitenkin lähipiiriin osunut.
Pari kertaa auto oli kuulema sammunut, mutta lähtenyt uudelleen käyntiin, mutta kolmas kerta sanoi toden, eikä enää käynnistynyt. Oli käynyt merkkiliikkeessä johdonpäässä, ja analyysi oli ollut "pysäytysventtiiliin jumiutuminen" tms. Tämä tarkoittanee Suomeksi että syöttöpumppu irti ja huoltoon?
Tämänkertainen kysymys, onko tuo pumpun irroitus ja asennus ihan amerikantemppu, vai jopa tehtävissä normaalijärjellä, vaikkei näihin 'väkisinsytytettäviin' olekkaan tullut vielä koskaan tullut tutustuttua sen lähemmin? Lueskelin ajoituksesta, ja pumpun lukitsemisesta tiettyyn asentoon irroituksessa, entäs kun pumpun lähettää huoltoon, oletettavasti sitä availevat kuitenkin, joten onko ajoituksen lukitseminen tässä yhteydessä turhaa?
Tietysti jos jostainpäin löytyy ihan ohjeita pumpun irroitukseen ja asennukseen, niin mielelläänhän niitäkin lueskelisi....
Ja autohan oli siis '96 W202 220D
Pari kertaa auto oli kuulema sammunut, mutta lähtenyt uudelleen käyntiin, mutta kolmas kerta sanoi toden, eikä enää käynnistynyt. Oli käynyt merkkiliikkeessä johdonpäässä, ja analyysi oli ollut "pysäytysventtiiliin jumiutuminen" tms. Tämä tarkoittanee Suomeksi että syöttöpumppu irti ja huoltoon?
Tämänkertainen kysymys, onko tuo pumpun irroitus ja asennus ihan amerikantemppu, vai jopa tehtävissä normaalijärjellä, vaikkei näihin 'väkisinsytytettäviin' olekkaan tullut vielä koskaan tullut tutustuttua sen lähemmin? Lueskelin ajoituksesta, ja pumpun lukitsemisesta tiettyyn asentoon irroituksessa, entäs kun pumpun lähettää huoltoon, oletettavasti sitä availevat kuitenkin, joten onko ajoituksen lukitseminen tässä yhteydessä turhaa?
Tietysti jos jostainpäin löytyy ihan ohjeita pumpun irroitukseen ja asennukseen, niin mielelläänhän niitäkin lueskelisi....

Ja autohan oli siis '96 W202 220D
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Siihen lukitukseen pitää olla jonkinlainen erikoistyökalu, joka sopii pumpun kyljestä irrotettavan tulpan tilalle. Muutenhan homman varmaan saa ihan kotikonsteinkin tehtyä, kun vaan ottaa ja tekee.Juhis. kirjoitti:Tässä tullut tunnin verran selailtua topicceja aiheesta C220D ja Pimeyden apostoli Lucas, ei vaikuta hyvältä yhdistelmältä. Tälläinen yhdistelmä on kuitenkin lähipiiriin osunut.
Pari kertaa auto oli kuulema sammunut, mutta lähtenyt uudelleen käyntiin, mutta kolmas kerta sanoi toden, eikä enää käynnistynyt. Oli käynyt merkkiliikkeessä johdonpäässä, ja analyysi oli ollut "pysäytysventtiiliin jumiutuminen" tms. Tämä tarkoittanee Suomeksi että syöttöpumppu irti ja huoltoon?
Tämänkertainen kysymys, onko tuo pumpun irroitus ja asennus ihan amerikantemppu, vai jopa tehtävissä normaalijärjellä, vaikkei näihin 'väkisinsytytettäviin' olekkaan tullut vielä koskaan tullut tutustuttua sen lähemmin? Lueskelin ajoituksesta, ja pumpun lukitsemisesta tiettyyn asentoon irroituksessa, entäs kun pumpun lähettää huoltoon, oletettavasti sitä availevat kuitenkin, joten onko ajoituksen lukitseminen tässä yhteydessä turhaa?
Tietysti jos jostainpäin löytyy ihan ohjeita pumpun irroitukseen ja asennukseen, niin mielelläänhän niitäkin lueskelisi....![]()
Ja autohan oli siis '96 W202 220D
Tuohon pumppuun ei ainakaan vielä muutama vuosi sitten saanut, kuin koko sähkösarjan varaosana, joten noin tonnin kustannukseen on syytä varautua.
Re: 220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
No nyt kun oikea topikki löytyi niin kokeillan täältä.
Moottori on siis 604912.
Antaako tuo rivipumppu normi elementeillä jo itsestään enemmän "tehoa" kuin tuo Lucas?
Onko yleensä tarvetta penkittää tuota rivipumppua ennen asennusta jos on toiminut aiemmin.
Ja varaosaautostahan sai muistaakseni kaikki muut osat pl. ruiskuputket jotka piti olla jonkun muun mersun mutta minkä ne pitikään olla.
Tarvittiinko rivipumpun asetamiseen olla jokunajoitustappi ja mikä on ennakko kampiakselilla?
Moottori on siis 604912.
Antaako tuo rivipumppu normi elementeillä jo itsestään enemmän "tehoa" kuin tuo Lucas?
Onko yleensä tarvetta penkittää tuota rivipumppua ennen asennusta jos on toiminut aiemmin.
Ja varaosaautostahan sai muistaakseni kaikki muut osat pl. ruiskuputket jotka piti olla jonkun muun mersun mutta minkä ne pitikään olla.
Tarvittiinko rivipumpun asetamiseen olla jokunajoitustappi ja mikä on ennakko kampiakselilla?
Re: 220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
Varmaan kohtuudella löytyy vakiopumpustakin tehoa, kun syöttää lisää. Normi 200d säädöllä mahtaa olla aika mieto. Suihkuputket pitänee tehdä, jos haluaa viimeisen päälle, mutta eiköhän ne saa sovitettua vanhoistakin, kun vähän vääntelee. Lieneekö 4-venttiilisen 250 putket lähellä...jouscar kirjoitti:No nyt kun oikea topikki löytyi niin kokeillan täältä.
Moottori on siis 604912.
Antaako tuo rivipumppu normi elementeillä jo itsestään enemmän "tehoa" kuin tuo Lucas?
Onko yleensä tarvetta penkittää tuota rivipumppua ennen asennusta jos on toiminut aiemmin.
Ja varaosaautostahan sai muistaakseni kaikki muut osat pl. ruiskuputket jotka piti olla jonkun muun mersun mutta minkä ne pitikään olla.
Tarvittiinko rivipumpun asetamiseen olla jokunajoitustappi ja mikä on ennakko kampiakselilla?
Re: 220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
Kyllä se on laiskempi mitä 200d jos laittaa pumpun mikä on vakio tällillä,mulla oli w202 farkku automaatti ja siihe laitettiin ruuvaamaton rivipumppu,huiput varmaan joku 130km/h kilometrien suoralla,eli kannattaa ruuvata kaikki irti mitä pumpusta lähtee jos itte sen vaihtaa,ja om604 suutinputket käy ku pikkusen vääntelee,vaikka ei oo kyllä niin siistin näkönen mutta toimii kuitenki! Ja löytyy vielä muutamat hilut jemmasta rivipumpun vaihtoon,jos jotaki kiinnostaa,pistäkää Yv!
Star
Re: 220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
Mulla olis tarkoitus nyt vaihtaa Lucas Boshiin. Hankin varaosa autoksi W124 -92 jossa oli jo EGR hässäkät. Käykö tämä MB no:lla 601 070 4001 ER 0018 Boschin no:lla 0400 074 898 -97 220D Väyryseen. Pumpun kylessä on joku "ylimääräinen"alipainehässäkkä.
Re: 220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
Onko varaosa auto automaatti?ja kyllä se käy
Star
Re: 220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
Miten ootte toteuttaneet tuon kaasuvaijerin tuohon rivipumppuun tai mistä helpoin tehdä? Tuli laitettua vitosta mekaaninen bosch kylkeen ja kaipaasin neuvoja.
Ja samaan vielä että miten tuo kierroslukumittari toimii? Kun kierrokset nousee karvan vajaa 3 tonniin niin mittari putoaa nolliin
Missä vois olla vika ja ottaako mistä tiedon sille? Toimiiko se jotenki tuon sähköisen lucaksen kautta

Ja samaan vielä että miten tuo kierroslukumittari toimii? Kun kierrokset nousee karvan vajaa 3 tonniin niin mittari putoaa nolliin

Missä vois olla vika ja ottaako mistä tiedon sille? Toimiiko se jotenki tuon sähköisen lucaksen kautta

Re: 220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
Ei sitä kierroslukumittaria saa toimimaan,voin käyä ottaan kuvan miten itellä oli tehty tuo kaasuvivusto hässäkkä,ei ehkä niin siisti mutta toimiva systeemi,mutta täsä jokuaika takaperin joku tais johonki tänne laittaakkin kuvia miten se kannattaa tehä,kattele haulla löytyykö
Viimeksi muokannut jonttu_, To 11.12.2014 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
Joo otahan ihmees kuvaa jos viitsit. Pitää kattoa löydänkö... Pistäkäähän linkkiä jos joku löytää sen.
Viimeksi muokannut SVmese, To 11.12.2014 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
Käykö Lucaksen pumpun alipainerattaan pultti Boschilaiseen rivipumppuun. Napsautin pultin poikki kun irrottelin aikoinaan Boschin pois. Oli nääs vasuri kierre enkä muistanut.
Re: 220D Lucas syöttöpumpun vaihto mekaaniseen Boschiin
Eikös se lucas tainnut olla mutterilla.